Skocz do zawartości


Zdjęcie

Silnik Jednosuwowy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 adam87

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1504 postów
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 11 luty 2004
  • Skąd:Warszawa - Żoliborz
  • Motocykl:Aprilia Pegaso 650 Cube

Napisano nie, 05 cze 2005 - 20:48

Niedługo w mechanice trzeba będzie zrobić dział "Mechanika 1T" ;)
Ciekawe jak to pracuje:
http://www.zss.pl/~m.../referat_05.htm

#2 zurek1976

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • HALO Szczecin
  • 86 postów
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:Szczecin

Napisano pon, 06 cze 2005 - 09:41

Hohoho...
A to ciekawostka! Pewnie odgłos pracy ma jak sieczkarnia, ale kto wie...
Nie bardzo tylko sobie wyobrażam przełożenie ruchu korbowodu na napęd. Może być kłopotliwe. Ale jeśli się ustawi ów silnik w osi motocykla to może i da się z tego zrobić napęd na dwa koła? :-) Ale by była jazda!
Pozdr.

#3 rad3k

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 831 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 16 styczeń 2003
  • Skąd:Warszawa-Bemowo
  • Motocykl:Fireblade

Napisano pon, 06 cze 2005 - 09:46

Podobno od 2007 roku takie silniki maja byc montowane w bolidach moto gp ,ktorych pojemnosc ma zostac ograniczona do 800ccm :/

#4 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 8988 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano pon, 06 cze 2005 - 09:54

Nie wchodząc w szczegóły pomysłu i pomysłodawcy jest to dosyć stara konstrukcja jakiegoś szkota.
Na początku lat osiemdziesiątych pracując jako mechanik w kopalni na warsztacie remontowym w ciągu kilku dni z kolegą zbudowaliśmy takie cosik i nawet nam zapaliło a po chwili dostał rezonansu i po kilku sekundach rozpadł się jak ruski granat. Na szczęście nic nikomu się nie stało i sobie odpuściliśmy.
Może kiedyś jeszcze do tego wrócimy a narazie niech siętym inni bawią.
Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

#5 hiszpan

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • HALO Szczecin
  • 825 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 22 październik 2003
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:VFR800A

Napisano pon, 06 cze 2005 - 10:05

hmmm w sumie to jak na moje oko to ten silnik jest czymś w rodzaju boksera 2T. autor opisu sam napisał, że na 1 obrót wału silnik wykonuje 1 suw dla 1 cylindra. W ten sposób silnik gwiaździsty jak z samolotu może być np silnikiem 0,5 suwowym bo przy 4 cylindrach zapłony mogą byc co 90 stopni obrotu wału. idea jednak jest ciekawa.

#6 zurek1976

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • HALO Szczecin
  • 86 postów
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:Szczecin

Napisano pon, 06 cze 2005 - 10:06

O to to!!
Dobrze powiedziane - rezonans. Też o tym chwilkę myślałem i tu wydaje się, że rozsądnym rozwiązaniem by było złożenie silnika o przynajmniej dwóch takich cylindrach. Poprawne, ze strony wibracji, rozwiązanie było by przy trzech cyl. Albo pięciu.....
Pomijam koszt ;)

#7 kubaDR600

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 295 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 06 sierpień 2004
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:DR350S & Gazela

Napisano pon, 06 cze 2005 - 10:10

Hohoho...
A to ciekawostka! Pewnie odgłos pracy ma jak sieczkarnia, ale kto wie...
Nie bardzo tylko sobie wyobrażam przełożenie ruchu korbowodu na napęd. Może być kłopotliwe. Ale jeśli się ustawi ów silnik w osi motocykla to może i da się z tego zrobić napęd na dwa koła? :-) Ale by była jazda!
Pozdr.


Dlaczego miałby być jaki kolwiek problem z przeniesieniem ruchu korbowodu dalej? wystarczy że będzie miał jeszcze część pośrednią łączącą go z wałem korbowym a dalej już tradycyjnie.

#8 hiszpan

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • HALO Szczecin
  • 825 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 22 październik 2003
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:VFR800A

Napisano pon, 06 cze 2005 - 10:14

a tak przy okazji to silnik turbinowy (turbina gazowa) w takim razie ilo suwowym jest silnikiem? ;) nie podoba mi sie określenie "silnik jednosuwowy" w tym artykule. sugeruje ono, że silnik ten wykonując 2 cykle pracy na jeden obrót wału tylko pracuje a tutaj jest jak w klasycznym silniku 2T także sprężanie tyle, że nie w skrzyni korbowej a poprzez dodatkowy tłoczek.
PZDR!

#9 kubaDR600

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 295 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 06 sierpień 2004
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:DR350S & Gazela

Napisano pon, 06 cze 2005 - 10:21

a tak przy okazji to silnik turbinowy (turbina gazowa) w takim razie ilo suwowym jest silnikiem? ;) nie podoba mi sie określenie "silnik jednosuwowy" w tym artykule. sugeruje ono, że silnik ten wykonując 2 cykle pracy na jeden obrót wału tylko pracuje a tutaj jest jak w klasycznym silniku 2T także sprężanie tyle, że nie w skrzyni korbowej a poprzez dodatkowy tłoczek.
PZDR!


A co ma ilość obrotów wału do typu silnika? Wedłyg twojego toku rozumowania silnik jawy 350 też powinien być nazwany jednosuwowym i rzędowa czterosuwowa czwórka również.

Ilośc suwów potrzebnych do wykonania pełnego cyklu pracy silnika określana jest zawsze na jednym cylindrze (mówimy o suwach a nie obrotach)

Turbinowy silnik jest silnikiem przepływowym i tam nie ma "suwów" - co ma piernik do wiatraka?

#10 zurek1976

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • HALO Szczecin
  • 86 postów
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:Szczecin

Napisano pon, 06 cze 2005 - 10:22

a tak przy okazji to silnik turbinowy (turbina gazowa) w takim razie ilo suwowym jest silnikiem? ;)
PZDR!


Hmmm, może turbina to jednak maszyna cieplna, w przypadku której należy mówić o ciągu, a nie suwach?
Muszę zerknąć w stare papiery z wykładów ;)

Aha, na zlocie Junaka był teraz kolo na rusku z koszem, z silnikiem od Matiza + instalacja na gaz :D + wtrysk oleju napędowego do ukł.wydechowego :lol:

Oj, dawał radę! Niezły patent!

#11 kubaDR600

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 295 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 06 sierpień 2004
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:DR350S & Gazela

Napisano pon, 06 cze 2005 - 10:25

A ten ON w wydechu to po co? 8O

Zasłona dymna czy płomienie z rury?

#12 zurek1976

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • HALO Szczecin
  • 86 postów
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:Szczecin

Napisano pon, 06 cze 2005 - 10:29

A ten ON w wydechu to po co? 8O

Zasłona dymna czy płomienie z rury?


Dokładnie, zasłona dymna :-) Potrafił spowić całe zlotowisko w białej mgle ;)

#13 hiszpan

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • HALO Szczecin
  • 825 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 22 październik 2003
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:VFR800A

Napisano pon, 06 cze 2005 - 10:30

a tak przy okazji to silnik turbinowy (turbina gazowa) w takim razie ilo suwowym jest silnikiem? ;) nie podoba mi sie określenie "silnik jednosuwowy" w tym artykule. sugeruje ono, że silnik ten wykonując 2 cykle pracy na jeden obrót wału tylko pracuje a tutaj jest jak w klasycznym silniku 2T także sprężanie tyle, że nie w skrzyni korbowej a poprzez dodatkowy tłoczek.
PZDR!


A co ma ilość obrotów wału do typu silnika? Wedłyg twojego toku rozumowania silnik jawy 350 też powinien być nazwany jednosuwowym i rzędowa czterosuwowa czwórka również.

Ilośc suwów potrzebnych do wykonania pełnego cyklu pracy silnika określana jest zawsze na jednym cylindrze (mówimy o suwach a nie obrotach)

Turbinowy silnik jest silnikiem przepływowym i tam nie ma "suwów" - co ma piernik do wiatraka?

dlatego też właśnie napisałem, że nie podoba mi się określenie przez autora artykułu silnika jako jednosuwowy : "W ten sposób uzyskujemy pracę przy każdym ruchu tłoka głównego. W rezultacie można stwierdzić, że takie rozwiązanie połączone z wałem korbowym umożliwia uzyskanie pracy na każde 180o obrotu wału korbowego. Z tego wniosek, iż na pełen obrót wału przypadają dwa cykle pracy. Dla porównania można tylko dodać, że w silniku dwusuwowym jeden cykl pracy przypada na pełen obrót wału, zaś w silniku czterosuwowym jeden cykl pracy przypada na dwa obroty wału" + tytuł artykułu...
przykład silnika z Jawy 350 jest tutaj także dobry.
PZDR!

#14 Inhalt

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 283 postów
  • Na FM od: 07 marzec 2005
  • Skąd:okolice Gdańska
  • Motocykl:Yamaha XT 600

Napisano pon, 06 cze 2005 - 10:37

a tak przy okazji to silnik turbinowy (turbina gazowa) w takim razie ilo suwowym jest silnikiem?


Turbina nie jest silnikiem tłokowym więc nie ma dla niej zdefiniowanego pojęcia "suwu". Zatem pytanie nie ma racji bytu. To tak, jakby zapytać ilo suwowy jest silnik elektryczny.

#15 krasnal

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • VROC
  • 1156 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 30 październik 2002
  • Skąd:Bogatynia
  • Motocykl:VN1500ms

Napisano pon, 06 cze 2005 - 10:40

To tak, jakby zapytać ilo suwowy jest silnik elektryczny.

Zależy ilo-fazowy prąd napędza silnik ;)

#16 kubaDR600

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 295 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 06 sierpień 2004
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:DR350S & Gazela

Napisano pon, 06 cze 2005 - 10:42

Do hiszpana:

Tyle, że w tym silniku rzeczywiście będziesz miał dwa cykle na każdy obrót wału. Przy kazdym suwie tłoka masz suw pracy - tyle tylko, że raz z jednej a raz z drugiej strony.
Generalnie - jak już napisał Piotr Dudek - to żadna sensacja bo tego typu silniki pracowały dawno dawno temu - tyle , że to były silniki parowe.

#17 hiszpan

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • HALO Szczecin
  • 825 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 22 październik 2003
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:VFR800A

Napisano pon, 06 cze 2005 - 11:06

kiedys trafiłem na całą stronę www poświęconą dziwnym nietypowym konstrukcjom silników spalinowych. tam to dopiero były "patenty"...
a tak przy okazji kto z was widział tego wynalazcę z wczorajszego programu pasjonaci? koleś do silnika ZS mercedesa W124 zakombinował wtrysk wody. silnik podobno wg jego zapewnień po nagrzaniu pracuje na mieszance wodno paliwowej w stosunku 1:1. Nie podali jednak wyników co do trwałości silnika ani jego osiągów a szkoda ;P
PZDR!

#18 kubaDR600

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 295 postów
  • Wiek: 39
  • Na FM od: 06 sierpień 2004
  • Skąd:Łódź
  • Motocykl:DR350S & Gazela

Napisano pon, 06 cze 2005 - 11:19

kiedys trafiłem na całą stronę www poświęconą dziwnym nietypowym konstrukcjom silników spalinowych. tam to dopiero były "patenty"...
a tak przy okazji kto z was widział tego wynalazcę z wczorajszego programu pasjonaci? koleś do silnika ZS mercedesa W124 zakombinował wtrysk wody. silnik podobno wg jego zapewnień po nagrzaniu pracuje na mieszance wodno paliwowej w stosunku 1:1. Nie podali jednak wyników co do trwałości silnika ani jego osiągów a szkoda ;P
PZDR!


To też nie jest nowy pomysł ;) Lancia Delta w najmocniejszej wersji rajdowej z lat osiemdzisiatych miała taki patent (z 2000ccm osiągała o ile dobrze pamiętam ponad 400 KM co na tamte lata było niezłym osiagnięciem)

#19 hiszpan

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • HALO Szczecin
  • 825 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 22 październik 2003
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:VFR800A

Napisano pon, 06 cze 2005 - 11:28

kiedys trafiłem na całą stronę www poświęconą dziwnym nietypowym konstrukcjom silników spalinowych. tam to dopiero były "patenty"...
a tak przy okazji kto z was widział tego wynalazcę z wczorajszego programu pasjonaci? koleś do silnika ZS mercedesa W124 zakombinował wtrysk wody. silnik podobno wg jego zapewnień po nagrzaniu pracuje na mieszance wodno paliwowej w stosunku 1:1. Nie podali jednak wyników co do trwałości silnika ani jego osiągów a szkoda ;P
PZDR!


To też nie jest nowy pomysł :D Lancia Delta w najmocniejszej wersji rajdowej z lat osiemdzisiatych miała taki patent (z 2000ccm osiągała o ile dobrze pamiętam ponad 400 KM co na tamte lata było niezłym osiagnięciem)


hehe ale ona miała silnik z zapłonem iskrowym ZI a tutaj był ZS czyli diesel ;)
pomysł ciekawy... zamiast przyrostu objetości ze spalania paliwa przyrost objetości pary wodnej ;)
jak tak dalej pójdzie to nasi wspaniali posłowie bedą musiali i na wodę nałożyć akcyzę ;)

#20 Piotr Dudek

    Spec - Mechanik

  • Moderatorzy
  • 8988 postów
  • Wiek: 64
  • Na FM od: 13 wrzesień 2004
  • Skąd:Sosnowiec
  • Motocykl:HONDA CB 250 K0, CB250G

Napisano pon, 06 cze 2005 - 11:43

Panowie dyskusja jest b.ciekawa ale nie można pytać o obroty w silniku który nie ma wału ani zadnych wirujących części.
Zasada pracy tego silnika została przez nas ustalona jak "moja-twoja"
czyli dokładnie tak jak w silniku parowym.
Ta konstrukcja to silnik jednotłokowy , dwucylindrowy i naprawdę jednosuwowy.
Prototyp został użyty do napędu linearnego alternatora i bez problemów uzyskiwał 40.000 cykli na minutę.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


xenon i światła LED | skład węgla | opony zimowe | kierownik budowy Poznań | lotnisko odszkodowanie | malowanie poznań