Skocz do zawartości


Zdjęcie

SAMOUCZEK MOTOCYKLISTY


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
191 odpowiedzi w tym temacie

#181 Tomek Kulik

    MGS Member

  • Spec
  • 3031 postów
  • Na FM od: 05 marzec 2005
  • Skąd:Wawa i okolice
  • Motocykl:XR400

Napisano nie, 15 lip 2012 - 21:26

No właśnie... Theodor poruszył ciekawy problem - co to jest hamowanie awaryjne? Kiedy hamowanie można nazwać awaryjnym?
Dla kogo dane hamowanie jest awaryjne?
Jak ustalimy sobie, czym jest mityczne hamowanie awaryjne, to dopiero będzie można mówić, jak to robić najefektywniej.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew

  • praktyka: Ursus


#182 piórko

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2863 postów
  • Na FM od: 28 sierpień 2011
  • Skąd:Maz

Napisano nie, 15 lip 2012 - 21:56

Tomku, wiadomo doskonale, czym jest hamowanie awaryjne i nie jest to żadna wiedza tajemna ani mityczna.


Dla każdego każde hamowanie, którego nie zakładał, a które wynika z sytuacji, która zaistniała nagle i wymaga opóźnienia motocykla lub/i zmiany kierunku jazdy, jest hamowaniem awaryjnym. Czyli:


Jest to hamowanie w sytuacji nagłej, niespodziewanej. Koniec i kropka. Dlatego hamowanie z prostej startowej do zakrętu takim nie będzie, chyba że inny motocyklista przed nami wykona niespodziewany manewr i zmusi nas do hamowania w innym punkcie, niż obrany przez nas wcześniej.


Co tu ustalać, nie róbmy jaj.


Użytkownik piórko edytował ten post nie, 15 lip 2012 - 22:03



 


#183 Cielak

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 119 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 11 czerwiec 2007
  • Skąd:Chotomów k. Warszawy
  • Motocykl:YAMAHA XJ900 Diversion

Napisano pon, 16 lip 2012 - 10:08

Witam Panów,

z racji wykonywanego zawodu (nie istotne) podjąłem próbę stworzenia definicji tego nieszczęsnego "hamowania awaryjnego"

Hamowanie awaryjne:
zdarzenie nagłe, wywołane przyczyną zewnętrzną (inny uczestnik ruchu), powodujące konieczność nagłej zmiany kierunku ruchu bądź nagłego zatrzymania motocykla.

A tak na poważnie, to dla mnie jest to każda sytuacja, w której widzę że w coś przyp...ę jeśli nie zmienię kierunku jazdy albo nie zahamuję.

Wiem Tomku, że zaraz napiszesz, że najlepiej jest omijać (i słusznie!) ale daj chłopakom trochę wskazówek odnośnie tego hamowania skoro tak się proszą.

Ja od siebie dam wam najlepszą wskazówkę jaką znam: IDŹCIE NA JAZDY DOSZKALAJĄCE I PRZESTAŃCIE W KOŃCU ZACHOWYWAĆ SIĘ JAK POLITYCY!!!!!

Gadacie jak baby a nic z tego nie wynika!!!!
Wy naprawdę sądzicie, że jak przeczytacie na forum jak się to robi to się tego nauczycie????
Jeśli tak sądzicie, to bardzo mi was szkoda...

Pozdrawiam.

#184 Tomek Kulik

    MGS Member

  • Spec
  • 3031 postów
  • Na FM od: 05 marzec 2005
  • Skąd:Wawa i okolice
  • Motocykl:XR400

Napisano pon, 16 lip 2012 - 15:13

Kochany Cielaku, jesteś wielki :)
Dziękuję za definicję, i jako weteran tego forum proponuję, żeby takiej się trzymać, co pozwoli zakończyć niektóre spory.

Odpowiadając na pytania Koleżanek i Kolegów, zadawane tutaj i drogą mailową, proponuję:
- Nauczyć się odciążania rąk w momencie hamowania KAŻDEGO. Obciążenie kierownicy masą tułowia (bezwładnością) powoduje, że maszyna ma wielką chęć się przewrócić, czemu w niektórych sytuacjach nawet ABS nie zapobiegnie.
- Ćwiczyć hamowanie do zablokowania koła (z premedytacją), by wyrabiać sobie odruch puszczenia hamulca w momencie pierwszych objawów utraty przyczepności.
- Ćwiczyć hamowanie do zablokowania koła, by wyrobić sobie umiejętność zmniejszenia siły hamowania przy zauważeniu pierwszych objawów utraty przyczepności, ale tylko na tyle żeby koło znów się obracało, ale hamulec hamował.
- W motocyklach wyposażonych w ABS hamować natychmiast z maksymalną siłą obydwoma hamulcami, jednocześnie wciskając sprzęgło. Lepiej zdać się na działanie systemu i przeznaczyć resztki percepcji na szukanie miejsca do omijania, o ile będzie to możliwe, lub miejsca, gdzie uderzenie będzie mniej straszne w skutkach.
- W motocyklach bez ABS sytuacja jest bardziej złożona, więc o tym napiszę wieczorem, bo muszę wracać do pracy.
pa :)

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew

  • praktyka: Ursus


#185 marcind

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 3 postów
  • Na FM od: 29 sierpień 2012
  • Skąd:poznań
  • Motocykl:suzuki bandit 600, 2001r

Napisano śro, 26 wrz 2012 - 13:47

A ja mam takie pytanko, czy przegazówka jest w ogóle potrzebna przy redukcji biegu w celu zwolnienia lub zachamowania motocykla? (pomijając fakt że jest to wygodniejsze dla pasażera) bo w końcu i tak hamując chcemy doprowadzic obroty w dół wiec przegazówka jakby nie miała sensu, jak myślicie?
Natomiast przy redukcji w celu przyspieszenia to jest to chyba jak najbardziej na miejscu, z tym sie zgadzam

#186 _Ra_

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 453 postów
  • Na FM od: 11 styczeń 2011
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:zębate 600

Napisano śro, 26 wrz 2012 - 16:56

Nie jest potrzebna. Możesz wcisnąć sprzęgło, zahamować i puścić sprzęgło :cool: (to było ironicznie).

Jeśli chcesz podczas ostrzejszego hamowania zrzucać biegi, to spróbuj zrobić to przy wysokich obrotach bez manipulowania gazem (to też było ironicznie, bo zakładam, że wyobrażasz sobie co się stanie z tylnym kołem).

Zresztą temat był już tu gdzieś wałkowany...

Użytkownik _Ra_ edytował ten post śro, 26 wrz 2012 - 16:56

Wysyłane z mojego PCta za pomocą klawiatury

#187 mirus12

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 90 postów
  • Na FM od: 25 październik 2013
  • Skąd:Płock

Napisano śro, 30 lip 2014 - 14:16

NIe hamuje się biegami przy chamowaniu awaryjnym. Jeśli chodzi o ręce to słyszałem żeby się zaprzeć przy chamowaniu, z resztą dzieje się to automatycznie



#188 hikor

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 898 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 29 wrzesień 2005
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:YAMAHA BELGARDA SZR 660

Napisano wto, 06 sty 2015 - 11:48

Ten temat powinien być już dawno zamknięty...



#189 theodor.

    Spec - Mechanik

  • Forumowicze
  • 1725 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 14 październik 2008
  • Skąd:otrębusy
  • Motocykl:KTM SXF 250

Napisano wto, 06 sty 2015 - 12:19

o kurczę, fajne posty, muszę prześledzić wątek dokładniej :)


http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie
 


#190 KLAUDIUSZ

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Super-Moderatorzy
  • 5239 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 18 wrzesień 2005
  • Skąd:Wawa/Siemiatycze
  • Motocykl:Honda CB900 Cafe

Napisano wto, 06 sty 2015 - 12:54

Ooooo hikor ...... kupe lat :D

#191 erykkyre

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 293 postów
  • Na FM od: 29 styczeń 2014
  • Skąd:centrum
  • Motocykl:klr 600

Napisano pon, 22 cze 2015 - 08:09

może komuś się przyda ten film 

 



#192 Merlin1991

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 6 postów
  • Na FM od: 22 marzec 2017
  • Skąd:Warszawa

Napisano pon, 27 mar 2017 - 14:45

Dzięki bardzo za wszystkie informacje ! Ja dopiero chodzę na kurs i jestem świeżakiem w tym zakresie, bardzo przydadzą mi sie Wasze wskazówki 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 Forumowiczów, 2 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


    Bing (1)

modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |