Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Poradnik dla amatorów podróży motocyklowych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
100 odpowiedzi w tym temacie

#21 Andrzej Gwiazda

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • E.K.G.
  • 94 postów
  • Na FM od: 18 luty 2006
  • Skąd:Warszawa Wola
  • Motocykl:Suzuki GSX 600 f

Napisano nie, 06 maj 2007 - 20:35

mam pytanie
czy ktos pamieta link do str
na ktorej bylo podane jak jezdzic w kolumnie / grupie
bo kiedys ten link znajdowal sie na forum
a teraz niemoge go zlokalizowac
Dziekuje

#22 gerardgrodzisk

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • E.K.G.
  • 149 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 10 marzec 2006
  • Skąd:grodzisk maz
  • Motocykl:HONDA VARADERO 1000

Napisano czw, 17 maj 2007 - 09:07

Andrzeju w szachownicę :)

#23 Andrzej Gwiazda

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • E.K.G.
  • 94 postów
  • Na FM od: 18 luty 2006
  • Skąd:Warszawa Wola
  • Motocykl:Suzuki GSX 600 f

Napisano wto, 22 maj 2007 - 12:01

Ja o tym wiem
ale nie wszyscy wiedza i warto aby zerkneli na ten link
tam jest ze tak powiem bardzo lopatologicznie wytlumaczone jak sie powinna zachowywac grupa :biggrin:
http://www.sunsethog...roupRiding.html
:biggrin: :flesje:

#24 Tomek Kulik

    MGS Member

  • Spec
  • 3031 postów
  • Na FM od: 05 marzec 2005
  • Skąd:Wawa i okolice
  • Motocykl:XR400

Napisano sob, 04 sie 2007 - 13:04

Kilka refleksji po wyprawach tegorocznych:
- stawiennictwo na zbiórkę motocyklem wymagającym zatankowania jest niedopuszczalne, każdy ma się stwiać maszyną zalaną pod korek i opróżniony pęcherz,
- peleton TRZEBA podzielić na chorągwie max. dziesięciomaszynowe, które jadą każda swoim tempem i pod dowództwem chorążego,
- blokowanie rond i skrzyżowań (np. przy lewoskrętach) powinno by dokonywane przez maszynę DRUGĄ w grupie, z ew. wsparciem trzeciej, prowadzącemu NIE WOLNO blokować bo on ma prowadzić,
- wyjazd na drogę z miejsc takich jak nap. stacje benzynowe NIE MOŻE być rozpoczynany gdy nie wszyscy siedzą na odpalonych maszynach w gotowości do jazdy,
- prowadzący chorągiew ma czytać drogowskazy i znaki drogowe ze zrozumieniem...
Wsio. Krótko i treściwie.

HKK

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew

  • praktyka: Ursus


#25 Młody

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 244 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 18 styczeń 2008
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:Suzuki DL650 V-Strom K6

Napisano pią, 18 sty 2008 - 19:05

Przydaje się również jakaś komunikacja pomiędzy motocyklami. Wydaje mi się, że walkie-talkie z funkcja VOX+zestaw słuchawkowy to dobre wyjście a mamy kontakt z całą grupą. Nie zawsze da się wyprzedzić wszystkich zeby pokazać im ze musimy zatankować. A jeżeli coś się nam stanie do peleton może przejechac jakiś odcinek zanim zauważy, że nie ma ostatniego. Poza tym prowadzący może ostrzeć resztę np o piasku na zakręcie czy innych niespodziankach. Zestaw dla 2 motocykli to koszt ok 150-250zł

#26 Tomek Kulik

    MGS Member

  • Spec
  • 3031 postów
  • Na FM od: 05 marzec 2005
  • Skąd:Wawa i okolice
  • Motocykl:XR400

Napisano sob, 19 sty 2008 - 21:10

(...) A jeżeli coś się nam stanie do peleton może przejechac jakiś odcinek zanim zauważy, że nie ma ostatniego. (...)

Wszyscy, nawet przedostatni motocykl ma mieć lusterka, więc nie widzę problemu.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew

  • praktyka: Ursus


#27 ever

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 125 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 28 marzec 2005
  • Skąd:Bialystok
  • Motocykl:Triumph Sprint ST

Napisano śro, 23 sty 2008 - 09:39

Wszyscy, nawet przedostatni motocykl ma mieć lusterka, więc nie widzę problemu.



A no chyba, ze jakis ch**j na parkingu we Lwowie uszkodzi nam motocykl i odpadnie lusterko...przepraszam, nie ch**j a wiatr zawieje i sie motocykle przewroca:)

I fajnie byloby, gdyby kazdy amator podrozy motoycklowych przecwiczyl przed wyjazdem podstawowe elementy jazdy awaryjnej (czyli bez sprzegla) bo jak pokazala zeszloroczna eskapada moze to niezle popsuc szyki, humory i plan przejazdu.

#28 Młody

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 244 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 18 styczeń 2008
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:Suzuki DL650 V-Strom K6

Napisano śro, 30 sty 2008 - 21:26

Ale jadąc nie gapisz się non stop w lusterko. A jadąc nawet 100km/h bardzo szybko można się oddalić od ostatniego w razie awarii. Ever a mozesz mi powiedziec jak wystartować bez sprzęgła?

#29 k_u_b_a

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 95 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 21 czerwiec 2007
  • Skąd:Warszawa-Wawer (WK)
  • Motocykl:ZZR 1200/XF 650

Napisano pon, 11 lut 2008 - 17:35

Ever nie odpowieda więc ja spróbuję.
Jesli masz cięższe moto robisz rozpęd i wskakujesz na kanapę. Wbijasz 1kę, moto nie szarpnie za bardzo ani nie zgaśnie bo toczy się siłą rozpędu. Ciężko jest znienić bieg na wyzszy szczególnie z bardzo niskiego biegu (np. z 1 na 2) na duzych obrotach, sugeruje wcześniej wrzucać dwójkę. Potem idzie znacznie lżej.
Redukcja to juz normalka.
Z lżejszym moto jest łatwiej, można odbić się nogami siedząc cały czas. Z Twoja 600 dasz w ten sposób spoko radę.
ja sobie z tym tak poradziłem. Panowie, o czymś zapomniałem? Dodacie coś?

#30 ever

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 125 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 28 marzec 2005
  • Skąd:Bialystok
  • Motocykl:Triumph Sprint ST

Napisano wto, 12 lut 2008 - 14:44

hmm, ja tam regularnie zerkam w lusterka - i clakiem normalne jest moim zdaniem kontrolowanie co sie dzieje za mna co kilka/kilkanascie sekund:)

ruszanie bez sprzegla wcale nie jest takie trudne, choc z moich doswiadczen meczace:) mam intruza 800, ktory jest niski, ciezki i zwalisty, a ja jestemy chudy i dwumetrowy wiec dosc ciezko jest rozepchac sprzeta i wskoczyc na kanape lub siedzac odpychac sie nogami - robilem wiec to na chama, odpalalem moto na luzie i wbijalem 1nke przygazowujac - szarpalo, ale ruszalem "ze zrywem" - nazwalbym to metoda awaryjna:)

#31 Buber

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2751 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 17 sierpień 2006
  • Skąd:Karkonosze
  • Motocykl:CB 650Z & Kilofazer

Napisano wto, 12 lut 2008 - 15:31

A tak bardziej w temacie - do planowania podróży (ale w sumie tylko w europie zachodniej. U nas ten program dziwnie liczy drogi..) bardzo polecam to:

http://www.buch24.de...=0&klid=2&sid=1

Co prawda po niemiecku, ale jak kto chce to się odnajdzie. Najlepsze jest to, ze program umie planowac traski "panoramiczne",bo ładne drogi ma pozaznaczane i jest dostosowany pod motocykle. I masa innech informacji - kempingi, przełęcze, adresy www tychże, eksport do nawigacji, itp, itd.

P.S. Jak kto ma problemy z walutą to torrent, albo osiołki... :rolleyes:

#32 tuszaj

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 20 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 13 czerwiec 2007
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Aprilia SL 1000 Falco

Napisano śro, 13 lut 2008 - 21:14

Do planowania podróży to IMHO najlepszy jest Map & Guide. Używa tego ADAC, ANWB, AA, OAMTC i wiele wiele towarzystw ubezpieczniowych, automobilklubow, firm transportowych / logistycznych. Tylko dla zwyklych smiertelnikow / podroznikow troche cena nieprzystepna :/ ale jak ktos ma dostep do programu to goraco polecam.

#33 Tomek Kulik

    MGS Member

  • Spec
  • 3031 postów
  • Na FM od: 05 marzec 2005
  • Skąd:Wawa i okolice
  • Motocykl:XR400

Napisano czw, 14 lut 2008 - 13:49

hmm, ja tam regularnie zerkam w lusterka - i clakiem normalne jest moim zdaniem kontrolowanie co sie dzieje za mna co kilka/kilkanascie sekund:)

ruszanie bez sprzegla wcale nie jest takie trudne, choc z moich doswiadczen meczace:) mam intruza 800, ktory jest niski, ciezki i zwalisty, a ja jestemy chudy i dwumetrowy wiec dosc ciezko jest rozepchac sprzeta i wskoczyc na kanape lub siedzac odpychac sie nogami - robilem wiec to na chama, odpalalem moto na luzie i wbijalem 1nke przygazowujac - szarpalo, ale ruszalem "ze zrywem" - nazwalbym to metoda awaryjna:)

Bardzo dobrze, że patrzysz w lusterka regularnie, bo to jest podstawą bezpiecznej jazdy w ruchu drogowym.
Natomiast wbijanie jedynki bez sprzęgła grozi wycięciem kłów pierwszego biegu, a z przegazowaniem to już całkiem zbrodnia...
Lepiej jest ruszać na rozruszniku z zapiętym biegiem, ale najlepiej jest ROZEPCHNĄĆ maszynę choć trochę i włączyć bieg na wolnych obrotach.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew

  • praktyka: Ursus


#34 Bartasarte

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 132 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 14 kwiecień 2008
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Intuder M 800

Napisano pon, 14 kwi 2008 - 11:32

dorzuce jeszcze linka do planowania podrozy , bo jakos ta strona byla tu pominieta:

http://www.viamichel.../MaHomePage.htm

na stronie mozna wpisac cene paliwa, oraz podac spalanie, i na koncu wyjdzie na przyblizony koszt paliwa + oplaty za autostrady + wydruk trasy - wszytsko na jednej stronie!

#35 Buber

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2751 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 17 sierpień 2006
  • Skąd:Karkonosze
  • Motocykl:CB 650Z & Kilofazer

Napisano pon, 14 kwi 2008 - 13:00

Do planowania podróży to IMHO najlepszy jest Map & Guide. Używa tego ADAC, ANWB, AA, OAMTC i wiele wiele towarzystw ubezpieczniowych, automobilklubow, firm transportowych / logistycznych. Tylko dla zwyklych smiertelnikow / podroznikow troche cena nieprzystepna :/ ale jak ktos ma dostep do programu to goraco polecam.

Motorrad Tourneplaner to własnie interfejs do Map & Guide, tj, to taka wersja dla motocykli - ładne drogi pozaznaczane, dane o przełęczach, kempingach, itp, itd. Tak więc mówimy o tym samym.

Wyszła wersja 2008/2009. Poprawiono dużo dróg w Polsce. I wydruki z tego tez mozna robic, eksport do nawigacji sat, google earth, i inne...

#36 Maraas

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • VROC
  • 27 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 16 marzec 2006
  • Skąd:Januszkowice
  • Motocykl:Kawasaki VN 750

Napisano pią, 30 maj 2008 - 14:32

Oficjalna strona UE o podróżach po europie. troche ogólnikowo ale można znaleźć kilka wskazówek
http://europa.eu/abc...el/index_pl.htm

#37 fantom

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1028 postów
  • Na FM od: 11 wrzesień 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:F4iS

Napisano pon, 28 lip 2008 - 18:52

Wideo poradnik (po angielsku) nt. akcesoriów, zapasowych części, dodatków, które warto mieć podczas podróży:
Czesc 1
Czesc 2
Czesc 3
Czesc 4

#38 Jędrzej Traczyński

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 6 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 15 luty 2010
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Bandit 1250S

Napisano pon, 22 lut 2010 - 15:14

Witam wszystkich

Pozwolę sobie na mały spamik ale myślę, że z korzyścią dla obu stron:)
Jeżeli interesują was podróże motocyklwe to zapraszam serdecznie na naszą stronę.
Pracujemy cały czas nad jej rozwojem a efekty już są widoczne:)
Liczymy, że http://where2moto.com będzie dla Was źródłem inspiracji do wypraw motocyklowych w sezonie 2010 i kolejnych latach:)
Jeżeli będziecie mieli jakiekolwiek sugestie dotyczące strony, śmiało piszcie na priv lub na stronie po prawej stronie za pomocą zakładki "Twoja sugestia". Wszystkie słowa krytyki mile widziane:)

Z góry dziękuję:)
Pozdrawiam serdecznie
Jędrzej Traczyński
http://where2moto.com

#39 marcinn72

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 422 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 06 listopad 2007
  • Skąd:wlkp
  • Motocykl:BMW F650GS

Napisano pią, 02 lip 2010 - 12:17

za 2 tygodnie szykuje nam się pierwsza krótka, bo 5-dniowa podróż po Polsce.
motocykl którym jedziemy to DL650 z kuferkami
zakładamy zrobić około 1000km bocznymi drogami w tym czasie,
tak naprawdę pierwsze dwa dni zweryfikują nasze możliwości.
generalnie ruszamy na południe z pierwszym noclegiem w Kotlinie Kłodzkiej, dalej zamierzamy ruszyć w kierunku Krakowa omijając główne drogi i powrót do Poznania
powoli zaczynam kompletować sprzęt:
zacząłem od tankbaga, co do którego wątpliwości swe wylewałem w temacie temu poświęconemu
czeka mnie jeszcze zakup:
zestawu naprawczego na wypadek pany
jednego przeciwdeszczowego anzugu - liczę że mój zestaw się obędzie bez tego, bo w paru ulewach już dał radę
może jakiś mały zestaw narzędzi - coś polecicie?
mapa! - takie oczywiste że bym zapomniał ;-)
namiotu - wybrałem Coleman Bedrock, bo mały, lekki, a jakiś bagaż pod tropik też wejdzie

muszę jeszcze zweryfikować kwestie smarowania łańcucha

no a poza tym czekam na wasze sugestie, nawet te najbardziej oczywiste bo o nich łatwo się zapomina
CZ 175 '1961 -> Honda VT600c '1999 -> BMW F650GS

#40 jeszua

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9251 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 28 czerwiec 2004
  • Skąd:Namur

Napisano pią, 02 lip 2010 - 16:31

Cytat(marcinn72 @ 02.07.2010 - 14:17) Wyświetl post

zestawu naprawczego na wypadek pany
mapa! - takie oczywiste że bym zapomniał ;-)
muszę jeszcze zweryfikować kwestie smarowania łańcucha


1. patrz wątek o piankach, Horb weryfikował jeden zestaw mrugacz.gif
2. jak boczne drogi, to dobry atlas samochodowy. używam takiego w skali 1/300 tys, ale przy jeżdżeniu lokalnym często mam mapę np. 1/50 tys
3. a co chcesz weryfikować? puszka w bagaż i ze 2x pryśniesz podczas jazdy
jsz

bezmotocyklowy





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |