Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Silnik- szkiełkowanie ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
89 odpowiedzi w tym temacie

#1 Spinifer

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 3 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 28 lipiec 2007
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:Jawa 250

Napisano czw, 11 paź 2007 - 21:12

Chciałbym odświeżyć powierzchnie silnika tak żeby wyglądał jak nowy- mam w związku z tym pytanko. Czy szkiełkowanie jest dobrą metodą ? Może istnieją jakieś inne techniki ?
Prosiłbym ewentualnie o podanie namiaru na kogoś w Krakowie kto sie tym zajmuje.

#2 Szpilka

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 34 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 07 październik 2007
  • Skąd:Racibórz

Napisano czw, 11 paź 2007 - 21:18

Najlepiej kupić płyn do mycia śilników w sklepie z częściami do samochodów. Spryskać dużą ilością potem odczekać i pod ciśnieniem umyć :wink: Ale pamietaj jak zdecydujesz sie na takie rozwiązanie to uważaj aby nieuszkodzić lakieru i innych cześci motora. Najlepiej strumień skieruj wprost na silnik. Oczywiście uważaj na wtryski i gaźnik wtrysków :(

#3 wild

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1698 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 08 styczeń 2006
  • Skąd:Jarosław / Gdańsk
  • Motocykl:K-750M, Ural M67, K-125

Napisano czw, 11 paź 2007 - 21:27

szpilku- plyn jest w porzadku, ale dla krotkiego wygladu. szkielkowanie powoduje tzn. zamykanie sie aluminium.. daje ladny efekt i wystarczy troche benzyny by powierzchnia zabrudzona np olejem znow wrocila do poprzedniego stanu.

kiedys bylo kilka tematow o tym- wystarczy poszukac..

Goska
Dzika, tak jak natura chciała

#4 Dominik Szymański

    Tempus Fugit

  • Administrator
  • 7974 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 12 październik 2002
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:brudne i czyste

Napisano czw, 11 paź 2007 - 22:32

Właśnie restauruję Motoryneczkę z 80 roku i odebrałem całość po szkiełkowaniu. Naprawdę fajne efekty. Część elementów poszło do klaru, część, np silnik, zostawiam na surowo.
silniczek na surowo - http://img223.images...dsc00213jn9.jpg
pokrywki z klarem - http://img442.images...dsc00215pv3.jpg
pzdr
hrg.pl

#5 Spinifer

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 3 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 28 lipiec 2007
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:Jawa 250

Napisano pią, 12 paź 2007 - 06:31

Czyli szkiełkowanie jest najlepszą metodą ?
Nie narusza to powierzchni aluminium przez co łatwiej się później brudzi ?

#6 wild

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1698 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 08 styczeń 2006
  • Skąd:Jarosław / Gdańsk
  • Motocykl:K-750M, Ural M67, K-125

Napisano pią, 12 paź 2007 - 07:29

spin- heh brudzic sie bedzie zawsze :icon_mrgreen: ale wyczyscic to nie ma najmniejszego problemu- pisalam wyzej- troche beny i brud sam splywa.

np. tu moj silnik - rok temu byl szkielkowany-
http://img72.imagesh...=kasia26xu5.jpg
http://img246.images...=kasia27my5.jpg
..po sezonie "troche" sie poprudzil.
chwile czasu i znow wykladaj jak po zabiegu :)
http://polskajazda.p...e/KMZ/K-750/180 (zdj 3 od dolu)

Goska
Dzika, tak jak natura chciała

#7 qurim

    Spec H-D

  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano pią, 12 paź 2007 - 07:50

Szkiełkowanie możesz zrobic samemu jesli masz wystarczająco mocny kompresor i zakupisz pistolet do szkiełkowania i granulat na allegro. Ostatnio kupiłem własnie ten wynalazek ale potrzeba do tego więcej niz 8atm zeby dobrze działało a mój kompresor przy 8 wywija sie na lewą strone. Tak czy inaczej wyszkiełkowałem kawałek silnika w HD i jest OK. Zobaczymy jak długo wytrzyma.
MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#8 GaCek

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 842 postów
  • Na FM od: 18 sierpień 2004
  • Skąd:Białystok

Napisano pią, 12 paź 2007 - 20:50

Jako że nie stać mnie na szkiełkowiena i zabardzo niemam gdzie tego zrobić to wolę za tę kase co miałbym wydć na szkiełkowanie zregenrować coś do motoru.
Owszem wyglad wizualny również się liczy dlatego też postanoiwiłem blok w swoim rusku zwyczajnie umyć. Mycie było urtudnione, ponieważ jakiś mądry chłop pomalował go częściowo farbą.
http://img252.images...=img2026fc1.jpg
A to efekt końcowy. Myśle że wygląda przyzoicie i bez szkiełkowania.
http://img186.images...=img2069rt6.jpg

#9 wild

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1698 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 08 styczeń 2006
  • Skąd:Jarosław / Gdańsk
  • Motocykl:K-750M, Ural M67, K-125

Napisano pią, 12 paź 2007 - 22:09

..i ta fakturka po odlewie- strasznie szpeci...
faktycznie jest przyzwoicie, ale szkielkowanie czy grafitowanie rozjasnia/nadaje koloru aluminium i lepiej wyczyscic idzie wszystko. szczerze to nie znam cen- mam to za "ladne oczy" :( ale chyba nie jest to jakis straszny wydatek...

Goska
Dzika, tak jak natura chciała

#10 GaCek

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 842 postów
  • Na FM od: 18 sierpień 2004
  • Skąd:Białystok

Napisano pią, 12 paź 2007 - 22:15

Ponad 200zł za sam blok to nie dużo?? A do tego skrzynia, dyfer, suwak, głowice i uzbiera się ładna sumka. Dla mnie na dzień dzisiajszy to stanowczo za dużo.

#11 Dominik Szymański

    Tempus Fugit

  • Administrator
  • 7974 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 12 październik 2002
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:brudne i czyste

Napisano pią, 12 paź 2007 - 22:21

200 za szkiełkowanie jednego elementu? To chyba złotem szkiełkują...
W Poznaniu za tę robotę zapłaciłbyś max 50 zł. Odebrałem wczoraj głowicę od szkiełkowania, zapłaciłem 8 zł.
pzdr
hrg.pl

#12 wild

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1698 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 08 styczeń 2006
  • Skąd:Jarosław / Gdańsk
  • Motocykl:K-750M, Ural M67, K-125

Napisano pią, 12 paź 2007 - 22:25

200zl? :(

to kogos pogielo..
heh, ja tylko pytam "czy moge".. warnek- ma byc aluminium czyste, gdyz szklo sie szybko brudzi.

nie no.. nawet sie nie frajeruj.. poszukajw innym zakladzie..

Goska
Dzika, tak jak natura chciała

#13 prince

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1219 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 14 wrzesień 2006
  • Skąd:Kraków <-> Warszawa
  • Motocykl:M72,K750

Napisano sob, 13 paź 2007 - 11:33

Gacek - bardzo ładny bloczek. Pozazdrościć. O szkiełkowaniu już nic nie powiem oprócz tego ze koszt takiej obróbki nie powienien przekroczyć 150zł za cały układ napedowy . 200zł to gość pojechał z ceną ,ale moze(Gosiu wybacz xD) masz faktórę bloku ładniejsza niż oczy ^^

#14 lone__wolf

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 47 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 07 wrzesień 2007
  • Skąd:wrocław
  • Motocykl:dniepr

Napisano sob, 13 paź 2007 - 13:04

wie ktoś może gdzie szkiełkują we wrocławiu?????

#15 wild

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1698 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 08 styczeń 2006
  • Skąd:Jarosław / Gdańsk
  • Motocykl:K-750M, Ural M67, K-125

Napisano sob, 13 paź 2007 - 14:07

ty moje oczka widzales wiec sam ocen ;)

no dobra.. nie do konca ale sie liczy (:
eh..

mi do szkla jeszcze glowice zostaly- w sezonie tez jedna sie ladnie przeszlifowala jak princowi na dzikiej kaczce :icon_mrgreen:

Goska
Dzika, tak jak natura chciała

#16 buba6

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1125 postów
  • Na FM od: 19 listopad 2002
  • Skąd:Bielsko-Biała / Wrocław
  • Motocykl:H-D Electra

Napisano pon, 15 paź 2007 - 09:58

ja szkiełkuje w firmie SPOKO z wrocławia, cały silnik do osy, i jeszcze troche elementow do tego, takich jak bebny itd to koszt maksymalnie 70zl.

#17 pioter_gpz

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 369 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 11 marzec 2006
  • Skąd:Ciechanowiec
  • Motocykl:K-750, CB 550F 77'

Napisano czw, 18 paź 2007 - 21:31

http://www.allegro.p...?item=253271905
Tutaj gosc krzyczy sobie 300 zł za wyszkielkowanie bloku,pokrywy rorzadu, dekielka, glowic, skrzyni i dyfra do K750.Jak uwazacie za duzo sobie ceni? bo naprawde jestem zielony jesli chodzi o szkielkowanie i ceny, a chcialbym wyszkielkowac te elementy. Pozdrawiam

#18 prince

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1219 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 14 wrzesień 2006
  • Skąd:Kraków <-> Warszawa
  • Motocykl:M72,K750

Napisano pią, 19 paź 2007 - 09:08

O szkiełkowaniu już nic nie powiem oprócz tego ze koszt takiej obróbki nie powienien przekroczyć 150zł za cały układ napedowy .



#19 buba6

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1125 postów
  • Na FM od: 19 listopad 2002
  • Skąd:Bielsko-Biała / Wrocław
  • Motocykl:H-D Electra

Napisano pią, 19 paź 2007 - 10:37

oczywiscie ze bardzo duzo, za ta kase sam sobie kupisz sprzet i to zrobisz...

#20 stasiu

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 564 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 24 luty 2003
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:JUNAK:M10 HONDA:GL1000

Napisano pon, 22 paź 2007 - 03:59

Jeżeli kartery i inne aluminiowe elmenty są nie uszkodzone, naprawiane czy zmłotkowane, to po co niszczyć orginalną fakturę?

Zobaczycie. Przyjdzie kiedyś czas, że będziecie pluć sobie w brodę za to "upiększenie". Modne swego czasu było polerowanie. Zobaczcie za ile teraz stoją wypolerowane, a za ile nieruszane kartery do klasyków takich jak WFM czy Junak.

Użytkownik stasiu edytował ten post pon, 22 paź 2007 - 04:00





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 Forumowiczów, 2 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |