Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

sposób na ósemke xD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
138 odpowiedzi w tym temacie

#121 qla

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 152 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 22 kwiecień 2005
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Kawasaki ZR 7

Napisano pią, 21 maj 2010 - 13:50

Jak ja się toczyłem na jedynce bez gazu, to instruktor mówił, ze za wolno, i mam próbować ze sprżegłem i gazem na jedynce (bo szarpie cholerstwo). Kiedy opanowałem jako taką prędkośc, dostałem pozwolenie na dwójkę, żeby płynna jazda była (pomagam sobie sprzegłem:P) i GIT!

#122 Adam

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Super-Moderatorzy
  • 2287 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 23 kwiecień 2005
  • Skąd:Koluszki
  • Motocykl:Romet K-125

Napisano pią, 21 maj 2010 - 14:13

Gdzie te czasy kursu na A smile.gif

Moim zdaniem, jesli ktos ma problem z ósemką na motocyklu egzaminacyjnym, niech pożyczy od kogoś większy/cieższy motocykl (MZ-ke, GS-a) i tym wyrobi się w ósemce na styk. Po przesiadce na kursowego składaka będzie latał po placu aż miło.
Tor jazdy?? Co tu rysować? Wystarczy jechać przednim kołem wzdłóż linii i będzie idealnie, ciągle to samo pochylenie, moto stabilne i nawet moim Banditem można sie zmieścić.
Z tym hamowaniem tylnym hamulcem nie można przesadzać, hamujące tylne koło prostuje motocykl przez co można sie nie zmieścić. Ale lekki nacisk na dźwignie dla zwiększonej stabilności jak najbardziej wskazany.

#123 Vatzeque

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2330 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 05 lipiec 2005
  • Skąd:Żory
  • Motocykl:ホンダ

Napisano sob, 22 maj 2010 - 00:08

Cytat(Adam @ 21.05.2010 - 16:13) Wyświetl post

Z tym hamowaniem tylnym hamulcem nie można przesadzać, hamujące tylne koło prostuje motocykl przez co można sie nie zmieścić. Ale lekki nacisk na dźwignie dla zwiększonej stabilności jak najbardziej wskazany.

Prędkość jest tak mała i przechył, że trudno tu się sprzeczać, że można robić wiele rzeczy niezgodnych ze sztuką, a ósemkę oblecimy.
Gdy motor zap..dala, to trzeba hampla, bo bez niego właśnie wyjedziemy poza obszar.
Po prostu, ósemka jest improwizacją i walką ze zdezelowaną - często - maszyną.

#124 Wiesuaf

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 193 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 09 kwiecień 2010
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:KTM LC4 640 SM/Bandit 600

Napisano sob, 29 maj 2010 - 18:15

Ja mam takie pytanie: Ze względu na moją posturę mam problem z pełnym skrętem kierownicy, który jest w sumie nieunikniony na ósemce. Dodatkowo gorzej idzie mi ze skrętem w prawo, ostatnio się wywróciłem. Starałem się to robić na jedynce lekko dodając gazu aby zacieśnić zakręt, aż raz gazu dałem za dużo, i tylne koło mi "wystrzeliło". Macie jakieś porady jak to poprawić?

#125 xden

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 37 postów
  • Na FM od: 21 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:KTM LC4

Napisano sob, 29 maj 2010 - 19:27

Trening czyni "miszcza".
Na początku co 15 sekund wyjeżdżałem poza linię, po dwugodzinnym oswojeniu się z cb250 zacząłem przycierać gmole (były wyjątko szerokie).
Moja metoda - po prostu równy gaz.

Natomiast na egzaminie dostałem starą yamahę 125 z luzem na główce ramy (wolne obroty regulowane napięciem wstępnym linki gazu)
Toczyłem się jak pijany zając między liniami paląc sprzęgło na jedynce - żeby równo ciągnął. Udało się.

Dwóch nas zdało z pięciu, inni pewnie nie mieli obycia ze szrot-sprzętami.

PS. Opolski WORD już się ponoć poprawił od tamtego czasu D.gif

Użytkownik xden edytował ten post sob, 29 maj 2010 - 19:32


#126 qurim

    Spec H-D

  • Forumowicze
  • 7783 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 12 maj 2007
  • Skąd:PL
  • Motocykl:Harley-Dziurawdupson

Napisano sob, 29 maj 2010 - 19:28

Bo robisz błąd jadąc ósemkę na jedynce. To samo z zawracaniem. Na I biegu zawraca się tylko gdy stoisz w miejscu i chcesz zawrócić to wtedy nieuniknione jest użycie I biegu. W każdej inne sytuacji tylko i wyłącznie II bieg, bez gazu lub troszkę gazu i kontra tylnym hamulcem. Hamulec nie zawsze jest potrzebny, zależy od moto i charakterystyki silnika. Ja np. gdy kręcę ósemki na placu HD Electrą to muszę mieć tylny hebel w użytku bo inaczej nie da rady. Wystarczy odrobinka gazu i moto wyrywa do przodu a z kolei gdy przymknę gaz to wali się na bok w ósemce więc prędkość reguluję tylnym heblem a gaz cały czas jest "na 5%".

Na Gienasie jest mało miejsca, rozumiem o co Ci chodzi z kierownicą przy zawracaniu. Spróbuj odchylić tułów na zewnątrz zakrętu, powinno pomóc. w HD mam podobny problem, choć miejsca jest dużo to profil kierownicy mi przeszkadza. Przy pełnym skręcie manetkę mam prawie przy żebrach, nie jest to poręczne szczególnie gdy dźwignia sprzęgła wymaga łapy Pudziana do operowania a moto waży w okolicach pod 400kg. Dlatego zanim robię nawrót to ruszam z miejsca i biorę "zamach" czyli to co ujrzysz na poniższym klipie - odbicie w przeciwną stronę i dopiero wbijanie się w nawrót. Wtedy zawracanie na raz jest dziecinadą.

Pierwszą minutę filmu możesz pominąć:




Prawko robiłem w czasach gdy GN dopiero wchodziły na polskie ośrodki więc miałem ładną, wygłaskaną sztukę na kursie jak i na egzaminie. biggrin.gif Jako że kurs polegał na 10h jazdy tylko po placu to się sporo wynudziłem. Kombinował różne pozycje, najlepiej wychodziła opcja gdy pochyliłem się do przodu i lekko na zewnątrz. A jazda na ósemce musiała mieć zróżnicowaną prędkość, nie można było pyrkać na wolnych cały czas. Łuk na spoko, przy wyjściu ściąć i dać w palnik trochę, hamowanie i wejście w łuk po szerokim, ścięcie, ogień itd.

Użytkownik qurim edytował ten post sob, 29 maj 2010 - 19:32

MotorcycleStorehouse Dealer.
Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!


Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

#127 qla

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 152 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 22 kwiecień 2005
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Kawasaki ZR 7

Napisano nie, 30 maj 2010 - 00:07

Cytat(Wiesuaf @ 29.05.2010 - 20:15) Wyświetl post

Ja mam takie pytanie: Ze względu na moją posturę mam problem z pełnym skrętem kierownicy, który jest w sumie nieunikniony na ósemce.

Domyślam się, ze uderzasz kierownica w kolano? Przynajmniej ja tak mam;] Zostaje Ci odginanie nogi wewnętrznej do zakręty (czyli jak skręcasz w prawo, prawa noga). Odginasz ją na zewnątrz. W ósemce nie przeszkadza( mi przynajmniej) a wygooda spora. Ciekowostka, że odginam tylko w lewym łuku icon_eek.gif


#128 Baudolino

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 5 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 21 kwiecień 2010
  • Skąd:Kraków
  • Motocykl:Lucynka

Napisano nie, 30 maj 2010 - 09:05

Cytat(Wiesuaf @ 29.05.2010 - 20:15) Wyświetl post

Ja mam takie pytanie: Ze względu na moją posturę mam problem z pełnym skrętem kierownicy, który jest w sumie nieunikniony na ósemce. Dodatkowo gorzej idzie mi ze skrętem w prawo, ostatnio się wywróciłem. Starałem się to robić na jedynce lekko dodając gazu aby zacieśnić zakręt, aż raz gazu dałem za dużo, i tylne koło mi "wystrzeliło". Macie jakieś porady jak to poprawić?


Mam dobrze ponad 110kg i YBR śmiało na jedynce mnie ciąga po ósemkach. Spróbuj przesunąć się jak najbliżej baku i i przy nawrotkach pochylaj się trochę na kierownice. Nie brakuje wtedy reki "przeciwskrętnej" mrugacz.gif
Zakręty zaczynaj od zewnętrznej i to chyba cała filozofia. Zrobisz kilka prawidłowo to sam zaczniesz kombinować jak Ci wygodniej. Powodzenia

Pozdrawiam.

#129 hipol

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 64 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 13 listopad 2009
  • Skąd:Rzeszów

Napisano nie, 30 maj 2010 - 09:34

Osemki to az taka problematyczna sprawa? Ja na poczatku sie troche podpieralem noga ale to bylo bardziej spowodowane tym, ze na kursie pierwszy raz siedzialem na moto. Pozniej wychodzily bez problemu i na egzaminie tez udalo mi sie zrobic, mimo tego, ze dostalem cbf 125, a uczylem sie na ybr 250.

#130 Wiesuaf

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 193 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 09 kwiecień 2010
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:KTM LC4 640 SM/Bandit 600

Napisano nie, 30 maj 2010 - 12:43

Nie chodzi o to że to problem, bo egzaminacyjna ósemka jest olbrzymia, poradzę sobie w niej. Ale chodzi mi o to, żeby mieścić się jak najlepiej w tej Pro-Motorowej. Najeździłem się gienkiem już tak jak mi się podobało, teraz chce się nauczyć jak POWINIENEM jeździć i wszystko wykonywać. A problem jest taki że mam 2 metry, więc ręka przy skręcie wbija mi się w żebra razem z manetką, na zewnątrz nie idzie wystawić za bardzo bo moja ręka ma tylko dwa punkty zgięcia D.gif Na gienku robi mi się to zdecydowanie łatwiej niż na YBR, ale pewnie to ze względu na moje ogólne "ogarnięcie i przyzwyczajenie" do gienka. Popróbuję sobie te sposoby z tych filmików, chłopaki nieźle wywijają swoimi krowami.

Użytkownik Wiesuaf edytował ten post nie, 30 maj 2010 - 12:46


#131 PawelR

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 65 postów
  • Na FM od: 23 kwiecień 2017
  • Skąd:Warszawa

Napisano sob, 08 lip 2017 - 21:08

Osemki to az taka problematyczna sprawa? Ja na poczatku sie troche podpieralem noga ale to bylo bardziej spowodowane tym, ze na kursie pierwszy raz siedzialem na moto. Pozniej wychodzily bez problemu i na egzaminie tez udalo mi sie zrobic, mimo tego, ze dostalem cbf 125, a uczylem sie na ybr 250.

 

Zapraszam na Gladiusa. Zobaczysz jak łatwo się robi.



#132 quasimodoo

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 742 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 29 marzec 2013
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:MW-750 i inne

Napisano nie, 09 lip 2017 - 17:04

gallery_6077_392_13541.png


"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.


#133 PawelR

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 65 postów
  • Na FM od: 23 kwiecień 2017
  • Skąd:Warszawa

Napisano pon, 10 lip 2017 - 05:19

gallery_6077_392_13541.png

Hehe. Dzięki. Czuję się zaszczycony. :laugh:  Może jeszcze jakieś porady, jak zrobić tą ósemkę taką krową jak Gladius?



#134 quasimodoo

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 742 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 29 marzec 2013
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:MW-750 i inne

Napisano pon, 10 lip 2017 - 17:50

Gladius to krowa??

 

Proponuję zatem rower.... i kondycję wyrabia... i mniej nerwów...


"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.


#135 żużu77

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 419 postów
  • Na FM od: 19 kwiecień 2017
  • Skąd:Cieszyn
  • Motocykl:R 1200 RT

Napisano wto, 11 lip 2017 - 19:09

Qfasi, spokojnie. Chłopak się uczy. Nie od razu....
Dać mu szansę i pomagać.

Żużu77, Cieszyn, R12RT

#136 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9613 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano wto, 11 lip 2017 - 19:42

Używaj tylnego hamulca.


Why... So... Serious
 

#137 quasimodoo

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 742 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 29 marzec 2013
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:MW-750 i inne

Napisano wto, 11 lip 2017 - 20:26

Żużu ja rozumiem to, że się uczy...

Ale jeżdżenia nie nauczy się siedząc przed monitorem, a nauczy się siedząc na motocyklu i słuchając kumatego instruktora  wykupując dodatkowe godziny jazdy w razie potrzeby... Ale jeżeli usiłuje się przy okazji podetrzeć tyłek szkłem i szkoda kasy na takowego i czasu na pierdoły typu kręcenie się w kółko, to jest się tyranym w internetach ;)


"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.


#138 PawelR

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 65 postów
  • Na FM od: 23 kwiecień 2017
  • Skąd:Warszawa

Napisano pią, 14 lip 2017 - 05:45

Dziękuję wszystkim miszczom kierownicy za odpowiedzi. Nic dziwnego, ze Polska jest 1000 lat za ........ w prawie każdej dziedzinie, jeżeli mamy takich specjalistów. Na szczęście znalazłem na tym forum posty pana Tomka Kulika, które mi dużo wyjaśniły. Napisane rzeczowo i bez ziania jadem. Pozdrawiam.



#139 hikor

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 979 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 29 wrzesień 2005
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:APRILIA RSV MILLE R '2003

Napisano wto, 25 lip 2017 - 09:07

PawelIR. Jazda na ósemce nie różni się niczym od pokonywania każdego innego zakrętu. Patrz jak najwcześniej i najdalej w zakręt i poganiaj konia gazem. Ściśnij z całej siły zbiornik a łapska rozluźnij. Ot i cała tajemnica. Powodzenia w ćwiczeniach :)






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |