Skocz do zawartości


Zdjęcie

budowa sprężarki do malowania moto.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 kuba_195

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1326 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 06 styczeń 2006
  • Skąd:Iława
  • Motocykl:ybr 125, pocket

Napisano wto, 24 paź 2006 - 17:26

Szczerze mówiąc nie mam pojęcia gdzie mam ten temat dać , więc dałem go tu. Myślę że wielu z was może mi pomuc, więc pisze. Chciałbym zbudować spręzarkę, któą mógłbym zasiliś pistolet do malowania moto a także klucz pneumatyczny, mam jedną sprężarkę z butlą około 45l, ale jest za mała, a ciśnienie jakie daje to około 3atm. Jak się domyślacie chciałbym zrobić to jak najmnijeszym kosztem.... od czego mogę zaadoptować zbiornik około 90-100l tani i odpowiedni(myślałem o zbiorniku od instalacji gazowej samochodu, ale nie iwem jakie ciśnienie wytrzymują one), jaki silnik najlepiej użyć, i co najważniejsze jakie zastosować zawory bezpieczeństwa, i filtry, pozdrawiam, i czekqam na odp, pozdrawiam!!

#2 MłodyVFR

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1691 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 30 czerwiec 2004
  • Skąd:Gdańsk/Dammam

Napisano wto, 24 paź 2006 - 17:59

z tego co sie orientuje, to w marketach mozna nabyc sprezarke sucha 8-9 atm (a nawet wiecej, jak sie podrasuje zawor - sprawdzone :), 4 lata takiej uzywalem w warsztacie ) o pojemnosci 25l. cena od promocji to 250-400 zeta. wystarczy podmienic butle i masz. taniej chyba tego sam nie zrobisz.

#3 kuba_195

    MOTONITA - leżący na baku

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 1326 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 06 styczeń 2006
  • Skąd:Iława
  • Motocykl:ybr 125, pocket

Napisano wto, 24 paź 2006 - 18:22

a może prościej by było podrasować tą moją, tylko jak, podłączyć 2 zbiornik, np taki jak są w przyczepach do hamulców, i by było git??. Mój cylinder troche już padnięty jest wiec szlif i może będzie dobrze co?? sprężarka jest od hydroforu jakiegoś z jakiejs szkoły:)

#4 sebazaz

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 390 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 14 lipiec 2006
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:zaz,GS850G,GSX1100G,DR650

Napisano wto, 24 paź 2006 - 18:49

(myślałem o zbiorniku od instalacji gazowej samochodu, ale nie iwem jakie ciśnienie wytrzymują one), jaki silnik najlepiej użyć, i co najważniejsze jakie zastosować zawory bezpieczeństwa, i filtry, pozdrawiam


Witam.
Butle gazowe wytrzymują conajmniej kilkanaście atmosfer.
W lecie przy temp. 30stopni gaz ma ciśnienie podchodzące pod 10 atm. (chyba, że się mylę).
Zaworem bezpieczeństwa będzie wydajność twojej sprężarki.
Jeśli chodzi o filtr powietrza zasysanego, to może być stary od moto.
Jak nie masz dobrej darmowej sprężarki np. od STARA i silnika co najmniej 2kW, to tak jak radzi Młody.
Pozdrawiam.

#5 olin

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 86 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 29 wrzesień 2006
  • Skąd:kraków
  • Motocykl:MTX 125

Napisano wto, 24 paź 2006 - 19:37

Wiem że to żadna rada, ale sam kiedyś próbowałem zrobić takie coś i niestety.... nie działało jak bym sobie tego życzył. Dziś gdybym potrzebował takiej maszynki to..... jednak sklep. Tanio mozna kupić, tak jak kolega wcześniej napisał :)

Pozdrawiam

#6 zoltecek

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 646 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 16 styczeń 2006
  • Skąd:Olsztynek - Mrągowo(W-M)
  • Motocykl:CB700 NightHawk

Napisano wto, 24 paź 2006 - 20:33

a czy mozna by zaadaptowac silnik od lodowki?? słyszałem ze takie cos całkie niezle działa tylko ile wykraca atm??

#7 Yosarian

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 442 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 17 maj 2004
  • Skąd:CB
  • Motocykl:SP1, MV TRA 125

Napisano wto, 24 paź 2006 - 20:44

Nie bardzo. Wymontowałem sobie sprężarkę od starej lodówki i na pompowanie kół, przedmuchiwanie gaźnika styknie. Ale nie ma cudów - do klucza pnumatycznego będzie za słaba. Pzdr

#8 sebazaz

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 390 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 14 lipiec 2006
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:zaz,GS850G,GSX1100G,DR650

Napisano wto, 24 paź 2006 - 21:22

a czy mozna by zaadaptowac silnik od lodowki?? słyszałem ze takie cos całkie niezle działa tylko ile wykraca atm??

Taki wynalazek daje nawet spore ciśnienie, ale ma bardzo małą wydajność.
Próbowałem kiedyś takąsprężarkę 3fazową od zamrażarki sklepowej i też było mało :)
Pozdrawiam

Użytkownik sebazaz edytował ten post wto, 24 paź 2006 - 21:23


#9 enduromaster

    Spec - Enduro

  • Spec
  • 5292 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 04 lipiec 2005
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:CB400N Eurosport'83

Napisano wto, 24 paź 2006 - 21:38

zacisnąć pasa i kupić normalną, wydatek się opłaci bo praktycznie przy prawie każdej robocie się przydaje

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

 


#10 roger

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 558 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 04 kwiecień 2006
  • Skąd:łoś z łochowa
  • Motocykl:Road Star

Napisano wto, 24 paź 2006 - 23:30

No więc tak:
- sprężarka o sporej wydajności (jak chcesz malować to np. starowska moze być za chuda i jak włączysz pistolet to spżarka już się nie wyłączy) + silnik
- zbiornik jakieś 150- 200 litrów (np. od termy), zęby się za często nie wlączała i miała w miarę stałe ciśnienie
- elektryczny wyłącznik ciśnieniowy
- zawór bezpieczeństwa
- skraplacz (znaczy się chłodnica)
- ze 2 zawory (do spuszczania wody i wylotowy powietrza)

#11 Rabix

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 72 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 20 grudzień 2005
  • Skąd:Mława
  • Motocykl:Kawasaki Z750 '10

Napisano śro, 25 paź 2006 - 08:28

Witam.
Butle gazowe wytrzymują conajmniej kilkanaście atmosfer.
W lecie przy temp. 30stopni gaz ma ciśnienie podchodzące pod 10 atm. (chyba, że się mylę).
Zaworem bezpieczeństwa będzie wydajność twojej sprężarki.
Jeśli chodzi o filtr powietrza zasysanego, to może być stary od moto.
Jak nie masz dobrej darmowej sprężarki np. od STARA i silnika co najmniej 2kW, to tak jak radzi Młody.
Pozdrawiam.


Nie rozumiem stwierdzenia ze zaworem bezpieczenstwa bedzie wydajnosc sprezarki. Wydaje mi sie ze wydajnosc nie ma nic wspolnego z zaworem bezpieczenstwa. To zupelnie dwie inne sprawy.

#12 sebazaz

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 390 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 14 lipiec 2006
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:zaz,GS850G,GSX1100G,DR650

Napisano śro, 25 paź 2006 - 08:38

Nie rozumiem stwierdzenia ze zaworem bezpieczenstwa bedzie wydajnosc sprezarki. Wydaje mi sie ze wydajnosc nie ma nic wspolnego z zaworem bezpieczenstwa. To zupelnie dwie inne sprawy.


Średni kompresor nie wytworzy ciśnienia większego niż 10 atmosfer.
To skutecznie zapobiega rozwaleniu zbiornika, bo chyba o to chodziło.
Regulacja ciśnienia i wyłącznik ciśnieniowy to oddzielna bajka.
Pozdrawiam.

#13 Rabix

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 72 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 20 grudzień 2005
  • Skąd:Mława
  • Motocykl:Kawasaki Z750 '10

Napisano śro, 25 paź 2006 - 08:43

Zgadza sie ale zastanawiales sie co sie dzieje kiedy cisnienie w zbiorniku wyrowna sie z cisnieniem na tloczeniu sprezrarki? Silnik nie da rady obrocic walu i sie spali a tego chcemy uniknac.
Pozdro

#14 ural_zgora

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2290 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 12 wrzesień 2005
  • Skąd:Zielona Góra
  • Motocykl:R1100GS

Napisano śro, 25 paź 2006 - 09:54

Posiadam sprezarke zrobiona wlasnie na kompresorze starowskim (wazne jest aby sprezarka miala wlasne smarowanie, a nie cisnieniowe z silnika - w tym przypadku tak jest), zawor ze stara + na wylocie bezpieczenstwa zamontowany automatyczny wylacznik silnika (w pralkach automatycznych jest taki elektrozawor, ktory wylacza wode gdy naleci do bebna do okreslonego poziomu - wlasnie z tego elektrozaworu skorzystalem :) ) + silnik 220V i niepamietam dokladnie ale okolo 1-1,5kW. Butla jest dosyc duza (z trzema komorami w srodku) - przyznam sie szczerze ze nie wiem od czego (wymiary to okolo 1,2m dlugosci i srednica okolo 50cm) od spodu przyspawane koleczka, raczka, na gorze- przez cala butle przyspawane cos w rodzaju ceownika (podstawa na silnik i sprezarke). Zawory na sprezarce do otwierania powietrza tez mam z pralki automatycznej (sa to elektrozawory na 220V - te ktore otwieraja i zamykaja doplyw wody z sieci) - powietrze otwiera sie przyciskami (daja rade nawet przy 10at - nic nie przepuszczaja). Pomiedzy zaworem regulujacym cisnienie a butla mam zrobiony dodatkowe wyprowadzenie - do pompowania kol (nie potrzeba nabijac butli zeby napompowac np opone). Sprezarka pracuje naprawde fajnie, na zaworze mozna sobie regulowac cisnienie (jest mozliwosc wtloczenia do butli nawet 10at, wiecej pewnie sie tez da tylko po co).
Ja akurat te wszystkie elementy (sprezarka, zawor, butla, silnik) mam nowki sztuki z poprzedniego ustroju - wiadomo jak to kiedys bylo :)

#15 Immortal

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 273 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 14 sierpień 2006
  • Skąd:Lubaczów
  • Motocykl:ZZR 600 E & SHL M-11

Napisano śro, 25 paź 2006 - 10:04

pochodz troche, ja np, mam funkiel nowka sprezarke od Stara i na tym bede budowal normalna sprezarke do malowania i wogole. np z traktorów, kamaza, itp, sa dobre i wydajne. widzialem kiedys sprezarke zrobiona z silnika jakiegos, mial membrane na ssacym kanale i dawal rade.

#16 ural_zgora

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2290 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 12 wrzesień 2005
  • Skąd:Zielona Góra
  • Motocykl:R1100GS

Napisano śro, 25 paź 2006 - 10:06

Zgadza sie ale zastanawiales sie co sie dzieje kiedy cisnienie w zbiorniku wyrowna sie z cisnieniem na tloczeniu sprezrarki?


No podczas pracy sprezarki w przyblizeniu caly czas tak jest (dochodzi jeszcze opor na zaworku sprezarki oraz zaworze bezpieczenstwa). Dlatego gdy cisnienie w butli jest male to sprezarka ma lekko, i wraz ze wzrostem ma coraz ciezej.


Silnik nie da rady obrocic walu i sie spali a tego chcemy uniknac.

Jezeli bedzie kiepski kompresor z mocnym silnikiem to cisnienie ustali sie na jakims poziomie i wiecej nie da rady. Inny szczegol ze sprezarke mozna wykonczyc, gdyz grzalo to sie bedzie niemilosiernie.

pochodz troche, ja np, mam funkiel nowka sprezarke od Stara i na tym bede budowal normalna sprezarke do malowania i wogole. np z traktorów, kamaza,


Kamaz odpada - fajna dwucylindrowa sprazarka, ale smarowana cisnieniowo, oraz chlodzona ciecza. Sprezarki ze starych "traktorow" jak najbardziej.

#17 lukasz_vip

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 313 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 22 listopad 2005
  • Skąd:Lubliniec/Wrocław
  • Motocykl:KTM 620 LC4 EGS

Napisano śro, 25 paź 2006 - 17:00

Czemu kamaz odpada?? Ja mam właśnie zbudowaną na sprężarce z Kamaza.
Chłodzenie cieczą też da sie ominąć. Zaraz zrobie fotke to wrzuce na serwer.
Zdjęcie kompresora
Zdjęcie kompresora 2

Kompresor ten kupiłem za 200zł. Jak na moje potrzeby wystarcza spokojnie. muszę tylko zrobić napinacz paska .

Użytkownik lukasz_vip edytował ten post śro, 25 paź 2006 - 17:39


#18 MłodyVFR

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1691 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 30 czerwiec 2004
  • Skąd:Gdańsk/Dammam

Napisano śro, 25 paź 2006 - 19:54

Kompresor ten kupiłem za 200zł.



a jaka pojemnosc i cisnienie?

nie zebym byl zolennikiem chinszczyzny, ale ten co ja uzywalem chodzil 4 lata (25L/8atm), dzien w dzien a kosztowal bodajze 299 zyli w leroy merlin i wyposazony byl w waz + zestaw koncowek. no o reduktorze czy zaworze bezpieczenstwa nie wspomne :(

#19 Szafir

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1166 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 13 lipiec 2004
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:H-D

Napisano śro, 25 paź 2006 - 20:11

Polecam tanią nową sprężarkę - bardziej niezawodne i dostępne. Jak musisz skombinować sam podzespoły ze stara czy co tam + robota = tyle samo co nowa z gwarancją.
Poza tym jak chcesz coś malować to sprężarka nie możę rzucać ci olejem ani wodą - bo będą kropki /tzw. kratery/ na powierzchni malowanej...
wodę i olej załatwisz fitrami - montowanymi między sprężarką a pistoletem lakierniczym:
- olej i inne brudy -filtry sieciowe pochłaniające /wstępne oraz dokładne/
- woda - separator cyklonowy - taki rodzaj filtra. Wytrąca wodę ze sprężonego powietrza. To chyba tyle c.d. tańszych rozwiązań...

#20 ural_zgora

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2290 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 12 wrzesień 2005
  • Skąd:Zielona Góra
  • Motocykl:R1100GS

Napisano śro, 25 paź 2006 - 21:56

Czemu kamaz odpada?? Ja mam właśnie zbudowaną na sprężarce z Kamaza.
Chłodzenie cieczą też da sie ominąć. Zaraz zrobie fotke to wrzuce na serwer.
Zdjęcie kompresora
Zdjęcie kompresora 2

Kompresor ten kupiłem za 200zł. Jak na moje potrzeby wystarcza spokojnie. muszę tylko zrobić napinacz paska .


Wszystko zalezy jakie te sprezarka ma obroty, jakie cisnienia uzyskujesz, i jak dlugo ona pracuje (bez tej niby cieczy).
Fakt jest taki ze bez odpowiedniego smarowania to ona dlugo nie pociagnie :(
W samochodzie chodzi "non-stop", no i cisnienia rzedu 8-9 at tez sa praktycznie caly czas. Co innego w tych nowszych pojazdach z "inteligentnymi" sprezarkami (sprezarka wlacza sie i wylacza automatycznie)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań