Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaka opona do CB500


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Maxv

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 348 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 02 maj 2006
  • Skąd:Piaseczno k/ Wawy
  • Motocykl: Honda CB 500 R 1994

Napisano śro, 12 lip 2006 - 23:14

Mam pytanie ...jaki rozmiar opony max można założyć. Na tylna felgę w Hondzie CB 500 aby nie stracić na komforcie i bezpieczeństwie w czasie jazdy ????

#2 AsiekHonda

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 245 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 29 czerwiec 2005
  • Skąd:Warszawa/konstancin
  • Motocykl:ZZR600, Cb500

Napisano czw, 13 lip 2006 - 13:01

Podłączam sie do pytania ;)

#3 bartez

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 213 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 11 lipiec 2006
  • Skąd:Chełmno
  • Motocykl:YZ 450F

Napisano czw, 13 lip 2006 - 13:09

najlepiej orginalną taka jaką przewidział producent(chyba 130na80na17) ale 140 pewnie wejdzie i nie bedzie wiekszych zmian w prowadzeniu

#4 rYs

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 247 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 09 lipiec 2006
  • Skąd:Mielec / Lublin
  • Motocykl:Honda & Suzuki

Napisano czw, 13 lip 2006 - 13:13

taka, jaka przewiduje serwisowka do cb 500. 140-tez moze byc, ale po co zakladac szerokie opony do takich motocykli jak cb 500? moze i ladnie wyglada-ale traci sie na bezpieczenstwie jazdy. Mysle, ze wiecie dlaczego. No i w dobrym stanie...a nie jakas "nowa, 5-letnia uzywka".
pzdrr

#5 Maxv

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 348 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 02 maj 2006
  • Skąd:Piaseczno k/ Wawy
  • Motocykl: Honda CB 500 R 1994

Napisano czw, 13 lip 2006 - 16:12

Do CB 500 to i 160 wejdzie .....Na takiej właśnie ktoś jeździł wcześniej ....tylko że mordęga po koleinach ...Myślę właśnie o 140 ....

#6 Zanshin

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 147 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 04 październik 2006
  • Skąd:Augustów
  • Motocykl:HONDA CB 500 T

Napisano nie, 29 paź 2006 - 13:05

Ja mam problem innej natury ponieważ mam w bardzo złym stanie oponę przednią, szerszej nie zamierzam wstawiać, tylko chciałem zapytać czy musze zmieniać cały komplet od razu przód i tył??
a jesli nie musze to czy moge wstawić oponę używaną innego producenta na przód (tylna jeszcze dobrze się trzyma), w briefie napisali "nie wstawiać opon róznych producentów"?!?
Wiem że w autach trzeba mieć takie same opony na kazdej z osi...
Jak zrobic najlepiej i jaki wpływ ma to na bezpieczeństwo i komfort jazdy??

#7 skoal

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 475 postów
  • Na FM od: 26 październik 2006
  • Skąd:Śląsk

Napisano czw, 02 lis 2006 - 17:45

Jak ja mialem CB...to nawet nie przyszlo mi do glowy ze bede musial zmieniac jednoczesnie przod i tyl...zmienilem tylna oponke i jakos przezylem i sie nie zabilem :)... nie jestem pewny ale wydaje mi sie ze trzeba pamietac ze po zmianie oponki nalezy kolo wywazyc

#8 Tomek Kulik

    MGS Member

  • Spec
  • 3031 postów
  • Na FM od: 05 marzec 2005
  • Skąd:Wawa i okolice
  • Motocykl:XR400

Napisano czw, 02 lis 2006 - 20:35

Po co szersza opona? Żeby maszyna przestała skręcać?

Szkolenia: Kalisz - 12 kwietnia, Ułęż - 25 kwietnia.

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: Mokotów - Służewiec


#9 samolot

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 686 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 19 listopad 2005
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:Honda CBR 600 RR PC40

Napisano czw, 02 lis 2006 - 20:44

Tomek nie przesadzaj, w cbr 600F3 z tylu siedzi 160, natomist w f4 juz 180. Oba te motocykle maja silnik nieznacznie tylko rozniacy sie mocą.
Szersza opona bedzie bardziej wrazliwa na koleiny, ale za to ma inne zalety......

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40


#10 dono

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 249 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 26 wrzesień 2006
  • Skąd:Dzierzązna
  • Motocykl:Suzuki SV 650S

Napisano czw, 02 lis 2006 - 20:53

witam, też bym się chciał podłączyć do pytania. otóż w mojej cbz125 mam z przodu orginalnie oponke 2.75x18. niestety się słabo trzyma, głównie przez to że jest stara. ale przy wymianie chciałbym założyć jakąś 90/90x18, głównie dlatego że z 2.75 nie ma nic porządnego (np. na www.netcar.pl a i szersza opona miała by większą powierzchnie styku z asfaltem. czy warto założyć oponke 90/90 za jakieś 300zł czy może gorszą 2.75 za jakieś 150zł? miejsce pod błotnikeim na 90/90 jest.... proszę o opinie

#11 Pawel

    Spec - Mechanik

  • Go.Naked
  • 4916 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 05 wrzesień 2002
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:testowy

Napisano czw, 02 lis 2006 - 20:56

Więcej niż 140 nie ma sensu, oczywiście przy zmniejszeniu profilu. Zgadzam się z Tomkiem - najlepiej jest dać oryginalny rozmiar, ale ...
sam mam w VFR 180/55-17 zamiast 170/60-17. Po prostu dostałem super cenę na 180, a wiem, że w VFR 180 spisuje się OK. Nie ma co jednak przesadzać. 160 do CB 500 to lekkie przegięcie, taka guma nie bedzie prawidlowo wyprofilowana przy tak cienkiej feldze, nie chodzi tu tylko o "mieszczenie się" w wahaczu.

Pawel

#12 01kriters

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 728 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 13 czerwiec 2004
  • Skąd:Warszawa

Napisano czw, 02 lis 2006 - 20:59

Tomek nie przesadzaj, w cbr 600F3 z tylu siedzi 160, natomist w f4 juz 180. Oba te motocykle maja silnik nieznacznie tylko rozniacy sie mocą.
Szersza opona bedzie bardziej wrazliwa na koleiny, ale za to ma inne zalety......



Mocą się różnią i to wcale nie tak nieznacznie.
A nie pomyślałeś że szerokość felgi w F2 jest przystosowana do 160 a nie do 180??

#13 Pawel

    Spec - Mechanik

  • Go.Naked
  • 4916 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 05 wrzesień 2002
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:testowy

Napisano czw, 02 lis 2006 - 21:02

Tomek nie przesadzaj, w cbr 600F3 z tylu siedzi 160, natomist w f4 juz 180. Oba te motocykle maja silnik nieznacznie tylko rozniacy sie mocą.


A felga ??

#14 samolot

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 686 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 19 listopad 2005
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:Honda CBR 600 RR PC40

Napisano czw, 02 lis 2006 - 21:40

No felka w F4 bedzie szersza niz w f3 po to zeby opona sie wlasciwie wyproflowala w tejze feldze. Nie pamietam w jakim to moelu kawasaki ( ale chyba ZX9 ) przy tej samej szerokosci felgi montowano poczatkowo opone 180 a pozniej 190.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40


#15 lukimaster

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 597 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 20 styczeń 2006
  • Skąd:CCH (Kulm)
  • Motocykl:Fazer ... RN 25:-)

Napisano czw, 02 lis 2006 - 22:28

Ja mam problem innej natury ponieważ mam w bardzo złym stanie oponę przednią, szerszej nie zamierzam wstawiać, tylko chciałem zapytać czy musze zmieniać cały komplet od razu przód i tył??
a jesli nie musze to czy moge wstawić oponę używaną innego producenta na przód (tylna jeszcze dobrze się trzyma), w briefie napisali "nie wstawiać opon róznych producentów"?!?
Wiem że w autach trzeba mieć takie same opony na kazdej z osi...
Jak zrobic najlepiej i jaki wpływ ma to na bezpieczeństwo i komfort jazdy??

Ja tez wymieniłem tylko przednią oponę - przód jest Pirelli MT 75 w rozmiarze takim jaka fabryka zaleca, atył jest Bridgestone Battlax (tez rozmiar fabr.) Zmian ani pogorszenia komfortu nie odczułem :)
z tego co słyszałem to u Niemcowni motocykle musza miec opony przód/tył 'tego samego producenta'.

#16 dono

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 249 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 26 wrzesień 2006
  • Skąd:Dzierzązna
  • Motocykl:Suzuki SV 650S

Napisano pią, 03 lis 2006 - 10:23

odpowie mi ktoś? lukimaster, ja też myślę o pirelli mt75. dobrze się sprawuje ta opona? a w deszczu?

#17 mateuszm

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 282 postów
  • Na FM od: 23 listopad 2005
  • Skąd:Małopolska
  • Motocykl:Bandit 1200

Napisano pią, 03 lis 2006 - 13:52

Ja mam pytanie odnośnie oponki do tyłu, ale tym razem nie na temat szerokości, ale profilu. Jak wiadomo producent zaleca zakładanie do CB 500 oponki 130/80/17. O taką oponę troszkę trudno :banghead: Natomiast 130/70/17 jest już więcej... Czy taka różnica w profilu (10 %) może mieć jakiś znaczący wpływ na zachowanie motocykla czy można ją bez obaw założyć?

#18 samolot

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 686 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 19 listopad 2005
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:Honda CBR 600 RR PC40

Napisano pią, 03 lis 2006 - 14:21

Motocykl bedzie minimalnie wolniejszy i bedzie go bardziej trzezlo na wybojach. W zakretach motor bedzie prawie taki sam jak przed wymianą.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40


#19 markom13

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 444 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 06 wrzesień 2006
  • Skąd:Mazury
  • Motocykl:CBF1000 SA-6 ABS

Napisano pią, 03 lis 2006 - 22:43

[quote name='mateuszm' date='03 Listopad 2006 - 12:52' post='773714']
Ja mam pytanie odnośnie oponki do tyłu, ale tym razem nie na temat szerokości, ale profilu. Jak wiadomo producent zaleca zakładanie do CB 500 oponki 130/80/17. O taką oponę troszkę trudno ... [quote]

Nie bardzo rozumiem czemu trudno ? Chcesz to Ci załatwię ,chyba,ze rozmawiamy o używce.Ja teraz zmieniam cały kpl.na nowe Dunlopy GT501 ARX .I zakładam tylko takie jakie przewiduje fabryka :cool:

#20 lukimaster

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 597 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 20 styczeń 2006
  • Skąd:CCH (Kulm)
  • Motocykl:Fazer ... RN 25:-)

Napisano sob, 04 lis 2006 - 00:27

odpowie mi ktoś? lukimaster, ja też myślę o pirelli mt75. dobrze się sprawuje ta opona? a w deszczu?

Trudno mi się odniesc czy jest godna polecenia bo nie mam wiekszego odniesienia co do innych opon (ale na moje daje rade- równiez w deszczu). Pierwotnie założona była też Pirelli MT 75 (patrząc po kodzie daty produkcji jeszcze fabryczna!) Nie chciałem kombinować, a do tego udało mi sie przez kumpla wylicytowac za dobra cene (!) nówke sztuke na niemieckim e'bayu poszedłem po najmnejszej lini oporu i kupilem - jest ok.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


    Google (1)


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań