Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ustawianie zapłonu w -W-F-M-ce, WSce.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 GaCek

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 842 postów
  • Na FM od: 18 sierpień 2004
  • Skąd:Białystok

Napisano śro, 27 lip 2005 - 21:46

Jak sie ustawia zapłon w silniku 125 ccm?? Niby głupie pytanie ale .... Nie piszcie mi całej procedury odkrecanie po śrubce bo nie oto mi chodzi. Z tego co wiem to powinien być 3 mm przed GMP. Tylko jest taki problem że na iskrowniku w -W-F-M-ce nowego typy (taki sam jak w większości WSKach) nieda się osiągnąć magicznych 3 mm. Zawsze wychodzi 1-2mm. Z pewnością nie jeden z was też miał taki problem. Odkreciłem wszyskie śruby trzymające cały zapłon i dopiero jak ustawiłem 3mm przed GMP to teraz nie idzie przykręcić iskrownika. Jedyny sposób to podszlifować troche miejsc na śruby w podstawe iskrownika. Iskrownik jak i magneto pochodzą z jednego kompetu.

Chce ustawić zapłon tak jak sie zaleca a nie na oko.

Jakie mogą być objawy zbym opuźnionego zapłony (w granicach 1-2 mm przed GMP) ??

Prosiłbym o szybką odpowiedź. Z góry dzięki.

#2 Pipcyk

    Spec - Mechanik

  • Forumowicze
  • 1888 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 14 listopad 2002
  • Skąd:Andrychów
  • Motocykl:DL1000V

Napisano śro, 27 lip 2005 - 22:52

proponuje najpierw sprawdzić odstep styków przerywacza.
powinien wynosic on około 0,35 - 0,45 mm ( o ile się nie myle)
dopiero po tym bierzemy sie za ustwianie wyprzedzenia zapłonu.
Częstokroć w WSK i WFM zdaża się przestawienie czopa wału korbowego na którym znajduje sie ciezkie koło magnesowe.
Wał jest składany na wcisk i czasami dochodzi do takiej sytuacji.

#3 Qler

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 510 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 30 grudzień 2002
  • Skąd:Miechów
  • Motocykl:CZ 175

Napisano nie, 31 lip 2005 - 16:00

Częstokroć w WSK i WFM zdaża się przestawienie czopa wału korbowego na którym znajduje sie ciezkie koło magnesowe.
Wał jest składany na wcisk i czasami dochodzi do takiej sytuacji.


Dokladnie tak i jeszcze dodam ze gdy w krzywce sie wyrabialo wciecie na klin to czesto "mechanicy" zmieniali krzywke nitujac jak popadlo, wiec nie zdziw sie takze jak rozwarcie stykow przerywacza Ci wyjdzie w momencie kiedy nie ma okienka w kole magnesowym - taki patent mam w 2 z 8 moich kol magnesowych do WFM (w WSK byly o tyle lepsze ze mialy okienka dookola a nie tylko 2), poza tym taki patent czesto uniemozliwia odpowiednie ustawienie zaplonu, bo magnesy sa troszke inaczej w stosunku do rozwierania sie stykow niz fabryka to przewidziala.

#4 GaCek

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 842 postów
  • Na FM od: 18 sierpień 2004
  • Skąd:Białystok

Napisano nie, 31 lip 2005 - 20:35

Dokladnie tak i jeszcze dodam ze gdy w krzywce sie wyrabialo wciecie na klin to czesto "mechanicy" zmieniali krzywke nitujac jak popadlo, wiec nie zdziw sie takze jak rozwarcie stykow przerywacza Ci wyjdzie w momencie kiedy nie ma okienka w kole magnesowym - taki patent mam w 2 z 8 moich kol magnesowych do WFM (w WSK byly o tyle lepsze ze mialy okienka dookola a nie tylko 2), poza tym taki patent czesto uniemozliwia odpowiednie ustawienie zaplonu, bo magnesy sa troszke inaczej w stosunku do rozwierania sie stykow niz fabryka to przewidziala.


Umnie krzywka nie były nigby nitowana ani przeze mnia ani przez poprzedniego właściciela. Ale miejsce n klin jest już troche wyrobione w krzywce.
Koło magnesowe mam już z tych nowszych -W-F-M-ek (1966r) więc jest już taki sam zapłon oraz magneto jak w WSce. Podszlifowałem troche podstawe iskrownika i teraz zapłon jest tak jak trzeba ustawiony (3mm przed GMP). Ale prawde mówiąc to teraz motor tak samo chodzi jak i wcześniej.

#5 Qler

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 510 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 30 grudzień 2002
  • Skąd:Miechów
  • Motocykl:CZ 175

Napisano pon, 01 sie 2005 - 20:42

Ja prawde mowiac eksperymentowalem z wyprzedzeniem, najpierw mialem 3.5, pozniej 3 a teraz okolo 2.7 i powiem Ci ze jest roznica pomiedzy 3 a 2.7. Mialem tez przez jakis czas 2.5, ale kichal w gaznik. Teraz na 2.7 ma dosyc dobrego kopa jak na WFM i nic strzela. No ale to nie w kazdym egzemplarzu bedzie dobre ustawienie, najlepiej sobie eksperymentlnie dograc najlepse ustawienie zaplonu.

#6 GaCek

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 842 postów
  • Na FM od: 18 sierpień 2004
  • Skąd:Białystok

Napisano pon, 01 sie 2005 - 22:01

Prawde mówiac to na poprzednim ustawieniu i na tym co teraz jest tak samo. Qler ile pujdzie twoja -W-F-M-ka na poszczególnych biegach??

#7 MOC

    MOTOCYKLISTA - jeździec z głową

  • Forumowicze
  • 5534 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 24 marzec 2005
  • Skąd:Wawa/Jastrzebie
  • Motocykl:SOKÓŁ 600 RT

Napisano wto, 02 sie 2005 - 01:17

sobie chyba jaja robicie, wfm to nie jest motocykl wyczynowy zeby ja tak meczyc, ona ma sobie pyrkotac i jechac a nie zwijac asfalt na kazdych swiatlach...
:mrgreen:

#8 GaCek

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 842 postów
  • Na FM od: 18 sierpień 2004
  • Skąd:Białystok

Napisano wto, 02 sie 2005 - 08:46

Kolego nikt tu nie mówi że -W-F-M-ka wykręca zawrotne prędkości. Ale taka jazda jak to ty piszesz że ma tylko pyrkać (30-40 km/h bo wtedy ona pyrka) to ja dziękuje. Pytam się ile -W-F-M-ka wyciągnie normalnie na kolejnych biegach po to bo chcem porównać osągi innych -W-F-M-ek z moją.

#9 Qler

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - polerant szprych

  • Forumowicze
  • 510 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 30 grudzień 2002
  • Skąd:Miechów
  • Motocykl:CZ 175

Napisano wto, 02 sie 2005 - 10:02

Hmm trudno powiedziec ile jedzie na poszczegulnych biegach, nigdy jej nie cisnolem do oporu. :(
Ale na 3 jechalem ~65 kmph licznikowe, co nie bylo jej maxem bo jeszcze mialem w manetce troche.
Za to moja druga WFM ('60) jechalem ok. 80kmph licznikowo, ale specjalnie ja ustawilem w taki sposob ze na wolnych obrotach ja zalewalo (dostawala za duzo paliwa niz powinna i stad ta predkosc). :P

Poza tym sam wiesz jak dokladny jest licznik w WFM :P

Czuje po prostu na przyspieszeniu, ze jest lepiej niz na innych ustawieniach. ;)
Ale tak jak mowie najlepiej samemu dojsc do tego na ile mm Twoj silnik chodzi najlepiej, w koncu Twoja juz jest chyba 6 KM, a moja ma zaledwie 4.5KM ('58 rok)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


    Google (1)


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań