Skocz do zawartości


Zdjęcie

Honda CBF 500 ( CBF500 )


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
58 odpowiedzi w tym temacie

#21 Cross_maX

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • L.S.M.
  • 189 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 25 październik 2005
  • Skąd:Lublin
  • Motocykl:DT 125 R, CBF 500

Napisano pon, 01 mar 2010 - 11:54

Oleju wchodzi 3,1 l + filtr (czyli jakieś 120 zl)... Masz abs? Podstawa jest także płyn hamulcowy;) A co do przebiegu, jeśli był nakręcony na zachodzie (brak naszych wspaniałych dziur) i moto było należycie serwisowane to nic dla tego silnika... Pozdrawiam!!

#22 robik64

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 359 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 29 październik 2007
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Honda CB 500 PC26

Napisano pią, 05 mar 2010 - 20:01

Przy tym przebiegu pokusiłbym się dodatkowo o wymianę oleju w lagach i wymianę płynu chłodniczego(producenci zalecają wymianę płynu co 2 lata)
Pozdrawiam crossy.gif

Użytkownik robik64 edytował ten post pią, 05 mar 2010 - 20:02


#23 motozdoba

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 1 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 11 kwiecień 2010
  • Skąd:Włocławek
  • Motocykl:honda

Napisano nie, 11 kwi 2010 - 16:31

kupiłem cbf 500 i tak się zastanawiam dlaczego te motorki mają 54 KM a cb 500 miały 58KM
W czym jest różnica?
czy da się zwiększyć jej moc?

Użytkownik motozdoba edytował ten post nie, 11 kwi 2010 - 16:42


#24 mc007

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 33 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 24 lipiec 2006
  • Skąd:Olesno/Katowice
  • Motocykl:Honda cb 500 s

Napisano pon, 12 kwi 2010 - 19:06

Mają taką samą moc co CB 500 -58 KM.
Nie wiem skąd takie info.

#25 Yach

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 10 postów
  • Wiek: 22
  • Na FM od: 28 czerwiec 2009
  • Skąd:WLKP
  • Motocykl:Honda CBF 500

Napisano pią, 13 sie 2010 - 12:26

Witam, ostatnio podczas przejażdżki zauważyłem, że podczas jazdy z prędkościa ok 150-160 km\h sprzecior zaczyna wibrowac, lekko trząsc. Dodam, ze sprzet mam od niedawna i nigdy wczesniej nie jechalem tak szybko na 2oo. Czy to normalne "turbulencje" czy cos moze byc nie tak z zawieszeniem lub czyms innym? Dodam jeszcze, że moje 2oo to Honda CBF 500 mrugacz.gif

#26 lotnik

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 146 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 12 maj 2008
  • Skąd:Lublin
  • Motocykl:XL 1000 Varadero, Africa

Napisano sob, 14 sie 2010 - 20:38

Kolego na takim sprzecie to nie jest normalna prędkość icon_rolleyes.gif

#27 alicjag3

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 40 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 24 styczeń 2009
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Honda CBF 500

Napisano wto, 21 wrz 2010 - 11:04

Jak wyjąć akumulator z Hondy CBF 500?
Proszę o opis mrugacz.gif

#28 pawelekmal

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 125 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 23 maj 2010
  • Skąd:Jabłonna k.Warszawy
  • Motocykl:Honda CBF 500

Napisano wto, 21 wrz 2010 - 17:25

1. zdejmij prawy plastikowy boczek
2. odczep wężyk z uchwytu (na lewo od aku)
3. odkręć dwie śrubki trzymające aku
4. odepnij od aku kostkę z przewodami.
5. najpierw odepnij -, potem +
6. wyciągnij aku mrugacz.gif


#29 alicjag3

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 40 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 24 styczeń 2009
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Honda CBF 500

Napisano wto, 21 wrz 2010 - 20:41

Cytat(pawelekmal @ 21.09.2010 - 17:25) Wyświetl post

1. zdejmij prawy plastikowy boczek
2. odczep wężyk z uchwytu (na lewo od aku)
3. odkręć dwie śrubki trzymające aku
4. odepnij od aku kostkę z przewodami.
5. najpierw odepnij -, potem +
6. wyciągnij aku mrugacz.gif



dzięki, może dam radę mrugacz.gif

Cytat(pawelekmal @ 21.09.2010 - 17:25) Wyświetl post

1. zdejmij prawy plastikowy boczek
2. odczep wężyk z uchwytu (na lewo od aku)
3. odkręć dwie śrubki trzymające aku
4. odepnij od aku kostkę z przewodami.
5. najpierw odepnij -, potem +
6. wyciągnij aku mrugacz.gif



dzięki, może dam radę mrugacz.gif

#30 robik64

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 359 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 29 październik 2007
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Honda CB 500 PC26

Napisano wto, 21 wrz 2010 - 20:48

Trochę przesadzacie z tym zawieszeniem CeBulki. Może i rozwiązanie jest przestarzałe, ale przy normalnej jeździe wystarcza. Jest łatwe do serwisowania(łatwy demontaż i montaż amortyzatorów) i regulacji. Do zachowania można sie przyzwyczaić. Zaliczyłem tego sezonu trasę Wrocław- Mrągowo(Piknik Country)tam i z powrotem z pełnym obciążeniem(pasażer, wypełnione trzy kufry, namiot),dopuszczalnym przez producenta(chyba je nawet sporo przekroczyłem) i motocykl zachowywał się poprawnie. Napięcie wstępne sprężyn oczywiście na ostatnim ząbku. Zresztą w CBF-ie tą kwestię poprawiono, jednak kosztem przepastnego schowka kryjącego się pod kanapą CB. Silnik nawet nie jęknął, a jego moment i moc wystarczyły do sprawnego pokonywania trasy. Jeśli chodzi o kwestię jazdy zaraz po odpaleniu silnika, to wsiadam i jadę, podobnie jak pisali poprzednicy. Z początku obroty do 3,5-4tys. potem, po zagrzaniu już bardziej dynamicznie. Wszak każdy silnik najszybciej nagrzewa się podczas pracy, a nie biegu luzem. Ssanie wyłączam gdy tylko silnik zaczyna pracować stabilnie.
Pozdrawiam! crossy.gif

#31 alicjag3

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 40 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 24 styczeń 2009
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Honda CBF 500

Napisano czw, 23 wrz 2010 - 10:34

Jak podnieść reflektor (świeci zbyt nisko) i jakie powinno być ciśnienie w oponach?
Mam takie dwa pytania.

#32 robik64

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 359 postów
  • Wiek: 50
  • Na FM od: 29 październik 2007
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Honda CB 500 PC26

Napisano czw, 23 wrz 2010 - 16:58

Aby podnieść reflektor musisz poluzować dwie śruby trzymające go w wysięgach bocznych. Są to niklowane śruby, o ile się nie mylę na klucz 12 lub 13. Podnosisz reflektor o potrzebną wysokość wiązki światła i przytrzymując z powrotem skręcasz. Najlepiej to robić w pewnej odległości ok.10m od ściany, siedząc na motocyklu i obserwując regulowaną granicę światła i cienia. Osoby bardziej wprawne zrobią to na nieoświetlonej drodze. Światła mijania powinny oświetlać drogę na co najmniej 40m przed motocyklem(jednocześnie nie powinny oślepiać jadących z przeciwka), natomiast światła drogowe powinny rzucać snop światła na co najmniej 100m. Odnosnie cisnienia w oponach nie wypowiadam się, gdyż nie wiem czy wartosci w CBF są takie same, a jestem użytkownikiem starszej CB-uli
Pozdrawiam!

#33 pawelekmal

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 125 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 23 maj 2010
  • Skąd:Jabłonna k.Warszawy
  • Motocykl:Honda CBF 500

Napisano czw, 23 wrz 2010 - 20:40

Światło najlepiej powinni ci ustawić w warsztacie przy pomocy specjalnego urządzenia żeby nie oślepiać jadących z naprzeciwka.
Co do ciśnienia to wydaje mi się, że na naklejce na wahaczu jest napisane 2,5/2,9 przód/tył. Jeśli się pomyliłem to jutro edytuję post.

#34 alicjag3

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 40 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 24 styczeń 2009
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Honda CBF 500

Napisano czw, 23 wrz 2010 - 21:34

Dzieki. Po takiej instrukcji reflektor okazal sie latwizna.

To czekam na potwierdzenie w sprawie opon.

Z moja honda jest problem. Juz kiedys nie chciala mi odpalic po tym jak zgasla gdy w czasie jazdy niechcacy wcisnelam czerwony przycisk zaplonu.
Dzis w czasie jazdy 3 pasmowka w tunelu :/ gdy jechalismy z 80 km/h nagle przestal miec moc i tylko toczyl sie z rozpefu. W tym czasie zapalila sie konttolka oleju (wczesniej, w czasie jazdy nie bylo). Po 30 sek na szczescie zapalil (w sumie za pierwszym razem).
Co to moze byc? Cos z elektryka?

#35 pawelekmal

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 125 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 23 maj 2010
  • Skąd:Jabłonna k.Warszawy
  • Motocykl:Honda CBF 500

Napisano czw, 23 wrz 2010 - 21:44

Ta kontrolka sugeruje coś z olejem. Sprawdziłaś poziom oleju na zimnym siniku? Poziom oleju w naszym moto sprawdza się na NIEWKRĘCONYM bagnecie.

#36 alicjag3

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 40 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 24 styczeń 2009
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Honda CBF 500

Napisano pią, 24 wrz 2010 - 07:08

Cytat(pawelekmal @ 23.09.2010 - 21:44) Wyświetl post

Ta kontrolka sugeruje coś z olejem. Sprawdziłaś poziom oleju na zimnym siniku? Poziom oleju w naszym moto sprawdza się na NIEWKRĘCONYM bagnecie.


Co to znaczy na niewykreconym?
A jesli jest za malo to jaki kupic?

#37 jeszua

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - tańczący z winklami

  • Super-Moderatorzy
  • 8049 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 28 czerwiec 2004
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:kanapa i kibelek

Napisano pią, 24 wrz 2010 - 07:36

Cytat(alicjag3 @ 24.09.2010 - 09:08) Wyświetl post

Co to znaczy na niewykreconym?
A jesli jest za malo to jaki kupic?


to znaczy, że do kontroli poziomu nie wkręcasz korka z bagnetem (wystający pręcik z podziałką), tylko po oczyszczeniu (żeby widzie ile się zaznaczy na podziałce) przykładasz do otworu
a kupić taki, jaki jest wlany. jak nie wiesz, jaki jest - zapytaj poprzedniego właściciela. jak nie masz takiej możliwości - zmień; z zasady i tak powinno się zmieniać po zakupie. jak nie potrafisz, to są co najmniej dwa (jeśli nie więcej) znane i polecane forumowe warsztaty - informacja w odpowiednim dziale. a, przy zmianie oleju zmień też filtr, jeśli nie wiesz jaki ma przebieg

BTW kiedy kupiłaś ten motocykl? kiedy ostatnio był na takim solidnym, pełnym serwisie (którego jesteś pewna)?
jsz

#38 alicjag3

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 40 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 24 styczeń 2009
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Honda CBF 500

Napisano pią, 24 wrz 2010 - 07:59

Byl dwa lata temu i bedzie przed kolejnym sezonem.
Wiem ze powinien byc co sezon ale ja na nim b malo jezdzilam w tym i poprzednim roku.

Olej jest. Takze jakie jeszcze pomysly na powody problemow?

To zmieniajac olej trzeba od razu wymieniac filtr? Nie moge sprawdzic jaki byl wlewany ale nie wystarczy kupic jakiegos polsyntetyka i starac sie go pozniej zawsze kupowac? Moze byc taki sam stosowany w mojej hondzie i w mojej vespie 125 4t?

#39 kamikazemario

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 348 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 29 październik 2009
  • Skąd:Kraków / Limanowa
  • Motocykl:NTV 650

Napisano pią, 24 wrz 2010 - 08:58

Najprawdopodobniej może być taki sam. Sprawdź sobie w serwisówce jaki masz tam wlać, pewnie standardowo 10w-40. Jak masz kase to kup syntetyk.

#40 alicjag3

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 40 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 24 styczeń 2009
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Honda CBF 500

Napisano pią, 24 wrz 2010 - 10:12

Nie mam serwisówki icon_sad.gif - muszę to zmienić


10w 40? Co to?

A czym się różni syntetyk od pół syntetyka?

I jeszcze jedno. Czym najlepiej nasmarować łańcuch? W40?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań