Skocz do zawartości


Zdjęcie

GPZ 500s 98, kontrolka oleju


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 tha

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 4 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 21 sierpień 2006
  • Skąd:Krk
  • Motocykl:FZ6

Napisano pon, 21 sie 2006 - 20:04

Witam,

mam mozliwosc dosc okazyjnie zakupic taki motor po szlifie. Widzialem zdjecia i z tego co sie orientuje i zdolalem dopytac motocykl wyglada dosc typowo tzn polamane plastiki, porysowany tlumik, pekniety klosz lampy. Martwia mnie jednakowoz dwie rzeczy - zeszlifowany (niewielka dziurka) dekiel silnika po stronie lewej oraz palaca sie bez przerwy kontrolka smarowania/cisnienia oleju. Nie chcialbym za bardzo wpakowac sie w cos, co sie do naprawy nie nadaje dlatego chcialbym zapytac czy mial moze ktos do czynienia z podobnym przypadkiem, co ewentualnie moglo ulec zepsuciu i jaki jest szacunkowy koszt naprawy?

Z gory wielkie dzieki,

Pozdrawiam,

Tha

#2 kiler

    MGS Member

  • Moderatorzy
  • 1171 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 22 kwiecień 2005
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:BMW S1000RR V-strom1000

Napisano pon, 21 sie 2006 - 20:28

Wiesz troche trudno opowiadać jakie mogą być koszty nie widząc moto przyczyn może być wiele
1-urwany przewód od czujnika ciśnienia oleju
2- brak oleju spowodowany wyciekiem
3 -zapowietrzenie się układu smarowania (trzeba spuścić olej i na nowo go wlać)
4 -silnik tak zarżnięty że nie trzyma ciśnienia (mało prawdopodobne ale możliwe tutaj jednak szlif nie ma nic do rzeczy)
5- uszkodzony czujnik ciśnienia oleju
Jest jeszcze kilka możliwości ale one są tak mało prawdopodobne że nie warte wymieniania

#3 kris02

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 616 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 31 grudzień 2004
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha R1

Napisano pon, 21 sie 2006 - 22:25

zeszlifowany (niewielka dziurka) dekiel silnika


To zeszlifowany czy jest dziurka??

#4 Pawel

    Spec - Mechanik

  • Go.Naked
  • 4916 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 05 wrzesień 2002
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:testowy

Napisano pon, 21 sie 2006 - 22:46

Spotkałem się z zapowietrzeniem układu smarowania po szlifie i wystarczał dłuższy postój motocykla (raz Suzuki GS 450, raz Kawa ER-5). Najłatwiej kwestię zapowietrzenia układu jest sprawdzić w sprzętach które mają okienko do sprawdzania poziomu - widać jak sprawnie działająca pompa zasysa olej na tyle, że znika on praktycznie całkowicie. Z bagnetem który jest w GS 500 sprawa jest trochę bardziej utrudniona, ale wykonalna. Można sprawdzić, czy pompa pompuje olej zdejmując pokrywę zaworów. Na rozruszniku, z wykręconymi, ale zmasowanymi świacami po zakręceniu powinien się pojawić olej na wałkach rozrządu. Nie ma niestety w GS 500 zewnętrznych elementów układu smarowania. Wtedy wystarczy poluzować przewód biegnący do np. do głowicy i zobaczyć, czy spod uszczelki wypływa olej. Wszystko to o ciśnieniu (jego wartości) za dużo nie powie, ale o ogólnej pracy pompy tak. W tym przypadku może być to, jak poprzednicy napisali, sprawa elektryczna. Sam kiedyś przerobiłem zwarty fragment bocznej pokrywy z czujnikiem ciśnienia oleju. Ogólna rada - jak masz wątpliwości i nie znasz odpowiedzi na 100% nie kupuj tego motocykla.

Pawel

#5 tha

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 4 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 21 sierpień 2006
  • Skąd:Krk
  • Motocykl:FZ6

Napisano wto, 22 sie 2006 - 07:21

Ogromnie dziekuje za odpowiedzi, naprawde duzo mi one daly. Pozdrawiam serdecznie,

Konrad

ps. Czy ma ktos moze serwisowke do tego modelu (znalazlem tylko 88-94)?
ps. Pokrywa jest tak zeszlifowana ze az jest zrobila sie w niej dziurka:).

#6 kiler

    MGS Member

  • Moderatorzy
  • 1171 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 22 kwiecień 2005
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:BMW S1000RR V-strom1000

Napisano wto, 22 sie 2006 - 08:02

Serwisówki nie mam ale to powinno pomóc -podajesz vin klikasz continue i pojawiają się schematy dokładnie twojego modelu

http://www.kawasaki....ID=2&intParts=0

Użytkownik kiler edytował ten post wto, 22 sie 2006 - 08:02


#7 zetor

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 2 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 25 sierpień 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:suzuki gsx 600f

Napisano pią, 25 sie 2006 - 19:00

Hej, to z pewnoscia chodzi o moj motocykl :)
Rozumiem Konrada, ze rozmyslil sie z zakupu mimo na prawde atrakcyjnej ceny. Chyba bede musial cos z tym zrobic przed sprzedaza.. troche ciezko bedzie, bo nie mam warunkow do dlubania w nim i motywacja nie ta (kupilem juz sobie inny moto).
Sprawa wydaje sie podobna to tej:
http://forum.motocyk...0&gopid=706338
Jezeli chodzi o ta mala dziurke, to jest to przetarta rurka od plynu chlodniczego i jest to jedyne mechaniczne uszkodzenie.
Silnik sprawowal sie bez zarzutu i z pewnoscia nie jest zarzniety - nigdy z tym nie bylo problemow. Olej takze nie wyciekl.

Co o tym sadzicie, mysle, ze jakby sie to udalo naprawic to z pewnoscia bym sie dogadal z Konradem?

pozdr dla wszystkich i Konrada.

Użytkownik zetor edytował ten post pią, 25 sie 2006 - 19:08





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań