Skocz do zawartości


Zdjęcie

Suzuki GS 550


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Borys

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 115 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 24 listopad 2002
  • Skąd:Olsztyn
  • Motocykl:CB 600 FS Hornet

Napisano śro, 21 maj 2003 - 17:04

Czesc-mozecie mi powiedziec pare slowek o suzuki GS 550.Mam na oku wlasnie taki sprzet i chcialbym poznac Wasze opinie.Ten "moj" to rocznik 82

Pozdrawiam

#2 Marlew

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1065 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 07 luty 2003
  • Skąd:Piaseczno, Wrocław
  • Motocykl:kolej na GSa

Napisano śro, 21 maj 2003 - 17:46

Czesc,
550 sprzet nie do zajezdzeniai wybitnie odporny na glupote, a teraz uwagi:
- uwazaj na fabrycznie zdlawione do 27 km modele - powrot do 50 km raczej sie nie oplaca finansowo
- nadaje sie na dluzsze trasy pod warunkiem ze nie bedziesz przekraczal 120 - powod WIBRACJE (potworne)
- zuzycie paliwa - normalnie 6 -6,5 (spokojna jazda w trasie 5)
-poniewaz sprzet jest wiekowy to nie ma zadnej szansy na znalezienie nowych czesci "no name" - jezeli pojdzie cos waznego to do dostania tylko oryginal (np. krocce ssace = 600pln/komplet, pierscienie ok 1000pln/komplet itd)
- uzywane czesci trafiaja sie bardzo rzadko
-poza tym b.zrywny (50km, 1982 rok i 5 s do 100), w miare szybki - ok. 175
- jak masz na oku Katane to zaleta jest tez zbiornik 23 l
- przy ostrym hamowaniu zapala sie kontrolka cisnienia oleju - nie ma sie co martwic ten typ tak ma (jak sie nie zapali to znaczy ze miska olejowa jest sprzed 1980 roku i sprzet byl kombinowany)
- dobra ja moge jeszcze tak dlugo ale czy Ty to wytrzymasz - jak masz pytania pisz na priva
pozdr
PS poza silnikiem - rama b. sztywna, hamulce OK, lozyska typowe

#3 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3082 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26 side, RC46

Napisano śro, 21 maj 2003 - 18:34

Marlew napisał:

- uwazaj na fabrycznie zdlawione do 27 km modele - powrot do 50 km raczej sie nie oplaca finansowo


dlaczgo?co trzeba wymienić aby odblokować sprzęta?podobno np w gs500 wystarczy zmienić dysze i pokrywki w gaźniku!co trzeba zrobić w tym przypadku?

#4 Adam Medyna

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 115 postów
  • Na FM od: 31 marzec 2003
  • Skąd:Mississauga, Ontario

Napisano czw, 22 maj 2003 - 00:05

- nadaje sie na dluzsze trasy pod warunkiem ze nie bedziesz przekraczal 120 - powod WIBRACJE (potworne)
pozdr
PS poza silnikiem - rama b. sztywna, hamulce OK, lozyska typowe[/quote]

*** Bardzo dobry opis, ale mam kilka uwag.
Wibracje sa meczace, ale mozna z nimi zawalczyc o czym pisalem przy okazji wiekszych modeli - podstawa jest wal w dobrym stanie ( lozyska toczne) b.dokladna synchronizacja gaznikow i dokladne sprzwdzenie czy silnik przykrecony jest do ramy wlasciwym momentem na poszczegolnych uchwytach. Ogolnie 550 nie jest uwazane za model specjalnie wibracyjny w porownaniu z wiekszymi i sadze dlatego ze w twoim moto cos bylo nie tak.
Regulacja zaworow (jezeli to model 2 zaworowy ) plytkami, hamulce sa wlasnie OK jezeli wszystko jest w idealnym porzadku, niby 3 dyski ale zaciski przednie sa jednotloczkowe i to czuc.
No i najczestszy problem to instalacja ladowania baterii, dlatego jezeli kupuje sie uzywany GS to obowiazkowe jest pojawienie sie z miernikiem u sprzedajacego i zmierzenie ladowania na klemach aku przy wolnych obrotach i potem 5k obrotow.
Wszelkie motocykle bez ladowania, dymiace siwym dymem i wibrujace sa propozycja dla zamoznych majsterkowiczow i warto o tym pamietac.
Z drugiej strony GS 550 w dobrym stanie to maszynka na jakies 20 lat i 200 k km (lekko) - sa ludzie ktorzy zrobili 2x tyle.

#5 Borys

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 115 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 24 listopad 2002
  • Skąd:Olsztyn
  • Motocykl:CB 600 FS Hornet

Napisano czw, 22 maj 2003 - 09:24

Wielkie dzieki chlopaki-byc moze za kilka dni stane sie posiadaczem tej maszyny.

Pozdrawiam

#6 Marlew

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1065 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 07 luty 2003
  • Skąd:Piaseczno, Wrocław
  • Motocykl:kolej na GSa

Napisano pią, 23 maj 2003 - 08:11

Z drugiej strony GS 550 w dobrym stanie to maszynka na jakies 20 lat i 200 k km (lekko) - sa ludzie ktorzy zrobili 2x tyle.[/quote]

Witam,
to mnie pocieszyles bo moja ma dopiero 63 tys. i 21 lat, wracajac do wibracji - to nie jest tak ze sa nonstop do 6000 nic sie nie dzieje cisza i spokoj do 7500 mozna wytrzymac a pozniej nie mozna :-) (a silnik mam w tej chwili w stanie idealnym - poza luzami na pierscieniach ale to nie wplywa na wibracje)
Faktycznie do hamulcow trzeba sie przylozyc ale sa naprawde wystarczajace na 50 km mocy.
Zdlawienie - fabrycznie podobno inne dysze, inne walki rozrzadu, zdlawiane w warsztacie maja tylko zwezki na kolektorze wylotowym (ja takie mialem).
Adam, moze odpowiesz mi na jedno pytanie, do starszych GS lalo sie 20W/50 w mojej na korku stoi 10W/40 ale zastanowiam sie czy nie wrocic do 50 zwlaszcza przy luzach na pierscieniach - na pewno gestszy olej (goracy) wplynie na zmniejszenie zuzycia oleju ale czy nie wplynie na prace skrzyni biegow i sprzegla (gorzej i ciezej)?
pozdr

#7 Adam Medyna

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 115 postów
  • Na FM od: 31 marzec 2003
  • Skąd:Mississauga, Ontario

Napisano pią, 23 maj 2003 - 15:37

Nie ma znaczenia czy uzywasz 10W40, czy 20W50 - to tylko przesuniecie zakresu temperatur. W latach 80 tych ten pierwszy byl standartem dla chlodzonych powietrzem silnikow motocyklowych, teraz wydaje mi sie ze bardziej popularny jest 20W50 z powodu wiekszego wyboru.
Jezeli chcesz wymienic pierscienie to bardzo polecam uzbieranie pieniedzy na orginalne, mimo ze kwota jest pokazna ( u mnie $50 Can na jeden cylinder ). Wszelkie rzemieslnicze dorobki dostepne w Polsce moga w najlepszym wypadku szybko sie zuzyc a w najgorszym zdemolowac silnik ( chromowane pierscienie firmy Motus z luszczacym sie po 100 km chromem).
Jezeli jestes przekonany ze to pierscienie to OK, ale b.czesto dymienie i brak sprezania spowodowane jest stwardnieniem uszczelniaczy prowadnic polaczone z lekka nieszczelnoscia zaworow, co z kolei jest normalne po jakims czasie w motocyklach ktore stoja przez zime.

#8 Redas

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 512 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 28 październik 2002
  • Skąd:Łódż
  • Motocykl:Honda CB 750 K

Napisano sob, 24 maj 2003 - 05:54

Marlew napisał:



dlaczgo?co trzeba wymienić aby odblokować sprzęta?podobno np w gs500 wystarczy zmienić dysze i pokrywki w gaźniku!co trzeba zrobić w tym przypadku?


W GS 500 trzeba wymienic panewki.Tak slyszałem

#9 Adam Medyna

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 115 postów
  • Na FM od: 31 marzec 2003
  • Skąd:Mississauga, Ontario

Napisano sob, 24 maj 2003 - 19:05

W GS 500 trzeba wymienic panewki.Tak slyszałem[/quote]

*** Czy to byl zart ?
Jezeli nie to zastanow sie chlopie nad tym co panewka ( lozysko slizgowe walu korbowego i korbowodu ) moze miec wspolnego ze zwiekszaniem / zmniejszaniem mocy silnika ?
Nie wszystko co sie slyszy jest warte powtarzania, czesc oczywistych bzdur trzeba eliminowac zaraz po uslyszeniu:)))

#10 Marlew

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1065 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 07 luty 2003
  • Skąd:Piaseczno, Wrocław
  • Motocykl:kolej na GSa

Napisano pon, 26 maj 2003 - 08:13

Nie ma znaczenia czy uzywasz 10W40, czy 20W50 - to tylko przesuniecie zakresu temperatur. W latach 80 tych ten pierwszy byl standartem dla chlodzonych powietrzem silnikow motocyklowych, teraz wydaje mi sie ze bardziej popularny jest 20W50 z powodu wiekszego wyboru.
Jezeli chcesz wymienic pierscienie to bardzo polecam uzbieranie pieniedzy na orginalne, mimo ze kwota jest pokazna ( u mnie $50 Can na jeden cylinder ). Wszelkie rzemieslnicze dorobki dostepne w Polsce moga w najlepszym wypadku szybko sie zuzyc a w najgorszym zdemolowac silnik ( chromowane pierscienie firmy Motus z luszczacym sie po 100 km chromem).
Jezeli jestes przekonany ze to pierscienie to OK, ale b.czesto dymienie i brak sprezania spowodowane jest stwardnieniem uszczelniaczy prowadnic polaczone z lekka nieszczelnoscia zaworow, co z kolei jest normalne po jakims czasie w motocyklach ktore stoja przez zime.


Witam,
Adam dzieki za rade dot. pierscieni wlasnie zastanawialem sie czy odwazyc sie na polskie ale dam sobie spokoj. Jak napisalem ze silnik w stanie idealnym to tak jest - wymienione wszystkie uszczelki, uszczelniacze, planowana glowica, 0 luzow poza pierscieniami, 0 dymu z tlumikow ale bierze olej (spokojna jazda 0,5l/1000, szybka to nawet 1,5 l/1000)
wiec zostaja tylko pierscienie - u nas min 200 pln/cylinder.
Ale wracajac do oleju, roznica miedzy 10W40 a 20W50 to nie przesuniecie zakresu temperatur tylko wieksza gestosc przy wyzszej temperaturze ( w 20W50), a jak wieksza gestosc to i nizsze zuzycie oleju na pierscieniach - gesty lepiej zgarniaja pierscienie tylko czy skrzynia nie bedzie ciezko pracowac o to mi chodzilo.
pozdrawiam

#11 Adam Medyna

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 115 postów
  • Na FM od: 31 marzec 2003
  • Skąd:Mississauga, Ontario

Napisano pon, 26 maj 2003 - 20:09

Ale wracajac do oleju, roznica miedzy 10W40 a 20W50 to nie przesuniecie zakresu temperatur tylko wieksza gestosc przy wyzszej temperaturze ( w 20W50), a jak wieksza gestosc to i nizsze zuzycie oleju na pierscieniach - gesty lepiej zgarniaja pierscienie tylko czy skrzynia nie bedzie ciezko pracowac o to mi chodzilo.
pozdrawiam[/quote]

*** Jak go zwal tak go zwal - chodzilo mi o to samo, ale roznica nie jest drastyczna, sam jezdze na 20W50 w swoim GS 1150 i nie ma problemow ze skrzynia, a konstrukcyjnie obie skrzynie sa prawie identyczne. Ogolnie bardziej wazne niz rodzaj oleju sa jego regularne zmiany.
Wracajac na chwile do pierscieni to w moim GS szczytowy jest ze stali nierdzewnej z zaokraglonymi krawedziami ( bierze srodkiem ), drugi to zeliwny trapezowy, trzeci to zespol trzech stalowych pierscieni ze specjalna sprezyna w srodku - mysle ze komplet do twojego wyglada podobnie. Dlatego nic co kupisz w Polsce nie jest nawet w czesci na podobnym poziomie.
Jest mozliwe ze mimo zuzytych pierscieni masz dalej dobre tloki i cylindry - to znaczy mieszcza sie w tolerancjach, a pierscienie sie zuzyly i maja za duze luzy na zamkach.
To powoduje zuzycie oleju, ale remont jest prosty - kupujesz pierscienie nominalne i honujesz cylindry by ulatwic ich dotarcie. No i podczas docierania nie mozna jezdzic za wolno - do 3/4 obrotow na poszczegolnych biegach, pierwsza zmiana oleju po 100 km druga 500. Zycze powodzenia

#12 Marlew

    MOTONITA - miejski lanser

  • Forumowicze
  • 1065 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 07 luty 2003
  • Skąd:Piaseczno, Wrocław
  • Motocykl:kolej na GSa

Napisano wto, 27 maj 2003 - 17:42

Witam Adam,
cylindry mam jeszcze OK - widoczne slady obrobki w fabryce wiec wydaje mi sie ze wystarczy wymiana pierscieni (na oryginalne) ale chyba dopiero w zimie bo zal wydawac znowu na komplet uszczelek.
dzieki za rady
pozdrawiam




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań