Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ratujcie ludzie !! rozrząd w Yamaha XT 600


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 vanilla sky

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 15 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 18 lipiec 2007
  • Skąd:Piwniczna Zdrój
  • Motocykl:Yamaha XT600 tenere

Napisano wto, 07 sie 2007 - 17:44

Mam problem w ustawieniu rozrządu w mojej Yamasze XT. Wiem że jeżeli tłok jest w położeniu górnym, to zawory maja być zamknięte, a kiedy schodzi na dół to otwieraja sie ssące, zaś kiedy sie podnosi to wszystkie zawory maja być znowu zamkniete (nastepuje spręzanie) wybuch, tłok spopowrotem na sam dół, a kiedy podchodzi do góry to otwieraja się zawory wydechowe, następuje wyprużniznie 4suw. Ustawiłem wszystko tak jak ma być i nic, zmieniałem tez ustawienie o 4 zęby do przodu i do tyłu na gwiazdce wałka rozrządu, nic to nie dało nie zapalił.
Powiedzcie czemu motor nie chce zapalić :buttrock: ?? Mieszanke dostaje, prąd też. Zawory sa świeżo dotarte, sprawdzałem szczelność.
Proszę o poradę i wskazówki.
Vanilla sky

#2 dawid482

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 195 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 21 wrzesień 2006
  • Skąd:Katowice
  • Motocykl:VFR

Napisano wto, 07 sie 2007 - 17:50

ale kręci silnik? może strzela z wydechu?
napisz wiecej szczegółów

#3 Stifler

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 955 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 21 maj 2006
  • Skąd:Ostrow Wlkp.
  • Motocykl:Cbr1000RR XT600 Supermoto

Napisano wto, 07 sie 2007 - 17:57

Jak mogłeś przesunąć łąńcuszek o 4 zęby?? Chcesz pokrzywić zawory.. Tam nic nie ustawia sie na oko..... Może źle ustawiłeś i teraz iskra jest przy ssuwie wydechu...

#4 vanilla sky

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 15 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 18 lipiec 2007
  • Skąd:Piwniczna Zdrój
  • Motocykl:Yamaha XT600 tenere

Napisano wto, 07 sie 2007 - 18:09

ale kręci silnik? może strzela z wydechu?
napisz wiecej szczegółów



Silnik kręci bardzo dobrze, rozrusznik niema żadnych przebić bo nowa tulejkę założyłem. Poprostu mam przestawiony rozrząd, tylko że po ustawieniu, w odpowiednim miejscu wałka rozrządu i zsynchronizowanio go z wałem i ustawieniu zaworów, silnik nie zapala tylko wyżuca mieszanke w rure. A w pierwszym poście napisałem według mnie jak powinien działać silnik czterosuwowy i jak według tego ustawiłem rozrząd.
Proszę o odpowiedź.
Vanilla sky

#5 dawid482

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 195 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 21 wrzesień 2006
  • Skąd:Katowice
  • Motocykl:VFR

Napisano wto, 07 sie 2007 - 18:11

powinno sie go ustawić na fabryczne znaki, jeśli takowe są oczywiście
a zanim zacząłeś odpalać to pokręciłeś przynajmniej o 360 st wałem i sprawdziłeś czy nic nie blokuje?

#6 vanilla sky

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 15 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 18 lipiec 2007
  • Skąd:Piwniczna Zdrój
  • Motocykl:Yamaha XT600 tenere

Napisano wto, 07 sie 2007 - 18:14

Jak mogłeś przesunąć łąńcuszek o 4 zęby?? Chcesz pokrzywić zawory.. Tam nic nie ustawia sie na oko..... Może źle ustawiłeś i teraz iskra jest przy ssuwie wydechu...



Przestawiałem stopniowo o jeden ząb i sprawdzałem kręcąc recznie magnetem czy nie dotyka zaworem w tłoka, a potem skręcałem pokrywę zaworową i próbowałem zapalic niestety bez rezultatu. Iskra tam jest zawsze podawana kiedy tłok jest w górze, więc niewiem co sądzic o tym????Moto nie zapala tylko wyżuca mieszanke w rurę.

#7 dawid482

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 195 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 21 wrzesień 2006
  • Skąd:Katowice
  • Motocykl:VFR

Napisano wto, 07 sie 2007 - 18:22

no masz na 100% przestwaiony rozrząd ale pytanie czy tylko przestawiony czy może jest gorzej jeszcze :/

#8 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 9053 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano wto, 07 sie 2007 - 18:34

Rozrząd w tym silniku jest bardzo prosty. Wystarczy zajrzeć do serwisówki ale Ty chciałeś to zrobić teoretycznie i nie wyszło.
Tłok w górze
znak na kole T
wałek rozrządu krzywkami w dół (obydwoma albo obydwiema) jeden czort
znaki na kole rozrządu powinny pokazywać płaszczyznę głowicy\
poskręcać
obrócić dwa razy wałem dla kontroli
reszta do kupy i ma palić.
Jak nie zapali to moto na warsztat do mechanika a Ty do pracy coby zarobić na naprawę.

ps. osobiście nie składam silników z części dostarczonych w worku i nie robię poprawek po amatorach
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#9 qpa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2532 postów
  • Na FM od: 12 czerwiec 2005
  • Skąd:Lbn
  • Motocykl:wsk

Napisano wto, 07 sie 2007 - 18:35

wiec tak!

tłok jest w gmp - w okienku na dole znaczek IT na kole magnesowym

wtedy koło wałka rozrządu wypustakimi w doł i znaki na kole równolegle do głowicy. Potem zakladasz ślizgi i napinacz, wkładasz sprężyne do napicznacza. Kręcisz wałem pare obrotów. Znów łapiesz gmp i wtedy wałek powinien mieć znaki równolegle.

#10 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 9053 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano wto, 07 sie 2007 - 18:51

wiec tak!

tłok jest w gmp - w okienku na dole znaczek IT na kole magnesowym

wtedy koło wałka rozrządu wypustakimi w doł i znaki na kole równolegle do głowicy. Potem zakladasz ślizgi i napinacz, wkładasz sprężyne do napicznacza. Kręcisz wałem pare obrotów. Znów łapiesz gmp i wtedy wałek powinien mieć znaki równolegle.

Mała poprawka nie ma znaku IT - najpierw jest znak I oznaczający zapłon a trochę dalej jest znak T oznaczający GMP
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#11 qpa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2532 postów
  • Na FM od: 12 czerwiec 2005
  • Skąd:Lbn
  • Motocykl:wsk

Napisano wto, 07 sie 2007 - 18:55

no to u mnie jest :)

najpierw jest H a potem IT

Użytkownik qpa edytował ten post wto, 07 sie 2007 - 18:57


#12 vanilla sky

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 15 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 18 lipiec 2007
  • Skąd:Piwniczna Zdrój
  • Motocykl:Yamaha XT600 tenere

Napisano wto, 07 sie 2007 - 18:59

Mała poprawka nie ma znaku IT - najpierw jest znak I oznaczający zapłon a trochę dalej jest znak T oznaczający GMP


A coto oznacza Gmp? Zrobie tak jak Pan mówi i zobacze co się stanie mam nadziej że moto odpali. A jak nie to się odezwe jeszcze do Pana o dalsze wskazówki. Dzięki bardzo :notworthy:
Zaraz ide skręcać.

#13 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 9053 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano wto, 07 sie 2007 - 19:10

w takim razie nie jest to I tylko pionowa kreska na której dokładnie ma być GMP i ona powinna się pokrywać z podobną kreską na obudowie.
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#14 qpa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2532 postów
  • Na FM od: 12 czerwiec 2005
  • Skąd:Lbn
  • Motocykl:wsk

Napisano wto, 07 sie 2007 - 19:11

gmp to górne martwe położenia tłoka

#15 vanilla sky

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 15 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 18 lipiec 2007
  • Skąd:Piwniczna Zdrój
  • Motocykl:Yamaha XT600 tenere

Napisano wto, 07 sie 2007 - 21:56

Zrobiłem wszystko tak jak pisaliscie Panowie i moto nie zapaliło, ale jest plus bo większy dymek idzie z zaworów wydechowych, może nie odpala przez to, że prubuje odpalic bez zakręconej rury wydwchowej ???
A może moduł cos chrzani, bo iskra troche skacze po elektrodzie, nawet na nowej świecy.
Proszę o odp.
Dzieki.

#16 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 9053 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano wto, 07 sie 2007 - 22:17

Jeżeli rozrząd dobrze złożony to wywal gaźniki i trochę samostartu do kolektora ssącego wtedy musi na sekundę zapalić a potem trzeba sprawdzić dlaczego zalewa silnik.
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#17 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 11349 postów
  • Wiek: 65
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:BSA A65, GS1150

Napisano śro, 08 sie 2007 - 01:41

A dlaczego chcesz odpalac bez rury wydechowej ???
Zeby bylo trudniej ???

Adam M.

#18 qpa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2532 postów
  • Na FM od: 12 czerwiec 2005
  • Skąd:Lbn
  • Motocykl:wsk

Napisano śro, 08 sie 2007 - 06:57

hmm
mi ttr (ten sam silnik) zawsze odpalała za max 3 kopnieciem i to po różnych zmianach.

na moje wyreguluj dobrze gaźnik, naładuj aku do pełna i pal.

#19 mr-z

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 181 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 01 październik 2006
  • Skąd:Chełm
  • Motocykl:KTM LC4 350

Napisano śro, 08 sie 2007 - 11:34

vanilla sky XT 600 ma silnik tak prosty do ustawienia, że nie da sie tam niczego skopać ustawiając wszystko na znaki
akurat wczoraj wieczorem złożyłem taki silnik u kumpla w moto i po czwartym kopnięciu zapaliła ( dopiero po czwartym bo wcześniejsze były nie udane, zaskoczyła mnie kompresja po remoncie :icon_mrgreen: )
a przy zapłonie nie grzebałeś ??

#20 vanilla sky

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 15 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 18 lipiec 2007
  • Skąd:Piwniczna Zdrój
  • Motocykl:Yamaha XT600 tenere

Napisano śro, 08 sie 2007 - 21:17

Jeżeli rozrząd dobrze złożony to wywal gaźniki i trochę samostartu do kolektora ssącego wtedy musi na sekundę zapalić a potem trzeba sprawdzić dlaczego zalewa silnik.



Wstrzykiwałem mu paliwo bezpośrednio do cylindra przez otwór świecy i czasami tylko było słychać wybuch mieszanki i płomień ale motor nie odpalił. A co nie spaliło to wypluło i tosamo jeżeli pociagnie mieszanke przez gaźniki czyli wypluje czasem pusci dymek.

vanilla sky XT 600 ma silnik tak prosty do ustawienia, że nie da sie tam niczego skopać ustawiając wszystko na znaki
akurat wczoraj wieczorem złożyłem taki silnik u kumpla w moto i po czwartym kopnięciu zapaliła ( dopiero po czwartym bo wcześniejsze były nie udane, zaskoczyła mnie kompresja po remoncie :icon_evil: )
a przy zapłonie nie grzebałeś ??

Ale przy zapłonie nic nie darady pogrzebać bo magneto siada na klina a iskrownik jest w jednym miejscu na deklu nieda rady go przestawić. Ale moze sie myle, wkażdym bądź razie ja nic tam nie grzebałem.

A dlaczego chcesz odpalac bez rury wydechowej ???
Zeby bylo trudniej ???

Adam M.


Dlatego prubuje odpalic bez rury gdzyż widać dobrze co sie dzieje z miesznką, po wydechu. A może przez to niechce odpalic,NIE WIEM, tyle że to nie dwusów żeby dopalał miesznke w pierwszym tłumiku.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań