Skocz do zawartości


Zdjęcie

brak iskry na swiecy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 mustang

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 15 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 13 czerwiec 2007
  • Skąd:Lubuskie
  • Motocykl:kawasaki GPZ 1000RX

Napisano nie, 01 lip 2007 - 16:46

Witam :clap: . Dotkna mnie problem z kawasaki gpz1000rx.Niechce palic tak jak trzeba.Przeczysciłem garznik kupiłem nowe swiece kable wysokiego napiecia a to dalej to samo.Doszukałem sie ze z jednej cewki wysokiego napiencia niema iskry a z drugiej cewki jest. Odczepiłem wiec od cewki (tej co nie daje iskry) kable doprowadzające prond i krenciłem rozrusznikiem patrzac czy jest jakis prond. Troszke zgupiałem bo (po przekrenceniu stacyjki) prond jest tam cały czas (w kabelku + doprowadzajacym prond do cewki wysokiego napiecia) a mnie sie zdaje ze powinien byc tylko w jakims tam momencie i to tylko jak krence rozrusznikiem. Panowie chciałem sptytac czemu po przekrenceniu stacyjki jest tam ciogle prond,oraz czemu niema tam co jakis czas mocniejszego napiencia jak krence starterem?
Z góry dziekuje za pomoc do klikniecia :)

#2 madzia 6

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 27 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:lublin
  • Motocykl:zx6r

Napisano nie, 01 lip 2007 - 23:09

w + powinien być cały czas prąd, radzę ci oddac sprzet do naprawy komuś kto się zna

#3 mustang

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 15 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 13 czerwiec 2007
  • Skąd:Lubuskie
  • Motocykl:kawasaki GPZ 1000RX

Napisano pon, 02 lip 2007 - 14:14

w + powinien być cały czas prąd, radzę ci oddac sprzet do naprawy komuś kto się zna


Witam. Dzieki za rade ale poradze sobie sam :buttrock: A w + niemozliwe aby był cały czas prond bo cały czas była by iskra na swiecy ma byc tylko w tym momencie co ma byc iskra. :icon_mrgreen:

#4 ober

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 207 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 22 czerwiec 2005
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Motocykl:XTZ 660

Napisano pon, 02 lip 2007 - 14:55

Napięcie „+” powinno być cały czas na cewce przy włączonym zapłonie. Wyładowanie wyzwalane jest „masą”. Zamień cewki miejscami i sprawdź czy jest iskra.

PS.1 Znajomość działania układu zapłonowego jest naprawdę podstawą, więc może jednak oddaj to w ręce jakiegoś fachowca, bo ta twoja naprawa może więcej kosztować gdy „uwalisz” moduł zapłonowy.
PS.2 Użyj opcji szukaj.
PS.3 Prąd !!

#5 Stazi na Janku

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 106 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 19 lipiec 2006
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Yamaha XJ Max, NX 650

Napisano pon, 02 lip 2007 - 15:06

Dobrze Ci radzą. Z Twoją wiedzą lepiej się tam nie dotykaj choć ja też wyznaje zasadę nauki na własnych błedach ha ha ha
pozdro

#6 mustang

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 15 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 13 czerwiec 2007
  • Skąd:Lubuskie
  • Motocykl:kawasaki GPZ 1000RX

Napisano pon, 02 lip 2007 - 20:15

Panowie powiecie mi wiec dlaczego na tej cewce co jest prond ciogle na + (po przekrenceniu stacyjki) niema iskry a na tej cewce co niema cały czas prondu na + jest iskra? Jestem samo ukiem nielubie odawac motoru ani samochodu do mechanika bo co sam zrobie to wiem co mam .Tylko ze zawsze robiłem zeczy mechaniczne a nie elektryki i to jeszcze tak skomplikowane lubie wyzwania jutro przełoze cewki i zobacze jak bendzie pozdrawiam :icon_mrgreen:

Użytkownik mustang edytował ten post pon, 02 lip 2007 - 20:18


#7 squash

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 55 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 01 październik 2005
  • Skąd:Radzymin
  • Motocykl:GSX-R 750 OLEJ!!!

Napisano pon, 02 lip 2007 - 23:36

Witam

Omijając kwestię czy ten "prąd" (a raczej napięcie) powinien być na + czy nie to trzeba zwrócić uwagę na to że napięcie na kablach od cewki (pomiędzy cewkowym + a -)powinno się pojawić dopiero po rozruchu a dokładnie od razu po naciśnięciu guziczka od rozrusznika. Więc skoro masz tam cały czas to napięcie to słusznie podejrzewasz że coś jest nie tak. Sprawdź instalację na "trasie" cewka-moduł. Jeżeli nie będzie tam żadnych niepotrzebnych zmasowań to sprawdź czy cewka jest OK (na uzwojeniu pierwotnym(doprowadzenie z modułu) powinny być około 2-4 ohmy a na wtórnym (kable wysokiego napięcia) około 20-30 tyś ohmów(tych oporów jestem bardzo nie pewny, są to przykładowe wartości występujące w moim modelu SUZUKI)). Jeżeli się mylę to przepraszam.

Zainstaluj sobie firefoxa 2, podkreśla on błędy ortograficzne i jest bardzo wygodny.

#8 scitro

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1132 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 12 wrzesień 2006
  • Skąd:Wieliczka
  • Motocykl:Ducati Monster 600 00'

Napisano wto, 03 lip 2007 - 11:14

Nie wiem jak jest w twoim kawasaki, ale na ogół cewki zasilane są +12V bezpośrednio ze stacyjki, natomiast masa jest podawana z modułu w momencie zapłonu, wtedy to przeskakuje iskra.
Pozdrawiam
Seb
www.ducati-klub.pl

#9 mustang

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 15 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 13 czerwiec 2007
  • Skąd:Lubuskie
  • Motocykl:kawasaki GPZ 1000RX

Napisano wto, 03 lip 2007 - 15:15

Dzieki wielkie wszystkim za podpowiedzi. :icon_twisted:
Podmieniłem dzisiaj cewki wysokiego napiecia z prawej na lewa i okazało sie ze obie cewki sa ok(z drugiej strony na obu cewkach jest iskra).
Iskry niema potej sronie co w kabelku + jest ciogle prond.
Teraz bende grzebał w tym kierunku co muwłes Squash.
Pozdrawiam do klikniecia. :icon_biggrin:




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań