Skocz do zawartości


Zdjęcie

Prawidłowe użytkowanie i eksploatacja KAWASAKI


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 szwarc

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • VROC
  • 193 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 29 wrzesień 2007
  • Skąd:Grodziec
  • Motocykl:Honda CB750 S.F.

Napisano czw, 11 paź 2007 - 19:41

Witam.
Od kilku dni jestem posiadaczem Kawasaki VN750a - i mam kilka pytanek:

1. Jakie ma być ciśnienie w oponach oraz jaki minimalny bieżnik, jakie rozmiary opon najlepiej stosować - chodzi o koło przednie - mam wątpliwości .

2. Kiedy wymienia się olej w silniku i jaki olej najlepiej zastosować ?

3. Kiedy wymienia się płyn hamulcowy i jaki płyn zastosować ?

4. Jak wymienia się olej w wale kardana i kiedy to zrobić i jak ?

5. Jak się załącza światła pozycyjne/postojowe - jak przekręcam kluczyk zapalają się przednie kierunkowskazy - a jak zapalę motor automatycznie zapalają się światła - gdy przekręćę kluczyk na pozycję P nic się nie dzieje - mogę włączać kierunki ?

6. Jak najlepiej sprawdzić jakość i wielkość okładzin w hamulcach z przodu i z tyłu ?

7. Jak zamocować licznik obrotów - lata, jak żyd po pustym sklepie - śrubka od dołu kręci się do okoła. Zdjęcie niżej.

http://www.grodziec.org/motor/licz.jpg


Przypominam chodzi o KAWASAKI VULCAN VN750A

Proszę też o wszystkie dobre rady na temat eksploatacji tegoż motocykla - co gdzie jak i którędy. Co warto a co nie. Już mnie kilka gości nastraszyło, że jak się motocykl ten zepsuje to kaplica.

#2 pack84

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 797 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 04 lipiec 2006
  • Skąd:młpl i nigdzie inszej
  • Motocykl:pe04

Napisano czw, 11 paź 2007 - 19:45

Na wszystkie pytania uzyskasz odpowiedź z serwisówki która prawdopodobnie będzie do sciągnięcia w dziale Dane serwisowe na tym forum. Polecam sobie sciągnąć taka serwisówke - bedziesz miał jasno na dłoni wszystko czego potrzeba. Pozdro

#3 GośćLukass_*

  • Gość
  • Na FM od: --

Napisano czw, 11 paź 2007 - 20:04

Przecież sciagnałeś serwisówkę, są tam odpowiedzi na twoje pytania.

Po kupnie wymieniasz wszystkie płyny, sprawdzasz sprzeta dokładnie, krok po kroku i w drogę :rolleyes:

Odkręc obudowę obrotomierza i zobaczysz dlaczego lata. Moze gwint zerwany - dasz nową śrubę.

Jeśli czegoś nie wiesz to użyj opcji szukaj, tam są rady, porady co i jak zrobić.

#4 szwarc

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • VROC
  • 193 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 29 wrzesień 2007
  • Skąd:Grodziec
  • Motocykl:Honda CB750 S.F.

Napisano czw, 11 paź 2007 - 20:33

Tak tylko jak to odkręcić - od spodu jest śrubka która obraca się dookoła i nic poza tym nie widzę.
A moje pytania są po to aby uzyskać rady od doświadczonych motocyklistów - wiem że informacje są w serwisówce - ale wolałbym info uzyskać od was - w serwisówce nie ma napisane do ilu mn można jeździć, nie ma marek olejów i płynów, o światłach postojowych też nic nie ma itd. - a poza tym nie mam serwisówki po polsku tylko po angielsku i wielu rzeczy muszę się domyślać - więc zamiast dawać takie odpowiedzi typu znajdź sobie w książce - wypadało by napisać konkretne odpowiedzi na konkretne pytania - W KOńCU OD CZEGO JEST FORUM - jeśli mam wszystko czytać w książce - to po co bedę Was pytał.

#5 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11261 postów
  • Wiek: 65
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:BSA A65, GS1150

Napisano czw, 11 paź 2007 - 23:17

OK, to troche ci pomoge.
1 - to jest w serwisowce i tych wymiarow warto sie trzymac w dziale wheels and tires.
2. - olej trzeba wymienic teraz razem z filtrem i jezeli to motocykl chlodzony plynem to ma to byc jakikolwiek markowy SAE 10W40, wszystko jedno mineralny, pol, czy syntetyk.
3. - odkrec pokrywke zbiornika pompy i sprawdz jak wyglada plyn, jak jest metny to warto go wymienic. Rodzaj plynu wypisany jest wlasnie na tej pokrywce zbiorniczka, ktora masz odkrecic.
4. - oleju w wale kardana nie ma, jest w przekladni glownej.
Odkerc gorny korek i zobacz czy jest, powinien siegac do dolnej krawedzi korka.
Mozesz zreszta go wymienic, bo pewnie nikt tego dotychczas nie robil - to olej przekladniowy SAE 80 / 90 i wchodzi go jakies 150 - 200 ml.
Tez wszystko jedno jakiej firmy olej kupisz.
5. - to wersja amerykanska tej Kawy, tam nie ma swiatel postojowych za to masz pozycje w kierunkowskazach. Po prostu przednie zarowki sa dwuwloknowe.
6. - jezeli z tylu masz hamulec bebnowy to zdejmij tylne kolo i zobaczysz, tyle ze te hamulce zuzywaja sie powoli i okladziny pewnie beda dobre.
Z przodu mozesz odkrecic zaciski i wyjac klocki ( bez odkrecania przewodow hamulcowych ) i tez sprawdzisz w jakim sa stanie.
7. - z obrotomierzem niestety jest problem - najlepiej byloby sie udac do warsztatu, ktory naprawia tego typu rzeczy, bo trzeba go pewnie rozebrac od strony szybki a ta jest bardzo latwa do uszkodzenia.
Sama wymiana tej sruby tez pewnie wymaga przegwintowania otworu na wiekszy i moze byc dosc skomplikowana.

Adam M.

#6 szwarc

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Topic Starter
  • VROC
  • 193 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 29 wrzesień 2007
  • Skąd:Grodziec
  • Motocykl:Honda CB750 S.F.

Napisano pią, 12 paź 2007 - 07:44

O i taką konkretną odpowiedź rozumiem.
Wielkie dzięki kolego.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań