Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Co kupić, wybrać ?!

wybór cross enduro moto

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7029 odpowiedzi w tym temacie

#7021 4jku

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1083 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 12 lipiec 2011
  • Skąd:krk
  • Motocykl:EXC 200, LC4 640 SM

Napisano śro, 31 sty 2018 - 21:02

 ale 4jku wie. takze niech sie wypowie, skoro poleca wszystkim spelnienie wymogow homologacyjnych, rejestracje i wykup OC, ktore chroni przed wypadkami w lesie w trakcie uprawiania motorsportu. tylko tak jak bozia przykazala - 100% legalnie.

 

crossow sie raczej nie rejestruje, stad nie mozna sie nimi legalnie poruszac po drogach publicznych. da sie zarejestrowac, ale troche bezsens, 

 

 

 

No to ja już nie wiem czy wg Ciebie się da, czy się nie da, bo raz piszesz tak a raz się śmiejesz z możliwości rejestracji. Jakieś rozdwojenia jaźni czy pamięć złotej rybki?

 

A więc:

1. Nie polecam rejestracji crossa, tylko ogólnie polecam zakup sprzętów zdatnych do rejestracji co za tym idzie do uzyskania OC w normalny bezsporny sposób. Ty uważasz za bezsens, ja nie.

2. Jeśli jednak już zwróciłeś na to uwagę to są takie możliwości, jedna skrajnie nie ekonomiczna czyli wyposażenie w odpowiednie akcesoria, rzeczoznawcy, przeglądy itp. Druga to zakup sprzętu który już przeszedł już taką procedurę co sporadycznie się zdarza. Jest taka mała firemka niszowa która się nazywa KTM (możesz wygooglać) i spotkałem się kiedyś z prawdopodobnie oryginalnym kitem do SXa który umożliwił zarejestrowanie motocykla pierwszemu właścicielowi (moto sprowadzone ze Szwajcarii, zarejestrowane przez 1 właściciela). No ale przecież ty o tym wiesz... A nie, jednak nie wiedziałeś.

3. Co do OC to już napisałem, podważasz moje słowa bez żadnego uzasadnienia. Kolejny przykład twojej niewiedzy i arogancji. Przypominam (chociaż każdy normalny człowiek zdaje sobie z tego sprawę) że nie mam na myśli profesjonalnych zawodników a amatorów. W świetle przepisów stanowi to ogromną różnicę. Możesz sobie uważać że "uprawiasz motorsport" pyrkając po lesie (może jakoś się w ten sposób dowartościowujesz?) ale tak na prawdę jadąc endurakiem zarejestrowanym przez las jesteś zwykłym użytkownikiem pojazdu mechanicznego tyle że w miejscu w którym Cię być nie powinno za co grozi mandat. Tak samo jak OC chroni Cię na prywatnym parkingu pod marketem, tak może ochronić Cię na leśnej drodze. Czy według Ciebie, jak twój samochód wypadnie z drogi na zakręcie i przelecisz 30 metrów w las gdzie jakimś cudem przykładowy grzybiarz postawi sobie rower, to uważasz że OC Cię nie ochroni bo będziesz poza drogą? Uważasz że jaki jest zasięg OC, ile metrów od asfaltu? Skończ pisać głupoty człowieku.

 

W ramach ciekawostki: sam ubezpieczyłem OC KX125 w PZU. Motocykl nie był zarejestrowany. Nie do końca rozwiązuje to problem bo dalej można dostać karę np. za poruszanie się pojazdem niedopuszczonym do ruchu, ale po konsultacjach ze specjalistami od ubezpieczeń stanęło na tym że jeśli będzie prawo jazdy to OC będzie działało. Zapewne gdyby doszło do jakiejś dużej szkody to mogłoby stanąć na sądzie ale całe szczęście nie miałem okazji sprawdzić. Rozwiązania nie polecam, bo jak już wspomniałem to dosyć śliski temat, ale tak na wszelki wypadek wolałem mieć cokolwiek niż nic. 

 

Masz jeszcze tu, jak będziesz zainteresowany to masz trop, resztę znajdziesz w necie:

http://forum.motox.c...pic.php?t=26570

 

 

 

 

OC chroni na lesnej drodze? tak? nie ma wylaczen, ze sport? ze droga publiczna? ze zakaz jazdy w lesie? w kogo tam wlecisz, ze OC potrzebne? w lesniczego? nie radze, bo mu bron podczas kolizji moze wypalic. jest cos takiego jak przyczynienie i spokojnie moga sie wykrecic, jak tylko sklamales w jednej rzeczy. tylko 3? ok. specjalista ds. ubezpieczen, mechanik i prawnik w jednym. nie studiowales moze jeszcze medycyny? i tu sie roznimy, ja bym do motosportu poza drogami publicznymi nie wykupowal zwyklego OC, bo nic nie jest warte. takze jezeli, dlatego sie przyp*erdoliles do mojej wypowiedzi to i tak nie masz racji. 

 

 

 

 

 

 

 

Tyle bzdur w jednym miejscu że nie chce mi się tracić czasu na tłumaczenie bo mam lepsze rzeczy do roboty. Dla zainteresowanych (pierwszy link jaki znalazłem):

 

 

http://www.pomorska....adnik,11725992/

 

O odszkodowanie z ubezpieczenia OC można się ubiegać w następujących przypadkach: 

- zderzenie naszego pojazdu z innym pojazdem – zarówno na jezdni, jak i na parkingu, czy leśnej drodze; 

- potrącenie naszym pojazdem pieszego lub rowerzysty; 

Czytaj więcej: http://www.pomorska.pl/strefa-biznesu/a/co-pokrywa-ubezpieczenie-oc-sprawcy-wypadku-przeczytaj-praktyczny-poradnik,11725992/

 

 

 

 

Nie musisz przepraszać, po prostu już zamilcz.

 

 

problem to mozna miec jak sie wymienia olej silnikowy co 60mth, albo 4 lata jak mi doradzales z jannikiel. 

 

Masz na myśli rozmowę w której upierałeś się przez kilka stron że w serwisówce było napisane żeby wymieniać olej co 5mth? No ale tak, już w tamtej rozmowie pokazałeś swoje oblicze :) widzę że przynajmniej w tym jesteś konsekwentny. Szkoda na Ciebie czasu...

 

 

 

ja jestem swiezakiem

 

No i tyle w temacie. Żebyś tylko się jeszcze zachowywał adekwatnie to poziomu wiedzy.


Użytkownik 4jku edytował ten post śro, 31 sty 2018 - 21:13

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/r...af-hs&s=HS&m=pc

 

 


#7022 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5110 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:trx450r,sfera50, atc250R

Napisano czw, 01 lut 2018 - 00:27

 

yamaha dt125 - ulubiona Michoa, mi ja polecal na pierwsze moto.

 

ja to preferuje crm 125 z ty że do crm 125 jest obecnie dosyć kiepsko z gratami ramowymi np lagi jakieś plastiki lampy itp :( 

 

można też rozważyć kdx 125 -wciąż to koszty utrzymania inne niż exc czy wr a jednak ostrzejsze od dt ........


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 


#7023 Dziewan08

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 14 postów
  • Na FM od: 28 styczeń 2018
  • Skąd:Maków Mazowiecki
  • Motocykl:Dl 1000

Napisano czw, 01 lut 2018 - 10:01

zauważyłem Husqvarna wre 125, co o tym myślicie?



#7024 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5110 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:trx450r,sfera50, atc250R

Napisano czw, 01 lut 2018 - 10:13

dt 125 tylko pod nazwą husqvarna :D 


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 


#7025 Dziewan08

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 14 postów
  • Na FM od: 28 styczeń 2018
  • Skąd:Maków Mazowiecki
  • Motocykl:Dl 1000

Napisano czw, 01 lut 2018 - 10:26

czyli osiągi te same, a jak z serwisem, serwisował ktoś z was Huśkę, jak z częściami? :) 



#7026 heniek128

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2890 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 27 marzec 2003
  • Skąd:Lubin / Wrocław
  • Motocykl:Brzydki

Napisano czw, 01 lut 2018 - 19:37

Ja miałem i na awaryjność narzekałem:) Ma chyba 2 km wiecej od odblokowanej dt i lepsze zawieszenie ale nie jest tak wytrzymała - raczej delikatny sprzęt.

No i z dt nie ma nic wpólnego. KTM LC2 to jest dt pod nazwą KTM podobnie jak SACHS ZX.



#7027 Słomka

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 1 postów
  • Na FM od: 03 kwiecień 2018
  • Skąd:Śląsk

Napisano wto, 03 kwi 2018 - 18:18

Cześć  :biggrin: 

Od dawna przymierzam się do kupna swojego pierwszego motocykla. Myślałem nad Yamahą DT 125 głównie z tego względu iż jest ona bardzo często polecana jako motocykl: niezawodny, prosty w serwisowaniu (ponoć 80% napraw da radę wykonać w domowych warunkach) oraz z masą części zamiennych. Jednak niedawno wpadła mi w oko MZ 125 SX z 2006 roku. Byłem niedawno na oględzinach, okiem laika wszystko wygląda na sprawne sam motor na zimnym silniku odpalił bez żadnego problemu i ładnie trzymał obroty, całkiem fajnie się zbierał, przebieg 17 K km. Czytałem i dowiedziałem się że z częściami do niej jest problem bo wszystko trzeba ciągnąć z Niemiec  :sad:. Powiem szczerze nie daje mi ta MZetka spokoju i chciałbym się zapytać czy warto według was się w to pchać czy raczej olać sprawę. 

No i przy okazji chciałbym zapytać czy wy polecalibyście jakieś moto z którym mógłbym zacząć przygodę :P
(jeździć umiem ale brakuje mi praktyki)



#7028 mariusz-net

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 6 postów
  • Na FM od: 04 kwiecień 2012
  • Skąd:Olkusz
  • Motocykl:Honda CBF 500

Napisano pon, 09 kwi 2018 - 19:10

Już kiedyś pytałem, poczytałem też. W wyniku myślałem o DT 125 i poleconej TTR 250 ale ... poczytałem trochę, pooglądałem  i te motocykle swoje ważą :-( Mi przydałoby się jakieś enduro (z papierami). Coś lekkiego, dzielnego w terenie, zwinnego i niskiego (ale wyższego i mocniejszego niż TTR 125 syna - BTW bardzo fajny motocykl). Ideałem byłby chyba KTM Freeride 250 R ale trzymają cenę. Jest coś podobnego z innych firm o podobnej charakterystyce? Myślałem też o KTM EXC 125 - wysoka koza ale lekka i parę osób mi ją poleciło. 



#7029 rechpol

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 3 postów
  • Na FM od: 14 listopad 2017
  • Skąd:grójec
  • Motocykl:srogarus

Napisano nie, 15 kwi 2018 - 20:32

Witam jakie są modele enduro chyba to sie tak nazywa sof enduro które nie wymagaja częstych remontów silnika 

takie jak np dt czy kmx 

w przedziale od 98 do 05 

i tylko 125 i silnik 2t

z góry dziękuje 

 

 



#7030 emes321

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 90 postów
  • Na FM od: 26 kwiecień 2017
  • Skąd:Wrocław

Napisano śro, 02 maj 2018 - 15:47

Cześć  :biggrin: 

Od dawna przymierzam się do kupna swojego pierwszego motocykla. Myślałem nad Yamahą DT 125 głównie z tego względu iż jest ona bardzo często polecana jako motocykl: niezawodny, prosty w serwisowaniu (ponoć 80% napraw da radę wykonać w domowych warunkach) oraz z masą części zamiennych. Jednak niedawno wpadła mi w oko MZ 125 SX z 2006 roku. Byłem niedawno na oględzinach, okiem laika wszystko wygląda na sprawne sam motor na zimnym silniku odpalił bez żadnego problemu i ładnie trzymał obroty, całkiem fajnie się zbierał, przebieg 17 K km. Czytałem i dowiedziałem się że z częściami do niej jest problem bo wszystko trzeba ciągnąć z Niemiec  :sad:. Powiem szczerze nie daje mi ta MZetka spokoju i chciałbym się zapytać czy warto według was się w to pchać czy raczej olać sprawę. 

No i przy okazji chciałbym zapytać czy wy polecalibyście jakieś moto z którym mógłbym zacząć przygodę :P
(jeździć umiem ale brakuje mi praktyki)

daj sobie spokoj z malo popularnymi motorkami, ciezko o czesci, a nowsze juz nie beda i tylko bedzie gorzej. w tych sprzetach czesto sie robi pierdoly; linki, klamki, kiery, lozyska itp. zobacz na czym jezdza w Twojej okolicy, odwiedz okoliczny sklep z czesciami i popytaj. DTka jest spoko, mozna legalnie na B, a takze odblokowac na ~28km, ale wtedy serwis bedzie potrzebny czesciej. jeszcze kawa KMX - odpowiednik yamy, ale to nr. 2 raczej.



Już kiedyś pytałem, poczytałem też. W wyniku myślałem o DT 125 i poleconej TTR 250 ale ... poczytałem trochę, pooglądałem  i te motocykle swoje ważą :-( Mi przydałoby się jakieś enduro (z papierami). Coś lekkiego, dzielnego w terenie, zwinnego i niskiego (ale wyższego i mocniejszego niż TTR 125 syna - BTW bardzo fajny motocykl). Ideałem byłby chyba KTM Freeride 250 R ale trzymają cenę. Jest coś podobnego z innych firm o podobnej charakterystyce? Myślałem też o KTM EXC 125 - wysoka koza ale lekka i parę osób mi ją poleciło. 

2t czy 4T? jaki budzet? bo to dosc istotna kwestia. dt kosztuja od ~3000 do ~9000zl, takze duzo to nie mowi. za 8000zl mozesz miec crf450r 4T, 60km, ~110kg. ktmy sa drozsze w serwisie od japoncow, daruj sobie. zaraz pewnie przyjda przyczajeni fani pomaranczowego z malopolski i powiedza, ze to nieprawda :D waga to pojecie wzgledne, porownujesz wage 2T i 4T, w dodatku 125 2T i 250 4T, dziwi Cie, ze wieksza pojemnosc w czterotakcie jest ciezsza? do 140kg w terenie jest do zniesienia. czytalem ostatnio opis hanldarza o jego KTM: silnik chodzi rowno i cicho jakby byl zrobiony w japonii. tadam!



 

Witam jakie są modele enduro chyba to sie tak nazywa sof enduro które nie wymagaja częstych remontów silnika 

takie jak np dt czy kmx 

w przedziale od 98 do 05 

i tylko 125 i silnik 2t

z góry dziękuje 

 

 

 

dt, kmx i to by bylo na tyle xD nie ma za duzego wyboru, bo to takie dziwne polaczenie: 2T & SOFT. 2T hard raczej, a 4T soft, DualSport. pozdrawiamy i czekamy na opinie fachofcow ;) jak sie burzy nie wywola to nie zasluzysz na ich atencje ;D


Lepiej nie pisz, bo możesz być w błędzie i śmiechu nie będzie końca.

Nie pytaj, bo mądrzejsi pochylać się nie będą - nie po to tu są.

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Nie zgłaszaj niewłaściwego zachowania administracji.

Admini nie maja czasu przyglądać się zgłoszonym sprawom. Karzą 'równo' wszystkich', jednego po pojedynczym ostrzeżeniu, drugiego po dwóch. Zgłoszenie=ostrzeżenie.






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: wybór, cross, enduro, moto

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |