Skocz do zawartości


Zdjęcie

Odblokowanie TDR


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 premislauss

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 53 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 30 czerwiec 2006
  • Skąd:Ogrodzieniec
  • Motocykl:Yamaha TDR 125

Napisano wto, 13 lut 2007 - 23:36

jest taka sprawa ze z zaworem zrobilem tak jak pisaliście i z wydechem i faktycznie moc ma na 3 biegu kolo mi mieli ale jak na 4 jade ok 100km/h przy 11tys. obrotow i wlaczam 5 to moment ja "odcina" i spada na 5/6 tys obrotow i to samo na 6 i jedzie ledwo 80km/h. do 4 rozpedza sie super, wkreca na 12 tys obrotow ale jak tylko wlacze 5 lub 6 to ja odcina. rocznik 1997, aha, obrotomierz na linke.

prosze o konkretne informacje co z tym zrobic i z gory wielki dzieki

pozdro!

#2 kuba_195

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1326 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 06 styczeń 2006
  • Skąd:Iława
  • Motocykl:ybr 125, pocket

Napisano wto, 13 lut 2007 - 23:43

wygląda na blokadę zapłonu. MoZe cdi, może wyciągnij linkę, bo one tez ak były chyba blokowane.

#3 MACIAS1989

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 414 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 18 styczeń 2007
  • Skąd:Olsztyn
  • Motocykl:Yamaha TDR 125

Napisano śro, 14 lut 2007 - 13:08

Wiecie może jakie blokady mają tdr'ki z 94r? Moto leci mi 100km/h, wkręca się maks do 9,5-10tyś obrotów, zwężki w kolanku nie mam.
Jest to blokada na cdi i zaworze wydechowym?

#4 Pawik

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 764 postów
  • Wiek: 22
  • Na FM od: 19 kwiecień 2006
  • Skąd:Środa Śląska
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano śro, 14 lut 2007 - 14:15

raczej cdi :notworthy:

#5 rajdowiec

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 748 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 22 sierpień 2006
  • Skąd:Lódzkie
  • Motocykl:2x lc4,kmx

Napisano śro, 14 lut 2007 - 15:28

Popatrzcie na tematy na temat odblokowania DT125 bo to przecież ten sam silnik to o ile sie nie myle gdzies było,a co do blokad to jest na wydechu,gaźniku,i na module zapłonowym.Pozdr

#6 premislauss

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 53 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 30 czerwiec 2006
  • Skąd:Ogrodzieniec
  • Motocykl:Yamaha TDR 125

Napisano śro, 14 lut 2007 - 15:29

no to co radzicie zrobic? Sprobuje moze jeszzce odlaczyk kabelki id biegow, jak luz jest to moze impulsu nie dostanie, zobacze a jak nie to co zrobic z cdi?

#7 kusiek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 163 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 29 wrzesień 2005
  • Skąd:węgorzewo
  • Motocykl:aprilia 125

Napisano śro, 14 lut 2007 - 16:20

o ile mi sie zdaje to w 2t jak jest jakas blokada to odrazy w dyfuzorze... no włąsnie ten sam silnik co w dt125 ale w dt dyfuzor sie wybebeszalo, przelotowy wydech czy koncówke wydechu, gaznik no i modłu..w dt zorbilo sie wszystkie czynnosci oprucz modulu i ona szla gubo ponad 100km..bodajerze 100%odblokowana dt 125 szllac cos ponad 140..jak zle mowie to poprwacie
czyli twója tdr-ka nie powina sie tak zachowywac moze prostu cos z tym modulem jest?najlepiej jakbys mial morzliwosc sprawdzenia na innym,,

#8 Pawik

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 764 postów
  • Wiek: 22
  • Na FM od: 19 kwiecień 2006
  • Skąd:Środa Śląska
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano śro, 14 lut 2007 - 19:35

poszukaj info o odblokowaniu cdi do DT 125 .niewiem czy to jest na tej samej zasadzie co w 80ccm :icon_mrgreen: chyba tak.... :notworthy:

#9 MACIAS1989

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 414 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 18 styczeń 2007
  • Skąd:Olsztyn
  • Motocykl:Yamaha TDR 125

Napisano śro, 14 lut 2007 - 19:51

zamierzam odblokowywać swoja tdr'ke, najpierw zabiore się za zawór. Czy jest możliwość uszkodzenia tłoka przy złym ustawieniu zaworu?

#10 kuba_195

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1326 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 06 styczeń 2006
  • Skąd:Iława
  • Motocykl:ybr 125, pocket

Napisano śro, 14 lut 2007 - 21:25

Tak się obiawia blokada modułu. większe motory mają np mulone modułem pierwsze 2-3 biegi ze względu bezpieczeństwa,(żeby nie zrobić krzywdy jeźćcowi:P:)

#11 KUDŁY

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 70 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 20 styczeń 2007
  • Skąd:Wrocław

Napisano śro, 14 lut 2007 - 22:57

zamierzam odblokowywać swoja tdr'ke, najpierw zabiore się za zawór. Czy jest możliwość uszkodzenia tło ka przy złym ustawieniu zaworu? wydaje mi sie ze zawór nie powinien miec wpływu na wiecznośc tłoka ...jedynie co to może tylko zdładic silnik.ale przecież wiadomo że zablokowane jednostki wytrzymują wiecej niż oddławionne bo nie wkręcają sie na wyższe obroty...ale ja osobiscie jeżdze jednostką o pełnej mocy i nie ma z nią problemów typu tłok-zawór....wszystko powinno byc ok... tylko cdi jest inne w dtr'ce...:icon_biggrin: pozdro

#12 MACIAS1989

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 414 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 18 styczeń 2007
  • Skąd:Olsztyn
  • Motocykl:Yamaha TDR 125

Napisano czw, 15 lut 2007 - 12:40

chodzi mi o to czy możliwa jest kolizja zaworu z tłokiem?

#13 rajdowiec

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 748 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 22 sierpień 2006
  • Skąd:Lódzkie
  • Motocykl:2x lc4,kmx

Napisano czw, 15 lut 2007 - 14:31

chodzi mi o to czy możliwa jest kolizja zaworu z tłokiem?

chyba nie powinien styknąc sie tłok z zaworem a ciekaw jestem co tam zrobisz przy tym zaworze niby ze chcesz go odblokować? przeniesiesz troche czy co>? [pozdr

#14 MACIAS1989

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 414 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 18 styczeń 2007
  • Skąd:Olsztyn
  • Motocykl:Yamaha TDR 125

Napisano czw, 15 lut 2007 - 14:44

chyba nie powinien styknąc sie tłok z zaworem a ciekaw jestem co tam zrobisz przy tym zaworze niby ze chcesz go odblokować? przeniesiesz troche czy co>? [pozdr

obrócić o 180' :lalag: rok temu, jak tylko kupiłem motor i wymieniałem pierścienie nie zwróciłem uwagi na zawór...
ale skoro nie ma szansy, ze sie zderzą to już sie nie boje odblokowywać:clap:

#15 rajdowiec

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 748 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 22 sierpień 2006
  • Skąd:Lódzkie
  • Motocykl:2x lc4,kmx

Napisano czw, 15 lut 2007 - 15:24

obrócić o 180' ;) rok temu, jak tylko kupiłem motor i wymieniałem pierścienie nie zwróciłem uwagi na zawór...
ale skoro nie ma szansy, ze sie zderzą to już sie nie boje odblokowywać:)

ale tylko wytłumacz mi w jaki sposób zamierzasz (mozna ) odblokwać ten zawór wydechowy? bo ja nie wiem.pozdr

#16 KUDŁY

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 70 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 20 styczeń 2007
  • Skąd:Wrocław

Napisano czw, 15 lut 2007 - 15:59

ale tylko wytłumacz mi w jaki sposób zamierzasz (mozna ) odblokwać ten zawór wydechowy? bo ja nie wiem.pozdr

no w taki że zawór ma wyciecie z jednej strony i obracajac go o 180 stopni,robisz spaliną wiekszy wylot i dlatebo go nie zadusza i jest silniejszy...tzr-ki tak mają......

#17 rajdowiec

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 748 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 22 sierpień 2006
  • Skąd:Lódzkie
  • Motocykl:2x lc4,kmx

Napisano czw, 15 lut 2007 - 17:07

no w taki że zawór ma wyciecie z jednej strony i obracajac go o 180 stopni,robisz spaliną wiekszy wylot i dlatebo go nie zadusza i jest silniejszy...tzr-ki tak mają......

No moze ja osobiscie akurat nie bawiłęm sie tym silnikem.teraz już wiem o co chodzi :wink: dzieki KUDŁY
Pozdr

#18 MACIAS1989

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 414 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 18 styczeń 2007
  • Skąd:Olsztyn
  • Motocykl:Yamaha TDR 125

Napisano czw, 15 lut 2007 - 17:09

Dzialanie YPVS : po wlaczeniu zaplonu testowy ruch prawo-lewo i zatrzymanie w pozycji pelnego otwarcia. Po uruchomieniu silnika maksymalne przymkniecie. Wraz ze wzrostem obrotow stopniowe otwieranie zaworu (poczatek otwierania przy ~6000rpm, pelne otwarcie ~8000rpm)

W silnik sterujacy wbudowany jest czujnik polozenia zaworu (jesli komus silnik "wariuje"- moge temat rozwinac), wiec po demontazu/montazu nalezy wlaczyc na chwile zaplon - zatrzyma sie w polozeniu "pelne otwarcie"

Zawor : pelne otwarcie ~3mm w lewo od punktu podawanego przez instrukcje obslugi/serwisowke (najlepiej zdjac dyfuzor i sprawdzic palcem). Z takim ustawieniem, rozwiercona dysza glowna i zwiekszonym dolotem powietrza do filtra ciag na 6 do prawie 10000rpm (zebatki 15/57)

- Patrzac w kanal wydechowy glowicy cylindra mozna dostrzec zawor mocy (YPVS).
Po lewej stronie silnika znajduje sie pokrywa (tam gdzie wchodza oba ciegla/linki 1+2), ktora zakrywa tarcze cieglowa zaworu mocy (YPVS).
- Zdjac pokrywe, poluznic ciegla i odwiesic od tarczy cieglowej.
- Tarcze cieglowa zdjac.
- Zawor mocy mozna teraz krecic reka i trzeba go normalnie przekrecic o 180°, aby przy obrotach powyzej 6000 otworzyc kompletny przeswit wydechu.

- Patrzac w otwor wydechowy w cylindrze (latarka) mozna dokladnie rozpoznac, w jakiej pozycji zawor mocy (YPVS) jest calkowicie otwarty (przekroj w ksztalcie nerki).
W tej pozycji pozostawic, zalozyc z powrotem tarcze cieglowa i podwiesic ciegla.

Ustawienie zaworu mocy (YPVS) odbywa sie nastepujaco:
- Wlaczyc zaplon, zeby sie wlaczyl serwo-silniczek.
- Zaplon wylaczyc.
- Tarcze cieglowa unieruchomic przy pomocy sztyftu (np. gwozdz, czy inny sztyft metalowy) w ten sposob, ze wtyka sie go poprzez szczeline w tarczy w mala dziurke u gory po lewej stronie.
- Teraz napiac ostroznie ciegla do momentu, az przestanie sie wyczuwac luz.
- Nastepnie odkrecic ciegla znowu o 1/4; obrotu z powrotem do tylu.
- W tej pozycji pozostawic (to jest sposob postepowania z ksiazki serwisowej Yamahy).
- Przykrecic pokrywe, przymocowac wydech i gotowe.
- Prawie 10 koni wiecej i wyraznie zmniejszone zuzycie paliwa J


Nie pokoi mnie tylko to, ze na piątce jest blokada na module... To może być niebezpieczne przy wyprzedzaniu.

Użytkownik MACIAS1989 edytował ten post czw, 15 lut 2007 - 17:15


#19 DiboS60

    Dibo

  • Forumowicze
  • 2278 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 13 listopad 2005
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Klx 650

Napisano czw, 15 lut 2007 - 19:03

wygląda na blokadę zapłonu. MoZe cdi, może wyciągnij linkę, bo one tez ak były chyba blokowane.

Bez przesady motor to nie komputer(przynajmniej TDR) ze wie ktory jest bieg wbity i przy 5 i 6 ci odetnie zaplon a na 1,2,3,4 wkreca sie na 12 tys.Jak by to bylo cdi to na luzie byc si sie nawet wiecej niz np 8 tys niewkrecila. :notworthy:

#20 KUDŁY

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 70 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 20 styczeń 2007
  • Skąd:Wrocław

Napisano czw, 15 lut 2007 - 20:01

Bez przesady motor to nie komputer(przynajmniej TDR) ze wie ktory jest bieg wbity i przy 5 i 6 ci odetnie zaplon a na 1,2,3,4 wkreca sie na 12 tys.Jak by to bylo cdi to na luzie byc si sie nawet wiecej niz np 8 tys niewkrecila. :notworthy:

zgodze się z tym co DiboS60 napisał... ja osobiście nie spotkałem sie z takim przypadkiem i nie słyszałem o czyms takim żeby w 125ccm na 5 biegu przy danych obrotach odcinało zapłon a na pierwszych 4 biegach wszystko było ok...przyczyna moze lezec gdzie indziej....




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań