Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

sposób na ósemke xD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
138 odpowiedzi w tym temacie

#1 kuki007

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 12 sierpień 2006
  • Skąd:Rumia

Napisano nie, 13 sie 2006 - 11:13

Witam

Jako że "szkoła jazdy" to zroby z tego temat na calego xD

duzo osob (w tym narazie ja) ma problemy z motorowym placem manewrowym a dokladniej z wykrecaniem na nim cudnych osemeczek - macie na to jakies swoje metody? instnieją rozne szkoly moze sie podzielicie ?

ja mimo tego ze śmigalem nie raz endurkiem po terenie wciaz nie moge na jakims szosowym pyrkadle wykrecic porządnej osemki :)

tylko praktyka czy cos wiecej? ^^

pozdrawiam

#2 Vatzeque

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2330 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 05 lipiec 2005
  • Skąd:Żory
  • Motocykl:ホンダ

Napisano nie, 13 sie 2006 - 11:22

tylko praktyka czy cos wiecej?

....talent.

#3 Andon13

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 761 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 31 październik 2004
  • Skąd:Gdańsk
  • Motocykl:HONDA CBR 600F

Napisano nie, 13 sie 2006 - 11:24

Trening czyni mistrza :)

#4 Bacher

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 232 postów
  • Na FM od: 13 wrzesień 2005
  • Skąd:Oświęcim/Kraków
  • Motocykl:GSX-R

Napisano nie, 13 sie 2006 - 11:41

Nie bój się pochylić mocniej maszyny (najprościej przeciwskrętem) jak widzisz, że się nie zmieścisz, a wszystko będzie OK. A potem już tylko ćwiczenia...pod koniec będziesz w zależności od chęci przycierał podnóżki, albo turlał się powolutku (i co ważne stabilnie).

Powodzenia :)

#5 Mikosław

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 402 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 11 maj 2006
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:XVS 1100A

Napisano nie, 13 sie 2006 - 11:46

Przecież ta nowa (tegoroczna) ósemka jest wielkości lotniska ;)
jedziesz jak po ulicy i zakręcasz jakbyś zawracał... :)

#6 qpa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2917 postów
  • Na FM od: 12 czerwiec 2005
  • Skąd:Lbn
  • Motocykl:wsk

Napisano nie, 13 sie 2006 - 11:55

proste ;)

suzuki gn 250 :)

odpalasz zapinasz drugi big i jedziesz przy wewnerznej stronie 8 zeby wyjsc na zewnętrzna i pamietaj jak masz uczucie ze sie wyjebiesz to nie noga na ziemi yno gazu !! ;)

p.s. lewa reke po zapieciu 2 biegu mozesz wsadzic do kieszeni ;)

#7 bekriss

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1108 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 19 czerwiec 2005
  • Skąd:Dąbrowa Górnicza
  • Motocykl:brak

Napisano nie, 13 sie 2006 - 12:50

p.s. lewa reke po zapieciu 2 biegu mozesz wsadzic do kieszeni :)

dokladnie. Tylko ze prawa tez mozesz schowac bo gn 250 na 2 bez gazu tez jezdzi.

#8 kuki007

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 12 sierpień 2006
  • Skąd:Rumia

Napisano nie, 13 sie 2006 - 13:10

moja na 2 gaśnie :|

a na jedynce jak sie zagrzeje tez ... wczoraj po 45 minutach jazdy zaczela mi szarpac a potem na luzie nawet gasła...

#9 MarekW

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 9 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 09 lipiec 2006
  • Skąd:mazowieckie
  • Motocykl:honda cb 500

Napisano nie, 13 sie 2006 - 13:10

Moje rady techniczne.

Robiąc usemki musisz siedzieć jak najbliżej zbiornika, dzięki temu łatwiej będziesz robił zwrowty.
Druga rada, czasami pomaga jak nogi dokładnie przyciskasz do baku.

Mimo że prawojazdy mam 6 lat, to często jak widze kawałek placu czy też wolną drogę zrobie sobie kilka kułek tak dla wprawy. Daje to naprawde dużo frajdy szczególnie jak wychodzi.


Jednak kluczem jest trening.

Użytkownik MarekW edytował ten post nie, 13 sie 2006 - 13:29


#10 Gwoździu

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 80 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 14 październik 2003
  • Skąd:Lubin
  • Motocykl:cbr1100xx :)

Napisano nie, 13 sie 2006 - 13:30

Prawko mam od czterech lat

Dla mnie łatwiejsze bylo ósemkowanie na Gienku , jesli bardziej wychylalem się sam, zamiast pochylac mocno motocykl :)

pomagalo

#11 Fenix69

    NOWICJUSZ - trzecia Mordka

  • Forumowicze
  • 66 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 27 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:CBR1000RR, YZF-R1

Napisano nie, 13 sie 2006 - 13:37

...Moje rady techniczne....Druga rada, czasami pomaga jak nogi dokładnie przyciskasz do baku...


Nie wiem kto Cię uczył ale takie rady to o kant ..... potłuc

NOGI ZAWSZE LUŹNO powinny być a podstawą jest przeciwskręt, im bardziej chcesz skręcić tym bardziej przechylasz się do zewnętrznej.

Poza tym jak wyżej - tegoroczna ósemka jest szerokości boiska do nogi - nie sposób z niej wyjechać

#12 NiceTree

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 893 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 17 sierpień 2004
  • Skąd:PL

Napisano nie, 13 sie 2006 - 14:13

Zakręt zaczynaj po zewnętrznej środek przy wewnętrznej i wyjeżdzasz na zewnętrzną.
Przynajmniej mi tak najwygodniej. Siądź blisko baku, prawie na nim.
Nie wiem czy tylko ja mam tak, że podczas robienia osemki przy większej prędkości
ciągnie mnie żeby nogę do przodu wystawiać, chyba za dużo nawyków z crossu :)
Swoją drogą z nogą z przodu fajnie się kręci ciasne ósemki, np po wewnętrznej linii ale to chyba jest zabronione na egzaminie.

#13 Tuzmen

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 562 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 22 kwiecień 2006
  • Skąd:Warka/Zagnańsk
  • Motocykl:FZ1

Napisano nie, 13 sie 2006 - 17:44

Nie bój się pochylić mocniej maszyny (najprościej przeciwskrętem) jak widzisz, że się nie zmieścisz, a wszystko będzie OK. A potem już tylko ćwiczenia...pod koniec będziesz w zależności od chęci przycierał podnóżki, albo turlał się powolutku (i co ważne stabilnie).

Powodzenia :)


Kolega chyba nie czytał dokładnie, chodzi o kręcenie osemek. Znaleźć mi kozaka który w osemki wchodzi przeciwskrętem.

Co do porad: nie panikuj, nie wiem ile masz godzin za sobą, ale na kursie jest ich tyle że nie ma siły, musisz sie nauczyć. Poprostu po kolejnej godzinie praktyki zauważysz o co biega, co pomaga i jak poprawić błędy.

Ostatnio sprawdzałem na ile te nauki zostają w glowie po roku od kursu. Moją CB500 kręciłem lepiej niż MZ na kursie. Co dowodzi że praktyka jest tu najważniejsza. Teorie zostaw sobie gdy kupisz wlasny motocykl i bedziesz mial ochote pożyć dłużej, nie rozwalając sie na ślepym kredensie.

pozdrawiam bluesowo

ps: dodam tylko ze takie podstawowe informacje jak dodawanie gazu w zakrecie czy balans ciałem powinien przekazać ci instruktor jazdy.

Użytkownik Tuzmen edytował ten post nie, 13 sie 2006 - 17:51


#14 Vatzeque

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2330 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 05 lipiec 2005
  • Skąd:Żory
  • Motocykl:ホンダ

Napisano nie, 13 sie 2006 - 18:30

NOGI ZAWSZE LUŹNO

.... takie rzeczy to tylko w erze...

#15 sobieś

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 22 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 30 lipiec 2006
  • Skąd:ostroda
  • Motocykl:SV 650

Napisano nie, 13 sie 2006 - 19:06

Ja robiłem kurs i zdalem prawkojakis miesiac temu, tez latalem endurkiem dwusówem wczesnieji cholernie ciezko było mi sie zmiescic w ósemke za pierwszym razem , u mnie pomogło słowo "wolniej...!!!!!"
Pózniej tez zauwazyłem ze sr 250 ma owiele wiekszy skret i ósemke kręciłem na bardzo wolnych obrotach.Co do samej techniki wjezdzania w ósemke to zawsze staralem trzymac sie srodka dociskajac bak kolanami....


#16 Vatzeque

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2330 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 05 lipiec 2005
  • Skąd:Żory
  • Motocykl:ホンダ

Napisano nie, 13 sie 2006 - 20:10

dociskajac bak kolanami....

Klucz do sukcesu. Przy usemce kluczem jest balans ciałem, gdy nogi mamy luźne na nic się zdaje nasze gimnastykowanie, gdy nie potrafimy przenieść balansu przez biodra na motocykl.

#17 Sylwek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • HALO Szczecin
  • 233 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 21 grudzień 2005
  • Skąd:Szczecin

Napisano nie, 13 sie 2006 - 21:39

patrzec sie na pacholek lub na wewnetrzna linie a nie przed kolo motocykla. Na poczatku wydaje sie troche nie naturalne ale tak jest wlasnie OK

#18 Bacher

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 232 postów
  • Na FM od: 13 wrzesień 2005
  • Skąd:Oświęcim/Kraków
  • Motocykl:GSX-R

Napisano pon, 14 sie 2006 - 11:09

Kolega chyba nie czytał dokładnie, chodzi o kręcenie osemek. Znaleźć mi kozaka który w osemki wchodzi przeciwskrętem.

Nie przeczytałeś dokładnie mojego posta :biggrin: Mówiłem o ratowaniu sytuacji gdy czujesz, że jakimś cudem nie zmieścisz sie w ósemce. Myślę, że takie rozwiązanie w tym wypadku jest odpowiednie :biggrin:

A co do wchodzenia i pokonywania całej ósemki przeciwskrętem to powiem Ci, że próbowałem (chyba jeszcze w czerwcu) i efekt po chwili ćwiczeń był bardzo fajny :icon_razz: Błyskawicznie przechodzisz z jednego boku na drugi :icon_razz: Hehe...tylko bardzo szybko mnie to potrafiło zmęczyć, bo musiałem się bardzo mocno skupić.
Zaznaczam, że na egzamin sie to zdecydowanie nie nadaje (zbyt agresywne), ale dostarcza wielu ciekawych doświadczeń i mnóstwo radości :)

#19 Gusto

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 221 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 24 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:FZS600

Napisano pon, 14 sie 2006 - 12:41

Moj sposob to:
- siedziec prosto, klejnoty przycisniete do baku :icon_razz:
- nogi przycisniete do baku
- lapki mocno na kierowniku, jak czujesz, ze Ci moto leci to troszke gazu.

Pierwotnie za cholere nie udawalo mi sie skrecac w prawo na osemce, w lewo jak po szynach, a w prawo za cholere, musialem sie podpierac. Nie wiem OCB, pewnie chodzi o to, czy ktos jest "prawo-nozny" czy "lewo-nozny" (jak na nartach, hehe :icon_razz:

Aha, i polecam czwiczyc na starej, malej osemce (jesli masz mozliwosc). Wtedy przejscie na nowa, duza bedzie dosyc luzne (wiadomo, na egzaminie dochodzi stresik, i te osemki sie niejako "mniejsze" robia :biggrin:)

#20 silencium

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Zbanowani
  • 45 postów
  • Na FM od: 16 kwiecień 2006
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:Suzuki GSXR 750 '89

Napisano pon, 14 sie 2006 - 13:04

Ja na kursie ten manewr ćwiczyłem na starej ósemce, która jest mniejsza. Jeździłem na niej tak długo, aż mi się już rzygać chciało :icon_razz: Jeździłem na dwójce bez dodawania gazu . Po takim treningu większą ósemkę na egzaminie przejechałem z palcem w nosie.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |