Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

KTM EXC 125

ktm exc sx kawasaki kxf 250 125

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
465 odpowiedzi w tym temacie

#1 piterq1991

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 323 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 01 czerwiec 2006
  • Skąd:Końskie
  • Motocykl:KTM EXC 125 SIX DAYS

Napisano pią, 20 lip 2007 - 15:26

Witam! Poszukuje informacji na temat zmian jakie zachodziły w\w moto w latach 98-04r. Wiem jedynie że od 00r. weszły USD na przodzie, a po za tym jakie jeszcze występowały zmiany? Jakich granicach cenowych opłaca się kupić dany rocznik.
Szukałem na forum lecz znalazłem jedynie różnice między EXC a SX.

Pozdrawiam :biggrin:

#2 czarczi

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 752 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 26 maj 2006
  • Skąd:łódź
  • Motocykl:SX 520, MAJESTY 125

Napisano pią, 20 lip 2007 - 17:44

wiec tak
silnik 1) od >98 stary silnik 98-03 nowszy silnik ( najbardziej udana konstrukcja silnikowa) 03-06 pozmieniane pare pie**ol w porownaniu do silnika z 00-03
2) rama 98-03 (bardzo wysoka nadaje sie najbardziej na dlugie loty ),
03-06 nowa rama chromowo-molibdenowa (troszke lzejsza , pozmieniane katy cieki czemu moto jest znacznie nizsze i lepiej sie kladzie w zakrety ) jest tylko jeden mankament peka przy glowce ramy (03-04, rocznik 05 i 06 juz poprawiono)
3) zawieszenie 98-00 zwykla zawiecha ( jak dla mnie srednio sie sprawuje ) 00-03 zawiesza upsd 43 mm bardzo ladnie pracuje z tym ze sie czesto przy upadkach lubi wyginac i trzeba wtedy luzowac sruby ( zazwyczaj sie ma z tym zwiazanych dodatkowych kosztow) , 03-07 zawiecha upsd 48 ( bardzo sztywna konstrukcja , ladnie sie kladzie po zakretach )

to mniej wiecej na tyle z waznijszych rzeczy , najlepsze roczniki to 05-06 , ale te z rocznikow 00-03 mialy najlepszy silnik i najmniej sie psuly


pozdro

#3 Kaze

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 927 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 02 lipiec 2005
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:KXF 250 '06

Napisano sob, 21 lip 2007 - 23:06

Pkt 2 to stek bzdur wziętych chyba z przewodnika katolickiego. Od kiedy to "bardzo wysoka rama" (wtf?) nadaje sie bardziej do długich lotów?
A rama chromowo-molibdenowa została wprowadzona w 2006r. Poprzednie roczniki są na zwykłej stalowej ramie. w ogóle kolego chyba niewiele wiesz o tym co piszesz :banghead:

Użytkownik Kaze edytował ten post sob, 21 lip 2007 - 23:14


#4 Tomy M.

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 184 postów
  • Na FM od: 04 kwiecień 2006
  • Skąd:JG-Sobieszów
  • Motocykl:SUZUKI RM125

Napisano sob, 21 lip 2007 - 23:33

Osobiste wycieczki możesz sobie darować, to nie komentarze na onecie.
Skoro jesteś taki spec to może trochę rozwiń temat bo nikt nie jest alfą i omegą , nie sądzę aby ktoś miał wszystkie roczniki tego moto, pozatym zawsze wychodzi kilka wersji nawet w jednym roku (na różne kraje itp.)

#5 Kaze

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 927 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 02 lipiec 2005
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:KXF 250 '06

Napisano nie, 22 lip 2007 - 00:13

Nie wiem wszystkiego na temat KTMów ale myślałem że forum.motocyklistów to nie forum bravo girl gdzie każdy pisze co mu sie wydaje i na dodatek jakieś historie wyssane z palca, które z prawdą mają niewiele wspólnego.
P.S w sumie za ostro sformułowałem tamten post, zły dzień i może dla tego. Nie bede edytował ale sory jeśli kogoś uraził. peace.

Użytkownik Kaze edytował ten post nie, 22 lip 2007 - 00:35


#6 enduromaster

    Spec - Enduro

  • Spec
  • 5717 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 04 lipiec 2005
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:CB400N '83 & VN800

Napisano nie, 22 lip 2007 - 00:39

Od kiedy to "bardzo wysoka rama" (wtf?) nadaje sie bardziej do długich lotów?
A rama chromowo-molibdenowa została wprowadzona w 2006r. Poprzednie roczniki są na zwykłej stalowej ramie. w ogóle kolego chyba niewiele wiesz o tym co piszesz :(



weź postaw model 00-01 a obok np z 2004. usiądź na jednym i na drugim, i co ? różnica w wysokości conajmniej 5cm .
ja nie umiem jeździć na nowszych ktmach, toż to maleństwo jest :banghead:


a propo ramy chromo molibdenowej to z tego co ja wiem to ktm stosuje taki materiał od wczesnych lat 80tych XX w. :wink:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

 


#7 Gawron

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1797 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 16 marzec 2006
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:Husaberg 250 TE - 2012r

Napisano nie, 22 lip 2007 - 02:41

a propo ramy chromo molibdenowej to z tego co ja wiem to ktm stosuje taki materiał od wczesnych lat 80tych XX w. :biggrin:

dokładnie.
Chromomolibden to nie jest jakiś kosmiczny materiał przecież tylko dość stary wynalazek z którego od dawna robione sa naprzykład ramy rowrowe.
Faktycznie nowsze KTM są poprostu niskie... widocznie tak jest lepiej :banghead:

#8 grey_cinnamon

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 110 postów
  • Na FM od: 06 listopad 2004
  • Skąd:z tąt

Napisano nie, 22 lip 2007 - 12:03

A rama chromowo-molibdenowa została wprowadzona w 2006r. Poprzednie roczniki są na zwykłej stalowej ramie.


Heja;_),
Z ciekawości, mógłbyś podać skład stopu z którego robi się ramy stalowe i chromowo-molibdenowe? Myślę że takie dane sporo wyjaśnią:_)
Pozdro.

P.S. A co by było gdyby nagle ktoś zaczął robić ramy węglowo-żelazne, zamiast stalowych..... ta:_)

#9 Ziele90

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 369 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 22 wrzesień 2006
  • Skąd:Walcz
  • Motocykl:hornet 900 2x dr 350

Napisano nie, 22 lip 2007 - 13:10

panowie ja mam pytanie jak jest z remontami w EXC i ogólnie trwałością silnika? możecie podać mi wersje KTMa które są typowymi enduro a do tego silniki są w miare nie wyżyłowane? chopdzi mi o pojemność 125 w 2t lub 250 w 4t.

#10 radzio99

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 288 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 27 listopad 2006
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:poszukiwania

Napisano nie, 22 lip 2007 - 13:23

A jak wyglada sprawa EXC 250? Ktore rocznki najlepsze? No i co ile wymiana tłoka?

#11 Gawron

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1797 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 16 marzec 2006
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:Husaberg 250 TE - 2012r

Napisano nie, 22 lip 2007 - 17:03

panowie ja mam pytanie jak jest z remontami w EXC i ogólnie trwałością silnika? możecie podać mi wersje KTMa które są typowymi enduro a do tego silniki są w miare nie wyżyłowane? chopdzi mi o pojemność 125 w 2t lub 250 w 4t.

Generalnie to KTM robi wyczynowe motocykle z raczej dość mocno wysilonymi silnikami. Wersje enduro EXC wypada raczej nazwać Hard Enduro.
No taką wersją lajtownego i niezbyt wyportkowanego KTMa jest LC2 ale więcej w tym DT niż KTM :)
Są też LC4 ale nie ma takich w pojemności 125 i 250...
Częstotliwość wymian tłoka w EXC 2T jest bardzo uzalezniona od tego jak czesto jezdzisz i jak ostro. Przyjeło się ze w wyczynowych enduro czyli np EXC 2T tłoka wymienia się raz na sezon co daje ok 100-120 motogodzin (z tym ze to moze być troszke nawet za duzo na 125 2T) a korbę co 2 tłoki.



A jak wyglada sprawa EXC 250? Ktore rocznki najlepsze?

Ważne żeby to był rocznik od 1998r bo z wczesniejszymi bywały problemy.
Za najbardziej udane modele EXC wszelkich pojemności uznaje sie z roczników od 2000 do 2002.
Ja osobiscie jak bym był przy kasie kupowałbym powyzej 2003 bo są ładniejsze i mają grubsze lagi z przodu :) i ja jezdząc na nich nie zauważyłem praktycznie zadnych roznic a jezeli wogole to raczej na plus.

Użytkownik Gawron edytował ten post nie, 22 lip 2007 - 18:02


#12 radzio99

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 288 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 27 listopad 2006
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:poszukiwania

Napisano nie, 22 lip 2007 - 17:17

Generalnie to KTM robi wyczynowe motocykle z raczej dość mocno wysilonymi silnikami. Wersje enduro EXC wypada raczej nazwać Hard Enduro.
No taką wersją lajtownego i niezbyt wyportkowanego KTMa jest LC2 ale więcej w tym DT niż KTM :)
Są też LC4 ale nie ma takich w pojemności 125 i 250...
Częstotliwość wymian tłoka w EXC jest bardzo uzalezniona od tego jak czesto jezdzisz i jak ostro. Przyjeło się ze w wyczynowych enduro czyli np EXC tłoka wymienia się raz na sezon co daje ok 100-120 motogodzin (z tym ze to moze być troszke nawet za duzo na 125 2T) a korbę co 2 tłoki.
Ważne żeby to był rocznik od 1998r bo z wczesniejszymi bywały problemy.
Za najbardziej udane modele EXC wszelkich pojemności uznaje sie z roczników od 2000 do 2002.
Ja osobiscie jak bym był przy kasie kupowałbym powyzej 2003 bo są ładniejsze i mają grubsze lagi z przodu :) i ja jezdząc na nich nie zauważyłem praktycznie zadnych roznic a jezeli wogole to raczej na plus.


A powiedz mi w EXC 250 1 tlok starczy na sezon tak jak pisales jakies 100-120 godzin?

#13 Gawron

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1797 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 16 marzec 2006
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:Husaberg 250 TE - 2012r

Napisano nie, 22 lip 2007 - 18:00

A powiedz mi w EXC 250 1 tlok starczy na sezon tak jak pisales jakies 100-120 godzin?

to co napisałem tyczy sie EXC 2T mniej więcej wszystkich pojemnosci raczej ze wskazaniem na 250ccm :P

Użytkownik Gawron edytował ten post nie, 22 lip 2007 - 18:01


#14 radzio99

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 288 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 27 listopad 2006
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:poszukiwania

Napisano wto, 24 lip 2007 - 20:23

to co napisałem tyczy sie EXC 2T mniej więcej wszystkich pojemnosci raczej ze wskazaniem na 250ccm :icon_mrgreen:


Gadałem dzisiaj z mechanikiem i powiedzial mi ze to nie ma roznicy czy 125 czy 250 tlok trzeba wymieniac co 50-60 godzin

#15 Gawron

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1797 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 16 marzec 2006
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:Husaberg 250 TE - 2012r

Napisano wto, 24 lip 2007 - 23:29

Gadałem dzisiaj z mechanikiem i powiedzial mi ze to nie ma roznicy czy 125 czy 250 tlok trzeba wymieniac co 50-60 godzin

im częściej tym lepiej. Poprostu dzięki temu nicasil dłuzej bedize zachowywał swoje wymiary.
A tak w ramach dokładności to np w SX producent dla silników 2t zaleca wymiane tłoka co 8h :D
To wszystko jest baaardzo uzaleznione od tego jak kto jezdzi. Ćwiartka naprawde można nauczyć sie jezdzić na niskich obrotach nie kręcąc jej bo ma na tyle mocny dół i wtedy tłok przy takim stylu jazdy starcza napewno na wiele dłużej ;)

Użytkownik Gawron edytował ten post wto, 24 lip 2007 - 23:32


#16 radzio99

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 288 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 27 listopad 2006
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:poszukiwania

Napisano śro, 25 lip 2007 - 19:58

im częściej tym lepiej. Poprostu dzięki temu nicasil dłuzej bedize zachowywał swoje wymiary.
A tak w ramach dokładności to np w SX producent dla silników 2t zaleca wymiane tłoka co 8h :)
To wszystko jest baaardzo uzaleznione od tego jak kto jezdzi. Ćwiartka naprawde można nauczyć sie jezdzić na niskich obrotach nie kręcąc jej bo ma na tyle mocny dół i wtedy tłok przy takim stylu jazdy starcza napewno na wiele dłużej :icon_razz:


No niby tak tylko co to za jazda bez krecenia:D A powiedz mi jak taki sprzet zachowuje sie na tuleji?

#17 enduromaster

    Spec - Enduro

  • Spec
  • 5717 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 04 lipiec 2005
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:CB400N '83 & VN800

Napisano śro, 25 lip 2007 - 20:22

co to za jazda bez krecenia



a jeździłeś kiedyś na wyczynowym 250 2T ? nie sądzę ....

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

 


#18 Gawron

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1797 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 16 marzec 2006
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:Husaberg 250 TE - 2012r

Napisano śro, 25 lip 2007 - 20:43

A powiedz mi jak taki sprzet zachowuje sie na tuleji?

nie wiem i nie chce wiedzieć...
Jak dla mnie porażką jest wstawienie zamiast nicasilu zeliwa. Koszt moze i mniejszy ale potem to sie odbija na tym ze co tłok (a zuzywa sie on tak samo szybko) wymiane trzeb kupic drozszy pod żeliwo i trzeba na niego czekac bo nigdzie ich od reki nie ma no i za każdym razem trza oddac cylinder do szlifu a to też kosztuje. Noi najgorsze jest docieranie którego ja w wyczynie nie rozumiem. Niby żeliwną tuleje docierać trzeba minimum 300km tylko ze to daje z 30 motogodzin... i co i potem dojezdzić chwilke i znow nowy tłok??. Można też lużno spasować tłoka ale to z koleji skraca jego przebieg... Jak dla mnie bezsens

Użytkownik Gawron edytował ten post śro, 25 lip 2007 - 20:44


#19 radzio99

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 288 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 27 listopad 2006
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:poszukiwania

Napisano śro, 25 lip 2007 - 21:02

Nie chodzi mi o to by caly czas krecic ale sa momenty ze mozna poprzypier..... :banghead:

Tak tez myslalem. A korba wytzrymuje 2 tloki tak?

#20 NiceTree

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 893 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 17 sierpień 2004
  • Skąd:PL

Napisano śro, 25 lip 2007 - 21:15

nie wiem i nie chce wiedzieć...
Jak dla mnie porażką jest wstawienie zamiast nicasilu zeliwa. Koszt moze i mniejszy ale potem to sie odbija na tym ze co tłok (a zuzywa sie on tak samo szybko) wymiane trzeb kupic drozszy pod żeliwo i trzeba na niego czekac bo nigdzie ich od reki nie ma no i za każdym razem trza oddac cylinder do szlifu a to też kosztuje. Noi najgorsze jest docieranie którego ja w wyczynie nie rozumiem. Niby żeliwną tuleje docierać trzeba minimum 300km tylko ze to daje z 30 motogodzin... i co i potem dojezdzić chwilke i znow nowy tłok??. Można też lużno spasować tłoka ale to z koleji skraca jego przebieg... Jak dla mnie bezsens

Tłok tyle samo kosztuje a tłoki nawet do 3mm nadwymiary robią. Nie wiem o co chodzi z tym docieraniem 300km, myśle że normalnie sie dociera jeden bak spokojnie i później już normalnie można jeździć, poza tym na tulei jest większa żywotność tłoka z racji tego że jest bardziej miękka od nikasilu. Tłok dobrać na 0.06mm luzu, przecież zużyty tłok po 40h ma luz ok. 0.2-0.25mm a też jeździ, więc co robi jedna setka różnicy.





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: ktm, exc, sx, kawasaki, kxf, 250, 125

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |