Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dorabianie TARCZ SPRZĘGŁOWYCH.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lucass

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 790 postów
  • Wiek: 25
  • Na FM od: 18 wrzesień 2004
  • Skąd:KĄTOWNIA
  • Motocykl:bardzo fajny

Napisano sob, 24 gru 2005 - 00:58

Honda xl 500R, sprzęgło mokre, wszystko w tym samym oleju.
Podczas dzisiejszej jazdy sprzęgło zaczeło się ślizgać :/ Po rozebraniu okazało się że już praktycznie nie mam już tarczy sprzęgłowych. Nowe odpadają - jedna tarcza kosztuje 166zł http://www.sklep.lar...cdf4ad2299f6d23

Mam następujące pomysły na wiejskie patenty na te sprzęgło
- podkladki pod sprężyny dociskające, ew doszlifować elementy ograniczające ruch kopuly dociskającej tarcze - choć sprężyny mają dobre wymiary to pozwoli to na mocniejże docisnięcie się tarczy w tym przypadku obawiam się o to czy w ten sposób nie zniszczę sobie tych sprężyn, i czy jak dojdzie do momentu w którym na sprzęgle zostaną same blaszane tarcze, z całkowitym brakiem "korków" to jakie będą konsekwencje oprucz twardego, gwałtownego działania sprzęgła??


- pomysł 2 - kiedyś słyszałem, że panowie którzy regenerują tarcze ogólnie zreguly sprowadzają się do wetknięcia nowych "korków"
Jako że muj motor to żaden ścig myślę że taki patent by z powodzeniem można stosować, interesuje mnie materiał z którego należało by takie "korki" wykonać, wiem że jakieś tam shl i piersze wsk miały z identycznego korka jak jest po winie.

Czy jest jakiś nieco lepszy od korka jakościowo, tani i łatwo dostępny na to materiał??

P.S. Proszę o wyrozumiałość, uwzględnijcie to że mieszkam na wsi i nie należe do tych którzy ładują niewiadomo ile kasy w moto. Rozumiem, że
dla Panów Pawła czy Piotra takie coś to jest szczyt "maniany", ale jest to zrozumiałe bo mają swoje zakłady i dbają o renome, a ja chcem tylko jeździć, jeździć i jeździć :)

#2 Asmodan

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 578 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 13 kwiecień 2005
  • Skąd:Leszno/Poznań
  • Motocykl:Husqvarna TE450 + SuMo

Napisano sob, 24 gru 2005 - 01:34

po pierwsze to jest cena z komplet a nie za jedna tarcze poprostu jest blad w opisie. po drugie nie jestes w stanie zregenerowac tarczy domowymi sposobami bo ona jak znam zycie to nie jest tak jak w komarku z korka zrobiona tylko z mieszanki jakis sciernych i stawiajacych duzy opor materialow. a i mam takie pytanie na co bys chcial przykleic te korki do tej tarczy (na kropelke?) bo ja nie wiem jak jest w xlce ale pamietam jak kiedys kumplowi wymienialem w dt 80 to tarcza byla jedna integralna czescia z powieszchnia cierna podobnie mialem u siebie w dt 125 ale tam wnetrze nie bylo z teflonu tylko stali. wymieniajac tarcze wymien tez sprezyny to tez jest cena za komplet.

#3 Dominik Szymański

    Tempus Fugit

  • Administrator
  • 7627 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 12 październik 2002
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:brudne i czyste

Napisano sob, 24 gru 2005 - 01:38

166 zł za komplet to jest pryszcz. Ja płacilem rok temu do Monstera 950 zł... (suche sprz.: tarcze, przekładki, sprężyny) :-x
I tak jak mówi asmodan, tam nie ma korka tylko jakieś spieki. A dawanie podkładek pod sprężyny da radę na parę kilometrów... Zainwestuj te 166 zł w swoją przyjemność.
pzdr
hrg.pl

#4 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zwijacz asfaltu

  • Forumowicze
  • 6001 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano sob, 24 gru 2005 - 09:55

po kupnie tarcz namocz je w oleju najlepiej zeby pre dni tak sobie plywaly w oleju
KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#5 Maly-PMI

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 618 postów
  • Wiek: 24
  • Na FM od: 12 czerwiec 2005
  • Skąd:Międzychód
  • Motocykl:zmiana sprzeta

Napisano sob, 24 gru 2005 - 10:36

po kupnie tarcz namocz je w oleju najlepiej zeby pre dni tak sobie plywaly w oleju

yyyy mozesz troche wyjasnic to ? Dlaczego itp. To dotyczy 2T tez ?

#6 tm85

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 345 postów
  • Na FM od: 19 wrzesień 2004
  • Skąd:Osterode Ostpreussen
  • Motocykl:GS500 ; EXC520

Napisano sob, 24 gru 2005 - 11:06

Jeśli 166 PLN za komplet to naprawdę niewiele.

#7 enduromaster

    Spec - Enduro

  • Spec
  • 5272 postów
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 04 lipiec 2005
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:CB400N Eurosport'83

Napisano sob, 24 gru 2005 - 11:30

yyyy mozesz troche wyjasnic to ? Dlaczego itp. To dotyczy 2T tez ?


po to aby się dobrze kleiło z przekładkami, robi się tak przy każdym mokrym sprzęgle

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

 


#8 awful

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 608 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 04 grudzień 2005
  • Skąd:3miasto
  • Motocykl:gsxf 600

Napisano sob, 24 gru 2005 - 12:48

w jakim oleju?

takim samym jak w skrzyni?nowym? zużytym?jakimś specjalnym?a może bez różnicy?(no moze poza spożywczym :D :D

podejrzewam ze one nie nasiąkają nim;), więc moze wystarczy je dobrze posmarować np pędzelkiem?

#9 maxkls

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 76 postów
  • Na FM od: 08 maj 2005
  • Skąd:śląsk
  • Motocykl:ZZR 1400

Napisano sob, 24 gru 2005 - 13:27

Zle podejrzewasz, nasiakaja olejem. A w takim oleju w jakim maja pracowac i najlepiej nowym.

#10 Asmodan

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 578 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 13 kwiecień 2005
  • Skąd:Leszno/Poznań
  • Motocykl:Husqvarna TE450 + SuMo

Napisano sob, 24 gru 2005 - 13:46

Z opakowania sprzegla EBC:
" IMPORTANT INSTALLATION PROCEDURE"
1. Soak Friction Plates in drivecase oil for up 2 hours if possible before instalation. Failure to do so may resault in plates burning under heavy use.
2. The use of Graphite or other friction reducing agents in drivecase oil may promote clutch slip.
3 With engine running, slip clutch for few secount to remove excess oil before riding."

Wlasnie na takich jak wy zarabiaja mechanicy bo oni nie smaruja sprzegla pedzelkiem... ale coz takie jest zycie :twisted:

#11 Pawel

    Spec - Mechanik

  • Go.Naked
  • 4916 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 05 wrzesień 2002
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:testowy

Napisano sob, 24 gru 2005 - 13:53

Rozumiem, że  
dla Panów Pawła czy Piotra takie coś to jest szczyt "maniany"


A i owszem :-). Koledzy już Cie wyporowadzili z błędu - cena jest za komplet, kupuj nowe tarcze (najlepiej też sprężyny za około 30 zł) i montuj nowe elementy. Moczenie tarcz w oleju jest zalecane, po to, by nie przyjarały sie na sucho podczas pierwszego odpalenia.

Pawel




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań