Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Silkolene pro4 10W40


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
31 odpowiedzi w tym temacie

#21 Judas

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 169 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 06 kwiecień 2013
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Motocykl:CBR 650F, DR-Z 400 SM

Napisano sob, 02 mar 2019 - 12:13

A i ja sobie przypomniałem, że sprzęgło mi się ślizgało na motulu ale już nie pamiętam którym. Już miałem rozbierać i sprawdzać ale wlałem samochodowy i po problemie. Cały czas jeżdżę na samochodowym już dwa lata.


TT

Dwukrotnie już spotkałem się z opinią, że wlanie motula po samochodowym powoduje problemy ze sprzęgłem. Ciekawa opinia, ustosunkujesz się? Raz widziałem na własne oko, i stąd znam w/w teorię, smierć sprzęgła w SV 1000. Samochodówka, zmiana i 200km, laweta.

P.S. Trochę mam zwałę bo ten temat przypomina mi dyskusję o smarach do łańcucha. :laugh:


Użytkownik Judas edytował ten post sob, 02 mar 2019 - 12:14

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-...,CBR650F  2018-...

 


#22 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Super-Moderatorzy
  • 9430 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano sob, 02 mar 2019 - 18:36

Nie doczytałeś. Ja po motulu wlałem samochodowy i wróciło wszystko do normy a przed motulem używałem midlanda lub liqui moly.
Po dwóch latach na samochodowym moje sprzęgło jest przepiękne bez oznak zużycia, miesiąc temu miałem silnik na stole.



TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#23 Qadrat

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1582 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano sob, 02 mar 2019 - 18:46

 

Wpisalem w Google 

 

Motul 5100 Kupplung schleifen i nie wyskoczylo nic co wskazywalo by na slizganie sprzegla czy ine dolegliwosci.

 

:crossy:

 

A bo jak chodzi o niemcownię to tam musisz wpisać w google "Castrol Kupplung schleifen", oni nie znają innego oleju. Uprzedzę - wpisałem i wyskoczyło multum tematów ;)



#24 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Super-Moderatorzy
  • 9430 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano sob, 02 mar 2019 - 19:44

Tak, tutaj castrol ewryłer.


TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#25 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 10079 postów
  • Wiek: 97
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano nie, 03 mar 2019 - 16:26

 

A bo jak chodzi o niemcownię to tam musisz wpisać w google "Castrol Kupplung schleifen", oni nie znają innego oleju. Uprzedzę - wpisałem i wyskoczyło multum tematów ;)

 

Takjak mowilem, zarowno z Castroll'em jak i z MOTUL'em 5100zero problemow !

 

:crossy:



#26 Judas

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 169 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 06 kwiecień 2013
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Motocykl:CBR 650F, DR-Z 400 SM

Napisano pon, 04 mar 2019 - 09:09

Nie doczytałeś. Ja po motulu wlałem samochodowy i wróciło wszystko do normy a przed motulem używałem midlanda lub liqui moly.
Po dwóch latach na samochodowym moje sprzęgło jest przepiękne bez oznak zużycia, miesiąc temu miałem silnik na stole.



TT

Doczytałem. Ty nie odpowiedziałeś na pytanie. Dlaczego, według niektórych, szlag trafia sprzęgło po samochodowym? Czy pomylę się jak powiem, że olej samochodowy nie przewiduje pracy sprzęgła? I czy nie oznacza to pewnych różnic w samym oleju?

Wiecie co mnie bawi? Dam Wam przykład.

"Sandały są do dupy bo założyłem w grudniu w góry i odmroziłem palce". :laugh:

Po przeczytaniu takiego stwierdzenia z automatu autor takiego zdania zostaje uznany kretynem, prawda?

Sandały są winne... Winny, nie zły dobór obuwia tylko same sandały. Nawiązałem do sprayów do łańcucha, nikt nie zwrócił na to uwagi bo niby dlaczego. Ale powód jest prosty. Już od dawna, mam w garażu więcej niż jeden motocykl. Czyli różne silniki, układy napędowe, hamulcowe itd... I rzeczony spray, Castrol O-R na ZVMXie sprawował się rewelacyjnie a na VX2 już dużo gorzej. O-R w takim razie jest dobry czy to syf z Castrola?  Jak EBC piszczały w jednym a w drugim nie to EBC robi dobre klocki czy chu*owe? Czy Bridgestony 020 które w RFie żyły spokojnie a SV je zeżarła bezlitośnie niemal w oczach, to dobre opony były, czy szajs? Jest taki model Yamahy który miewa problemy z pracą skrzyni. Miewa, bo to są jednostkowe przypadki. I jedynym rozwiązaniem jest olej Bel-Raya. Czyni cuda czyli jest cudowny a wszystkie inne to szajs?

Powiem tak, pomijam kwestię podróbek produktów bo głupich nie sieją, za 3,50 polecą taniej kupić a potem produkt winny. Pomijam problemy powodowane niewłaściwą wcześniejszą eksploatacją typu preparaty samochodowe, oleje od koparek czy krem Nivea... Tak, to prawdziwe przykłady.

Wszystkie Castrole, Motule i Silkoleny są dobrymi olejami. Ale czasem jeden sprawdzi się lepiej inny gorzej. Aż tyle i tylko tyle.

A pierdzielenie że syf, że oszust ale nie powiem kto i gdzie to jest bardzo słabiutkie.


ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-...,CBR650F  2018-...

 


#27 Tommo

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1529 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer, VS1400

Napisano pon, 04 mar 2019 - 10:53

W samochodzie 300V, w motocyklu 5100. Żadnych problemów więc nie kombinuje, jeżdżę dalej.


Audi Sport


#28 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Super-Moderatorzy
  • 9430 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano pon, 04 mar 2019 - 12:14

Doczytałem. Ty nie odpowiedziałeś na pytanie. Dlaczego, według niektórych, szlag trafia sprzęgło po samochodowym? Czy pomylę się jak powiem, że olej samochodowy nie przewiduje pracy sprzęgła? I czy nie oznacza to pewnych różnic w samym oleju?

Wiecie co mnie bawi? Dam Wam przykład.

"Sandały są do dupy bo założyłem w grudniu w góry i odmroziłem palce". :laugh:

Po przeczytaniu takiego stwierdzenia z automatu autor takiego zdania zostaje uznany kretynem, prawda?

Sandały są winne... Winny, nie zły dobór obuwia tylko same sandały. Nawiązałem do sprayów do łańcucha, nikt nie zwrócił na to uwagi bo niby dlaczego. Ale powód jest prosty. Już od dawna, mam w garażu więcej niż jeden motocykl. Czyli różne silniki, układy napędowe, hamulcowe itd... I rzeczony spray, Castrol O-R na ZVMXie sprawował się rewelacyjnie a na VX2 już dużo gorzej. O-R w takim razie jest dobry czy to syf z Castrola?  Jak EBC piszczały w jednym a w drugim nie to EBC robi dobre klocki czy chujowe? Czy Bridgestony 020 które w RFie żyły spokojnie a SV je zeżarła bezlitośnie niemal w oczach, to dobre opony były, czy szajs? Jest taki model Yamahy który miewa problemy z pracą skrzyni. Miewa, bo to są jednostkowe przypadki. I jedynym rozwiązaniem jest olej Bel-Raya. Czyni cuda czyli jest cudowny a wszystkie inne to szajs?

Powiem tak, pomijam kwestię podróbek produktów bo głupich nie sieją, za 3,50 polecą taniej kupić a potem produkt winny. Pomijam problemy powodowane niewłaściwą wcześniejszą eksploatacją typu preparaty samochodowe, oleje od koparek czy krem Nivea... Tak, to prawdziwe przykłady.

Wszystkie Castrole, Motule i Silkoleny są dobrymi olejami. Ale czasem jeden sprawdzi się lepiej inny gorzej. Aż tyle i tylko tyle.

A pierdzielenie że syf, że oszust ale nie powiem kto i gdzie to jest bardzo słabiutkie.

Ładnie napisałeś. Ja nie słyszałem o czymś takim co opisałeś wię trudno mi się ustosunkować.

Ja używam samochodowego, który nie ma dodatku antypoślizgowego do mokrych sprzęgieł ponieważ budowa mojego sprzęgła na to pozwala czyli nie ślizga się. Najlepszy motocyklowy olej jest gorszy od średniaka samochodowego. Taki sam baran co załozył sandały w zimę i odmroził nogi po wlaniu samochodowego nie poczuje, ze akurat w tym motocyklu sprzęgło się ślizga więc automatycznie wysadzi je w krótkim czasie.

Cały pic polega na tym aby znać swój motong i wiedzieć co to poślizg sprzęgła i go wyczuć. Gdyby moje sprzęgło na samochodowym łapało uślizgi to bym lał motocyklowy ale w moim przypadku nie muszę przepłacać za dopisek "motocyklowy".
 


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#29 Judas

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 169 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 06 kwiecień 2013
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Motocykl:CBR 650F, DR-Z 400 SM

Napisano pon, 04 mar 2019 - 12:37

 

Ja używam samochodowego, który nie ma dodatku antypoślizgowego do mokrych sprzęgieł ponieważ budowa mojego sprzęgła na to pozwala czyli nie ślizga się.
 

O, widzisz. Pełniejsze info bo uparcie do tego dążę. Stwierdzenie "używam samochodowego" dla świerzaka który właśnie kupił sobie wymarzonego GS500 i wbił na forum po poradę trochę może wpakować na minę, prawda? Nie traktuj moich postów jako jakiś atak ale w tematach technicznych trzeba być bardziej dokładnym, szczególnie jeśli chodzi o niestandardowe rozwiązania. ;)


ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-...,CBR650F  2018-...

 


#30 Rura_

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 804 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 29 marzec 2013
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:MW-750 i inne

Napisano pon, 04 mar 2019 - 12:38

Judas ja też dziwię się kolegom, którzy leją do mokrych sprzęgieł olej samochodowy, który ma z założenia dodatki poprawiające poślizg... Podobnie skrzynia w aucie pewnikiem pracuje na wodzie jaką jest olej motocyklowy.... Chyba niekoniecznie...

Olej motocyklowy jest zupełnie innym olejem niż samochodowy bo musi godzić kilka różnych funkcji... 

Z jednej mańki musi ułatwiać poślizg coby gładzi i panewek nie ruszyło... Z drugiej poślizg maksymalnie utrudniać coby szlag sprzęgła nie trafił za szybko... Ma chłodzić ... Z jednej dobrze smarować skrzynię... Z drugiej się nie pienić jak koła i sprzęgło go rozchlapuje... Z trzeciej ma się ładnie rozchlapywać po wewnętrznej tłoka coby chłodzić i po gładziach żeby nie przyłapało i oporów nie było.. 6

To naprawdę jest wyższa sztuka stworzyć takie coś co potrafi spełniać sprzeczne założenia...

Ale jak ktoś się lubi drapać po tyłku gałęzią będzie twierdził, że samochodowa oliwa to szczyt techniki kosmicznej... 

Samochodowy to można sobie lać do sprzętów które mają suche sprzęgła i skrzynię smarowaną przekładniowym, a nie silnikowym... Np. Beemwury... I w takich silnikach dużo lepiej sprawdzi się samochodowa oliwa... 

 

A co do mociula to do Triumphów się nie nadaje.... I po tym jak (tam gdzie pracowałem) dwa silniki w suzach były robione i jeden, czy dwa w kawach gdzie w jednej skrzynia na plecy się wyje...a twierdzę  że są lepsze oleje... 


Użytkownik Rura_ edytował ten post pon, 04 mar 2019 - 12:42

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.


#31 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Super-Moderatorzy
  • 9430 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano pon, 04 mar 2019 - 12:44

O, widzisz. Pełniejsze info bo uparcie do tego dążę. Stwierdzenie "używam samochodowego" dla świerzaka który właśnie kupił sobie wymarzonego GS500 i wbił na forum po poradę trochę może wpakować na minę, prawda? Nie traktuj moich postów jako jakiś atak ale w tematach technicznych trzeba być bardziej dokładnym, szczególnie jeśli chodzi o niestandardowe rozwiązania. ;)

Czyli rozumiemy się.  :lalag:

 


 


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#32 Judas

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 169 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 06 kwiecień 2013
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Motocykl:CBR 650F, DR-Z 400 SM

Napisano pon, 04 mar 2019 - 12:59

 (tam gdzie pracowałem)

To mi właśnie coś przypomniało. Tam gdzie pracowałem klienci odbierali 2-4 motocykli dziennie, z serwisu. To tak tytułem wstępu.

Teoretycznie wiemy, że należałoby trochę chociaż podgrzać silnik przed jazdą. Teoretycznie też wiadomo, że na ścisłość wtrysk i oleje syntetyczne powodują że jednak nie musimy.

Jak wyglądała procedura odbioru moto? Do kasy, do moto, zakładanie kasku/kurtki, dupa na moto, uruchomienie silnika, 20m do bramy, wyjazd i piiiiiiiizda. W 9 na 10 przypadków. ;) Jak się coś w końcu rozjebie to zgadnij co jest winne? ;) Widziałem tez radosne kręcenie silnika do odciny i strzelenie z zapłonu, oraz palenie gumy. Ciągle mówimy o uruchomieniu zimnego silnika. :rolleyes:

Poziom jak to nazywam kultury technicznej jest poniżej krytyki. Największą wadą naszych motocykli są najczęściej poprzedni właściciele. :)

Co do angielskiej marki, może być jak mówisz. Do amerykańskiej też raczej Motula nie leją. :)

Monter, oczywiście że tak. :)


Użytkownik Judas edytował ten post pon, 04 mar 2019 - 13:00

ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-...,CBR650F  2018-...

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 Forumowiczów, 2 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |