Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

DR650R/XR600/XT600


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#21 IG x]

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 268 postów
  • Na FM od: 05 marzec 2006
  • Skąd:Słupsk
  • Motocykl: B20, M17

Napisano pon, 14 maj 2007 - 14:41

Noo wlasnie moi kumple z okolic smigaja na DR 600, Klr 650, xt 600, ttr 600 i DR800Big(odziwo daje rade :crossy: ). Kupie DR 650. Mam nadzieje ze nauczy mnie sporo ten motocykl :biggrin:

Moze kiedys sie spotkamy gdzies na trasie?? Moze jakis zlocik:D:D Moze nawet w pogoni za lisią kitą :biggrin: Sprawdzimy czy DR-ka czegos mnie nauczyla :icon_biggrin: :biggrin: :banghead:

#22 Lucass

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 790 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 18 wrzesień 2004
  • Skąd:KĄTOWNIA
  • Motocykl:bardzo fajny

Napisano pon, 14 maj 2007 - 15:12

za 8 koła to LC4 (roczniki 95' w zwyż). XR 600 spoko moto, ale 8k bym nigdy za to nie dał, tak samo za tt-r a nawet gdyby to było z 00' powód? XR z 93, 95 i 00 nie mają praktycznie rzadnych różnic, to jest singiel więc jedno i drugie może być zajechane, jak i może być w dobrym stanie (zależy czy ktoś robił remont czy nie).

Lc4 mocowo całkiem co innego (np. mocowo), chłodzenie wodą, heble brembo, które nawet hamują, a nie tylko spowalniają:D zawias WP i takie tam inna ciut klasa.

Użytkownik Lucass edytował ten post pon, 14 maj 2007 - 15:13


#23 qpa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2917 postów
  • Na FM od: 12 czerwiec 2005
  • Skąd:Lbn
  • Motocykl:wsk

Napisano pon, 14 maj 2007 - 19:00

ttr ma dlatego silnik nie zmieniany od 83 roku bo jest zajebisty. hample też brembo

#24 IG x]

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 268 postów
  • Na FM od: 05 marzec 2006
  • Skąd:Słupsk
  • Motocykl: B20, M17

Napisano pon, 14 maj 2007 - 19:31

Tak sobie porownuje DR 650 i XR 600.

XR600 jest znacznie lzejszy od DR przy tej samej mocy i momencie obrotowym.
XR pewnie ma znacznie wieksze odejscie.

Pytanie teraz takie. Ktory jest bardziej niezawodny?? Z tego co wiem to XR wymaga troche wiekszej uwagi. Czy mam racje??

W sensie serwisów...

I ktory z nich jest bardziej ekonomiczny??

#25 Skubi

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 407 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 10 kwiecień 2004
  • Skąd:Wrocław

Napisano pon, 14 maj 2007 - 22:32

Siemka! Przyznam, że nadal nie mogę wyczuć, czego wymagasz od moto.
Ok, wiemy, że chcesz 600-tkę. W porzo. Kolejnym kryterium dla wielu, wielu ludzi byłaby masa motocykla. Tu wybór wydaje się oczywisty - DR 650 = 176 kg, XR 600 = 140 kg. Nic nie wspominasz o zastosowaniu moto na dalsze wypady drogami asfaltowymi, więc wybór musi być jeden - biorę to moto, które bardziej nadaje się w teren, a tu bezapelacyjnie wygrywa XR. Silnik w XR jest niemal identyczny jak w XL600R, którą to maszynę posiadam. Powiem tak, spalanie 5l/100km przy jeździe 60% asfalt, 40% teren. Z tym że nie katuję zbyt mocno sprzętu. Moja jazda jest na 2/3 gwizdka. Natomiast częsta jazda w miasto, krótkie przebiegi połączone z rozgrzewaniem silnika są powodem tego, że spalanie od razu wzrasta ponad 6l/100km.
Wymiana oleju sporo częściej jest w XR niż w DR. Zgoda. Ale czy naprawdę te 1500 km po terenie w przypadku XR do kolejnej zmiany oleju tak szybko się zrobi?
P.S. Może jesteś zainteresowany Hondą XL600R? W razie czego służę swoją do odsprzedania za 4 tysiaczki zł z kawałkiem :)
Pozdro!

#26 qpa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2917 postów
  • Na FM od: 12 czerwiec 2005
  • Skąd:Lbn
  • Motocykl:wsk

Napisano wto, 15 maj 2007 - 08:16

Widzisz a Ty cały czas wybierasz endirko turystyczne które chcesz katować w terenie.

Tanie w utrzymaniu i wytrzymałe pod względem silnikowym są xr i tt/ttr

#27 bohen

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 341 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 30 kwiecień 2005
  • Skąd:Rzeszów
  • Motocykl:KTMZ 300

Napisano wto, 15 maj 2007 - 09:10

Tanie w utrzymaniu i wytrzymałe pod względem silnikowym są xr i tt/ttr


qpa - możesz wyjaśnic czym sie różni tt od ttr :(
Sorry że tak sie wtrące.
Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

#28 qpa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2917 postów
  • Na FM od: 12 czerwiec 2005
  • Skąd:Lbn
  • Motocykl:wsk

Napisano wto, 15 maj 2007 - 10:19

ttr jest produkowana od 98 roku troche zmieniny wygląd, coś tam w silniku wydech lepsza zawiecha i troche niższa waga.

#29 IG x]

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 268 postów
  • Na FM od: 05 marzec 2006
  • Skąd:Słupsk
  • Motocykl: B20, M17

Napisano wto, 15 maj 2007 - 10:28

Ok. Jednak pozostane przy DR 650, a juz calkiem super by bylo gdyby to bylo !!!DR650 Dakar!!! Gdyz bede takze sporo jezdzil po asfaltach... Dla mnie jednak to chyba bedzie najlepsze wyjscie. Tylko teraz wez znajdz nie zakatowanego sprzeta.

#30 Baron

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 346 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 listopad 2004
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha XT600

Napisano wto, 15 maj 2007 - 19:34

' date='15 maj 2007 - 12:28' post='909255']Dla mnie jednak to chyba bedzie najlepsze wyjscie.


Pozostaje tylko życzyć żebyś za rok pisał to samo.

#31 IG x]

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 268 postów
  • Na FM od: 05 marzec 2006
  • Skąd:Słupsk
  • Motocykl: B20, M17

Napisano wto, 15 maj 2007 - 20:19

Mam nadzieje. Bylem dzisiaj u kolesia z DR 650. Pojedzilem troche po terenie i po szosie. Zajebista frajda z jazdy!!!! Czuc na nim predkosc. Wogole zuplnie co innego niz asfaltowka zwykla. Naprawde bardzo mile wrazenie. A i do tego sprzet jest naprawde duzy w porownaniu do konkurencji. Czuje ze bedzie dobrze:) Teraz szukam DR dla siebie.... ;)

#32 loko

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 428 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 02 lipiec 2006
  • Skąd:Stary Toruń
  • Motocykl:TT600R

Napisano wto, 15 maj 2007 - 20:23

Jak bym miał wybierać pomiędzy tymi moto xt xr dr to wżyciu bym się nie zdecydował na dr –spory kloc, silnik kapryśny i wcześniejsze wersje trudno odpalić z kopa (chyba ze chcesz tą najnowsza dr http://www.otomoto.p...show&id=M422659
… xt fakt ta xt po modernizacji chyba 98 ? jest lajtowe, ale roczniki tak 89-92 są naprawdę dobre i dają rade :wink: …. XR – chcesz być men a tam nie ma rozrusznika czyli + mas 140 na moje w terenie dla twojej męskości też + silnik nie do zajechania żadnych łańcuszków (tylko rozrząd) wsio na łożyskach tocznych ..jedynie ten silnik nie lubi pseudo mechaników no i częste zmiany oleju jak ktos już wspomniał … kumpel ma xl600 z 85 po tylu latach sprzęt żywy i nie ma zamiary umierać :flesje: ! XT tak samo trochę bardziej mulisty z dołu czasami 5 bieg po przebiegach ponad 50tyś szwankuje, ale też silnik nie do zabicia .. a DR ? za dużo tam tych wszystkich łańcuszków :bigrazz: no i nauczy cię jak się nie powinno jeździć w terenie …

ja tez po GS zdecydował się na endurko … miałem bardzo sporo okazje pojeździć na XT, xr –(ale redło kumpel ja katuje :biggrin: ) z góry odrzuciłem dr600/650 (właśnie z powodu awaryjnych silników ) XR600 – jak na moje za droga jak na zawieszenia jakie posiada a silnik to nie tylko moto, XR 400 tak to było cóś dla nie, mam 170 cm, lekkie moto+ ,nie duza i silnik tez nie do zajebania, ale trudno ja było dostać, a zaraz po nim stawiałem na TT600R ;) i taka wybrałem dobry zawias pełna regulacja przy/tył odbicia dobicia napięcia ful .. no i te lagi 46mm działa pancerne jak dla mnie po gs-e który miał rureczki :bigrazz: , hamulce Bremo brak rozrusznika aku tylko to co trzeba :wink:


może dr ma mocniejszy silnik od XT ale na moje wybrałeś chyba naj gorzej nie no sory mogłeś jeszcze klr :biggrin: :biggrin: ( bez obrazy nitomen :) )

#33 nitroMCZ

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 194 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 28 maj 2006
  • Skąd:wielkopolska
  • Motocykl:MuZ 660, AWO, komar,wfm

Napisano wto, 15 maj 2007 - 21:21

No cuż, ja mam dr'kę na kopniaka i muszę stwierdzić, że to harcorowe moto :biggrin: Za 8tys i tak kupisz coś na el.rozrusznik, wiec ten "problem" odpada. Zaleta, to tanie części i prostota konstrukcji. Wady to masa, chałasy z silnika(ale jak sie dba o lancuszki i ogolnie, to :P ) , mało elastyczny silnik na dole obrt. Wymądrzać się nie będe, bo nie miałem porównania, ale lubię ją i nigdy mnie w trasie nie zawiodła, to nie znaczy ,ze mnie nigdy nie wku... ła :D

#34 IG x]

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 268 postów
  • Na FM od: 05 marzec 2006
  • Skąd:Słupsk
  • Motocykl: B20, M17

Napisano wto, 15 maj 2007 - 23:15

Noooo. Najwieszka wadą z tego co slysze to te lańcuszki od wałków wyrównowazajacych. Tak to slyszalem ze jest niezawodny sprzet i ekonomiczny do tego. Ja chce kupic DR bez rozrusznika. Zeby bylo weselej :) Nie jestem jakims sado maso!! nie myslcie tak czasem ;)

Ciekawe czy DR-ka bedzie lepiej sie sprawowala od Jawy TS 350 z kostką z tyłu mojego kumpla:D:D:D Bo takim do tej pory najczesciej latalem po lesie :clap:

#35 qpa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2917 postów
  • Na FM od: 12 czerwiec 2005
  • Skąd:Lbn
  • Motocykl:wsk

Napisano śro, 16 maj 2007 - 08:09

Założyłeś temat do dyskusji a jak ktoś pisze o innym moto niż dr to zlewasz go ciepłym moto. Jak już nastawiłeś sie na dera to po kiego zakładasz temat? Szukasz kogoś kto Ci przyklaśnie ze to zajebiste moto w terenie robi wszystkie 600 a silnik ma nie do zajechania. Według mnie jeżeli moto masz używać na kotkach w terenie to wybrałeś najgorsze. Jak do turystyki yo chyba najlepsze z tych wymienianych.

#36 bohen

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 341 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 30 kwiecień 2005
  • Skąd:Rzeszów
  • Motocykl:KTMZ 300

Napisano śro, 16 maj 2007 - 10:08

IG x] napisał

A i do tego sprzet jest naprawde duzy w porownaniu do konkurencji.


Na jakiej podstawie tak mówisz :) Czy stawiałes wszytkie sprzęty koło siebie i porównywałeś :) Ja bym sie tu nie zgodził, bo np. kiedyś porównywałem moją XT 600 Tenere do DR 650 to DR jest sporo niższy (chodzi o wys,. siodła). Chyba że trafiłem na taki egzemplarz.

Pozdro

Użytkownik bohen edytował ten post śro, 16 maj 2007 - 10:12

Stare motocyklowe przysłowie mówi: jak się nie wywrócisz.....to se nie poleżysz.

#37 pack84

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 797 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 04 lipiec 2006
  • Skąd:młpl i nigdzie inszej
  • Motocykl:pe04

Napisano śro, 16 maj 2007 - 10:37

Jestem posiadaczem Dr 650 rs 37tys przebiegu i jest to już moja druga dr w historii. wczesniej swego czasu miałem dr 500 z 84 roku. Nie wiem skad bierze się opinia o hałasujących silnikach suzuki dr jak ktoś to wyżej napisał. u mnie nic sie nie tłucze, ani rozrząd ani łancuszek balansowy. jesli sie dba o sprzeta to wszystko jest ok - czy to xl czy xt czy dr.
lancuszek balansowy napina sie co 6tyś, ja mam od 4 tyś gdzies wymieniony ten element, koszt 100zł u seby. co do motocykla - nie warto sie nim zapuszczać ponizej 3tys obrotów bo szkoda skrzyni - ale tak jest prawie w kazdym singlu. silniczek jest dosyc mocny, przy slizgającym sprzegle wyrywam na gume do calkowitego pionu przy 4 tyś obrotów z gazu na jedynce. jakos masa 170 pare kilo mi nie przeszkadza. tak samo jak jazda w terenie - tak naprawde masa jest niewygodna kiedy teren robi sie grzaski i mokry. nie raz robilem takie podjazdy, pod takie stome górki ze ciezko bylo sie na piechte wdrapać. w doatku mam zalozone szosowe opony. najciekawsze ze czesto z pasażerka sie po beskidach włoczylem, co nie raz było troche trudne:)
co do spalania - jezdzac tylko po Krakowie moto nie spalilo mi wiecej jak 6,20 na sto. na trasie do 100km/h gdzies 5 literków. Odpalanie tej maszyny jest problematyczne ale tylko na poczatku - jak sie nauczysz korzystać z dekompresora to bez problemu na zimnym silniku zapala od 1 kopa. jak masz rozgrzany silnik to nawet na kopce stawać nie trzeba, lekkie "musniecie" i pali. opinia ze jest dramat kiedy moto zgasnie w terenie i wtedy problem jak odpalić jest przesadzona.

co do zuzycia oleju - u mnie jest zaskakująco niskie - na 500km dolalem jakies 100ml. ale to moze przez to ze w niemiecką ksiazke serwisową mam przy przebiegu 27tyś wpisane "remont silnika" - moze niemiec wymienił cały tłok.
szkoda tylko ze na ten czas motocykl ma awarie elektryki - nagle przestał palić i nie ma iskry. pierwszy raz sie mi cos takiego zdarzyło a zrobilem nim tylko 500km od kupna. mam nadzieje ze za tydzien bedzie juz smigał.
ponoć dr maja dosyc czesto problemy z elekrtyką zwlaszcza z modułem zaplonu tyle ze nie idzie tego sprawdzic bo z prądami jest tak - albo działa albo nie. jak go kupowałem to chodził bajka az do pewnego dnia kiedy juz nie odpalił.
motocykl kupiłem od 1 wlasciciela w polsce bardzo tanio, okolo 500zł mniej niż te motocykle stoją. mimo tego w stanie technicznym jest bdb.
pełna owiewka w dr RS sie przydaje zwlaszcza w deszczu natomiast w srednio trudnym terenie moze przeszkadzać. ja mam prawa strone peknieta bo poprzedni wlasciciel sie wylozył.

jezeli ktos nie jest przekonany co do mozliwosci terenowych dr to zapraszam na filmik nakrecony przez poprzedniego wlasciciela swoja droga tez forumowicza:
http://video.google....1663&q=mariockr

Użytkownik pack84 edytował ten post śro, 16 maj 2007 - 10:41


#38 IG x]

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 268 postów
  • Na FM od: 05 marzec 2006
  • Skąd:Słupsk
  • Motocykl: B20, M17

Napisano śro, 16 maj 2007 - 14:52

Pack 84. Dzieki za wypowiedz. Wlasnie o takie wypowiedzi mi chodzi. Zacheciles mnie do Suki jeszcze badziej.

Bohen- jesli chodzi o wysokosc to DR 650R jest naprawde duzy. Jezdzilem XT600 kumpla i zle sie na niej czulem. Jakis taki komarkowaty...bez urazu.

qpa- nikogo nie zlewam. Poprostu staram sie prownac motocykle. Chce wybrac cos najbardziej niezawodnego i odpowiadajacego moim wymaganiom. Dlatego wlasnie zalozylem ten temat.


Dr 650 jest krową. Ale bede jezdzil 40% szosy i 60% terenu. Dlatego wlasnie zdecydowalem sie jednak na DR. Wybral bym XR ale na szose to praktycznie sie nie nadaje. Fakt, osiągi ma naprawde dobre jak na 600 i do tego z tych lat, ale wszytko kosztem ekonomiki...Niestety nie mialem okazji przejachac sie XR, moze wlasnie dlatego odrzucilem ta opcje.

A co do XT- spodobala mi sie bardzo ladna praca silnika. Zadnych stukow, pukow. Bardzo gladziutko. Ale jednak stwierdzilem ze dla mnie ten motocykl jednak jest za spokojny i za mały. Stwierdzam to na podstawie takiej ze znajomy chcial zamienic swoja XT na moja Gpz 500. Motocykl najmniejszy za calej trojki. Tak uwazam. Teraz prosze. Nie piszccie ze mam jakies klopoty z meskoscia czy cos w tym stylu. Siedzie troche na tym forum i zdazylem sie przekonac ze ludzie potrafia byc zlosliwi...tylko nie wiem po co??
W temacie napisalem "ktory bardziej meski" aby przykuc uwage forumowiczow. I udalo sie:) Pod pojeciem "meski" ukrylem podtresc "sopntaniczny, solidny, nieprzewidywalny, silny, malo wymagajacy".

Owszem DR650 stal u mnie na 1 miejscu od poczatku, ale zalozylem ten temat aby dowiedziec sie jednak czegos wiecej, aby pozniej nie bylo rozczarowan. Tak naprawde przymierzam sie do enduro juz prawie rok. I stale zbieram informacje na temat motocykli tej klasy.

Bralem pod uwage jeszcze KLR 650. Podoba mi sie ten motocykl ale glownie z wygladu. Najbardziej nie spodobalo mi sie w nim to ze jest straszny smok!! Pozatym, mialem tez kawe i wiem ze motocykl czasem lubi jak sie w nim pogrzebie...

Dziekuje wszstkim za wypowiedzi czasem mniej, czasem bardziej profesjonalne, ale to zawsze wypowiedzi:)
Dzieki wam rozwialem wszystkie swoje watpliwosci. Mam nadzieje ze dobrze wybralem. Jak kupie sprze, to dam znac:)

#39 komisare

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 44 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 16 maj 2007
  • Skąd:Wałbrzych
  • Motocykl:HD Electra Glide SE

Napisano pią, 18 maj 2007 - 13:56

witka
ja jestem swizym enduromaniakiem i powiem ci ze nietak dawno sam borykalem sie z takim samym problem,ale wybralem DR650R. powiem ci ze niezaluje,chodz ciezko mi bylo sie na poczatku nauczyc ja odpalac,i prawie sie zniechecilem,to jak zajazylem oco biega z ustawieniem tloka,juz wszystko mi pasi,moto nadaje sie swietnie do amatorskiej jazdy w terenie jak i po miescie czy nawet w trasie,dynamiczne ekonomiczne i dzwiek jest tez odpowiedni nie jak w dwusowowych suszarkach:) bez obrazy. polecam ci te moto i pozdrawiam

#40 Baron

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 346 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 12 listopad 2004
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha XT600

Napisano pią, 18 maj 2007 - 16:02

DR 650 - kloc, nie przekonacie mnie, że jest inaczej. Może tylko ja mam klapki na oczach?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |