Skocz do zawartości


Zdjęcie

korba i wał w YZ 125 99r.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 boomer5

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 94 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 30 październik 2006
  • Skąd:ok. Łowicza
  • Motocykl:YZ 125

Napisano pon, 25 gru 2006 - 13:08

witam.
powiedzcie mi co mam zrobić.
będe wymieniał tłok w mojej "secie" tłok i mam problem: korba się "kołysze na boki" nie przesówa, kołysze.nie jest to duży luz ale jest.Góra dół niema, przynajmniej nie jest wyczuwalny.
i co zrobić?? wytrzyma to sezon 2007 czy nie? może to fabryczny?
doradzcie czy odrazu wymienić? ja się nieznam bo to mój 1 moto i dopiero go remontuje na przyszły sezon.
jeśli trzeba to jakiej firmy włożyć? tłok będe miał wisco.

#2 pikus91

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 1916 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 18 kwiecień 2006
  • Skąd:Wałcz
  • Motocykl:NX 650 Yz 250 Sr80

Napisano pon, 25 gru 2006 - 15:50

a wiesz ze korba moze chodzic na boki? nie ma prawa chodzic gora dol ale na boki moze chodzic delikatnie

#3 boomer5

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 94 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 30 październik 2006
  • Skąd:ok. Łowicza
  • Motocykl:YZ 125

Napisano pon, 25 gru 2006 - 18:10

czyli mam się wstrzymać z wymianą do przyszłego sezonu??

#4 Soku11

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1868 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 19 grudzień 2005
  • Skąd:Wola Karczewska
  • Motocykl:Suzuki DRZ400 S

Napisano pon, 25 gru 2006 - 18:59

Ja bym mimo wszystko wymienil. Wiem ze duze koszta ale bedziesz mial pewnosc. To ze sie buja na boki swiadczy ze po bokach jest wyrobiona a na srodku jeszcze troche trzyma. Jednak podczas pracy moze sie troszke przesuwac na boki co spowoduje lekki luz gora dol i dalsze wyrabianie sie czesci oraz utrate mocy. To tylko moje zdanie i wcale nie musisz sie do niego zastosowac. POZDRO
Pozdrawiam.

#5 pikus91

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 1916 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 18 kwiecień 2006
  • Skąd:Wałcz
  • Motocykl:NX 650 Yz 250 Sr80

Napisano pon, 25 gru 2006 - 19:04

moge sie zalozyc ze po regeneracji i tak bedzie mial na boki luz jest dopuszczalny ale nie duzy gora dol nie moze byc

#6 pikus91

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 1916 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 18 kwiecień 2006
  • Skąd:Wałcz
  • Motocykl:NX 650 Yz 250 Sr80

Napisano pon, 25 gru 2006 - 19:06

moge sie zalozyc ze jak zregeneruje wal to i tak bedzie mial luz na boki. Na boki jest dozwolony luz ale nie za duzy ale gora dol nie moze byc luzu

#7 Soku11

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1868 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 19 grudzień 2005
  • Skąd:Wola Karczewska
  • Motocykl:Suzuki DRZ400 S

Napisano pon, 25 gru 2006 - 19:32

Uwaznie przeczytaj moj post a nie sie madrzysz.... Pozatym nie pisalem o regeneracji tylko o kupnie nowej, ale spx... Jego korba jak to sam ujal 'kolysze sie na boki' co nie jest tozsame z ruchem korby na boki.... Przeczytaj moj post pomysl i dopiero pisz.... POZDRO
Pozdrawiam.

#8 boomer5

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 94 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 30 październik 2006
  • Skąd:ok. Łowicza
  • Motocykl:YZ 125

Napisano pon, 25 gru 2006 - 21:02

http://img218.images...ge=korbaxe8.png tu jest obrazkowo żeby nikt niemiał wątpliwości oco mi chodzi
a mieżyłem w karterah w dolnym położeniu korby, sówmiarką

#9 zielorz

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1704 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 22 styczeń 2005
  • Skąd:Raszków
  • Motocykl:CB 400Four

Napisano pon, 25 gru 2006 - 22:55

Jak nie ma luzu gora dol to zostaw. Domyslam sie, ze nie jestes zawodowcem to sezon powinna przelatac.

Pozdro

#10 rzemyk90

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1099 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 17 styczeń 2005
  • Skąd:Nowe Miasto Lubawskie
  • Motocykl:EXC 250 , KX 500

Napisano pon, 25 gru 2006 - 23:08

Dla pewnosci znajdz serwisowke dla tego rocznika moto, i wyjmij wal i zanies do tego kolesia co regeneruje waly motocyklowe, dlatego ze posiada specjalistyczne narzedza do pomiarow luzu walu. Niech on zmierzy luz. Potem luz porownaj z luzem dopuszczalnym, ktory podaje serwisowka. Jezeli Twoj luz walu gora dol bedzie wiekszy od tego, ktorego podaja w serwisowce wymiana korby jest niezwloczna. Jezeli korba peknie to narobi duzego bigosu. Widzialem silniki po takiej awari. Korba, tlok cylinder i skrzynia korbowa w karterach byly uszkodzone. Nie bylo mozliwosci zrobienia silnika. Trzeba bylo szukac drugiego. Wiec z korba radze uwazac.

Drugim sposobem na sprawdzenie luzu korby to jest na wyczucie. Trzeba miec dobre ucho. Po prostu na chodzacym silniku wkrecasz na maxa i podczas spuszczania obrotow uwaznie sluchaj silnika. Jakikolwiek stuk swiadczy o stanie korby lub lozysk. Na wolncyh obrotoach tez powinenes to uslyszec. Ale jezeli nie masz doswiadczenia, lepiej oddaj silnik w rece mechanika.

pozdrawiam.

rzemyk

Użytkownik rzemyk90 edytował ten post pon, 25 gru 2006 - 23:10


#11 pikus91

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 1916 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 18 kwiecień 2006
  • Skąd:Wałcz
  • Motocykl:NX 650 Yz 250 Sr80

Napisano wto, 26 gru 2006 - 01:20

rzemyk ale on pisze ze luzy ma w bok. Nadodatek to jesgo pierwszy motor wiec pewnie nie wykorzystuje jego mozliwosci i wtedy wal bez problemu przelata

taka taktyka
korbe w wysilonych crossach wymieniasz co 2 tloki

#12 malys

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 722 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 22 lipiec 2006
  • Skąd:0

Napisano wto, 26 gru 2006 - 12:40

Pikuś, nie wiem czy każdy ma w swoim garażu przyrząd do mierzenia luzu góra-dół. A autor tematu zapewne luz ma tylko tego nie wyczuje (maksymalny dopuszczalny luz to jakieś 0,05mm), bo to jest nie do wykonania. Luz na boki za to idzie sprawdzić domowymi przyrządami. Bierzesz w rękę szczelinomierz i wsuwasz pomiędzy korbę, a półksiężyce wału. Potem sprawdzasz jaki jest dopuszczalny (serwisówka).

#13 boomer5

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 94 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 30 październik 2006
  • Skąd:ok. Łowicza
  • Motocykl:YZ 125

Napisano wto, 26 gru 2006 - 12:44

myśle że powinna pochodzić sezon bo ja będe się przyzwyczajał do tego moto i uczył bo do tej pory to WSK175 mnie woziła.
ale może wymienić żeby był nowy komplet bo tłok musze wymienić! się zatarła jakby.poprostu ktoś założył na nowy nicasil nowy tłok i niedocierał tylko rura i przyłapało tłok przy wydechu.
ja jestem dość ciężki (ok.80kg) tięc ta korba troche oporu będzie miała. więc jeśli wymieniać to jakiej firmy?
ps. sorry za błędy :notworthy:

#14 gutek_rapier

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Zbanowani
  • 588 postów
  • Na FM od: 17 listopad 2005
  • Skąd:Pruszków
  • Motocykl:KLE500 i TZR125

Napisano wto, 26 gru 2006 - 12:52

Człowieku jeden milimetr to nawet w nowych wałach są albo i nawet większe ja myślę ze to jeszcze przelata sezon albo nawet dwa.

#15 malys

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 722 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 22 lipiec 2006
  • Skąd:0

Napisano wto, 26 gru 2006 - 14:00

Ta, jeszcze pińćset sezonów. Nicasilu się nie dociera. To że przytarło to może być wina oleju, albo zowalizowanej tulei, lub też korby właśnie. Może kup jeszcze jeden tłok na zapas, lepiej trochę oszczędzić i korby nie zmieniać. Oddaj wał do jakiejś dobrej firmy, oni się zajmą wszystkim i powiedzą jak z tą korbą w ogóle jest.

#16 pikus91

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - kreślący na asfalcie

  • Forumowicze
  • 1916 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 18 kwiecień 2006
  • Skąd:Wałcz
  • Motocykl:NX 650 Yz 250 Sr80

Napisano wto, 26 gru 2006 - 14:44

malys ma racje jesli masz wal na stole to oddaj do zakladu niech go sprawdza ale gdbym u mnie tak by bylo jak opisuje to bym latal

#17 Soku11

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1868 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 19 grudzień 2005
  • Skąd:Wola Karczewska
  • Motocykl:Suzuki DRZ400 S

Napisano wto, 26 gru 2006 - 18:53

Tiaaa.... Ty masz jakas marna DT80 gdzie okresu miedzy remontem a remontem nie liczy sie w motogodzinach tylko w km ale spx wiesz lepiej.... Oberzyj rysunek i dopiero powiedz o tym twoim luzie.... Ewidentnie ma wyrobione boki w korbie a srodek dobry... Ja bym sie nie bawil i kupil nowa korbe. POZDRO
Pozdrawiam.

#18 Soku11

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1868 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 19 grudzień 2005
  • Skąd:Wola Karczewska
  • Motocykl:Suzuki DRZ400 S

Napisano wto, 26 gru 2006 - 19:05

Tiaaa.... Ty masz jakas marna DT80 gdzie okresu miedzy remontem a remontem nie liczy sie w motogodzinach tylko w km ale spx wiesz lepiej.... Oberzyj rysunek i dopiero powiedz o tym twoim luzie.... Ewidentnie ma wyrobione boki w korbie a srodek dobry... Ja bym sie nie bawil i kupil nowa korbe. POZDRO
Pozdrawiam.

#19 zysio

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 779 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 10 kwiecień 2006
  • Skąd:Środa Śląska /Wrocław
  • Motocykl:Gpz 500 S Hornet 600 S

Napisano wto, 26 gru 2006 - 19:16

jak chcesz miec pewnosc ze przelatasz cały sezon bez problemow i moto nie padnie w polowie to zrob tak jak powino byc odrazu nowiutka korba tlok lozyska itd wtedy bedziesz wiedziec na czym stoisz pozdro jesli cie oczywiscie stac :icon_biggrin: na taki remont :buttrock:

Użytkownik zysio edytował ten post wto, 26 gru 2006 - 19:20


#20 WilQ_21

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 849 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 27 listopad 2005
  • Skąd:okolice Rzeszowa
  • Motocykl:R1100S: YZ250 ; YZ426F

Napisano wto, 26 gru 2006 - 19:33

przyłącze się do tematu chciałbym się zapytać z ciekawości ile stoi korba do jakiegoś japońskiego sprzętu chodzi mi o 2T
pzdr




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań