Skocz do zawartości


Zdjęcie

Dlaczego sprzegło ciagnie?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 guziq

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 297 postów
  • Na FM od: 21 sierpień 2004
  • Skąd:Żyrardów/Nowy Sącz

Napisano pią, 19 sie 2005 - 08:51

Witam.
Wczoraj odebrałem Jawe od mechanika. Niby wszytko jest cacy ale sprzęgło delikatnie ciągnie i trudno wrzucic luz na postoju. Przed chwilą naciagnąłem troche linke (zlikwidowałem luz na dzwigni sprzegła) i jest troche lepiej (moge wrzucic luz). Dlaczego nie moge ustawic tego luzu na dzwigni sprzegła? Jeśli mechanik zapomniałby włozyc tej kulki miedzy popychacze sprzegłowe byłyby jakis objawy czy nie? Czy wymiana tarcz pomoże? Mechanik mówił że to przez to.

#2 MariuszN

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 118 postów
  • Na FM od: 04 lipiec 2005
  • Skąd:Olsztyn

Napisano pią, 19 sie 2005 - 09:06

Jak tarcze są już nie pierwszej młodości to wymiana tarcz napewno pomoze i oczywiście sprężyn one grają ważną role!! a kulka między popychaczami to taki niezły "patent" można go zastosować

#3 guziq

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 297 postów
  • Na FM od: 21 sierpień 2004
  • Skąd:Żyrardów/Nowy Sącz

Napisano pią, 19 sie 2005 - 09:08

w jawie kulka miedzy popychaczami jest standardowo tylko nie wiem czy miechanik ja włożył. Ale raczej tak, widać ze sie koles zna. I wszystko bez silikonu złozył. Nigdzie nawet uszczelki nie widac.

#4 MariuszN

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 118 postów
  • Na FM od: 04 lipiec 2005
  • Skąd:Olsztyn

Napisano pią, 19 sie 2005 - 09:15

Nie ma kulki standardowo!!!! na 100% wiem co mówie kulka to takie dobre udoskonalenie!!!

#5 qpa

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2527 postów
  • Na FM od: 12 czerwiec 2005
  • Skąd:Lbn
  • Motocykl:wsk

Napisano pią, 19 sie 2005 - 09:56

jeste na bank

#6 andrzejtomecki

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 515 postów
  • Na FM od: 04 grudzień 2004
  • Skąd:Strumień
  • Motocykl:Yamaha DT 125 RE

Napisano pią, 19 sie 2005 - 10:38

na bank jest kulka
Gdyby mechanik nie wlozyl kulki a popychacz jest dlugosci takiej jak powinien byc z kulką(ktorej rzekomo mialo by nie byc) to chyba wogule nie bylo by sprzegla wiec na moje oko to nie przez kulke, zobacz na silniku czy na koncu linki przy silniku po wcisnieciu sprzegla dochodzi do konca i sprezynka jest na maxa scisnieta, u mnie troche w ogarze pancerz byl jakby za krotki i dalem wiecej podkladek, pomogla tez wymiana oleju

#7 emzet

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 385 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 26 kwiecień 2005
  • Skąd:Kraków - Nowa Huta
  • Motocykl:Jawa TS350

Napisano pią, 19 sie 2005 - 17:45

orginalnie nie ma kulki, była juz na ten temat dyskusja.
musisz dojsc do porozumienia ze sprzegłem, regulacja nie jest łatwa, ale da sie zrobic. jesli masz kulke mozliwe ze popychacze są lekko uszkodzone (to co u mnie :) ) regulacja:

Regulacja sprzęgła:
- zdjąć prawą pokrywę silnika;
- śrubę regulacyjną linki sprzęgła (znajdującą się w połowie długości linki) wkręcić do końca (rys. 3.10); nastąpi wówczas poluzowanie dźwigni rę­cznej sprzęgła i śruby 2 mocującej linkę sprzęgła;
- odkręcić śrubę 2 mocującą linkę sprzęgła 3 w dźwigni półautomatu 5;
- usunąć zanieczyszczenia z krzywki samoczynnego wyłączania 4 i dźwigni 5 za pomocą benzyny lub oleju napędowego;
- przesunąć dźwignię 5 w kierunku krzywki 4 i z powrotem; niemożność poruszenia dźwigni oznacza brak odpowiedniego luzu na śrubie regulacyjnej; istnieje wówczas niebezpieczeństwo poślizgu sprzęgła, a tym samym spalenie okładzin; w takim wypadku należy odkręcić śrubę regulacyjną 1 w lewą stronę, tak by między rolką dźwigni 5 a krzywką 4 wystąpił niewielki luz;
- właściwą wartość luzu ustawia się likwidując go początkowo przez dokręcenie śruby regulacyjnej 1, w prawo do oporu, a następnie przez odkręcenie jej o 1/3 obrotu ustalając tę wielkość za pomocą sześciokątnego łba śruby 1;
- zamocować linkę (wyciągając ją w lewo do oporu), dokręcając śrubę 2;
- śrubą regulacyjną linki sprzęgła ustawić luz 2 mm przy dźwigni sprzęgła na kierownicy (rys. 3.11);
- nasmarować krzywkę 4 i rolkę dźwigni 5 smarem w miejscu styku;
- zamontować pokrywę prawą silnika.

obrazek:
http://gumpal.republ...grafika/3.8.GIF

jesli nie dojdziesz do porozumienia ze sprzegłem po regulacji mozliwe ze tarczki sa juz zuzyte - pomaga tylko wymiana na nowe (komplet mozna dostac za 20-30zł)

#8 MariuszN

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 118 postów
  • Na FM od: 04 lipiec 2005
  • Skąd:Olsztyn

Napisano pią, 19 sie 2005 - 18:49

Dzięki emzet za obrone w sumie nie chciało mi się kłócić ale wiedziełem że mam racje!!

#9 emzet

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 385 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 26 kwiecień 2005
  • Skąd:Kraków - Nowa Huta
  • Motocykl:Jawa TS350

Napisano pią, 19 sie 2005 - 19:01

http://gumpal.republ...ika/3.12pow.GIF
http://www.mz-b.de/j...fo/kclutch1.gif
http://www.mz-b.de/638/638-g4.gif

czy widac gdzies kulke pomiedzy popychaczami??
patent stosowany gdy nie chce sie wymienic uszkodzonego (rozklepanego) popychacza bądz tarczy sprzegła.

#10 MariuszN

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 118 postów
  • Na FM od: 04 lipiec 2005
  • Skąd:Olsztyn

Napisano pią, 19 sie 2005 - 19:51

DOKŁADNIE EMZET!!!!!!!!!!!!!! kulka działa jak takie "łozysko"

#11 guziq

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 297 postów
  • Na FM od: 21 sierpień 2004
  • Skąd:Żyrardów/Nowy Sącz

Napisano sob, 20 sie 2005 - 07:29

Przyznaje sie do pomyłki. Dawno nie rozbierałem silnik i zapomniałem gdzie jest ta kulka. A na tych rysunkach widać że jest miedzy śrubką regulacji a popychaczem. Mój błąd.
Mam jeszcze taka prośbe (pytanie): czy ktos ma zdjecia kosza sprzęgłowego od CZ-ty? Tego stalowego. Podobno dużo lepszy jest. Co sądzicie o takiej zamianie?

#12 MariuszN

    NOWICJUSZ - podwórkowy kaskader

  • Forumowicze
  • 118 postów
  • Na FM od: 04 lipiec 2005
  • Skąd:Olsztyn

Napisano sob, 20 sie 2005 - 08:32

Zmiana na pewno na lepsze w jawoskim gwinty sie rozciągały i lubił sie ukruszyć

#13 emzet

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 385 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 26 kwiecień 2005
  • Skąd:Kraków - Nowa Huta
  • Motocykl:Jawa TS350

Napisano sob, 20 sie 2005 - 09:00

Zmiana na pewno na lepsze w jawoskim gwinty sie rozciągały i lubił sie ukruszyć


ehh, to takia obiegowa opinia...
moze i gwynty przeciagały, ale to wina uzytkowników którzy wkrecali stare sruby z zjechanym gwintem. dla mnie wadą orginalnego kosza jest to, ze jest aluminiowy i tarcze sprzegła wybijaja w koszu coraz to wieksze przerwy (nie wiem jak to opisac dlatego foto:
Dołączona grafika
wybija sie tak jak czerwona kreska na koszu)
takie zuzycie powoduje czasem szarpanie przy ruszaniu. raz postawiłem na koło przez takie szarpanie, i to ruszajac ze swiateł... oczywiscie to nie jakies tak whellie, ale przód uniosło :)

#14 guziq

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 297 postów
  • Na FM od: 21 sierpień 2004
  • Skąd:Żyrardów/Nowy Sącz

Napisano sob, 20 sie 2005 - 11:14

Ja mam u siebie stalowy kosz, tylko zabierak jest aluminiowy. I u mnie jest odwrotnie: kosz jest jak nowy, ale za to tarcze sie rozklepuja :)

[ Dopisane: 21-08-2005, 14:53 ]
jutro bede zmianiał tarczki sprzęgłowe w mojej Jawci. Na co zwrócic uwage przy zakładaniu nowych zeby nie pozrywać gwintów w zabieraku?

#15 gobert

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 221 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 24 czerwiec 2005
  • Skąd:Pruszków
  • Motocykl:kz1000p,ts350,mt12

Napisano wto, 23 sie 2005 - 06:06

U mnie też jest stalowy.
Jedno co mi się nie podobało to to, że zabierak nie wchodził całą długością wielowpustu na wałek główny. Powodem jest konieczność istnienia podkładki dystansowej pod tuleją kosza sprzęgłowego, aby łańcuch nie był przekoszony w stosunku do małej zębatki na wale.
Efekt jest taki, że dochodzi do wybijania wielowpustu na zabieraku z powodu zbyt małej powierzchni styku.
Nic się nie da z tym zrobić, pomołoby osadzenie głębiej zębatki na czopie wału, ale to oznacza jego zeszlifowanie. Ktoś miał podobną sytuację?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań