Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Centrowanie i składanie kół szprychowanych


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 LORD VADER

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2653 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 15 maj 2006
  • Skąd:zadupie
  • Motocykl:kaczka / CZ600V Transalp

Napisano czw, 03 sie 2006 - 22:41

No spod chromu zaczyna mi wyłażić rdza. Kół i szprych do GRata brak (jak i reszty części) i musze dać do chromowania co wiąże sie z demolką całego koła i koniecznością póżniejszego złożenia.
W związku z powyższym prosze o podawanie adresów warsztatów, cen i recenzji wykonanej roboty (zwłaszcza po dłuższym czasie uzytkowania).
Najlepiej w łódzkim ale to raczej mało istotne bo od czego mamy kuriera czy poczte polską.
pzdr.

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D 


#2 Wazzabii

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1037 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 28 styczeń 2005
  • Skąd:Polska
  • Motocykl:KTM SXC 400 00'

Napisano czw, 03 sie 2006 - 23:15

co do szprych to tylko dorabianie, przerabialem temat miesiac temu
polecam http://www.bartnik.bigduo.pl
dorzucaja nawet kilka szprych gratis, niklowane albo zwykle (nie wiem czy chromowane tez robia),
jak chcesz chromowane no to kup zwykle i daj do zakladu gdzie Ci pochromuja

a centrowanie i zaplatanie to robilem z ojcem :(
trzyma sie a ze motocykl enduro no to kolo troche dostaje, luzow na szprychach nie ma, nic nie peka

mi tych ludzi z czestochowy to wlasnie tu koledzy z forum polecili i bardzo im dziekuje

pozdro

#3 fakir_

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 341 postów
  • Na FM od: 14 luty 2009
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:VFR 750 & XT600z Ténéré

Napisano pią, 20 paź 2017 - 15:02

Czy ktoś z Was może się podzielić opinią na temat dorabianych szprych? Czy nie luzują się po krótkim czasie itp...
 
Ja natomiast spotkałem się z opinią, że z racji małej piasty z przodu w połączeniu z zagiętymi główkami szprychy powstaje bardzo duży moment który może pozrywać łby szprychy która jest wykonana ze zwykłej stali (nie wiem z jakiego rodzaju stali są dorabiane szprychy) zwłaszcza przy gwałtownym hamowaniu, a efekt takiego zdarzenia z pewnością nie należy do miłych.
Natomiast oryginalne szprychy są ponoć wykonane ze stali molibdenowo-chromowej i są znacznie wytrzymalsze i takie powinno się stosować.
 
Waham się i zastanawiam ile w tym prawdy, koszt oryginalnych szprych jest dość wysoki bo ok 500zł, natomiast dorabiane mogę mieć za ok. 160-180zł, mowa tu w dwóch przypadkach o komplecie razem z nyplami, w przypadku szprych dorabianych są one o średnicy 4mm, nyple natomiast posiadają średnice 8mm co wiąże się z rozwierceniem otworów w feldze z fabrycznych 7mm na 8mm.
 
Moje niestety nie nadają się do użytku, ponieważ kilka mam już pozrywanych, reszta nie daje się odkręcić od nypli i duża cześć jest mocno skorodowana.
Zastanawiam się ile prawdy w tym co napisałem, jeśli faktycznie do Yamahy XT nadają się tylko te oryginalne, to nie ma się co zastanawiać i zakładam oryginał :)


#4 Oldmotory

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 18 postów
  • Na FM od: 02 listopad 2016
  • Skąd:WLKP
  • Motocykl:honda

Napisano pią, 04 maj 2018 - 08:32

Witam! 

Rzadko bywam na tym forum, dlatego proszę nie przyznawać mi nagrody "złotej łopaty"   :biggrin: . Uważam, że temat jest ważny, a moje informacje mogą się przydać. 

Koła w motocyklach cross i enduro nie mają lekkiego życia. Zaniedbania w obsłudze szprych bardzo szybko generują spore koszty. Często jesteśmy też "ofiarami" poprzednich właścicieli.  Najczęstszym problemem są luźne szprychy i zapieczone nyple.

Niestety często bywa tak, że te dwa nieszczęścia powodują konieczność wymiany komplety szprych. Kto rozbierał stare koło wie, ile czasu i energii trzeba na to poświecić. Czasem lepiej od razu wyciąć stare szprychy, tym bardziej, że jeśli w trakcie rozbiórki "zabijemy" kilka sztuk to koszt zakupu brakujących, często osiąga wartość całego kompletu. Jeśli już musimy kupić nowe szprychy, to warto kupić szprychy oryginalne lub dobre zamienniki, dorabiane szprychy nadają się bardziej do zabytków niż do sportowych motocykli. Choć różnica w cenie jest spora, to nowe nierdzewne szprychy będą o wiele lepszym wyborem od cynkowanych.

Bardzo istotne jest dynamometryczne centrowanie kół.  Jest to jeden z najważniejszych czynników wpływających na wytrzymałość i żywotność koła!  Bezwzględnie konieczna jest częsta kontrola naciągu i dokręcanie luzujących się szprych . Luźne szprychy nie pracują, szybko się zapiekają i mamy ...powtórkę z rozrywki.

W razie pytań służę pomocą! 

Centrowanie kół 507-855-989






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |