
SAMOUCZEK MOTOCYKLISTY
#181
Napisano nie, 15 lip 2012 - 21:26
Dla kogo dane hamowanie jest awaryjne?
Jak ustalimy sobie, czym jest mityczne hamowanie awaryjne, to dopiero będzie można mówić, jak to robić najefektywniej.
kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO
Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:
- teoria: Mokotów-Służew
- praktyka: Ursus
#182
Napisano nie, 15 lip 2012 - 21:56
Tomku, wiadomo doskonale, czym jest hamowanie awaryjne i nie jest to żadna wiedza tajemna ani mityczna.
Dla każdego każde hamowanie, którego nie zakładał, a które wynika z sytuacji, która zaistniała nagle i wymaga opóźnienia motocykla lub/i zmiany kierunku jazdy, jest hamowaniem awaryjnym. Czyli:
Jest to hamowanie w sytuacji nagłej, niespodziewanej. Koniec i kropka. Dlatego hamowanie z prostej startowej do zakrętu takim nie będzie, chyba że inny motocyklista przed nami wykona niespodziewany manewr i zmusi nas do hamowania w innym punkcie, niż obrany przez nas wcześniej.
Co tu ustalać, nie róbmy jaj.
Użytkownik piórko edytował ten post nie, 15 lip 2012 - 22:03
#183
Napisano pon, 16 lip 2012 - 10:08
z racji wykonywanego zawodu (nie istotne) podjąłem próbę stworzenia definicji tego nieszczęsnego "hamowania awaryjnego"
Hamowanie awaryjne:
zdarzenie nagłe, wywołane przyczyną zewnętrzną (inny uczestnik ruchu), powodujące konieczność nagłej zmiany kierunku ruchu bądź nagłego zatrzymania motocykla.
A tak na poważnie, to dla mnie jest to każda sytuacja, w której widzę że w coś przyp...ę jeśli nie zmienię kierunku jazdy albo nie zahamuję.
Wiem Tomku, że zaraz napiszesz, że najlepiej jest omijać (i słusznie!) ale daj chłopakom trochę wskazówek odnośnie tego hamowania skoro tak się proszą.
Ja od siebie dam wam najlepszą wskazówkę jaką znam: IDŹCIE NA JAZDY DOSZKALAJĄCE I PRZESTAŃCIE W KOŃCU ZACHOWYWAĆ SIĘ JAK POLITYCY!!!!!
Gadacie jak baby a nic z tego nie wynika!!!!
Wy naprawdę sądzicie, że jak przeczytacie na forum jak się to robi to się tego nauczycie????
Jeśli tak sądzicie, to bardzo mi was szkoda...
Pozdrawiam.
#184
Napisano pon, 16 lip 2012 - 15:13

Dziękuję za definicję, i jako weteran tego forum proponuję, żeby takiej się trzymać, co pozwoli zakończyć niektóre spory.
Odpowiadając na pytania Koleżanek i Kolegów, zadawane tutaj i drogą mailową, proponuję:
- Nauczyć się odciążania rąk w momencie hamowania KAŻDEGO. Obciążenie kierownicy masą tułowia (bezwładnością) powoduje, że maszyna ma wielką chęć się przewrócić, czemu w niektórych sytuacjach nawet ABS nie zapobiegnie.
- Ćwiczyć hamowanie do zablokowania koła (z premedytacją), by wyrabiać sobie odruch puszczenia hamulca w momencie pierwszych objawów utraty przyczepności.
- Ćwiczyć hamowanie do zablokowania koła, by wyrobić sobie umiejętność zmniejszenia siły hamowania przy zauważeniu pierwszych objawów utraty przyczepności, ale tylko na tyle żeby koło znów się obracało, ale hamulec hamował.
- W motocyklach wyposażonych w ABS hamować natychmiast z maksymalną siłą obydwoma hamulcami, jednocześnie wciskając sprzęgło. Lepiej zdać się na działanie systemu i przeznaczyć resztki percepcji na szukanie miejsca do omijania, o ile będzie to możliwe, lub miejsca, gdzie uderzenie będzie mniej straszne w skutkach.
- W motocyklach bez ABS sytuacja jest bardziej złożona, więc o tym napiszę wieczorem, bo muszę wracać do pracy.
pa

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO
Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:
- teoria: Mokotów-Służew
- praktyka: Ursus
#185
Napisano śro, 26 wrz 2012 - 13:47
Natomiast przy redukcji w celu przyspieszenia to jest to chyba jak najbardziej na miejscu, z tym sie zgadzam
#186
Napisano śro, 26 wrz 2012 - 16:56

Jeśli chcesz podczas ostrzejszego hamowania zrzucać biegi, to spróbuj zrobić to przy wysokich obrotach bez manipulowania gazem (to też było ironicznie, bo zakładam, że wyobrażasz sobie co się stanie z tylnym kołem).
Zresztą temat był już tu gdzieś wałkowany...
Użytkownik _Ra_ edytował ten post śro, 26 wrz 2012 - 16:56
#187
Napisano śro, 30 lip 2014 - 14:16
NIe hamuje się biegami przy chamowaniu awaryjnym. Jeśli chodzi o ręce to słyszałem żeby się zaprzeć przy chamowaniu, z resztą dzieje się to automatycznie
#188
Napisano wto, 06 sty 2015 - 11:48
Ten temat powinien być już dawno zamknięty...
#189
Napisano wto, 06 sty 2015 - 12:19
o kurczę, fajne posty, muszę prześledzić wątek dokładniej
http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie
#191
Napisano pon, 22 cze 2015 - 08:09
może komuś się przyda ten film
#192
Napisano pon, 27 mar 2017 - 14:45
Dzięki bardzo za wszystkie informacje ! Ja dopiero chodzę na kurs i jestem świeżakiem w tym zakresie, bardzo przydadzą mi sie Wasze wskazówki
Użytkownicy przeglądający ten temat: 8
0 Forumowiczów, 8 gości, 0 ukrytych Forumowiczów