Skocz do zawartości


Zdjęcie

skladanie sie w winklach z "kolanem"


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
875 odpowiedzi w tym temacie

#641 Sikor

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2499 postów
  • Na FM od: 07 czerwiec 2011
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:KTM bitch!

Napisano wto, 20 sie 2013 - 11:30

 

 

Mógłbyś to rozwinąć, bo bardzo ciekawi mnie. Czym się różni ?

 

Jak założysz je na taką samą felgę i pomierzysz np. odległość poprzeczną od rantu do rantu, wysokość itp. to może wyjść co innego. Miałem tu na myśli modele torowe.


Użytkownik Sikor edytował ten post wto, 20 sie 2013 - 11:31


#642 YUBY

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Super-Moderatorzy
  • 11059 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 28 maj 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:RSV Factory

Napisano wto, 20 sie 2013 - 11:53

Dunlop i Pirelli na pewno mają inną odległość.


Dołączona grafika

#643 mike.kir

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 110 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 26 maj 2010
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:GSX 1100F '92

Napisano wto, 20 sie 2013 - 14:30

Wracając lekko do tematu, to śmigam sobie po parkingach marketowych wieczorami i zdarza mi się przycierać podnóżkami, czy czubkiem buta. Ciężko mi porównywać, ale czytałem że w moim moto są podnóżki dość nisko i stąd małe możliwości złożenia. Jak ocenić, czy dane złożenie, to maks sprzętu, czy kiepska technika? Mam dwie fotki z kursu Suzuki i jak ćwiczę to staram się zachowywać taką pozycję:

afl5.th.jpg

eftd.th.jpg

Wychodzić z ciałem bardziej, niżej, czy tak jest o.k. i muszę podnieść podnóżki jak chcę zejść niżej?



#644 adas7

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 418 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 24 marzec 2004
  • Skąd:Katowice
  • Motocykl:SC59,CBF125,EC300,R6,K2

Napisano wto, 20 sie 2013 - 14:57

Sety podnosi i cofa się raczej w super sportach, gdzie już i tak są wysoko w serii. Tutaj to chyba jest stare jajo, więc raczej słabo sportowy motocykl. Myślę że wykręcenie odbojników na stopkach to wystarczający tuning dla tego motocykla, jeżeli bez nich będziesz jechał stopkami po ziemi to pozostanie Ci już tylko większy zwis z motocykla, a potem zmiana sprzętu na coś co jest do tego bardziej przeznaczone. Moim zdaniem pozycja jest całkiem przyzwoita na tych fotkach.



#645 tiger666

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 360 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 10 kwiecień 2010
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:będzie zmiana

Napisano wto, 20 sie 2013 - 17:18

 

Kolejne możliwości:

1) za późno i za słabo odwijasz

2) tarcie butem = źle ustawiona stopa na secie

 

Rozwinięcie podpowiedzi 1 - po pierwszej sensownej regulacji zawieszenia (przez Łukasza Wieczorka i Sikora) moto zrobiło się dużo bardziej miękkie, co spowodowało ciągłe przycieranie setów praktycznie na wszystkich zakrętach. Na szczęście zamiast kombinować z podnoszeniem/przestawianiem setów usłyszałem dobrą radę i zacząłem naprawdę wcześniej odwijać, co natychmiast częściowo rozwiązało problem (chociaż seryjne sety faktycznie były u mnie dość nisko i potem znów zacząłem nimi drzeć, więc ostatecznie wymieniłem je). Ale ja bym zaczął od popracowania nad przepustnicą :)

Tylne zawiasy podkręciłem na max napięte/twarde, przód na seryjnych sprężynach i dosyć mocno siada przy puszczeniu gazu. Co do odwijania gazu, to tak przypuszczałem właśnie. Zapomnialem powiedziec jeszcze, że tylna opona jest zamknięta i ściera sie jak gumka na rantach, z kolei przód też tak samo, ale 5mm nieużywanej części opony, więc wychodzi na to że coś z gazem źle robie?

 

 

1. Jest kilka potencjalnych przyczyn:

 

- zbyt mocno siada tył na zawieszeniu, czyli:

-- za miękka sprężyna lub

-- za mało napięcia wstępnego tylnej sprężyny/zbyt miękka kompresja

-- za mało i zbyt późno otwierany gaz w zakręcie

 

- masz zbyt duże złożenie, czyli:

-- zła pozycja, np. wyginanie się w "X" co kładzie moto

-- zła technika, zły rozstaw masy, jazda na neutralnym gazie, zamykanie gazu ...

 

- masz CB500, to nie jest moto ze sportową geometrią ;) , może jedziesz po prostu na limicie

 

2. Nie. Slajder to ochrona, jak już się zrobiło błąd.

 

 

Limo, bluźnisz synu :) . Już nie chciałem pisać, ale sprostuję. Łatwość położenia moto w złożenie zależy od profilu opony. Jeśli opona po założeniu na felgę zrobi się czubata (a tak się dzieje, gdy założymy ciut szerszą oponę niż zaleca producent na drogi), wtedy moto łatwo wytrącić z równowagi - wejść w złożenie. Ponadto, taki profil gwarantuje dużą powierzchnię styku opony w złożeniu, więc przyczepność jest zdecydowanie większa i Twoja teza o łatwiejszych uślizgach jest po prostu jakąś herezją.

M. in. dlatego właśnie stało się standradem, że w sporcie 600 jeżdżą na oponach np. 190/55 lub 180/60, zależnie od producenta (bo tak naprawdę 190/55 Dunlop to nie to samo co 190/55 Pirelli przykładowo).

W zakręt wchodze na lekko otwartej przypustnicy, wygląda to tak że rozpedzam sie, troche hamuje i na neutralnej przepustnicy wchodze, potem odwijam. Nie zwieszam tyłka przy tym (co daje zwieszanie tyłka ?) Co znaczy pozycja X ? Jak wygląda i dlaczego jest zła?



#646 heniek128

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2249 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 27 marzec 2003
  • Skąd:Lubin
  • Motocykl:Brzydki

Napisano wto, 20 sie 2013 - 17:24

Z tyłu max utwardzić zawieszenie a z przodu jeśli jest możliwość można podnieść moto wyrównując lagi z półką (jeśli wystają). Za kilkadziesiąt zł jest też na jebaju adapter podnoszący podnóżki.


Tablet lub 200zł za założenie konta GO4X

http://olx.pl/oferta...99-ID4BMl9.html

 


#647 unikatowy

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 28 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 18 wrzesień 2012
  • Skąd:Munchen
  • Motocykl:CBR 600 F4

Napisano wto, 20 sie 2013 - 22:52

Do końca tygodnia wrzuce fotki do oceny ;/ moze jakoś pomożecie ;)



#648 Sikor

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2499 postów
  • Na FM od: 07 czerwiec 2011
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:KTM bitch!

Napisano śro, 21 sie 2013 - 01:49

Tylne zawiasy podkręciłem na max napięte/twarde, przód na seryjnych sprężynach i dosyć mocno siada przy puszczeniu gazu. Co do odwijania gazu, to tak przypuszczałem właśnie. Zapomnialem powiedziec jeszcze, że tylna opona jest zamknięta i ściera sie jak gumka na rantach, z kolei przód też tak samo, ale 5mm nieużywanej części opony, więc wychodzi na to że coś z gazem źle robie?

 

W zakręt wchodze na lekko otwartej przypustnicy, wygląda to tak że rozpedzam sie, troche hamuje i na neutralnej przepustnicy wchodze, potem odwijam. Nie zwieszam tyłka przy tym (co daje zwieszanie tyłka ?) Co znaczy pozycja X ? Jak wygląda i dlaczego jest zła?

 

"X" jest zły, nie robimy X-a

 

https://plus.google....348420230608134

 

Popatrz i pomyśl, czemu to jest złe.



#649 janek dzbanek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 141 postów
  • Wiek: 57
  • Na FM od: 06 listopad 2011
  • Skąd:Warszawa/USA
  • Motocykl:2013 Jamacha R6

Napisano śro, 21 sie 2013 - 02:08

Fajne foty. Na niebieskiej i czarnej hondzie to kobity?

Użytkownik janek dzbanek edytował ten post śro, 21 sie 2013 - 02:12


#650 tiger666

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 360 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 10 kwiecień 2010
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:będzie zmiana

Napisano śro, 21 sie 2013 - 17:39

 

"X" jest zły, nie robimy X-a

 

https://plus.google....348420230608134

 

Popatrz i pomyśl, czemu to jest złe.

Przychodzi mi do głowy słabsza możliwość manerwowania motocyklem, bo jest wykręcony w przeciwną stronę do zakrętu, no i chyba zakręt gorzej widzi, mocno spięty siedzi.



#651 Sikor

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2499 postów
  • Na FM od: 07 czerwiec 2011
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:KTM bitch!

Napisano śro, 21 sie 2013 - 17:49

To chyba też, ale chodzi o za mocne złożenie moto przy takiej skoliozie :) . Nie tędy droga

 

To nie jest najbardziej trafny przykład fotki, ciężko mi było znaleźć coś co lepiej to pokaże. W każdym razie chodzi tu o wyginanie ciała na zewnątrz zakrętu i "pchanie" motocykla w dół.


Użytkownik Sikor edytował ten post śro, 21 sie 2013 - 17:51


#652 heniek128

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2249 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 27 marzec 2003
  • Skąd:Lubin
  • Motocykl:Brzydki

Napisano śro, 21 sie 2013 - 17:57

o takie ;)

 

7926CCA2-D954-4C33-8A73-BEE7DFC5FFB3-495


Tablet lub 200zł za założenie konta GO4X

http://olx.pl/oferta...99-ID4BMl9.html

 


#653 tiger666

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 360 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 10 kwiecień 2010
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:będzie zmiana

Napisano śro, 21 sie 2013 - 17:59

Właśnie o to chodzi, że jak jest prędkość, to pojawia sie bariera w psychice (czy zawieszenie wytrzyma? czy opona nie pusci?) i człowiek się spina i nie panuje nad ciałem. Wtedy to juz nawet zapomina sie o patrzeniu w zakret

 

https://plus.google....348420230608134  a ta jest prawidłowa? o coś takiego chodzi?



#654 Zino R

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 193 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 24 lipiec 2011
  • Skąd:Pabianice
  • Motocykl:YAMAHA YZF R

Napisano śro, 21 sie 2013 - 18:21

Załączony plik  IMG_5363.JPG   124,44 KB   11 Ilość pobrań

 

Ja dopiero próbuje skręcać.

proszę o ocenę[nie patrząc na stopę wew] :)



#655 Sherman

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Forumowicze
  • 2287 postów
  • Na FM od: 27 czerwiec 2011
  • Skąd:Piaseczno/Wawa
  • Motocykl:Suzuki RM-Z 250

Napisano śro, 21 sie 2013 - 18:23

Tylne zawiasy podkręciłem na max napięte/twarde, przód na seryjnych sprężynach i dosyć mocno siada przy puszczeniu gazu

 

To IMHO nie jest dobrze ustawiony motocykl, bo właśnie bardzo ważne jest to, żeby przód i tył pracował symetrycznie - pomęcz Sikora, on naprawdę już dobrze rozkminia temat i bardzo fajnie mi ustawił sprzęt pomimo tego, że mam złą sprężynę w tylnym zawiasie (na wagę 85, a ważę 75 kg). I nie daj sobie wmówić, że "najpierw technika, potem ustawianie maszyny", bo jedno nie przeszkadza drugiemu i właśnie dobrze ustawiony zawias pomaga poprawnie jeździć. Motocykl prowadzi się pewnie, odpowiednio pracuje na hamowaniach i przy zmianie obciążeń podczas przechodzenia z hamowania na przyspieszanie, nie mówiąc o tym, że zupełnie inaczej skręca i utrzymuje linię podczas pokonywania zakrętów.

Reasumując - pomęcz Sikora, bo to uczynny chłop i wie co trzeba zrobić, żeby osiągnąć/zniwelować dany efekt :)


9jdoxu.jpg


#656 fantom

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 969 postów
  • Na FM od: 11 wrzesień 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:F4iS

Napisano śro, 21 sie 2013 - 20:24


Ja dopiero próbuje skręcać.

proszę o ocenę[nie patrząc na stopę wew] :)

 

Oceny przez internet nie są wiarygodne :) To jest już wyjście na prostą, więc nie ma co oceniać. Oprócz tego, że za bardzo po zewnętrznej :)



#657 Zino R

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 193 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 24 lipiec 2011
  • Skąd:Pabianice
  • Motocykl:YAMAHA YZF R

Napisano śro, 21 sie 2013 - 20:55

Oceny przez internet nie są wiarygodne :) To jest już wyjście na prostą, więc nie ma co oceniać. Oprócz tego, że za bardzo po zewnętrznej :)


To już jakaś wskazówka:-)

#658 piórko

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2844 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 28 sierpień 2011
  • Skąd:Józefów k./Legionowa
  • Motocykl:ZX-6R, CBR 600RR

Napisano śro, 21 sie 2013 - 21:03

Rany, jedżcie na jakieś sensowne szkolenie (byle nie w "Linii"), a nie porady na forum. 




 


#659 janek dzbanek

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 141 postów
  • Wiek: 57
  • Na FM od: 06 listopad 2011
  • Skąd:Warszawa/USA
  • Motocykl:2013 Jamacha R6

Napisano śro, 21 sie 2013 - 23:19





 
"X" jest zły, nie robimy X-a
 
https://plus.google....348420230608134
 
Popatrz i pomyśl, czemu to jest złe.

Przychodzi mi do głowy słabsza możliwość manerwowania motocyklem, bo jest wykręcony w przeciwną stronę do zakrętu, no i chyba zakręt gorzej widzi, mocno spięty siedzi.

X ma prawdopodobnie same minusy poza jednym: w zakręt zajrzysz dalej.
Tu masz klasycznego skoliotycznego X-a w moim wykonaniu (od 20-tej sekundy). Trudno o lepszy przykład złego brania łuku.


Użytkownik janek dzbanek edytował ten post śro, 21 sie 2013 - 23:21


#660 szramer

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2785 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 25 maj 2002
  • Skąd:Indy
  • Motocykl:XT600/R6/450SXF/ZX12R

Napisano śro, 21 sie 2013 - 23:44

niewiem co wy z tym kolanem dla mnie to efekt uboczny albo odbijanie sie przy uciekajacym przodzie :laugh:


WERA#111




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań