Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Poradnik dla amatorów podróży motocyklowych


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
100 odpowiedzi w tym temacie

#1 mario33

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 454 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 23 kwiecień 2006
  • Skąd:Zalesie Górne
  • Motocykl:BMW F800GS, Suzi DR350S

Napisano nie, 26 lis 2006 - 23:18

Ponieważ pojawiła się taka potrzeba, żeby zebrać w jednym miejscu trochę info praktycznego dla początkujących adeptów motocyklowego podrózowania, po uzgodnieniu z Pawłem przygotowałem wstępniaka na podstawie różnych tekstów :smile: moderatora proszę o przeniesienie do sekcji 'przyklejone'.

Wszystkich doświadczonych bardziej lub mniej upraszam o uwagi i dopisywanie uzytecznego info/linków etc. tylko bez spamu pls :)

Poradnik jest w kilku częściach:
1. Przygotowanie siebie
2. Przygotowanie motocykla
3. Co zabrać
4. Zestaw linków


Przygotowanie siebie


Nie wyjeżdżaj w trasę bez przygotowania ! Poznaj miejsca, które będziesz zwiedzał.

Polecam przygotowanie wg następujących punktów:
ˇ sprawdź formalne wymogi i porady polskiego MSZ jakie obowiązują w danym kraju w ‘Poradniku Polaka zagranicą’ (http://www.msz.gov.p...rajow,1807.html); dokładnie zanotuj i miej przy sobie przez cały czas dane kontaktowe do najbliższej polskiej placówki dyplomatycznej;
ˇ jeżeli mówisz po angielsku – OBOWIĄZKOWA LEKTURA/kompendium wiedzy to książka Chrisa Scott’a ‘Adventure Motorcycling Handbook’ (ok. 80-90 zł); alternatywnie/dodatkowo przejrzyj dostępne na Internecie porady/opisy wyjazdów (lista wybranych linków na końcu tego tekstu);
ˇ zgromadź możliwie dokładne mapy terenów, przez które będziesz przejeżdżał, oraz przewodniki po tym terenie; dobrze jest mieć mapę w języku, który obowiązuje na terenie, przez który będziesz jechał – łatwiej Ci będzie zapytać miejscowych o drogę;
ˇ dobrze zaplanuj trasę i dzienne przeloty – w razie potrzeby skorzystaj z route plannera (np. http://map24.interia.pl/ ); trasę dobrze jest mieć ze sobą, rozpisaną na kartce z wymienionymi miejscowościami i kilometrażem;
ˇ jeżeli używasz GPS-u nie zapomnij go zaprogramować przed wyjazdem; pamiętaj o ograniczeniach GPS-u:

o w niskich temperaturach szybko wyładowują się baterie;
o odbiornik może nie odbierać sygnału w gęstym lesie, głębokiej dolinie, wąwozie, pomiędzy drapaczami chmur;
o sygnał odbierany przez odbiorniki cywilne może być w każdej chwili zakłócony w ramach amerykańskiego Programu Wybiórczej Dostępności, który zmniejsza precyzję pomiaru.

ˇ naucz się podstawowych zwrotów w językach lokalnych oraz nazw głównych miejscowości, przez które będziesz przejeżdżał – pomoże Ci to w komunikacji;
ˇ pamiętaj o ewentualnych szczepieniach !! – mogą wymagać czasu, zadbaj o to odpowiednio wcześniej.


Przygotowanie motocykla

Przygotowanie motocykla – podstawowe zasady:
ˇ nie przesadzaj z masą maszyny ! – im mniejsza waga tym lepiej – poradnik jak odchudzić moto oraz wyposażyć go w akcesoria z głową, żeby nie przesadzić, znajdziesz tutaj (http://www.holan.pl/...kid=208&pid=837)
ˇ planuj rozmieszczenie bagażu – jak najniżej położony środek ciężkości:

o rolka jest lepsza niż topcase,
o kufry – powinny być wodoszczelne, najlepiej nie plastikowe a metalowe; w kufry boczne rzeczy cięższe, w rolkę i torby na wierzchu rzeczy lżejsze; zwracaj uwagę na szerokość moto – lepsze kufry wąskie niż szerokie

ˇ czy na pewno pojemność zbiornika umożliwi Ci przeloty jakie zaplanowałeś ? Jeżeli nie, wyjściem mogą być dodatkowe zbiorniki paliwa – na ten temat poczytaj tu (http://www.holan.pl/...id=337&pid=1066)

Przed samym wyjazdem staranny przegląd, a w szczególności:
ˇ opony
ˇ klocki hamulcowe,
ˇ akumulator,
ˇ łańcuch
ˇ olej
ˇ płyn chłodniczy

Ze sobą zabierz zestaw części zapasowych/eksploatacyjnych:
ˇ łatki, dętka + łyżka albo zestaw do naprawy opon bezdętkowych,
ˇ spray do opon
ˇ smar do łańcucha,
ˇ olej silnikowy na dolewki
ˇ zapasowe żarówki
ˇ zapasowe świece
ˇ bezpieczniki
ˇ rękawiczki robocze
ˇ pompka do pompowania (może być jedna na kilka motocykli)


Co zabrać

Wyposażenie do motocykla:
ˇ kask motocyklowy (ewentualnie plus zapasowy wizjer)
ˇ gogle, okulary (dobrze zabrać dwie pary)
ˇ kurtka motocyklowa z ochraniaczami lub buzer pod spód
ˇ spodnie motocyklowe
ˇ ocieplacz pod spodnie i kurtkę
ˇ ubiór wodo- i wiatrochronny
ˇ rękawice motocyklowe
ˇ maska na twarz (neopren)
ˇ buty motocyklowe
ˇ zapasowe ‘pajączki’ i gumy towarowe
ˇ blokady zabezpieczające motocykl przed kradzieżą

Na deszcz
ˇ kombinezon przeciwdeszczowy, wygodniejszy jest dwuczęściowy
ˇ ochraniacze na rękawice i buty,
ˇ bagaż zapakować w worki z folii

Dokumenty
ˇ paszport
ˇ prawo jazdy
ˇ dowód rejestracyjny motocykla z aktualnym badaniem technicznym
ˇ polisa ubezpieczeniowa OC
ˇ zielona karta w krajach poza UE
ˇ w przypadku jazdy motocyklem pożyczonym, należy mieć upoważnienie (notarialnie poświadczone, najlepiej także przetłumaczone na języku lokalnym lub powszechnie używany na terenie przejazdu – rosyjski, angielski, niemiecki, francuski, hiszpański etc.)

Uwaga: na wypadek kradzieży lub zagubienia dokumentów, dobrze jest mieć ich kserokopie oddzielnie schowane (dla okazania policji i innym uprawnionym organom). Dokumenty właściwe dobrze jest trzymać w wodoodpornej saszetce.

Inne
ˇ apteczka !
ˇ czapka plus okulary przeciwsłoneczne
ˇ obuwie sportowe lub inne wygodne do zwiedzania
ˇ skarpety
ˇ bielizna osobista
ˇ przybory toaletowe + ręcznik
ˇ scyzoryk wielofunkcyjny
ˇ latarka + zapasowe baterie
ˇ kompas
ˇ mapnik
ˇ środki przeciw komarom
ˇ śpiwór (możliwie najlżejszy, zwróć uwagę na temperaturę komfortu – nie może być ani za zimno, ani za gorąco; jeżeli jedziesz z partnerką/partnerem wygodniej i przyjemniej :) jest kupić dwa takie śpiwory, które dadzą się połączyć ze sobą)
ˇ kubek blaszany
ˇ termos
ˇ niezbędnik
ˇ menażka
ˇ grzałka turystyczna 220V
ˇ płyn do mycia naczyń + zmywak
ˇ igła + nici
ˇ papier toaletowy

Miej na uwadze gdzie i jak będziesz spał. W razie potrzeby rozejrzyj się za namiotem – pamiętaj że im lżejszy tym lepszy; polecam przy tym stelaż aluminiowy bo lżejszy i bardziej wytrzymały.


Linki:

Planowanie podróży, informacje turystyczne:
ˇ route planner dla całej Europy i nie tylko http://map24.interia.pl/
ˇ podróże, wyprawy, relacje http://www.geozeta.pl/
ˇ dobra podróżnicza księgarnia internetowa plus serwis podróżniczy http://www.bezdroza.com.pl/
ˇ bogaty poradnik turystyczny http://www.odyssei.com/pl/

Podróże na motocyklach:
ˇ forum adventure riders http://www.advrider.com/ (angielskojęzyczne)
ˇ portal dla podróżników motocyklowych http://www.horizonsunlimited.com/ (angielskojęzyczny)
ˇ relacje z podróży http://www.adventure.gs/index.htm (angielskojęzyczne)
ˇ Long Way Round – czyli Ewan i Charley dookoła świata http://www.longwayround.com/intro.htm (angielskojęzyczne)
ˇ portal dla podrózników motocyklowych po polsku: porady, przygotowania, relacje, testy sprzętu http://motostrada.net/
ˇ strona wyprawy dookoła świata http://www.wimdookol...ata.pl/home.htm
ˇ Piotr Buzar – podróże bliższe i dalsze na motocyklach i nie tylko http://www.buzar.skonet.pl/

Jeden z lepszych sklepów internetowych dla motocyklowych podróżników http://www.holan.pl/

Użytkownik mario_BS edytował ten post pon, 27 lis 2006 - 09:57


#2 rambo54

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 111 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 27 styczeń 2006
  • Skąd:Czarnogóra
  • Motocykl:AT 750 HRC

Napisano pon, 27 lis 2006 - 01:13

Jeden z lepszych sklepów internetowych dla motocyklowych podróżników http://www.holan.pl/
[/quote]


Piszesz by nie spamować, a link do holana to co? poza tym ta firma to sie nadaje na profesjonalne przygotowanie rometów na ryby, a nie motocykli do podróży. takie moje zdanie

#3 dubey

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 201 postów
  • Na FM od: 07 grudzień 2004
  • Skąd:WAWA
  • Motocykl:KTMgoodVibesADV

Napisano pon, 27 lis 2006 - 16:20

Piszesz by nie spamować, a link do holana to co? poza tym ta firma to sie nadaje na profesjonalne przygotowanie rometów na ryby, a nie motocykli do podróży. takie moje zdanie

taaa, sprzet touratecha i african queens to tylko do tuningu rometow, buhaha, ale dales Rambo...
fajnie, ze Ci sie chcialo Mario. zeby nie bylo, ze spamuje polecam lancuchowcom: http://www.scottoiler.com/
a tym, co nie lubia grzyba na stopach polecam japonki lub jakies inne lekkie klapki na akcje prysznicowe (a na wyjazd w cieple kraje/w lato po prostu do chodzenia)
kilka fajnych opisow wypraw jest tez na http://www.africatwin.prv.pl
Szacunek,
dub

Użytkownik dubey edytował ten post pon, 27 lis 2006 - 16:28


#4 rambo54

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 111 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 27 styczeń 2006
  • Skąd:Czarnogóra
  • Motocykl:AT 750 HRC

Napisano pon, 27 lis 2006 - 22:14

oj panocki. na tej stronce africa twin co daleś link wpisz w wyszukiwarke holan. zobacza ile ludzi wiesza na nim h**e. to że ktoś ma w ofecie drogie pierdoły do gs1200 adv to nie jest równowarte z tym że na byle gmole do afri twin sie czeka 3 miesiace i przychodzą i nie takie jak zamawialismy. jak dla mnie ta firma powinna sie na cukiernie przebranżowić. a co do stronki africa twin to polecam pozycje wyjazdy. a szczegolnie pozycje BAŁKANY 2006.

#5 Pawel

    Spec - Mechanik

  • Go.Naked
  • 4917 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 05 wrzesień 2002
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Honda CB 750

Napisano pon, 27 lis 2006 - 23:49

Panie i Panowie, zachowajmy ład w temacie, nie zepsujmy go prywatnymi wycieczkami. Temat przyklejam, tak jak z Mario ustaliliśmy przyda się :icon_evil:.

Pawel

#6 mario33

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 454 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 23 kwiecień 2006
  • Skąd:Zalesie Górne
  • Motocykl:BMW F800GS, Suzi DR350S

Napisano wto, 28 lis 2006 - 00:19

Paweł dzieki.

Panie i Panowie - nie mam nic przeciwko krytyce - nawet wprost przeciwnie, liczę na głosy bardziej doświadczonych - w tym krytyczne. Jeden warunek - dobrze byłoby, gdyby to była krytyka konstruktywna.

Sparzyłeś się na sklepie Holan ? To ważna informacja - czy to Twoje osobiste doświadczenie czy z drugiej ręki ? podaj w to miejsce alternatywę - inne miejsce, inny sklep ? To tylko przykład, ale tak widzę rozwój tego wątku.

Czekam na zdanie bardziej doświadczonych moto-podrózników :icon_evil: Co pominąłem ? Co zbyt powierzchownie opisałem ?

Moim zdaniem brak m.in. następujących wątków:
- dobór ogumienia;
- co i gdzie jeść, co zabrać z produktów spożywczych ze sobą ( i ile), a co lepiej kupić po drodze; gotować ? czy nie gotować ? na czym ?
- jak zaplanować koszty ?
- taktyka jazdy samemu i w grupce
- co brać na 'prezenty' dla przypadkowo spotkanych osób, dawać dzieciom jakieś drobiazgi czy nie etc etc

Użytkownik mario_BS edytował ten post wto, 28 lis 2006 - 00:29


#7 rambo54

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 111 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 27 styczeń 2006
  • Skąd:Czarnogóra
  • Motocykl:AT 750 HRC

Napisano wto, 28 lis 2006 - 09:26

długu by mi wymieniać moich przygód nieprzyjemnych z firmą HOLAN. ale i moi znajomi, posiadacze Africa Twin mieli jeszcze gorsze doznania. jako alternatywe polecam firme o bardzo podobnym asortymencie, również z wrocławia: motoracer.pl acz z goła odmiennym podejściu do klienta :crossy:

#8 mario33

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 454 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 23 kwiecień 2006
  • Skąd:Zalesie Górne
  • Motocykl:BMW F800GS, Suzi DR350S

Napisano śro, 29 lis 2006 - 12:57

Znalazłem fantastyczną stronę dla wyjeżdżających w kierunkach azjatyckich (plus Rosja i Ukraina):

http://www.transazja.pl/pl-1.html

Polecam działy: 'zdrowie' (w tym o szczepieniach); 'ceny i kosztorysy' (bardzo szczegółowe !) ale nie tylko...

#9 Hun996

    MOTONITA - leżący na baku

  • M.G.H.
  • 1443 postów
  • Na FM od: 31 marzec 2005
  • Skąd:Frontera
  • Motocykl:XL1000 "Varan"

Napisano wto, 05 gru 2006 - 12:22

W dziale dokumenty:
- ubezpieczenie medyczne:
1. kraj - ważna legitymacja ubezpieczeniowa ( wskazany też ostatni druk RMUA ).
2. zagranica - druk E-111 wydany przez NFOZ

Użytkownik Hun996 edytował ten post wto, 05 gru 2006 - 12:22


#10 Pawel_z_Jasla

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 28 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 23 maj 2006
  • Skąd:Jasło
  • Motocykl:XRV750 - AfricaTwin

Napisano czw, 07 gru 2006 - 20:57

Witam - co do planowania kosztów to sprawa jest skomplikowana, każdy ma inne wymagania, potrzeby i możliwości choć generalnie na dłuższych wypadach koszty determinuje paliwo. Żarcie to też sprawa dyskusyjna, Ja nie zabieram z sobą nic za wyjątkiem żelaznego zapasu kawy i herbaty /Polska nie jest tania więc nieraz tam gdzie jedziecie będzie taniej a degustacja miejscowych "specjałów" jest dodatkową atrakcją z którą jednak nie wolno przesadzać - najlepiej wcześniej poszukać w necie lub przewodnikach typu Pascal co i gdzie można skonsumować w miarę bezboleśnie dla żołądka/ . Konieczna jest ZAWSZE apteczka dostosowana do trasy/miejsc, które odwiedzicie /co innego na zimną północ a co innego w tropiki/. Dętki zapasowe też, szczególnie jeśli walicie w teren "mało motocyklowy" - może i komplet opon być konieczny choć najprościej to dobierać tak sprzęty aby ogumienie pasowało do kilku, np. jeden zabiera przednią a drugi tylną gumę. Suweniry to rzecz moim zdaniem oczywista - czym dalej i w bardziej "ekstremalne" miejsca lecisz tym stają się one bardziej niezbędne. W tym sezonie hitem okazały się być długopisy, zapalniczki jednorazowe i bryloki do kluczyków z tak zwanym "laserkiem" czyli tym "strumieniem" światła najlepiej w kolorze czerwonym :biggrin: choć w kilku miejscach proszono nas nawet o zwykłą wodę a brudny i wypłowiały ręcznik oraz śmierdzące skarpety funfla okazały się PRZEBOJEM /większe firmy jeżeli zwrócimy się do nich o przekazanie drobnych gadżetów na cele reklamowe i zaproponujemy ciekawą trasę zazwyczaj nie odmówią - Ja dostałem takie drobiazgi w tym roku od LOTOSU/. Niemal wszędzie uniwersalnym choć nie uzasadnionym z punktu widzenia medycznego "podarunkiem" dla starszej gawiedzi są szlugi - najlepiej Camel lub Malboro :)
Dobór opon to też sprawa indywidualna. W tym roku postawiłem głównie na trasy off i dlatego używałem i nadal używam /sezon trwa/ kostki Majtasa E09 /niemal wszyscy odradzali/, które akurat w ciepłym afrykańskim klimacie się sprawdziły w 100% ale na przyszły sezon, który planujemy ukoronować wyjazdem w stronę Pik Komunizma czyli Kirgistanu właśnie zapodałem kostkę Michelina T63 na tył i Metzelerka Karo na przód - one przy niższych temp. i większej ilości mokrych nawierzchni będą pewnie lepsze choć niekoniecznie /kupiłem okazyjnie a przy okazji sam się przekonam czy nie są aby przereklamowane/. Generalnie opony trzeba przed dłuższym wyjazdem "stestować" i nabrać do nich szacunku - na wiosnę zjeździłem komplet Majtasów E09 i potem już nie miałem dylematów: ile one wytrzymają??? jak spisują się w terenie a jak na asfalcie??? czy wierzyć wszystkim tym którzy odradzają ich założenie???
Najważniejsze jest zabranie z domu pozytywnego nastawienia i wiary, że wszystko się uda a cała reszta jakoś się sama ułoży :lalag:
Aha - zawsze i tak się okazało, że o czymś zapomniałem - w tym roku zabraliśmy z fumflem na " wyjazd sezonu" ekstra cyfrówkę ale zapomnieliśmy o akumulatorku /do ostatniej chwili ładował się w kuchni gdzie też został/ i cały wyjazd został uwieczniony na wysłużonym ale uniwersalnym i na szczęście zabranym jako zapas w razie awarii "wiodącego sprzęta" z domu - Canonie A510 ;)

Ps.
Z własnego /niestety/ doświadczenia wiem, że na dalszych wyjazdach w kraje o odmiennej florze i faunie oraz wątpliwej higienie należy absolutnie wystrzegać się bagatelizowania najdrobniejszych choćby skaleczeń, w październiku leczyłem dłuższy czas zastrzykami w miejsce poniżej pleców oraz innymi specyfikami stan zapalny-zakażenie kolana :P - jodyna i "spirytus modens" nie służą tylko do picia :D a Ja głupi o tym nie wiedziałem - POZDRAWIAM

Użytkownik Pawel_z_Jasla edytował ten post czw, 07 gru 2006 - 21:32


#11 MarianKa

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • E.K.G.
  • 679 postów
  • Na FM od: 10 kwiecień 2004
  • Skąd:Glywyce/Stolyca
  • Motocykl:YamahaTDM 900 i XT250

Napisano czw, 07 gru 2006 - 21:37

2. zagranica - druk E-111 wydany przez NFOZ



Hun, teraz już nie druk E-111, tylko EKUZ - Europejska karta ubezpieczenia zdrowotnego.

Kawałek plastyku z NADRUKOWANYMI paroma danymi osobistymi. Ważna 3 miesiące :icon_arrow:

Dla młodzieży uczącej się - do września (do początku nast. roku szkolnego)
Dla emerytów - dożywotnio (a może na 10 lat, ale to praktycznie to samo)

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie  [michoa]


#12 Tomek Kulik

    MGS Member

  • Spec
  • 3031 postów
  • Na FM od: 05 marzec 2005
  • Skąd:Wawa i okolice
  • Motocykl:XR400

Napisano pią, 08 gru 2006 - 14:15

A teraz moje kilka groszy dotyczących wyposażenia na wyjazd.
Chodzi mi o sprawę często bagatelizowaną, mianowicie przechowywanie dokumentów i gotówki podczas wyjazdu. Zalecam korzystanie ze szczelnie zamykanych torebek foilowych w które wkładamy paszport, dowód rejestracyjny z ubezpieczeniem, prawko (choć plastikowe nie jest wrażliwe na wodę), gotówkę.
Nosimy to na szyji w płaskiej saszetce na tasiemce (jak "smycz"), nie na sznureczku. Sznurek wpija się w kark i nie poprawia komfortu.
Korzyści są następujące:
- mamy zawsze przy sobie dokumenty, nawet gdy zdejmujemy spodnie i kładziemy sie do śpiwora,
- są zabezpieczone przed wilgocią, czy to podczas jazdy w deszczu, czy nieplanowanej kąpieli,
- kieszonkowiec może nam naskoczyć, gdy saszetka jest pod choćby "tiszertem".
Jeśli chodzi o gotówkę, to nie trzymamy jej w jednym miejscu, lecz rozłożoną (w torebeczkach) w kilku miejscach. Zaś w jednej kieszeni z której nie korzystamy (najlepiej ją potem zaszyć) chowamy żelaznego zaskórniaka z kserokopiami paszportu, prawa jazdy i dowodu rejestracyjnego. Takie kserokopie można (nie zawsze) poświadczać pieczatką ambasady kraju do którego wyjeźdżamy.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew

  • praktyka: Ursus


#13 lysy600

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 314 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 10 kwiecień 2006
  • Skąd:Corby UK
  • Motocykl:vfr800fi

Napisano nie, 17 gru 2006 - 11:50

Oprócz karty EKUZ
http://www.nfz.gov.p...=1&szukana=EKUZ
o której wspmniano we wcześniejszych postach, można (należy) wykupić sobie dodatkowe ubezpieczenie (zalecają to podobno nawet w NFZ), które obejmuje m.in.
- koszty leczenia (zazwyczaj obligatoryjne);
- assistance - czyli pomoc w czasie podróży obejmującą np. transport do kraju w przypadku choroby, wypadku itp.
- odpowiedzialność cywilna w życiu prywatnym, co oznacza, że TU ponosi odpowiedzialność za "szkody osobowe i rzeczowe wyrządzone osobom trzecim w związku z wykonywaniem czynności życia prywatnego" - nie mylić z OC komunikacyjnym;
- ubezpieczenie bagażu;
- NNW;
- koszty ratownictwa.
Oczywiście w każdym TU wygląda to inaczej, więc przed wykupieniem takiego ubezpieczenia należałoby "porównać oferty" pod kątem motocyklowym. Niektóre firmy np. w NNW mają w OWU, że nie ponoszą odpowiedzialności jeżeli szkoda nastąpiła w wyniku jazdy motocyklem...

#14 arturXJ

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 92 postów
  • Wiek: 53
  • Na FM od: 31 grudzień 2006
  • Skąd:Warszawa-Żoliborz
  • Motocykl:DL650

Napisano śro, 03 sty 2007 - 23:51

Oczywiście w każdym TU wygląda to inaczej, więc przed wykupieniem takiego ubezpieczenia należałoby "porównać oferty" pod kątem motocyklowym. Niektóre firmy np. w NNW mają w OWU, że nie ponoszą odpowiedzialności jeżeli szkoda nastąpiła w wyniku jazdy motocyklem...


A możesz wskazać jakieś TU ponoszące tę odpowiedzialność?

Pozdrawiam

Artur

#15 Prot

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • E.K.G.
  • 820 postów
  • Wiek: 54
  • Na FM od: 08 wrzesień 2005
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:FJR 1300

Napisano czw, 04 sty 2007 - 00:17

W dziale dokumenty:
- ubezpieczenie medyczne:
1. kraj - ważna legitymacja ubezpieczeniowa ..........
2. zagranica - druk E-111 wydany przez NFOZ





Hun, teraz już nie druk E-111, tylko EKUZ - Europejska karta ubezpieczenia zdrowotnego.

Kawałek plastyku z NADRUKOWANYMI paroma danymi osobistymi. Ważna 3 miesiące :crossy:

Dla młodzieży uczącej się - do września (do początku nast. roku szkolnego)
Dla emerytów - dożywotnio (a może na 10 lat, ale to praktycznie to samo)





Gdzie to się załatwia ? W TU ? W NFOZ ? :buttrock:

Użytkownik Prot edytował ten post czw, 04 sty 2007 - 00:18


#16 MarianKa

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • E.K.G.
  • 679 postów
  • Na FM od: 10 kwiecień 2004
  • Skąd:Glywyce/Stolyca
  • Motocykl:YamahaTDM 900 i XT250

Napisano czw, 04 sty 2007 - 21:58

w NFZ-cie.
Ale mój znajomy, który kiedys był szycha w NFZ twierdzi, że bez tego całego EKUZu masz te same uprawnienia.

Nie ma co płakać nad rozlanym szambem. Wsiąknie i smród minie  [michoa]


#17 lysy600

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 314 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 10 kwiecień 2006
  • Skąd:Corby UK
  • Motocykl:vfr800fi

Napisano pią, 05 sty 2007 - 21:10

A możesz wskazać jakieś TU ponoszące tę odpowiedzialność?
Pozdrawiam
Artur

Sprawdziłem, w ubezpieczeniu, z którego ja korzystałem nie ma nic o nie ponoszeniu odpowiedzialności (nie napisze tutaj jakie to TU, żeby nie być posądzonym o kryptoreklame :icon_mrgreen: ). Natomiast widziałem zapis w OWU ubezpieczenia NNW mówiący, że nie wypłaci się odszkdowania jeżeli zdażenie było następstwem jazdy motocyklem o pojemności powyżej 50cm3 (nie podam nazwy, zeby nie być posądzonym o antyreklame :) )

#18 Hil

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 133 postów
  • Wiek: 48
  • Na FM od: 04 marzec 2006
  • Skąd:Opalenica
  • Motocykl:Kawasaki Drifter

Napisano nie, 14 sty 2007 - 11:19

Witam!


Nie mam jakiegoś wielkiego doświadczenia, ale moge tylko dodać coś co ja zrobiłem, a kiedyś miałem wypadek: ubezpieczyć się na wszystko. Przy wyjazdach zagranicznych mamy tam podział ceny w zależności od długości trwania wyjazdu. warto opłacić pakiet, który obejmuje nawet dentystę, czy transport lawetą motocykla do Polski, bo laweta kosztuje napewno wiecej niż 100 - 200 pln ubezpieczenia. Mamy wtedy odpowiednia kartę z numerem ubezpieczenia w dokumentach, telefonem do Polski i zwrotem w języku angielskim, że prosimy udzielić pomocy temu a temu delikwentowi i kontaktować się z ww. numerem. Warto też mieć grupę krwi oznaczoną w dokumentach.
I chyba jeszcze jedno, być miłym gdziekolwiek się jest. Lepiej by mówili, że Polacy to przesadnie mili faceci, niż gbury na motocyklach.

Pozdrawiam Wszystkich


Hil
Tak sobie troszeczkę jeździmy: http://motowyjazdy.ubf.pl/news.php

#19 rob_rocki

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 190 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 10 maj 2005
  • Skąd:W-wa USN'ów
  • Motocykl:APRILIA CAPONORD

Napisano pon, 22 sty 2007 - 10:18

Powyższe ubezpieczenie nazywa się Moto-assistance i zapewnia holowanie/lawetę DO GRANICY kraju (przynajmniej ja taki zapis w umowie widziałem).

#20 drogowiec

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • E.K.G.
  • 421 postów
  • Wiek: 58
  • Na FM od: 24 styczeń 2006
  • Skąd:Zduńska Wola
  • Motocykl:NT700V Deauville

Napisano śro, 28 lut 2007 - 20:46

EKUZ jest wydwana na 2 miesiące

więcej informacji: http://www.nfz.gov.p...nr=6&artnr=1817


Pozdrówka




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |