Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Suzuki DL V- Storm 1000


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#41 wojtasik

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 419 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 07 wrzesień 2004
  • Skąd:inąd... wafka (azja)
  • Motocykl:duży, czarny V-Strom

Napisano śro, 22 lis 2006 - 11:49

To jeszcze parę pytan mi się nasuneło. Mianowicie jak wytłumaczyć tę różnice w cenach:
http://moto.allegro....L&category=5557
chodzi o oferty motocykli o pojemności 1000, bo są zarówno sztuki z 2002, jak i z 2005 i cena oscyluje wokół 20-23 tysięcy.


...roznica moze wynikac z tego, ze te z 2005 sa zupelnie gole... i niezarejestrowane w Polsce
...zastanawia mnie w tych 2005 to, ze maja srebrna rame i wahacz... bo do dzis bylem przekonany ze od modelu K5 rama i wahacz byly w kolorze czarnym... teraz juz nie jestem tego taki pewien... chyba warto to spradzic...

I jeszcze odnośnie gabarytów mam 178 cm i około 75 kg wagi, i zastanawiam się na ile jazda V-Stormem mogła by być utrudniona przez to że taki mały jestem?

...jestem wymiarowo podobny do Ciebie i spokojnie daje rade... mialem dokladnie taki sam dylemat co Ty... ale po tym jak pierwszy raz sie przysiadlem do sprzeta wszelkie watpliwosci zostaly rozwiane... wiec nie gdybaj tylko posadz swoje (oraz ew. plecaka) cztery litery na maszynie i sam ocenisz... a najlepiej... to umow sie na jazdy testowe...

pozdr,
w

#42 Pipcyk

    Spec - Mechanik

  • Forumowicze
  • 1888 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 14 listopad 2002
  • Skąd:Andrychów
  • Motocykl:DL1000V

Napisano śro, 22 lis 2006 - 13:04

DL ma regulacje wysokości pod siedzeniem, jeżeli będzie Ci za wysoko spokojnie możesz go obniżyć.
Ja mam 187 cm wzrostu i mam ustawione na max wysokość.
Manewrowanie nie sprawia żadnej trudności, wygodna pozycja plus niezbyt duzy ciężar powoduje że nie ma z tym żadnego problemu.
Gorzej przy pełnym obciążeniu- pasażer plus bagaże – trzeba uważać podczas parkowania i upewnić się że na pewno rozłożyłeś do końca boczna podstawkę

#43 mrex

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 8 postów
  • Na FM od: 14 wrzesień 2014
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Suzuki DL V-Strom 1000

Napisano czw, 29 mar 2018 - 23:08

Cześć Panowie,

od razu zaznaczę, że post będzie przydługawy, ale mam sporo pytań jako nowicjusz i będę ogromnie wdzięczny za odpowiedzi od ludzi obeznanych w temacie. Post będzie dotyczył ogólnego odświeżenia motocykla i zadbania o niego na przyszłość.

 

Jak już zdążyłem się pochwalić w którymś z tematów na forum zakupiłem Suzuki V-Strom 1000 z 2007 roku. Ma co prawda 90 000km, ale był jeżdżony co mnie cieszy, niecofany, niekasowany, raczej dbany. Motocykl sprowadzony z Holandii, gdzieniegdzie łapie rdza, nie jest pierwszej świeżości, ale chcę to zmienić i chcę żeby to było cacko. Zapewne było już takich tematów wiele i na każde pytanie znalazłbym odpowiedź w osobnym wątku, ale może zbiorczo uda mi się tutaj zdobyć informacje. :) 

 

Wybrałem się kilka dni temu do okolicznego specjalisty od motocykli i jedyne co uzyskałem to zgaszony entuzjazm. Motocykl lata jak złoto, choć w dłuższą trasę przed konkretnym zapoznaniem się z nim nie ruszę. Na dzień dobry powiedziano mi, że tak naprawdę zrobienie tego motocykla 'na złoto' będzie mnie kosztować około 10 000 zł (co jest możliwe, ale może jestem w stanie powoli skrobać sobie w garażu i zrobić to za ułamek tej ceny, mam czas, mam miejsce i mam chęć). 

 

W linku poniżej dodaję kilka zdjęć z bliska (jest brudny, wpadłem w teren :P

 

Przejdźmy do rzeczy, pytania.

1. Czy jest ktoś w posiadaniu książki (nie instrukcji obsługi) z wszystkimi częściami Suzuki V-Strom DL 1000 K7 i informacją o sile z jaką mają być przykręcone wszystkie śruby? 

2. Po zakupie motocykla, poza wymianą oleju, filtra oleju, filtra powietrza co jeszcze powinno mnie od razu interesować? 

3. Układ hamulcowy - powiedziano mi, że powinienem wymienić klocki hamulcowe i wydaje mi się jestem w stanie zrobić to sam. Tu pojawia się pytanie czy jeszcze w jakiś sposób powinienem odświeżać zacisk czy coś około układu hamulcowego? Motocykl hamuje dobrze, przewody również wyglądają całkiem nieźle.

3. Zardzewiały wydech - chciałbym się z tym również zająć, tj. zupełnie to odświeżyć. Jakie są sposoby na to? Zapewne konieczne jest rozebranie motocykla i zdjęcie wydechów - czy jest do tego jakiś instruktaż? Nie ukrywam, że mechanika to moja nowa pasja. :P

4. Zardzewiałe śrubki - chciałbym odkręcić, odświeżyć/wymienić każdą śrubkę w motocyklu. Złapała je lekka rdza, ale może jest sposób na to żeby po prostu obecne śrubki odświeżyć? 

5. Rdza łapiąca tarcze hamulcowe - w załączniku zdjęcia tarczy, wyraźnie łapie je rdza. Tarcze są jeszcze grube i szkoda by było się ich pozbywać i wydawać pieniądze. Ale dla wizualnego efektu - jak poprawić obecny stan tarcz? 

 

Link do zdjęć: https://photos.app.g...coE1xuvSxdoYOf1

 

Chciałbym go zrobić na cacy, nawet gdyby miało mi to zająć dużo czasu jako początkującemu adeptowi motocyklowej sztuki. I będę ogromnie wdzięczny za każdą pomoc! :)



#44 tadeo

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1336 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 28 sierpień 2006
  • Skąd:Gościszów (Lwówek Sl.)
  • Motocykl:bandit 1200N

Napisano pią, 30 mar 2018 - 05:30

Mechanik dobrze Ci powiedział, to nie będzie tania zabawa. Z tego co piszesz, pojęcie o mechanice masz żadne, więc śmiem twierdzić, że nawet wymiana klocków nie będzie prosta, zwłaszcza, że chcesz to zrobić  na "cacy". Trzeba by rozebrać i skontrolować zaciski, wymienić płyn (to też potrafi krwi napsuć) no i kilkunastoletnie przewody nie mogą być ok. To stare sparciałe kondony :) 

Kwestie wydechu w ogóle sobie daruj. W tym roczniku i przy tym przebiegu szpilki mogą się pourywać i dopiero będziesz miał kłopot! (zwłaszcza, jeśli zaczniesz je wykręcać wykrętakiem i też go urwiesz...

 

Skontrolować powinieneś w zasadzie wszystko: opony, hamulce, łożyska kół, główki ramy, zawory, stan łańcuchów i napinacza rozrządu (zapewne do wymiany będą uszczelki pokryw zaworowych... W " praniu wyjdzie jeszcze drugie tyle...



#45 kiler

    MGS Member

  • Forumowicze
  • 1362 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 22 kwiecień 2005
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:BMW S1000RR V-strom1000

Napisano pią, 30 mar 2018 - 10:35

z tego co piszesz pojęcie o mechanice masz nie wielkie . W takiej sytuacji uczenie się mechaniki na układzie hamulcowym  może być ..... mało praktyczne :blink:

szczerze powiedziawszy wolałbym jeździć motocyklem z nalotem rdzy na śrubkach czy tarczach ale sprawnym , hamującym i skręcającym .

W tym modelu w pierwszej kolejności zamiast skupiać się na malowaniu zacisków  zamontowałbym porządne klocki + przewody w oplocie (przód )  + wymiana płynu . Ten model ma seryjnie kiepskie hamulce  i nawet oryginalne  w dobrym stanie nie najlepiej się sprawdzają . Oczywiście o standardzie typu wymiana oleju filtrów it to chyba nie muszę wspominać .

A jeśli się nie znasz to zaprowadź moto do warsztatu na ogólny przegląd - to ci dużo powie zamiast pytania ile by kosztowało zrobienie z 11 letniego moto nówki . Najpierw mechanika później jak będzie czas i $$$ zajmuj się kosmetyką


Użytkownik kiler edytował ten post pią, 30 mar 2018 - 10:35





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |