Skocz do zawartości


Zdjęcie

Zrób to sam - wakuometr.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Buber

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2495 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 17 sierpień 2006
  • Skąd:Karkonosze
  • Motocykl:CB 650Z & Kilofazer

Napisano czw, 02 sie 2007 - 08:26

http://i163.photobuc...a1/P1020892.jpg

Właśnie z nudów zrobiłem wakuometr i zsynchronizowałem gaźniki. Koszt wakuometru to był ok 20 zł w sumie. nawet końcówki wkręcane do gaźników zrobiłem sam - nagwintowane kawałki miedzianego przewodu hamulcowego od malucha.

Tak więc dla wszystkich z małym budżetem - działa. Tylko trzeba ostrożnie bo jest on o wiele czulszy niż rtęciowe czy manometrowe. Zalałem starym olejem i wystarczyło.

Żiełajem uspiechow - Gławkonstruktor.

Użytkownik Buber edytował ten post czw, 02 sie 2007 - 08:27


#2 thefex

    Spec - Enduro

  • Spec
  • 1477 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 11 luty 2006
  • Skąd:Olsztyn
  • Motocykl:LC4 400; CB 1100 BolDor

Napisano czw, 02 sie 2007 - 09:23

hehe
jak to widze to przypominaja mi sie cwiczenia z biofizyki na 1-szym roku studiow :icon_rolleyes:

mowisz ze dziala? sam sie zastanawiamem wczesniej nad takim rozwiazaniem, mimo ze mam tylko 1 gar (gwoli wyjasnienia - motocyklem docelowym byla FZRa kumpla)
KTM LC4 400 SC '95
Honda CB 1100 Bol D'or '83
DKW KM 200 '35
www.bikepics,com/members/thefex/

#3 Buber

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 2495 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 17 sierpień 2006
  • Skąd:Karkonosze
  • Motocykl:CB 650Z & Kilofazer

Napisano czw, 02 sie 2007 - 09:33

hehe
jak to widze to przypominaja mi sie cwiczenia z biofizyki na 1-szym roku studiow :icon_razz:

mowisz ze dziala? sam sie zastanawiamem wczesniej nad takim rozwiazaniem, mimo ze mam tylko 1 gar (gwoli wyjasnienia - motocyklem docelowym byla FZRa kumpla)


No stary, nie wiesz jak sie jeden gar synchronizuje? :icon_rolleyes:

Zadziałało, tylko trzeba uważać jeżeli są gaźniczki bardzo rozregulowane, bo wtedy może olej przeciagnąć. Mi tak chciało, ale wyłączyłem silnik, podkręciłem, odpaliłem i jak juz byłem z grubsza ustawiony, to się bawiłem w dostrajanie. No i trzeba żeby te rurki były co najmniej 8mm, albo 1 cm średnicy, żeby tego oleju trochę było. W węższych za szybko poleci do góry.

#4 zbyniooo

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 67 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 07 październik 2006
  • Skąd:Zamość
  • Motocykl:Honda Cb-1

Napisano czw, 02 sie 2007 - 09:47

Mozesz w skrócie napisac jak przebiegała ta regulacja?Bo naprawde jestem ciekaw :icon_razz: Ja to sobie wyobrazam tak ze ten olej ma podchodzic do góry w równym tempie...ale to takie dywagacje :icon_rolleyes: Moze sie myle wiec skrobnij co bysmy sie nie głowili juz.

#5 Buber

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 2495 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 17 sierpień 2006
  • Skąd:Karkonosze
  • Motocykl:CB 650Z & Kilofazer

Napisano czw, 02 sie 2007 - 09:57

Mozesz w skrócie napisac jak przebiegała ta regulacja?Bo naprawde jestem ciekaw :icon_razz: Ja to sobie wyobrazam tak ze ten olej ma podchodzic do góry w równym tempie...ale to takie dywagacje :icon_rolleyes: Moze sie myle wiec skrobnij co bysmy sie nie głowili juz.


To jest dokładnie tak samo jak w waku rtęciowym, tylko że olej lzejszy, więc rurki dłuższe, no i jak nie będziesz korygował, i któryś cylinder ciągnie do góry, to w końcu wciągnie go gaźnika. żeby nie wciągało to rurki musiały by być dużo dłuższe.

No jak wygląda - podłączasz wsyztsko tam gdzie trzeba, odpalasz moto i jesteś gotowy ze śrubokrętem. nakrętki juz poluzowane. I regulujesz tak zeby wszystkie kolumny stały w miejscu obok siebie. W przypadku 4 garów sugeruje najpier wstepnie zestroić 1 i 2 , potem 3 i 4 (żeby równo były), a potem podłączasz wszystkie i je dopieszczasz. Aha - jak ruszasz śrubka na 3 to na ogół zmieniasz też 4 po tak one są lączone. U mnie 2 jest wzorcowy, i do niego sie ustawia.

A regulacja 2 garków to kompletny pikuś. Robisz tak, żeby słupki stały obok siebie i już.

Ale ogólnie - tak jak rtęciowym tyklo to ustrojstwo jest o wiele bardziej czułe.

Użytkownik Buber edytował ten post czw, 02 sie 2007 - 09:59


#6 bekriss

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1108 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 19 czerwiec 2005
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Motocykl:xj 600 91r.

Napisano czw, 02 sie 2007 - 10:05

Dokupic dlawiki zeby nie zaciagnelo tego oleju i mozna regulowac :) Zawsze mozna zalac przekladniowym olejem.

#7 zbyniooo

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 67 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 07 październik 2006
  • Skąd:Zamość
  • Motocykl:Honda Cb-1

Napisano czw, 02 sie 2007 - 10:07

Buber :) Respekt. Ale ja to chyba bym sie jednak pokusił kupic za te 150 zł wakuometry(bo regulacji nie robi sie raz,a czasem i kumplowi mozna) i na nich uczył bym się regulować, choc pomysł naprawde spoko podziwiam ludzi co potrafia wykombinowac cos samemu bo i ja tak robie-co mozna to kombinuje :icon_razz:

#8 Paczakuti

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 55 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 21 lipiec 2007
  • Skąd:Orzesze

Napisano czw, 02 sie 2007 - 18:03

Buber, naprawde Cie podziwiam :) ja moze tez bym na to wpadl :) , ale w puzniejszych latach bo narazie sie na tym nie znam.

#9 lisek508

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 185 postów
  • Na FM od: 08 maj 2011
  • Skąd:Kwidzyn
  • Motocykl:komar//hayabusa

Napisano pon, 01 sie 2011 - 22:36

Przepraszam że odkopuję tak stary temat ale nie będę zakładał nowego

Otóż jak to jest podłączone? Buber mógł byś jakiś rysunek tegoż sprzętu zrobić?
Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33

#10 Buber

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 2495 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 17 sierpień 2006
  • Skąd:Karkonosze
  • Motocykl:CB 650Z & Kilofazer

Napisano wto, 02 sie 2011 - 06:54

Podłączenie zależy od końcówek w gaźnikach. Niektóre sprzęty (np moja Hondzia) mają gwintowany otwór - ja kupiłem rurkę miedzianą, nagwintowałem i hula. Inne sprzęty (moja Yamaha) mają końcówki na które po prostu nakłada się rurkę.
Końcówki można kupić, jak Ci się nie chce kombinować z dorabianiem - choć to niewielki kłopot. Do xjty 600 dorabiałem ze śrub-kalamitek co kupiłem po złotówce....

#11 lisek508

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 185 postów
  • Na FM od: 08 maj 2011
  • Skąd:Kwidzyn
  • Motocykl:komar//hayabusa

Napisano wto, 02 sie 2011 - 08:50

tak tak końcówki mam ale chodzi mi o to jak to jest podlączone bo jak na 2 gaźniki to wiem robimy U i jeden wężyk do jednego gaznika a drugi koniec do drugiego gaźnika, 4 gaźnikach ok w taki sposób zrobie najpierw 1+2 a potem 3+4 ale jak zrobić żeby te pary grały ze sobą? jak wszystkie 4 zsynchronizować? czyli jak te rurki połączyć?
Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33

#12 przemek96

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1879 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 30 maj 2008
  • Skąd:Kluczbork/Krzywizna
  • Motocykl:XB12R/Srad

Napisano wto, 02 sie 2011 - 15:35

Mam taki w domu tylko na 2 cylindry . Tylko ostrzegam żeby dobrze rozpracować swoje gaźniki, bo u mnie w XV to już trzeba umieć robić synchro(2 śruby od wolnych obrotów)

#13 Greedo

    MOTOCYKLISTA - izi rajder

  • Forumowicze
  • 3889 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 04 kwiecień 2003
  • Skąd:Warszawa/Kabaty
  • Motocykl:GS400, RF 900, GS 850

Napisano śro, 03 sie 2011 - 08:30

Aż 20 zł za tą "instalację"? :D

#14 Boniek

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1250 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 17 sierpień 2003
  • Skąd:Oborniki / Lipa
  • Motocykl:Yamaha TDM900

Napisano śro, 03 sie 2011 - 11:37

Aż 20 zł za tą "instalację"? :D

Ale to były ceny z 2007, teraz to drożyzna Panie, i franek drogi ;) więc pewnie ze 40 zeta jak nic będzie.
Boniek
gg 644826
Yamaha TDM900
Bikepics // Nefre FCI // lotnictwo.net.pl

#15 Buber

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 2495 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 17 sierpień 2006
  • Skąd:Karkonosze
  • Motocykl:CB 650Z & Kilofazer

Napisano śro, 03 sie 2011 - 14:30

Połączenie... no jedna rurka na gaźnior. A na dole 2 trójniki. Jest też metoda żeby na dole łączyć "na krzyż" - też trójnikami. Tak i tak zadziała.
a jakby co - wujek google :)

http://www.google.co...w=1600&bih=1070

#16 lisek508

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 185 postów
  • Na FM od: 08 maj 2011
  • Skąd:Kwidzyn
  • Motocykl:komar//hayabusa

Napisano śro, 03 sie 2011 - 22:03

Eeej no elegancko zrobiłem sobie koszt +/- 15zł :D wężyk kupiłem sobie 10m dałem 12zł trójniki 1.50 działa i to najlepsze :D
Motorynka -> Komar jajcun ->WSK 125 x3 -> ETZ 150 -> ETZ 250 -> GS500 -> FZR600/SC33




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań