Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Co kupić, wybrać ?!

wybór cross enduro moto

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7249 odpowiedzi w tym temacie

#7241 Damka

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 86 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 04 sierpień 2008
  • Skąd:Pleszew
  • Motocykl:Yamaha MT09 SR

Napisano nie, 20 sty 2019 - 14:24

Chłopie, czytasz co się do ciebie pisze? Szukasz se facto starych motocykli które nie maja łatwo w życiu. Kolega napisał że najlepiej wybrać egzemplarz który będzie wymagał najmniej inwestycji. Egzemplarz nie model. Awaryjność i koszty utrzymania są bardzo bardzo zbliżone.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#7242 4jku

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1137 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 12 lipiec 2011
  • Skąd:krk
  • Motocykl:EXC 200, LC4 640 SM

Napisano pon, 21 sty 2019 - 15:00

Szukasz se facto starych motocykli które nie maja łatwo w życiu. Kolega napisał że najlepiej wybrać egzemplarz który będzie wymagał najmniej inwestycji. Egzemplarz nie model. 

 

No dokładnie o to mi chodziło, myślałem że to jasne :P


Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/r...af-hs&s=HS&m=pc

 

 


#7243 emes321

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 164 postów
  • Na FM od: 26 kwiecień 2017
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Wigry

Napisano wto, 22 sty 2019 - 14:29

Witam wszystkich, jestem przed zakupem crossa, ale nie mam pojęcia co wybrać mam swoje typy i może jesteście posiadaczami tych modeli albo znacie się na nich bardziej, i moglibyscie mi polecić coś albo polecić który z tych modeli wybrać te modele to :

KTM SX 450 2006r
YAMAHA YZF 450 2008r
HONDA CRF 450 2005r
KTM SX 450 2005


Doradźcie mi co wybrać, z góry dzięki

Biorąc pod uwagę roczniki, nie bralbym ich tak "skrupulatnie" pod uwage.

 

Chyba, ze w danym modelu wystepowala wada fabryczna, badz wprowadzono istotne zmiany. tak, czy inaczej w takim wypadku przed kazdym rocznikiem produkcji winno sie znajdowac slowo "od".

 

stan obecny, a nie rocznik jest glownym czynnikiem warunkujacym cene.

 

zapomnialbym o jakiejkolwiek sympatii do marki, gdyz nie zawsze to co chcemy jest dla nas najlepszym rozwiazaniem.

 

istotny rowniez jest dostep do czesci i mechanikow - zakup to poczatek.

 

obejzyj kilka i sie nie napalaj!

 

na forum natomiast szukaj podpowiedzi, a nie odpowiedzi. zauwazylem, ze kazda sroka swoj ogon chwali i ludzie polecaja swoje wybory. nie wiem po co, moze zeby uzyskac potwierdzenie, iz byly one slyszne ;)


Lepiej nie pisz, bo możesz być w błędzie i śmiechu nie będzie końca.

Nie pytaj, bo mądrzejsi pochylać się nie będą - nie po to tu są.

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Nie zgłaszaj niewłaściwego zachowania administracji.

Admini nie maja czasu przyglądać się zgłoszonym sprawom. Karzą 'równo' wszystkich', jednego po pojedynczym ostrzeżeniu, drugiego po dwóch. Zgłoszenie=ostrzeżenie.


#7244 sydnej

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 6 postów
  • Na FM od: 07 styczeń 2018
  • Skąd:jasło

Napisano pią, 08 mar 2019 - 07:02

cześć 

doradźcie, na pierwszy motocykl z kat B przy 95 kg i 36 latach jak kupie enduro 125 to będę czuł się na tym jak słoń na kosiarce? coś czytałem że można odblokować 2t ale to pali z 7 litrów chyba? chce jeździć głownie po mieście czasem trasa 100 km i fajnie byłoby móc po ścieżce leśnej, max łące pośmigać (nie mam zamiaru szaleć jak crossem) ale to w 125 nie da się wszystkiego na raz mieć przy 95kg?czy jest coś takiego? bo nie znam się na motocyklach, mam 8tys. Wszystkie te enduro 125 brzmią jak piły mechaniczne? jakiś model możecie zaproponować? nie znam się na mechanice, ponoć Suzuki Dr 125 4T jest ok( nie pali 7/100, brzmi w miare i troche mozna w teren) ale ma mocy mało ponoć a ja 95kg. Jest z tego jakaś frajda czy lepiej jak sobie kupie lekko używany romet scmb 125?


Użytkownik sydnej edytował ten post pią, 08 mar 2019 - 09:32


#7245 Rura_

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 794 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 29 marzec 2013
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:MW-750 i inne

Napisano pią, 08 mar 2019 - 09:48

Tylko mała Varadero jak 4t.... Jedyny w miarę duży i da sobie radę z Tobą... 

Jak 2t to tylko dt125.. Ale na mieście będziesz się tym i to męczył... 

Ale kasy masz mało...

To żebyś nie był zdziwiony, że albo parch, albo Cię nie stać... 


"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.


#7246 emes321

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 164 postów
  • Na FM od: 26 kwiecień 2017
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Wigry

Napisano nie, 10 mar 2019 - 18:25

cześć 

doradźcie, na pierwszy motocykl z kat B przy 95 kg i 36 latach jak kupie enduro 125 to będę czuł się na tym jak słoń na kosiarce? coś czytałem że można odblokować 2t ale to pali z 7 litrów chyba? chce jeździć głownie po mieście czasem trasa 100 km i fajnie byłoby móc po ścieżce leśnej, max łące pośmigać (nie mam zamiaru szaleć jak crossem) ale to w 125 nie da się wszystkiego na raz mieć przy 95kg?czy jest coś takiego? bo nie znam się na motocyklach, mam 8tys. Wszystkie te enduro 125 brzmią jak piły mechaniczne? jakiś model możecie zaproponować? nie znam się na mechanice, ponoć Suzuki Dr 125 4T jest ok( nie pali 7/100, brzmi w miare i troche mozna w teren) ale ma mocy mało ponoć a ja 95kg. Jest z tego jakaś frajda czy lepiej jak sobie kupie lekko używany romet scmb 125?

 

tak, bedziesz sie czul jak slon na kosiarce. Chociaz znajomy, ktory odkupil ode mnie XLR125R ma podobne gabaryty i poki co nie mysli o zmianie. Zakup sprzeta 125 pod kat.B dla Ciebie ma sens tylko jako przejsciowka, dla podszkolenia techniki jazdy.

 

2T mozna odblokowac. ogolnie odblokowanie to wzrost mocy ~2x, wtedy np. taka DT125 ma ok. 27km, ale nie spelnia wymogow kat.B. takze moim zdaniem lepiej juz kupic 250, czy nawet wiecej i nie udawac.

 

miasto, czy trasa 100km to nie miejsce dla 2T - zapomnij. spalanie, brak hamowania silnikiem i inne niewygody.

 

zjazd z utwardzonej drogi wymaga w jakims stopniu odpowiednich opon. najlepiej laczyc to beda jakies "szutry" (a'la heidenau k60), ale w 125 mozna sie pokusic o michelin ac10, ktore jaka ?jedyna? kostka maja homologacje drogowa i powinny troche pozyc nawet na asfalcie.

 

ogolnie nie dostaniesz zbyt ciekawego enduro w kat.B pod siebie. przewaznie maja do 12km - to co im zabral czas. tak jak pisze Rura_ Varadero bedzie najmocniejsze (14,2km, z uwagi na silnik V2) i najwieksze w tej klasie. jednak to bardziej turystyk niz enduro.

8 tysi na varadero to za malo, a potem trzeba przy niej cos bedzie zrobic po zakupie, do tego koszt kasku (min. 300-400zl) i reszty.

XLR/KMX/DT itp. mozna spokojnie wyrwac w takim budzecie, nawet za polowe.

 

Jak nie masz kogos z typowym enduro na B zeby sie przejechac i zobaczyc to najlepsza opcja wg mnie jest kupic w miare tanie, byle sprawne enduro zobaczyc, czy sie podoba i zmienic.

nie wszystko brzmi jak kosiarka. 2T maja taki wlasnie dzwiek, 4T brzmia duzo lepiej. jasne, ze pojemnosc cylindra ma wplyw na dzwiek, ale wydechem mozna zrobic cuda. Kolega ma w XLR wydech arrowa i bez db-killera brzmi jak grozna 250.

 

co do dr125 to wszystkie 125 4T kat.b beda mialy podobna moc, jakies max 12km. takze nie skupilabym sie na tym jaki model brac, tylko szukal jakiegos uczciwego egzemplarza z kilku modeli.

czy frajda bedzie to zalezy, czy Ci sie spodoba, jakie masz umiejetnosci i jak szybko bedziesz sie uczyl techniki. Jak dopiero zaczynasz i nie masz zadnych doswiadczen to na rok starczy frajdy.

 

co do rometa to chinol. lepiej 20-latka z japonii niz takie cos.


Lepiej nie pisz, bo możesz być w błędzie i śmiechu nie będzie końca.

Nie pytaj, bo mądrzejsi pochylać się nie będą - nie po to tu są.

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Nie zgłaszaj niewłaściwego zachowania administracji.

Admini nie maja czasu przyglądać się zgłoszonym sprawom. Karzą 'równo' wszystkich', jednego po pojedynczym ostrzeżeniu, drugiego po dwóch. Zgłoszenie=ostrzeżenie.


#7247 4jku

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1137 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 12 lipiec 2011
  • Skąd:krk
  • Motocykl:EXC 200, LC4 640 SM

Napisano pon, 11 mar 2019 - 10:47

 

2T mozna odblokowac. ogolnie odblokowanie to wzrost mocy ~2x, wtedy np. taka DT125 ma ok. 27km, ale nie spelnia wymogow kat.B. takze moim zdaniem lepiej juz kupic 250, czy nawet wiecej i nie udawac.

 

miasto, czy trasa 100km to nie miejsce dla 2T - zapomnij. spalanie, brak hamowania silnikiem i inne niewygody.

 

 

W kwestii technicznej... Czy aby DT nie ma dozownika oleju a co za tym idzie można silnikiem hamować?


Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/r...af-hs&s=HS&m=pc

 

 


#7248 emes321

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 164 postów
  • Na FM od: 26 kwiecień 2017
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Wigry

Napisano wto, 12 mar 2019 - 15:43

 

W kwestii technicznej... Czy aby DT nie ma dozownika oleju a co za tym idzie można silnikiem hamować?

 

Ano ma. Hamuj, nikt Ci nie broni, ja bym jednak w 2T tego nie polecal. Sam dozownik, bym zas wywalil.


Użytkownik emes321 edytował ten post wto, 12 mar 2019 - 15:44

Lepiej nie pisz, bo możesz być w błędzie i śmiechu nie będzie końca.

Nie pytaj, bo mądrzejsi pochylać się nie będą - nie po to tu są.

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Nie zgłaszaj niewłaściwego zachowania administracji.

Admini nie maja czasu przyglądać się zgłoszonym sprawom. Karzą 'równo' wszystkich', jednego po pojedynczym ostrzeżeniu, drugiego po dwóch. Zgłoszenie=ostrzeżenie.


#7249 4jku

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1137 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 12 lipiec 2011
  • Skąd:krk
  • Motocykl:EXC 200, LC4 640 SM

Napisano śro, 13 mar 2019 - 17:33

 

Ano ma. Hamuj, nikt Ci nie broni, ja bym jednak w 2T tego nie polecal. Sam dozownik, bym zas wywalil.

 

No ja w KMX permanentnie olewałem dozownik i lałem do baku od razu gotową mieszankę... Jakoś nie miałem zaufania do tego dozownika ale wydaje mi się że jeśli dozownik działa prawidłowo to można silnikiem hamować*.

 

* - czysta teoria, nie poparte żadnymi badaniami.


Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/r...af-hs&s=HS&m=pc

 

 


#7250 qpa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2969 postów
  • Na FM od: 12 czerwiec 2005
  • Skąd:Lbn
  • Motocykl:wsk

Napisano śro, 13 mar 2019 - 17:55

Jak w DT 80 też wywaliłem dozownik i zaślepiłem przewody po nim, motocykl mniej kopcił na gotowej mieszance, co do hamowania w 2T to ja bym nie ryzykował, zresztą siła hamowania jest prawie żadna więc nie ma to większego sensu. 







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: wybór, cross, enduro, moto

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 Forumowiczów, 2 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |