Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Wszystko o Hondzie VT500C 84'


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#21 igner

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 113 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 08 marzec 2006
  • Skąd:Włocławek
  • Motocykl:HONDA VT500 Custom

Napisano nie, 25 mar 2007 - 13:21

Witam!
odświeże troche temat :biggrin:
chcę wymienić w swoim moto-uszczelniacze przedniego zawieszenia i olej bo jak mi poszedł jeden uszczelniacz ostatnio to jak jade to mam całe spodnie w oleju :crossy:
jeśli ktoś z was wymieniał niech opisze- jaki olej zastosować uszczelniacze itp.
jakie koszty przy tym poniósł
chce poprostu nabyć o tym troche informacji co by nie być zielonym

Pozdrawiam

#22 Wasyl

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 11 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 październik 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Suzuki DL 650

Napisano nie, 25 mar 2007 - 15:25

jeśli ktoś z was wymieniał niech opisze- jaki olej zastosować uszczelniacze itp.
jakie koszty przy tym poniósł

Pozdrawiam



Witam

Koszty jakie poniosłem przy wymianie uszczelniaczy to:

Olej Motul 10 W 1 litr - 35 zł

komplet uszczelniaczy 37x50x11 - 21,40 zł

czas wymiany ok 2 h, jednak nie robiłem tego sam tylko wspólnie z kolegą, który ma w tym doświadczenie i dostęp do wszystkich narzędzi (bardzo się przydał klucz pneumatyczny). Wymiana uszczelniaczy nie jest jakąś skomplikowaną operacją, ale warto żeby pierwszy raz ktoś pokazał jak to się robi.

Pozdrawiam

Wasyl

#23 igner

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 113 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 08 marzec 2006
  • Skąd:Włocławek
  • Motocykl:HONDA VT500 Custom

Napisano nie, 25 mar 2007 - 15:33

Witam!
dzieki za odp.
kurde a ja słyszałem od kilku osób że olej jest dużo droższy- około 70-80 zł
jaki to był olej jakiś pewnie przkeładniowy chyba?
opisz dokładniej specyfikacje jak możesz
a i miałem też dopisać wcześniej-ile dokładnie trzeba wlać tego oleju w jeden amortyzator???

Pozdrawiam

#24 Globi

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 132 postów
  • Wiek: 49
  • Na FM od: 28 grudzień 2006
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:Honda VT 500c

Napisano nie, 25 mar 2007 - 16:23

Witam
Olej - Ja mam w lagach Castrol Fork Oil Synt 10 W
Sprzedawany w opakowaniach 0,5 l , czyli to wyszło 2*22,60 = 45,20 PLN
Specyfikacja:
lepkość (40*C) - 44 mm2/s
lepkość (100*C) - 7,5 mm2/s
gęstość (w 20 *C) - 835kg/m3 (1g/cm3)
Uszczelniacze - generalnie przewidziane są ARI 044 - 37*50*11, ale np w mojej shadowce z 1985 roku są inne. Ozi2 pisał, że wchodzą do niej ARI 027 - 37*49/49,4*8/9,5
Wymiana uszczelniaczy - ogólny opis masz tutaj:
http://serwisy.gazet...23,1976940.html
Jedyny większy problem to wykręcenie rury nośnej (blokowanej przez tłoczysko) z goleni (patrz zdjęcie budowy amorka na w/w stronie). Po wyjeciu sprężyny z rury, na dole jest tłoczysko z wyciętym otworem na włożenie specjalnego narzędzia. Kontruje się nim podzczas odkęcania zewnętrznej śruby, znajdujacej się na dole goleni. Mój znajomy mechanik zrobił do tego celu taką samoróbę - dospawana śruba o łbie nie pamiętam (chyba 22 lub 24) do pręta metalowego. Wsadzasz to w rurę nośną i kręcisz dużym "francuzem".
Jednak, być może, mogą być drobne różnice w budowie amorków. Ja w każdym razie miałem z tym problemy.
Ilość oleju w ladze - serwisówka krażąca w necie dla modelu 1983 podaje 390 ml do każdej lagi. Jednak Clymer uwzglednia różne ilości dla różnych roczników. Patrz tutaj:
http://www.shadow.or...wtopic.php?t=21
Także inne są długości sprężyn, co świadczyłoby o różnicach w amortyzatorach poszczególnych roczników
Pozdr
P.S. Do rozbierania amorka przydałyby się jednak cztery ręce. :flesje:

Użytkownik Globi edytował ten post nie, 25 mar 2007 - 19:11


#25 Wasyl

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 11 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 październik 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Suzuki DL 650

Napisano nie, 25 mar 2007 - 16:36

Witam

Użyłem taki olej: http://www.motul.pl/index.php?id=52
na fakturze z Larssona jest opisany tak:
"Motul Fork Oil Expert Medium 10W 1l. olej do teleskopów półsyntetyk"
Według instrukcji do jednej lagi wlewa się 390 ml.

Pozdrawiam

Wasyl

Ilość oleju w ladze - serwisówka krażąca w necie dla modelu 1983 podaje 390 ml do każdej lagi. Jednak Clymer uwzglednia różne ilości dla różnych roczników. Patrz tutaj:
http://www.shadow.or...wtopic.php?t=21
Także inne są długości sprężyn, co świadczyłoby o różnicach w amortyzatorach poszczególnych roczników
Pozdr


To chyba muszę u siebie dolać :flesje:

#26 Globi

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 132 postów
  • Wiek: 49
  • Na FM od: 28 grudzień 2006
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:Honda VT 500c

Napisano nie, 25 mar 2007 - 16:58

kurde a ja słyszałem od kilku osób że olej jest dużo droższy- około 70-80 zł
jaki to był olej jakiś pewnie przkeładniowy chyba?

Wspomniana serwisówka 83 podawała, że do lag należy wlać olej do przekładni automatycznych typu ATF (np DEXRON). Byc może on tyle kosztuje. Ja też miałem "zagwozdkę" co tam wlać, im bardziej przyglądałem się olejom ATF, tym bardziej "głupi byłem", bo mają one gęstości i lepkości "w cały swiat" (różnice są ogromne). Znajomy mechanik polecał czerwonego "Shella ATF". W końcu jednak zdecydowałem się na typowy olej do amortyzatorów motocyklowych.
Pozdr

#27 igner

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 113 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 08 marzec 2006
  • Skąd:Włocławek
  • Motocykl:HONDA VT500 Custom

Napisano nie, 25 mar 2007 - 21:19

Witam!
dzieki wielkie szanowni koledzy :icon_mrgreen: że mi trochę rozjaśniliście głowe
przeczytałem właśnie w informacjach od was otrzymanych co do ilości oleju w lagach że

"VT 500c 83-84 - w prawej ladze - 440cl, w lewej ladze - 455 cl (?!!!-ciekawe...) "
jak mam to rozumieć?mam tak lać?czemu nie jest po równo?

drugie pytanie- jak zastosuje ten olej co Wasyl to będzie ok?czy musi być jakiś droższy -nie znaczy lepszy
jakie masz odczucia co do tłumienia. szczelności Wasyl na nowym oleju?
bo nie mam zabardzo kasy :clap: i chcę jakiś tanszy olej kupić

trzecie pytanie-widzę że co rocznik to inne uszczelniacze nie chciałbym kupować dwa razy
do rocznika 84 będą te pasować- ARI 044 - 37*50*11 ?? jak myślicie?

a co do roboty przy tym to jasne że sam się za to nie zabiore-tym bardziej że (jak narazie) jestem z tego zielony ale całe szczęście że można liczyć na innych forumowiczów :banghead:

Pozdrawiam

Użytkownik igner edytował ten post nie, 25 mar 2007 - 21:31


#28 Wasyl

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 11 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 19 październik 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Suzuki DL 650

Napisano nie, 25 mar 2007 - 22:57

Witam!

drugie pytanie- jak zastosuje ten olej co Wasyl to będzie ok?czy musi być jakiś droższy -nie znaczy lepszy
jakie masz odczucia co do tłumienia. szczelności Wasyl na nowym oleju?
bo nie mam zabardzo kasy :icon_exclaim: i chcę jakiś tanszy olej kupić

trzecie pytanie-widzę że co rocznik to inne uszczelniacze nie chciałbym kupować dwa razy
do rocznika 84 będą te pasować- ARI 044 - 37*50*11 ?? jak myślicie?

Pozdrawiam


Witam

Ja mam rocznik '84 i te uszczelniacze pasowały. Jeżeli chodzi o sprawę oleju to tłumienie się na pewno polepszyło, bo jak kupiłem na jesieni swojego sprzęta to z jednej lagi ciekło, więc mało oleju tam było i w ogóle jak wylewaliśmy stary to jakby woda leciała :icon_exclaim: Ale komfortu jazdy nie mogę na razie ocenić, ponieważ z przyczyn technicznych (prawo jazdy w trakcie robienia) nie jeżdżę. Jednak żeby moja honda sie nie zastała, jeździ nią zaufana osoba i bardzo sobie chwali komfort po wymianie oleju (pomimo że wlaliśmy wg. serwisówki 390 ml.).
Jeszcze jedno, przy wymianie przydać się może rysunek z tej instrukcji http://downloads.hon...983_67MF500.pdf


Pozdrawiam

Użytkownik Wasyl edytował ten post nie, 25 mar 2007 - 22:58


#29 Globi

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 132 postów
  • Wiek: 49
  • Na FM od: 28 grudzień 2006
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:Honda VT 500c

Napisano nie, 25 mar 2007 - 23:02

"VT 500c 83-84 - w prawej ladze - 440cl, w lewej ladze - 455 cl (?!!!-ciekawe...) "
jak mam to rozumieć?mam tak lać?czemu nie jest po równo?

Dla mnie także jest to dziwne. Bo niby Japończycy w swojej serwisówce się mylili? Przecież nawet wg Clymera sprężyny są jednakowe. Chyba nalałbym do obu po równo.
Tylko ile? - Ja wlałem wtedy do swojego (rocznik 85) 390 ml i było jakoś dziwnie, jakoś bardzo miękko? Nie wiem do tej pory czy to wina za małej ilości, innej "twardości" oleju czy niewłaściwego dopompowania amorków. Dodatkowe 54 ml oleju dolałem dopiero parę tygodni temu. Jest chyba znacznie lepiej, ale jeszcze mało jeździłem w tym roku. Spróbuj dać 390 ml na początek. Jak coś będzie nie tak - zawsze można potem dolać.

drugie pytanie- jak zastosuje ten olej co Wasyl to będzie ok?czy musi być jakiś droższy -nie znaczy lepszy

Ja bym spokojnie kupował Motula. Wtedy na szybko kupowałem olej.

trzecie pytanie-widzę że co rocznik to inne uszczelniacze nie chciałbym kupować dwa razy
do rocznika 84 będą te pasować- ARI 044 - 37*50*11 ?? jak myślicie?

Ciekł mi jeden uszczelniacz. Też już zaczął chlapać spodnie. Kupiłem Ari 044. Po rozebraniu amorka okazało sie że to nie to. Z rozgrzebanym przodem, podjąłem decyzję by wymienić w tym starym tylko sprężynkę dociskającą. Podziałało i do tej pory nie cieknie. Jak masz maszynę A.D. 84 to dawaj spokojnie ARI 044. Shadok miał rocznik 84 i były dobre. Jak będzie coś nie tak (odpukać...), to może u ciebie też podziała mój sposób.

a co do roboty przy tym to jasne że sam się za to nie zabiore-tym bardziej że (jak narazie) jestem z tego zielony ale całe szczęście że można liczyć na innych forumowiczów :icon_exclaim:

Też byłem zupełnie zielony. Miałem tylko info z tej strony internetowej i strony z serwisówki.
Cztery ręce potrzebne są tylko w momencie odkręcania tego tłoczyska. Z nim tylko może być największy problem i konieczność skombinowania takiego "ustrojstwa".

Z ostatniej chwili:
Serwisówka 83 powiada, że w razie problemów z wykręceniem tej dolnej śruby pod golenią (tu potrzebny jest imbus), należy włożyć sprężynę i przykręcić korek wlewowy. (No popatrz... nie doczytałem tego wtedy, może nie miałbym problemów...) Hmm... Być może wtedy jest ona skontrowana...

Generalnie, nie jest to jakaś skomplikowana robota.
Przy wykręcaniu korka wlewowego - uwaga na sprężynę bo "strzela" korkiem. Następnie odkręcasz spust - wtedy stary olej szybko wypłynie. Pewnym problemem może być na sam koniec, zakręcenie ponowne korków wlewowych, ale dasz sobie jakoś radę. Trzeba jedną ręką dociskać a drugą załapać gwint korka.
No i "na deser" - dopompowanie lag do odpowiedniego (małego) ciśnienia. Ja to starałem się robić zwykłą pompką od roweru, bądź delikatnie, z pół (może mniej) machnięcia pompką do opon. W salonach rowerowych mają takie specjalne, małe pompki z ciśnieniomierzem, nadające się do amortyzatorów. Tanie to cholerstwo niestety nie jest...
Pozdr

#30 igner

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 113 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 08 marzec 2006
  • Skąd:Włocławek
  • Motocykl:HONDA VT500 Custom

Napisano pon, 26 mar 2007 - 14:18

Witam!
dziekuje bardzo Panowie za kolejne uwagi!
możliwe że nie jest to trudne ale jak poczytałem to wszystko-szczególnie te najgorsze możliwości to trochę się przestraszyłem-pesymista ze mnie :biggrin: !
czym dokładniejszy opis tym więcej opisanych uwag o możliwych komplikacjach ale lepiej wiedzieć to przed niż myśleć o tym w trakcie.
ale wierze w wiedzę mojego kumpla- który robił to już nie raz-co prawda w innych motorkach ale jakoś damy chyba rade!
wyjdzie do tego trochę taniej- olej około 35zł i uszczelniacze około 22zł (mam nadzieje że u mnie będą podobne ceny)czyli razem 57zł a mechanior mi krzyknął 130zł wiec warto spróbować a do tego pozostaną niezatarte wspomnienia :biggrin: i człowiek już nie będzie musiał pisać że jest zielony!

także jutro jade się rozejrzeć po sklepach jakie będą koszty materiałów i pewnie do dzieła :buttrock:

Dzięki jeszcze raz

Pozdrawiam

#31 kaczors18

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 34 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 23 styczeń 2007
  • Skąd:Łowicz/wawa
  • Motocykl:Honda Vt500C 84'

Napisano śro, 28 mar 2007 - 14:49

Witam

Szukałem lustereczek do mojej Hondy, i wczoraj zauważyłem że starsze CB miały takie same, podobno kilka modeli miało identyczne, jeżeli wiecie jakie to pomóżcie, szukałem,też przedniego błotniczka (koniecznie chromowanego) i też miałem problemy, czy pasują np od VT750??

Pozdrawiam

#32 Globi

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 132 postów
  • Wiek: 49
  • Na FM od: 28 grudzień 2006
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:Honda VT 500c

Napisano śro, 28 mar 2007 - 16:06

Szukałem lustereczek do mojej Hondy, i wczoraj zauważyłem że starsze CB miały takie same, podobno kilka modeli miało identyczne, jeżeli wiecie jakie to pomóżcie

Lustereczka - funkiel nówki, absolutnie nie śmigane - masz tutaj:
http://www.sklepmoto...otProd&nr_tab=9
(plus inne częściory do "naszej" shadowki)
Pozdr
P.S. Obawiam się, że błotnik to tylko na moto bajzlach, albo allegro...

Użytkownik Globi edytował ten post śro, 28 mar 2007 - 16:08


#33 shadok

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • E.K.G.
  • 515 postów
  • Wiek: 53
  • Na FM od: 06 luty 2006
  • Skąd:Podwarszawie południowo-wschodnie
  • Motocykl:Shadow 1100C'85

Napisano czw, 29 mar 2007 - 11:20

Przy wykręcaniu korka wlewowego - uwaga na sprężynę bo "strzela" korkiem. Następnie odkręcasz spust - wtedy stary olej szybko wypłynie. Pewnym problemem może być na sam koniec, zakręcenie ponowne korków wlewowych, ale dasz sobie jakoś radę. Trzeba jedną ręką dociskać a drugą załapać gwint korka.

Jedna techniczna uwaga :bigrazz: . Albo trzeba to robić najpierw w jednej, potem w drugiej, albo podeprzeć pod silnikiem, bo inaczej motorek "pacnie" na przód i bedzie problem.
Najlepiej do odkręcania/dokręcania używać klucza nasadowego, wtedy bez problemu da się kontrolować sprężyne.

Pozdrawiam!

#34 igner

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 113 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 08 marzec 2006
  • Skąd:Włocławek
  • Motocykl:HONDA VT500 Custom

Napisano czw, 29 mar 2007 - 11:54

Witam!
dzieki za dodatkowe uwagi Shadok
dzisiaj byłem już wypytać ile kosztują częście no ale niestety wszystko na zamówienie z Larsona!
czekam na wycene-bo w sklepie nie było właściwej osoby na właściwym miejscu :bigrazz:
Olej chcę zamówić ten co Ty Wasyl a uszczelniacze ARI 044 - 37*50*11

Z ciekawości podjechałem do serwisu a zarazem sklepu motocyklowego-i pytam ile by kosztowała wymiana- a koleś- "nie podejmuje się tego" - normalnie rozwalił mnie
i teraz myśle czy to z wyniku jego nie wiedzy/nie doświadczenia czy może rzeczywiście może być ciekawie przy tej wymianie
gadałem już z kumplem i pomoże mi- mam nadzieje że uda nam się to jakoś to wymienić

a co do ilości oleju w lewej ladze i tego że jest większa niż w prawej to wynika chyba z tego że po lewej stronie tarcza jest-tak wydedukowaliśmy z kumplem!ale wleje chyba tak pomiędzy 440 a 455 :P

o co chodzi z tym pompowaniem przedniego zawieszenia-czy można sobie w ten sposób usztywnić lekko przód żeby nie nurkował tak??




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |