Skocz do zawartości


Zdjęcie

Odcięcie zaplonu, czemu fabryka "przegina"


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
61 odpowiedzi w tym temacie

#1 samolot

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 702 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 19 listopad 2005
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:Honda CBR 600 RR PC40

Napisano pią, 03 lis 2006 - 18:25

Jakis czas temu dosc ostro krecilem swoja CBR F2 i zauwazylem ze odcinka zaplonu nastepuje gdy wskazowka znajdzie sie w czerwonym polu obrotomierza ( z angielskiego -redline ). Nie przygladalem sie dokladnie bo i wskazowka drgala jak opetana, a po drugie na takich obrotach zbyt dlugo nie mozna jezdzic ale szacuje ze to bylo okolo 13,5 tys obr.
Zawsze myslalem ze odciecie zaplonu jest po to aby uchronic silnik przed zbyt duzymi obrotami, niefarasobilwoscia uzytkownika itd i aby nie dposuscic do znisczenia silnika. W instrukcji obslugi napisano zeby nigdy nie wchodzic na "czerwony zakres obrotow", w takim razie czemu producent tak nie ustalil odcinki na poczatku czeronego pola (13 tys obr) ale nieco wyzej (ok 13,5)???
Podobna sytuacja ma miejce w innych motocyklach sportowych. Jak mam to rozumiec?

Użytkownik samolot edytował ten post pią, 03 lis 2006 - 18:26

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40


#2 01kriters

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 728 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 13 czerwiec 2004
  • Skąd:Warszawa

Napisano pią, 03 lis 2006 - 18:33

Jakis czas temu dosc ostro krecilem swoja CBR F2 i zauwazylem ze odcinka zaplonu nastepuje gdy wskazowka znajdzie sie w czerwonym polu obrotomierza ( z angielskiego -redline ). Nie przygladalem sie dokladnie bo i wskazowka drgala jak opetana, a po drugie na takich obrotach zbyt dlugo nie mozna jezdzic ale szacuje ze to bylo okolo 13,5 tys obr.
Zawsze myslalem ze odciecie zaplonu jest po to aby uchronic silnik przed zbyt duzymi obrotami, niefarasobilwoscia uzytkownika itd i aby nie dposuscic do znisczenia silnika. W instrukcji obslugi napisano zeby nigdy nie wchodzic na "czerwony zakres obrotow", w takim razie czemu producent tak nie ustalil odcinki na poczatku czeronego pola (13 tys obr) ale nieco wyzej (ok 13,5)???
Podobna sytuacja ma miejce w innych motocyklach sportowych. Jak mam to rozumiec?



Bo przykladowo obrotomierz może być nieprecyzyjnie wyskalowany ( co jest regułą w większości motocykli ).

#3 Rof

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 356 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 29 grudzień 2005
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:Fajer

Napisano pią, 03 lis 2006 - 18:37

też to zauważyłem u siebie, czerwone pole zaczyna się przy 8500 a dokręca się czasem na 9000 przy przyspieszaniu.

Przy "dzidowaniu" na luzie, przy pierwszej przegazówce też wchodzi na czerwone, ale już przy następnych nie i nawet odcina sporo przed czerwonym. Więc jak to?

#4 samolot

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 702 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 19 listopad 2005
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:Honda CBR 600 RR PC40

Napisano pią, 03 lis 2006 - 18:59

01krites o tym ze predkosciomierze sa nieprecyzyjne wiedzialem ale ze obrotomierze to nie.......
Swoja droga u mnie predkosciomierz w Hondzie jest bardzo dokladny jak jechalem 90 to nad droga na tablicy raz wyswietlalo 88 a drugi raz 90.
Kiedys na plitechnice badalismy predkosciomierze w samochodach to srednio zawyzaly 9% ( norma jest +10%+4km/h )
W takim razie skoro powiedzmy odcinka ta jest rzeczywiscie przy 13 to po co byloby ostrzezenie przed czerwonym polem w instrukcji obslugi?
Rof odcina zawsze przy tych samych obrotach, po prostu moze za drugim razem wskazuwka nie zdazyla wejsc tam gdzie trzeba a ty pusciles z obrotow i to dlatego.
Powiedzcie mi jescze czy wogule mozna gazowac motocykl na postoju. Spotkalem sie z obiegowa opinia ze takie postepowanie moze doprowadzic do uszkodzenia silnika nawet jesli sie nie dokreca do odcinki. Czy przypadkiem nie chodzi tu tylko o dwusuwy?

Użytkownik samolot edytował ten post pią, 03 lis 2006 - 19:00

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40


#5 Domel

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1094 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 07 styczeń 2003
  • Skąd:Poznań,N.Tomyśl
  • Motocykl:Suzuki SV1000S

Napisano pią, 03 lis 2006 - 19:13

Krótkotrwała jazda na czerwonym polu nie uszkodzi silnika a przecież chyba nie będziesz jeżdzić non stop na odcince żeby czerwone pole było problemem.

Użytkownik Domel edytował ten post pią, 03 lis 2006 - 19:14


#6 samolot

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 702 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 19 listopad 2005
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:Honda CBR 600 RR PC40

Napisano pią, 03 lis 2006 - 19:16

heh no wlasnie istrukcja mowi ze wejscie w czerwone pole moze w kazdej chwili uszkodzic silnik.....

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40


#7 Domel

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1094 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 07 styczeń 2003
  • Skąd:Poznań,N.Tomyśl
  • Motocykl:Suzuki SV1000S

Napisano pią, 03 lis 2006 - 19:23

Bo instrukcja musi nastraszyć ludzi chcących jeżdzić co rusz kręcąc do czerwonego.Silniki są projektowane z pewnym zapasem wytrzymałościowym więc nic nagle nie pójdzie chyba że będziesz jeżdził cały czas trzymając na obrotach czerwonego pola a jak wkręcisz raz na jakiś czas na sekunde(po czym właczy się odcinka) to ci silnik nie wybuchnie

#8 01kriters

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 728 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 13 czerwiec 2004
  • Skąd:Warszawa

Napisano pią, 03 lis 2006 - 19:25

01krites o tym ze predkosciomierze sa nieprecyzyjne wiedzialem ale ze obrotomierze to nie.......



np. Nowa Yamaha R6 pojechała po bandzie, początkowo fabryka deklarowała że silnik będzie się kręcić do 17500 rpm. ( i tak jest wyskalowany obrotomież). Niestety te małe kłamstewko bardzo szybko się wydało. Kiedy motocykle weszły do sprzedaży dealerzy, mechanicy zabrali R6 na hamownie aby sprawdzić moc, moment no i zapowiedzi o najwyżej kręcącym się silniku. Szybko jednak się zdziwili gdy zobaczyli że motocykl z zapowiadanych 17500 rpm. kręci się do 16200 rpm.

Skale na większości obecnych motocykli (sportowych) są przekłamane, tylko w różnych proporcjach.

#9 kiler

    MGS Member

  • Forumowicze
  • 1174 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 22 kwiecień 2005
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:BMW S1000RR V-strom1000

Napisano pią, 03 lis 2006 - 19:34

jezu znowu kolejny taki temat ????? naprawde gdzieś ty się uchowal???
ponieważ jednak padlo pytanie to spróbuje na nie odp tylko nie zakladaj nastepnych 4 tematów :smile: takie różnice są przewidziane przez producenta z kilku powodów
- przeklamania obrotomierza (tak on też może czasami przeklamywać)
- margines bezpieczeństwa np wyobraź sobie sytuacje kiedy jedziesz i wyprzedzasz samochód i nagle wyskakuje ci np zamochód zza zakrętu masz 2 sek na przyspieszenie nie zdążysz zredukować i musisz silnik jeszcze wyżej pokręcić (chyba lepiej żeby silnik troche dostal niż ty i moto ale i tak nic nie powinno się stać z silnikiem )
- i w końcu ostatnia sprawa każdy producent zaklada pewien margimes blędu użytkownika : nic się nie stanie jak przejedziesz 50 czy 100 km z stanem oleju mniejszym/większym o 100 czy 200 ml i jak wymienisz olej po przebiegu większym o 200 300 km niż zaleca producent tak samo czerwona kreska to po prostu ostrzeżenie że zbliżasz się do wartości granicznej (takie min na miarce oleju)
A tak generalnie to po co chcesz tak wysoko kręcić silnik on przyspiesza dobrze tylko do ok 11500 a potem już jego moc spada

#10 samolot

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 702 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 19 listopad 2005
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:Honda CBR 600 RR PC40

Napisano pią, 03 lis 2006 - 19:54

Niby CBR F2 ma moc przy 12 tys km, ale tak naprawde nalezalo by to zweryfikowac na hamowni.
To ze moc spada powyzej 12 tys to nie znaczy ze po przelaczeniu biegu na wyzszy motor bedzie lepiej przyspieszal.
Slyszales o czyms takim jak wykresy trakcyjne? Ukazauja one zdolnosci przyspieszania pojazdu na roznych biegach dla roznego obciazenia itd.
Wykresy takie sporzadzalismy na politechnice dla samochodow. Skoro schemat obliczen dla samochodow i motocykli jest ten sam postanowilem zrobic wykres takcyjny dla swojej CBR. ( jedyny blad ze zamiast wykresu z hamowni sciagnolem wykres dla CBR z internetu)
I co sie okazalo: zeby maksymalnie przyspieszyc na pierwszych dwoch biegach trzeba palowac do odciniki, natomiast na nastepnych juz tlko do 12,5. Oczywiscie jest to raczej tylko teoria bo nikt przeciez nie bedzie caly czas z uporem maniaka spogladac na obrotomierz dla zayskania ulamka sekundy.
Jak masz wykres z hamowni swojej hondy to chetnie sie z nim zapoznam :smile:

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40


#11 kiler

    MGS Member

  • Forumowicze
  • 1174 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 22 kwiecień 2005
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:BMW S1000RR V-strom1000

Napisano pią, 03 lis 2006 - 20:39

Niby CBR F2 ma moc przy 12 tys km, ale tak naprawde nalezalo by to zweryfikowac na hamowni.
To ze moc spada powyzej 12 tys to nie znaczy ze po przelaczeniu biegu na wyzszy motor bedzie lepiej przyspieszal.
Slyszales o czyms takim jak wykresy trakcyjne? Ukazauja one zdolnosci przyspieszania pojazdu na roznych biegach dla roznego obciazenia itd.
Wykresy takie sporzadzalismy na politechnice dla samochodow. Skoro schemat obliczen dla samochodow i motocykli jest ten sam postanowilem zrobic wykres takcyjny dla swojej CBR. ( jedyny blad ze zamiast wykresu z hamowni sciagnolem wykres dla CBR z internetu)
I co sie okazalo: zeby maksymalnie przyspieszyc na pierwszych dwoch biegach trzeba palowac do odciniki, natomiast na nastepnych juz tlko do 12,5. Oczywiscie jest to raczej tylko teoria bo nikt przeciez nie bedzie caly czas z uporem maniaka spogladac na obrotomierz dla zayskania ulamka sekundy.
Jak masz wykres z hamowni swojej hondy to chetnie sie z nim zapoznam :biggrin:


Jezu maniak liczb -dlaczego cbr przyspiesza przez 3,9 a hornet 3,7 ???(dla nie wtajemniczonych to luźny cytat z postu kol Samolota)
Czy na tej politechnice uczą was takiej super ortografi ?
Nie znam się na wykresach i setnych częsciach sekundy jeżdże tym moto jakiś (troche duższy ) czas i wiem że kręcenie powyżej ok 11500 (na każdym biegu ) mija się z celem nie mierzylem nigdy na żadnych hamowniach ale "widze slysze i czuje " a twierdzenie że schemat obliczeń dla moto i samochodu jest taki sam to jak obliczać wartość Cx ze wzoru

#12 cytryna ( bandit 400 )

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 487 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 18 styczeń 2006
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:FZR 600 92r

Napisano pią, 03 lis 2006 - 21:05

a ja nie krece wysoko bo mi wtedy wiecej pali ;]
wiec wam tez radze tak zrobic ;]

a tak na powaznie, to przeciez nie wszystkie silniki maja odcinke i dosc czesto przekreca sie je na czerwone, a nadal jezdza. Ktos kiedys opowiadał ( nie pamietam dokladnie kto ) ze robili testy zostawiajac motocykl na luzie z silnikiem chodzacym ciagle na odcince i ten silnik troche pociagnal,a w takim momencie nawet chlodzenia dobrego nie mial, wiec jak jedziesz i na chwile odetniesz to nic Ci sie nie stanie :]

a jesli chodzi o wykresy i o zmiane biegu w idealnym momencie to k.... trzeba miec refleks wpizdu zeby trafic na idealne obroty jesli obrotomierz troche przeklamuje, a wykres jest z hamowni

#13 skoal

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 475 postów
  • Na FM od: 26 październik 2006
  • Skąd:Śląsk

Napisano pią, 03 lis 2006 - 21:20

Kiedys na plitechnice badalismy predkosciomierze w samochodach to srednio zawyzaly 9% ( norma jest +10%+4km/h )

No to najwyzszy czas zbadac obrotomierze...na potechnice...
Samolot wez to w swoje rece na politechnice...i zarzadz badania :buttrock:

#14 samolot

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 702 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 19 listopad 2005
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:Honda CBR 600 RR PC40

Napisano pią, 03 lis 2006 - 21:34

Widzisz wskazania predkosciomierza badalismy "piatym kolem" i za pomoca GPS-u. Wskazania obrotomierza mozna jedynie zbadac na hamowni, jednak hamownia u mnie na polibudzie jest samochodowa i posiada dwie rolki i tylko ewentualnie mozna mierzyc na niej moc i inne parametry motocykli pod warunkiem ze sie uzyje przystawki i odopowiednio unieruchomi motoykl.
A poniewaz tej przystawki nie zakupiono, to wykladowcy po prostu boja sie hamowac motocykl zabezpieczony przed odjechaniem tylko linami.........

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40


#15 skoal

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 475 postów
  • Na FM od: 26 październik 2006
  • Skąd:Śląsk

Napisano pią, 03 lis 2006 - 21:47

ku*wa mac...co za szkoda...jakis pech nas przesladuje, ze nie ma hamowni na polibudzie...
Samolot zamiast Giertycha na Ministra Edukacji!!!!!!!!!!!!!!!
Zmien to...niech bedzie na polibudzie hamownia dla motocyklow (jak jest takie cos)
Bierz sie za to...za wladze Samolot :lalag:

#16 Piotrusgsx

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 583 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 14 kwiecień 2006
  • Skąd:Otwock
  • Motocykl:GSX600F

Napisano pią, 03 lis 2006 - 23:43

Widzisz wskazania predkosciomierza badalismy "piatym kolem" i za pomoca GPS-u. Wskazania obrotomierza mozna jedynie zbadac na hamowni,


A po co Ci hamownia? Przeciez sygnal obrotu mozna wziac z impulsatora na wale napedowym i motocykl moze stac "na luzie" ??

#17 samolot

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 702 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 19 listopad 2005
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:Honda CBR 600 RR PC40

Napisano sob, 04 lis 2006 - 00:53

Nigdy nie bylo ze mnie elektryka, a pozatym powiadaja zeby silnika nie wkrecac na maksymalne obroty na luzie ( bez obciazenia).

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40


#18 kiler

    MGS Member

  • Forumowicze
  • 1174 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 22 kwiecień 2005
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:BMW S1000RR V-strom1000

Napisano sob, 04 lis 2006 - 02:40

Panowie i panie :lalag: :) ja zrezygnowalem z odpowiedzi na posty pana Samolota i wam też to radze :buttrock: :) szkoda nerwów

Użytkownik kiler edytował ten post sob, 04 lis 2006 - 02:40


#19 Meniu

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 132 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 03 wrzesień 2006
  • Skąd:małopolska
  • Motocykl:Yamaha XJ 600S

Napisano sob, 04 lis 2006 - 08:43

A jak niektórzy palą gume na odcięciu to im troche schodzi zanim strzeli i jakoś sie im nic nie dzieje:icon_question:

#20 bekriss

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1108 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 19 czerwiec 2005
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Motocykl:xj 600 91r.

Napisano sob, 04 lis 2006 - 10:37

Panowie i panie :P :biggrin: ja zrezygnowalem z odpowiedzi na posty pana Samolota i wam też to radze :buttrock: :P szkoda nerwów

Co w tym zlego ze docieka takich rzeczy?? Moze bedzie to malo praktyczne ale jak go interesuje nawet to przy jakich predkosciach obrotowych zmieniac poszczegolne biegi to nie ma nic w tym zlego.

Ja tez np majac zdlawiona xjte dociekalem bardzo dlugo jak jest zdlawiona (nie udalo mi sie ostatecznie) nie majac zamiary jej odlawiac. Poprostu chcialem wiedziec i juz.

Wbew pozorom takie wykresy sa miarodajne. Kolega jezdzacy na diversion 600 zdobyl wykresy z ktorych odczytal przy jakich predkosciach obrotowych zmieniac biegi zeby spalanie bylo najnizsze. Jego xjta potrafi spalic 3,5l/100 a przy przolotowej 120 3,8-4l/100. Wczesniej nigdy nie slyszalem zeby diversion tak malo palila chyba ze przy predkosci 90km/h.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań