Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Co kupić, wybrać ?!

wybór cross enduro moto

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7042 odpowiedzi w tym temacie

#21 michal1171

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 239 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 30 sierpień 2006
  • Skąd:Częstochowa

Napisano wto, 09 paź 2007 - 21:17

Witam mam pytanie. Mianowicie stoje przed zmianą motocykla na nowy i myśle nad modelami 2008. Dokładnie chodzi mi o crossówke 250 4t. Jak motor byście mi polecili. Byłem praktyczne zdecydowany na ktm-a ale teraz zastanwiam się też nad hondą i yamahą. Ale pozostaje też suzuki i kawasaki. Napiszcie co byście mi polecili. dzięki za odpowiedzi

#22 Lucass

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 790 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 18 wrzesień 2004
  • Skąd:KĄTOWNIA
  • Motocykl:bardzo fajny

Napisano wto, 09 paź 2007 - 22:59

Witam
Ostatnio spodobała mi się Hondy XR 500 i dlatego chciał bym uzyskać o niej trochę informacji. Tzn dane teoretyczne i wasze opinie może ktoś jest właścicielem takiego i mógł by coś o nim powiedzieć np: Jak z zawieszeniem, coś o silniku, wady zalety, w jakich latach była produkowana, czy dorównała by wyczynowej 125 (po lesie a np w wąwozie), ile waży(egzemplarz który ja widziałem był trochę przerobiony na wyczyna haha tzn
Pozdejmowane wszystko co niepotrzebne więc trochę wagi odpada) Ja też bym tak zrobił !
pozdrawiam !



Cześć! Jaką Xr masz na mysli, na głowicy radialnej (83-84), czy na zwykłej? Cóż powiedzieć o XR, ja mam leciwa 600 z 86' ale nie ma jakiś wielkich różnic po za nią a taką 500. Silnik w 500 z RFVC jest taki sam jak w 600 różni sie skokiem i średnicą tłoka, reszta praktycznie jest przemienna (głowica np.) 123kg na sucho, zawieszenie daje rady, motocykl wysoki przez to w moim odczuciu raczej mało poręczny, masa mi nie przeszkadza jak na razie, mocy w nadmiarze.... Jak na tamte czasy to był wypas. Jednak przemyśl sobie czy opłaca ci sie taką 500 kupować, nie ma praktycznie szans dostać coś w dobrym stanie zawsze bendzie multum rzeczy do zrobienia, moim zdaniem jeśli jesteś pasjonatem, kochasz bezgranicznie XR i masz w planie wpompować w nie jeszcze 2 razy tyle niz ona warta to nie widze przeszkód.... Ja w swoją wtłoczylem już z niecałe 2kzł, i tyle mnie kosztował sam silnik nie licząc robocizny, zużytych nerwów etc. A gdzie jeszcze zrobienie moto od strony wizualnej, regeneracja amora etc etc...

#23 Strzalek

    Spec - Cross

  • Spec
  • 4611 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 10 kwiecień 2003
  • Skąd:Ostróda
  • Motocykl:Kawasaki ER5

Napisano śro, 10 paź 2007 - 06:34

Witam mam pytanie. Mianowicie stoje przed zmianą motocykla na nowy i myśle nad modelami 2008. Dokładnie chodzi mi o crossówke 250 4t. Jak motor byście mi polecili. Byłem praktyczne zdecydowany na ktm-a ale teraz zastanwiam się też nad hondą i yamahą. Ale pozostaje też suzuki i kawasaki. Napiszcie co byście mi polecili. dzięki za odpowiedzi

Ja kierując sie opiniami ludzi, z którymi czasem trenuje i jeżdżę na zawody wybrałbym hondę. Sporo osób teraz sie na nią przesiada. W necie tez opinie sa podobne.

#24 żubr

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 643 postów
  • Na FM od: 04 grudzień 2005
  • Skąd:Poznań/Kicin
  • Motocykl:BETA evo

Napisano śro, 10 paź 2007 - 06:46

jeszcze nie ma testów 08 ale sa juz pierwsze porównania modeli itp (tak na sucho) wg. amerykanów bardzo dobrze bedzie spisywac sie Honda i Suzuki, ja pozostane przy CRF najlepiej czarnej :notworthy:
http://70.87.200.211...811034060-0.jpg

PS. co do ktm przeczytalem na innym forum bardzo fajne zdanie napisane przez kobiete:
"ktm przy hondzie wyglada jak sprzet rolniczy"

#25 johnn

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 21 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 27 czerwiec 2007
  • Skąd:kujawsko-pomorskie

Napisano śro, 10 paź 2007 - 09:11

DRZ 400
LC4 640
XR 650r
ale raczej DRz, moto tak jak poprzedniczka do wszytkiego


Ale czy ten DRZ nie jest troche za mały??? Mam 187 cm wzrostu i 105 kg. Ponadto wydaje mi się, że musiałbym zmienić w nim oponki, bo po piachu to tak jakbym wjechał jakimś plastikiem.

#26 GÓRA

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 18 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 06 marzec 2007
  • Skąd:Toruń
  • Motocykl:Yamaha YZ450F

Napisano śro, 10 paź 2007 - 09:25

DRZ za mały? nie rozśmieszaj mnie ;p Ostatnio byłem na prónej jeżdzie i naprawde duża maszyna a jestem twoich gabarytów, i na stojaco się bardzo wygodnie jechało. :icon_biggrin:

#27 pack84

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 797 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 04 lipiec 2006
  • Skąd:młpl i nigdzie inszej
  • Motocykl:pe04

Napisano śro, 10 paź 2007 - 10:49

Ja mam 175cm i 84kg wagi a na DRZ supermoto ledwo paluszkami sie podpierałem:P

#28 biba24

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 40 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 21 kwiecień 2006
  • Skąd:Koło Koben
  • Motocykl:SX 250

Napisano śro, 10 paź 2007 - 19:16

Ja z kolei staje przed dylematem czy na nowy sezon kupić kolejnego 2 suwa czy przesiąść się na 4t.
Dotychczas smigalem na cr250, zastanawiam się nad zakupem yzf 250 ale każdy, kogo zapytam na temat 4t to stwierdza ze ładnie ciągnie no ale te remonty.
:wink:

#29 el_ninio

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 89 postów
  • Na FM od: 08 sierpień 2007
  • Skąd:Trzcianka
  • Motocykl:Yz 125

Napisano śro, 10 paź 2007 - 19:22

Witajcie
Co polecacie w cenie max do 4tys najlepiej to 3,5 , zależy mi na pojemności 125 , około 30-40 koni i żeby miał przód taki jak yamaha yz - bez lampy ( yamaszke podałem jako przykład )
prosze o propozycje

#30 mati kmx125

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 279 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 25 maj 2007
  • Skąd:okolice Łodzi
  • Motocykl:Honda CRF 250R '08

Napisano śro, 10 paź 2007 - 19:57

Za taka kase to tylko enduro kmx crm dt (bez zawieszenia usd).
pozdro

#31 żubr

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 643 postów
  • Na FM od: 04 grudzień 2005
  • Skąd:Poznań/Kicin
  • Motocykl:BETA evo

Napisano śro, 10 paź 2007 - 20:08

Ja z kolei staje przed dylematem czy na nowy sezon kupić kolejnego 2 suwa czy przesiąść się na 4t.
Dotychczas smigalem na cr250, zastanawiam się nad zakupem yzf 250 ale każdy, kogo zapytam na temat 4t to stwierdza ze ładnie ciągnie no ale te remonty.

no niestety jak to mówia coś za coś, motocykl crossowy jest wyczynowym sprzętem przeznaczonym do wygrywania a nie pokonywania tysiesy kilometrów bez zaglądania do silnika a co za tym idzie ludzie którzy projektuja takie sprzęty wytrzymalośc stawiaja na drugim a nawet dalszym planie, "nie posmarujesz nie pojedziesz"

#32 michal1171

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 239 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 30 sierpień 2006
  • Skąd:Częstochowa

Napisano czw, 11 paź 2007 - 15:41

no niestety jak to mówia coś za coś, motocykl crossowy jest wyczynowym sprzętem przeznaczonym do wygrywania a nie pokonywania tysiesy kilometrów bez zaglądania do silnika a co za tym idzie ludzie którzy projektuja takie sprzęty wytrzymalośc stawiaja na drugim a nawet dalszym planie, "nie posmarujesz nie pojedziesz"



W pełni zgadzam się z twoim zdaniem. Crossówka jest stworzona do jazdy po torze a nie wycieczek. Moim zdaniem jest lepiej zmienić motor po roku maksymalnie po dwoch na nowy i nie pakować kasy w remonty bo juże sie raz na tym przejechałem

#33 karolb123

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 180 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 27 grudzień 2006
  • Skąd:Dolnośląskie
  • Motocykl:Suzuki RM 250

Napisano czw, 11 paź 2007 - 18:19

Witam

Szukam sprzęta żeby miał takie cechy:
-był do 6-7tyś max.
-powyżej 90roku
-aby nie było większego problemu z częściami.
-aby to nie była studnia bez dna. Wiem, że w motor trzeba coś włożyć ale no abym nie ładował w niego za dużo.
Czyli mówiąc żywotność silnika.
-Coś aby dawało rade w lesie coś powyżej 35KM a nie więcej niż 50KM.
-Aby można było zarejestrować.
-nie musi być 4t ale jak by było to też dobrze.
-no i lekkie nie za ciężkie.

Niektórzy powiedzą, że to IDEAŁ. Dla mnie to by był ideał.Szukam już 5miesięcy. Myślałem nad kdx 200 lub 250 ale znaleść nie moge.


Jeszcze co myślicie o wr 250? husqvarnie oczywiście. Słyszałem że do niej korba pasuje od cr 250? No i ile przejade na tłoku tyś.km?

Proszę o tady. :D

#34 GÓRA

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 18 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 06 marzec 2007
  • Skąd:Toruń
  • Motocykl:Yamaha YZ450F

Napisano czw, 11 paź 2007 - 20:36

Witam bylem obadac to moto dzis http://www.otomoto.p...show&id=M552846 .

Dojechalem moto bylo bez akumulatora to koles podlaczyl go do fata dukato i tez nie chcial zapalic w czym moze byc przyczyna? Dodam, ze mowil, ze motor caly czas stal na otwartym kraniku nie wiem czy to ma znaczenie bo sie nie znam, moze mnie ktos oswieci? Koles ogolnie sprowadza motory i je spzredaje widzialem cala taki wiekszy garaz wypchany nimi. Wyjmowal swiece i ja czyscil dalej nic. :( Potem mowil, ze moze byc to przyczna braku paliwa, ale z rury wydechowej jak go odpalal wydobywal sie taki pomoch powietrza i rozrusznik krecil.

Prosze o jakies komentarze. :wink:

#35 biba24

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 40 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 21 kwiecień 2006
  • Skąd:Koło Koben
  • Motocykl:SX 250

Napisano czw, 11 paź 2007 - 21:56

no niestety jak to mówia coś za coś, motocykl crossowy jest wyczynowym sprzętem przeznaczonym do wygrywania a nie pokonywania tysiesy kilometrów bez zaglądania do silnika a co za tym idzie ludzie którzy projektuja takie sprzęty wytrzymalośc stawiaja na drugim a nawet dalszym planie, "nie posmarujesz nie pojedziesz"



W pełni zgadzam się z twoim zdaniem. Crossówka jest stworzona do jazdy po torze a nie wycieczek. Moim zdaniem jest lepiej zmienić motor po roku maksymalnie po dwoch na nowy i nie pakować kasy w remonty bo juże sie raz na tym przejechałem



Wiec waszym zdaniem nie opłaca sie kupić używanego 4t np. z rocznika 2003

#36 peter

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 189 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 03 listopad 2005
  • Skąd:Sandomierz
  • Motocykl:F3 / DR 350

Napisano pią, 12 paź 2007 - 07:28

Zalezy czy ktos jezdzi w zawodach czy jest amatorem, takie crosowki z rocznika 2003 jesli sa w dobrym stanie to juz mialy konkretny remont :icon_mrgreen:
teraz tylko smigac. Ja kupilem 4t i jestem zadowolony nie zamienil bym sie na 2t chociaz by dla tego ze ciągnie od dołu i jest łagodne. A koszty eksploatacji w jezdzie amatorskiej wychodzą tyle samo, w 4t robisz raz drogo ale zadko, a w 2t sam wiesz skoro smigasz CR :) (moim zdanie 4t jest tansze w eksploatacji ale to tylko moje zdanie, pewnie zostane zaraz zjechany przez starych wyjadaczy XD)

Użytkownik peter edytował ten post pią, 12 paź 2007 - 07:29


#37 _SB_

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 256 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 11 maj 2007
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:GSX 750, KTM LC4 620

Napisano pią, 12 paź 2007 - 11:27

Jestem szczęśliwym posiadaczem Zephyra 550, ale mam ochotę na enduro na zimę i do jazdy po mieście.
Od razu mówię, że w temacie enduro jestem lajkonikiem, nie przeczytałem wszystkich tematów "wszystko o.." bo musiałbym mnóstwo czasu na to poświęcić - nie bijcie.

Czego bym chciał od motorka:
- ma służyć przede wszystkim do sprawnego poruszania się po mieście, bez obawy o krawężniki, dziury.
- ma służyć także do zabawy na śniegu/lodzie, jazdy po ścieżynce pod miastem w lasku, ale nie prawdziwym ciężkim terenie
- lekki, zwrotny (sto parenaście kilo powiedzmy) żeby się nie namęczyć przy podnoszeniu go i utrzymać przy przechyleniu.
- światła i kierunkowskazy (w mieście bez tego ciężko)
- powinien brać w mieście spod świateł samochody (tak do 80km/h) - ze względów bezpieczeństwa w mieście.
- cena powiedzmy do 4000, ale chętniej taniej.
- żeby więcej czasu spędzić na jeździe a mniej w warsztacie/serwisie
Moje dane: 70kg, 175cm.

Myślałem o jakiejś 125tce, ale czy one spod świateł nie zostaną z tyłu? Da się np. taką postawić na koło? Czy lepszym wyborem jest 250 (taka chyba za 150kilo waży)?

Użytkownik _SB_ edytował ten post pią, 12 paź 2007 - 11:29


#38 Filip_CK

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 75 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 18 wrzesień 2007
  • Skąd:Kielce

Napisano pią, 12 paź 2007 - 12:06

chodzi mi o motocykl Riejiu RR 50 !!!
prosze sie wypowiedziec na jego temat co wiecie
czy oplaca sie go kupwac na poczatek jazdy w enduro ???
czy sa do niego czesci, jaki ma silnik?? minarelli???

#39 Baaaca

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 154 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 11 październik 2007
  • Skąd:okolice Węgrowa
  • Motocykl:Sv 650 '08

Napisano pią, 12 paź 2007 - 12:11

Ja mam TDR 125 jest naprawdę OK myślę że w mieście też by się sprawdziła :clap:

#40 żubr

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 643 postów
  • Na FM od: 04 grudzień 2005
  • Skąd:Poznań/Kicin
  • Motocykl:BETA evo

Napisano pią, 12 paź 2007 - 12:49

Jestem szczęśliwym posiadaczem Zephyra 550, ale mam ochotę na enduro na zimę i do jazdy po mieście.
Od razu mówię, że w temacie enduro jestem lajkonikiem, nie przeczytałem wszystkich tematów "wszystko o.." bo musiałbym mnóstwo czasu na to poświęcić - nie bijcie.

Czego bym chciał od motorka:
- ma służyć przede wszystkim do sprawnego poruszania się po mieście, bez obawy o krawężniki, dziury.
- ma służyć także do zabawy na śniegu/lodzie, jazdy po ścieżynce pod miastem w lasku, ale nie prawdziwym ciężkim terenie
- lekki, zwrotny (sto parenaście kilo powiedzmy) żeby się nie namęczyć przy podnoszeniu go i utrzymać przy przechyleniu.
- światła i kierunkowskazy (w mieście bez tego ciężko)
- powinien brać w mieście spod świateł samochody (tak do 80km/h) - ze względów bezpieczeństwa w mieście.
- cena powiedzmy do 4000, ale chętniej taniej.
- żeby więcej czasu spędzić na jeździe a mniej w warsztacie/serwisie
Moje dane: 70kg, 175cm.

Myślałem o jakiejś 125tce, ale czy one spod świateł nie zostaną z tyłu? Da się np. taką postawić na koło? Czy lepszym wyborem jest 250 (taka chyba za 150kilo waży)?

niskie koszty utrzymania i niska waga hmmm to może DR350 ale jak do miasta sklaniał bym sie do jakiegos japońskiego singla 600-650 (DR, XT, KLR) coś w ten deseń





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: wybór, cross, enduro, moto

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |