Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

A mi nie wychodzi ósemka nie wiem dlaczego:(


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
84 odpowiedzi w tym temacie

#81 quasimodoo

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 742 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 29 marzec 2013
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:MW-750 i inne

Napisano śro, 02 sie 2017 - 07:04

Kilka rzeczy : jedynka i puścić powoli sprzęgło - niech jedzie. Nie ruszaj gazem ani sprzęgłem, czasem minimalnie przyhamuj tylnim. Jaja/jajniki z dala od baku. Patrz gdzie jedziesz, a w zasadzie gdzie chcesz jechać, rozluźnij się i 8 pójdzie spokojnie.

Coś Pan pomyliłeś ;).

Jak ma się rozluźnić, jeżeli ma siedzieć daleko od baniaka? Wówczas kurczowo będzie trzymać się kiery, a to największy błąd. Blisko zbiornika, mocno ściskamy baniak kolanami (oczywiście bez przesady, coby nie powgniatać ;) ) ręce jak najluźniej na kierownicy, coby nerwowości nie wprowadzać ;).

A reszta to już tylko praktyka... i tylny hebel też się przydaje, tylko trzeba wiedzieć kiedy i jak zastosować.... I nie bać się pochylania moto...

I jak Kolega nade mną napisał, na nowej 8 jest naprawdę dużo miejsca... i nie ma problemu coby ją kręcić sprzętami tymi które mają wordy.


"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.


#82 Dejv81

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 91 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 22 luty 2015
  • Skąd:WWL

Napisano śro, 02 sie 2017 - 07:09

Stara ósemka jest trudniejsza do zrobienia, raz bo mniejsza, dwa bo wymusza tor jazdy.
Nowa jest łatwiejsza, bo większa, więcej miejsca na korekty i to ty decydujesz jak jedziesz....
Obydwie w warunkach placu nauki do zrobienia :)

Zgadza się, miałem okazję czterema różnymi motocyklami od 125 do 750 robić ten manewr, zarówno na starej jak i nowej, tak że tak coś tam jakiś pogląd mam się mi wydaje aczkolwiek może mi się wydawać :)

Tak samo jak slalom wolny można spokojnie płynnie bez użycia hebla i sprzęgła zrobić tak samo też moim zdaniem bez udziwnień robić ósemkę, która jest łatwiejsza od slalomu wolnego zdecydowanie, aby moto się turlalo minimum 10 km/h, najlepiej tez moim zdaniem z praktyki unikać maks skrętu kierą aż do ogranicznika bo w tym momencie plus za mała prędkość i niewłaściwy balans moto/ciało = podparcie nogą, można to zniwelować operując gazem co by wyciągnąć trochę....

Generalnie sposób na manewr każdy indywidualnie znajduje, jak mu wygodniej, lepiej, z heblem czy bez itp aby z efektem :)

Użytkownik Dejv81 edytował ten post śro, 02 sie 2017 - 07:13


#83 lago

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 13 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 22 październik 2016
  • Skąd:Krobia
  • Motocykl:GSR600

Napisano śro, 02 sie 2017 - 08:16

ja zauważyłem takie specyficzne zachwianie moto przy skręcaniu do ograniczników zarówno przy ósemce i przy slalomie wolnym.

może to doprowadzić do podparcia nogą i z tego co widzę lepiej dobijania unikać na rzecz mocniejszych przechyłów.

oczywiście piszę to ze swojego punktu widzenia ;)


Użytkownik lago edytował ten post śro, 02 sie 2017 - 08:16


#84 Wertyder

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • Forumowicze
  • 431 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 22 czerwiec 2015
  • Skąd:Kraków

Napisano śro, 02 sie 2017 - 09:55

ja zauważyłem takie specyficzne zachwianie moto przy skręcaniu do ograniczników zarówno przy ósemce i przy slalomie wolnym.
może to doprowadzić do podparcia nogą i z tego co widzę lepiej dobijania unikać na rzecz mocniejszych przechyłów.
oczywiście piszę to ze swojego punktu widzenia ;)

Może i punkt widzenia indywidualny ale znajduje potwierdzenie w praktyce ;).

#85 adam_tomasz

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 26 postów
  • Na FM od: 31 maj 2016
  • Skąd:Poznań

Napisano śro, 02 sie 2017 - 10:08

Coś Pan pomyliłeś ;).

Jak ma się rozluźnić, jeżeli ma siedzieć daleko od baniaka? Wówczas kurczowo będzie trzymać się kiery, a to największy błąd. Blisko zbiornika, mocno ściskamy baniak kolanami (oczywiście bez przesady, coby nie powgniatać ;) ) ręce jak najluźniej na kierownicy, coby nerwowości nie wprowadzać ;).

A reszta to już tylko praktyka... i tylny hebel też się przydaje, tylko trzeba wiedzieć kiedy i jak zastosować.... I nie bać się pochylania moto...

I jak Kolega nade mną napisał, na nowej 8 jest naprawdę dużo miejsca... i nie ma problemu coby ją kręcić sprzętami tymi które mają wordy.

Dokładnie tak jak mówi quasimodoo, siedzimy jak najbliżej baku, a nie na środku, w odległości pięści czy na końcu naszego siedzenia. To wtedy mamy właśnie najlepszą kontrolę nad motocyklem i to dzięki temu nasze ręce mogą być luźno bez napinania mięśni położone na kierownicy.

 

ja zauważyłem takie specyficzne zachwianie moto przy skręcaniu do ograniczników zarówno przy ósemce i przy slalomie wolnym.

może to doprowadzić do podparcia nogą i z tego co widzę lepiej dobijania unikać na rzecz mocniejszych przechyłów.

oczywiście piszę to ze swojego punktu widzenia ;)

Nie tylko Ty to zauważyłeś :) W większości przypadków kiedy dobijesz kierownicą do ograniczników tracisz równowagę (mowa oczywiście o małych prędkościach bo przy większych nie dobijemy :) ) i najczęściej kończy się to podpórką, ale czasami też glebą. Możemy się od tego uchronić dodaniem gazu co jeżeli mamy miejsce faktycznie może pomóc, ale może też spowodować wjechanie w kogoś lub w coś. Jest jeszcze opcja najlepsza poprzez mocne balansowanie ciałem - co wykorzystują min. stunterzy.


Instruktor nauki jazdy A,B - Poznań

http://szkola-motocy...a.blogspot.com/

 

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |