Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie
- - - - -

Uszkodzona rama, Kawasaki z750 2009


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 IZO

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 660 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 09 czerwiec 2008
  • Skąd:Wieliczka

Napisano czw, 07 lut 2019 - 15:41

Witam.

Pisze w imieniu kolegi który lekko z gruzował swój motocykl i w wyniku uszkodził ramę, poniżej dam linki do zdjęć.

Powoli własnymi siłami rozbieramy motocykl do gołej ramy i plan jest zawieźć ramę do specjalistów żeby to ocenili. Jednak zanim to zrobimy to jeszcze trochę czasu minie i pomyślałem że może ktoś z was by coś wstępnie umiał powiedzieć czy takie uszkodzenie jest do naprawy czy rama śmietnik. Na oko nie wygląda to źle ale to może być bardzo mylne :)
 

https://scontent-waw...018&oe=5CFD465C

https://scontent-waw...c44&oe=5CB4F3B1

 



#2 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9837 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano czw, 07 lut 2019 - 18:25

Ja tam widzę tylko obdrapaną farbę, to równie dobrze coś mogło uderzyć w te miejsca. Trzeba przejrzeć spawy czy tam nic nie puściło.


Why... So... Serious
 

#3 IZO

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 660 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 09 czerwiec 2008
  • Skąd:Wieliczka

Napisano czw, 07 lut 2019 - 19:45

Te spawy są w miejscu gdzie schodzą się rury od główki ramy, i na wszystkich spawach spękał i podpadał lakier, na samych rurach też widać pęknięcia lakieru tak jak by się coś pogięło. I zakładając że tam coś się faktycznie poddało to da się to realnie naprostować i z tym żyć ? Bo tak zapewnia pewna firma co się tym zajmuję, a kolega ma lekkie wątpliwości i się zastanawia.

Ogólnie jak ktoś coś wie na temat napraw ram motocyklowych, czy to zbrodnia czy normalna praktyka to ja chętnie się czegoś dowiem bo zdania mocno podzielone w tej kwestii.



#4 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5271 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:trx450r,sfera50, atc250R

Napisano czw, 07 lut 2019 - 20:31

no na pierwszej focie widać że spaw odszedł z kawałkiem ramy :D  zasadnicza kwestia to ile floty kosztuje do tego rama ?


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 


#5 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Super-Moderatorzy
  • 9441 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano czw, 07 lut 2019 - 20:47

Nie ulega wątpliwości, że geometria została w miejscu gruzowania. To stalówka (sam miałbym zagwostę jakbym miał prostować alu.) więc jeśli w firmie  prostującej ramy zrobią z nią porządek i wystawią fakturę...to bym się zastanowił. Tyle, że firma z doświadczeniem a nie Janusz z kuźni.
W DE rama około tysiaka jurków:
https://www.ebay.de/...cJ4sp:rk:2:pf:0


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#6 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 10088 postów
  • Wiek: 97
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano czw, 07 lut 2019 - 21:02

Z tego co pamietam to same przeprowadzenie  sprawdzenia   geometri ramy w Niemczech kosztuje od 400 - 500 Jurkow.

 

Rama ma naruszona Geometrie.

Reszta tak jak napisal Monter !

 

Ja osobiscie kupil bym nowa / uzywana nie Bita rame. Stara mozesz sprzedac zaznaczajac, ze jest uszkodzona.

 

:crossy:



#7 zielorz

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1760 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 22 styczeń 2005
  • Skąd:Raszków
  • Motocykl:CB 400Four

Napisano pią, 08 lut 2019 - 09:46

Kupno prostej ramy do Zeta to raczej ciężka sprawa. Rama dostała pewnie jakiegoś strzała bo zapracowała na spawach. Sprawdź geometrie (koszt profesjonalnego pomiaru to raczej nie więcej niż 300 zł), i dalsza decyzja. Z prostowaniem raczej nie powinno być problemu, jeśli zrobi to ktoś z głową i sprzętem.



#8 Judas

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - wąchacz spalin

  • Forumowicze
  • 169 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 06 kwiecień 2013
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Motocykl:CBR 650F, DR-Z 400 SM

Napisano pią, 08 lut 2019 - 10:07

http://www.moto-kos.pl/


ETZ 251 x2 1993-1996,XL600R 1996-1998,DR800 1998-2005,RF900R 2005-2007,FMX650 2007-2009,SV650S 2008-2010,SV1000N 2010-2015, XR600R 2011-2016, CMX250 2014-2015, MT-07 2015-2018, DR-Z400SM 2016-...,CBR650F  2018-...

 


#9 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9837 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano pią, 08 lut 2019 - 10:07

I do żyda :D


Why... So... Serious
 

#10 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Super-Moderatorzy
  • 9441 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano pią, 08 lut 2019 - 11:01

I do żyda :D

Nie dramatyzowałbym. Stalowa rama sama się nie wygnie ani nie rozleci.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#11 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9837 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano pią, 08 lut 2019 - 11:24

Czyli kolejny właściciel może się czuć bezpiecznie :D


Why... So... Serious
 

#12 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Super-Moderatorzy
  • 9441 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano pią, 08 lut 2019 - 11:34

:biggrin:


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#13 Arti...

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 32 postów
  • Na FM od: 12 styczeń 2018
  • Skąd:WA
  • Motocykl:KAWA

Napisano pią, 08 lut 2019 - 13:05

Jeszcze tu warto się spytać, pomiary ram wykonują to może i naprawy też.

 

http://tecrol.bielsko.pl/



#14 MłodyWilk22

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 999 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 07 czerwiec 2005
  • Skąd:Polkowice
  • Motocykl:Hayabusa

Napisano pią, 08 lut 2019 - 17:52

Ja w ZX-6R naprawiałem ramę(alu), bo pekała sama z siebie - przypadlość tego motocykla...

Kupiłem już motocykl po takiej naprawie ale długo się nie nacieszyłem, bo robił to jakiś partacz...

Naprawiłem ramę w bardzo fajnym zakładzie obok Leszna i i rama u mnie służyla 4 lata, aż do sprzedaży...

 

Motocykl porowadził się po naprawie jak po sznurku i nigdy nic nie z tą ramą już nie działo, ale...

Niestety niesmak pozostał i już nigdy tej ramy nie byłem pewny na 100%...

 

Ta rama jest do zrobienia, oczywiście geometria poszła w diabły i trzeba to z głową ustawić.

Da się i myślę, że koszty to koło 1000zł.

Ale zawsze będzie to rama prostowana, naprawiana, zruszona i ze sprzedażą jeśli chcesz byc uczciwy będzie kłopot...

 

Sprawa do przemyślenia...


Użytkownik MłodyWilk22 edytował ten post pią, 08 lut 2019 - 17:53


#15 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 10088 postów
  • Wiek: 97
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano pią, 08 lut 2019 - 18:15

Nie pamietam juz jaka firma tuningowa rozbiera Ducaty na czynniki pierwsze i oryginalna, nieruszona, jezeli ma jakies mankamenty ( a ma ) to nacinaja i spawaja jeszcze raz.

 

Z tym, ze Maja specjalnie do tego celu wykonany stelarz.

 

Ze stalowa niema problemu, z aluminiowa jest gorzej.

 

:crossy:



#16 jannikiel

    Spec - Ducati

  • DesmoManiax DOC Poland
  • 3631 postów
  • Wiek: 51
  • Na FM od: 02 listopad 2002
  • Skąd:Łomża
  • Motocykl:4xDucati:999,Paso,2xEfant

Napisano sob, 09 lut 2019 - 09:15

KS- trochę przesadzasz, do normalnej eksploatacji, każda rama kratownicowa Ducati się nadaje....

 

Problem zaczyna się dopiero wtedy, gdy chcemy motocykl do toru, ale takiego z wyższej półki... to by zaoszczędzić na masie wykonuje sie z jeszcze bardziej cienkościennych rur, ale większej średnicy, oraz dodatkowo wzmacnia się te węzły ramy, które najbardziej sa narażone podczas rolowania, aby w miarę szybko można motocykl przywrócić na tor...

Np . Rama Pierobon do 999 RS ( zresztą jak i fabryczne F04/F05/F06/F07), ma dodatkową poprzeczkę tak mniej więcej równoległą do zbiornika paliwa...

 

Nowe wynalazki firmy Pierobon, jesli chodzi o Ducati, np XR80R, maja na celu jak największe zminimalizowanie masy, i akurat ta konstrukcja jest zbudowana z amelinium

 

https://www.pierobonframes.com/en/

 

 

...lub w trakcie eksploatacji wynikły jakieś problemy, jak np koledze wyżej

 

Od siebie dodam, że ramy Superbikowe w Ducati są dużo mocniejsze niż np w Monsterach, czy SS-ach... ale to inna historia...

 

KS- Piszesz o problemach ( nie ważne czy prawdziwych czy wyimaginowanych)  Ducati...a dlaczego nie piszesz o słabościach ram BMW- a  powinieneś lepiej wiedzieć... ;-)   czyli co znów więcej wiesz n/t motocykli dla Ciebie "obcych" i mało Cię interesujących, niz o "rodzimej" marce hahahahhahahahahahhahahahahahhahahahahhahahah....

 

I nie pisz , że problemu nie ma, bo BMW tym się nie chwali, ale już płaci w USA odszkodowania za urywające się węzły ram w R 1200 GS, faktem jest, że głupi amerykanie próbują na tych klocach, powaznego Off roadu i sobie skaczą....

 

To dlatego istniały kiedyś w Niemczech takie firmy jak Scheck, czy HPN     :-)   Widzisz nawet ja o tym wiem ;-)  , no cóż mam nawet na kasecie VHS , przegrany program motocyklowy z dawnego DSF, i tam goście naprawdę cuda robili z R 1100 GS, nowa  rama + nowe zawieszenie WP z przodu i tyłu...

 

A KTM- ma kratownicową ramę, i co byle mocniejsze bumc- w np kamień wygina ramę przy główce, jak plastelinę- żeby tylko to, ale główka ramy dostaje wtedy owalizacji i praktycznie rama to złom... no ale relatywnie tania w zakupie jest to można jeszcze wybaczyć...

 

Odnośnie tematu,o ile ramy stalowe jak najbardziej są naprawialne ( jeśli oczywiście rodzaj uszkodzenia na to pozwala), niestety, aluminiowe już nie , każde pęknięcie, czy wygięcie, kwalifikuje taka ramę do wymiany- tym bardziej, że nie są jakoś koszmarnie drogie...

 

Stalowe oczywiście też nie każdy może naprawić, trzeba posłużyc sie wzornikami, ale oprócz tego sam sposób naprawiania, powoduje to, że jak dla mnie łatwiej byłoby kupić ramę nową, lub uzywaną- sprawną z motocykla w którym np wybuchł silnik...

Oprocz typowego spawania okolice miejsc spawanych należy podczas tego procesu wygrzewać , palnikami, dodatkowo rama powinna być "wysezonowana" w takim własnie wzorniku- stelażu...   Ja to napisałem tak w skrócie, dla dociekliwych proszę poszperać w internetach...

 

 

Pozdr...



#17 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 10088 postów
  • Wiek: 97
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano sob, 09 lut 2019 - 09:56

Janek,

 

nie napisalem tego zlosliwie a jedynie jako ciekawostke. Jak wiesz wiara przenosi gory a biednemuu nikt nie zabroni. JA tam do ram Ducati nic nie mam, robia fajne maszyny ( no moze poza ta ostatnia na Moto GP :icon_mrgreen: a ktora z kolei moze byc zajefajna ) ktore swietnie sie prowadza, ale jak pokazuje zycie, noe kazdemu cos w nich pasuje. Taki lajf i ani Ty i ani ja tego nie zmienimy.

 

pozdro

 

:crossy:



#18 jannikiel

    Spec - Ducati

  • DesmoManiax DOC Poland
  • 3631 postów
  • Wiek: 51
  • Na FM od: 02 listopad 2002
  • Skąd:Łomża
  • Motocykl:4xDucati:999,Paso,2xEfant

Napisano sob, 09 lut 2019 - 15:54

Ojej... spoko... my przecież tak si ę drażnimy hahahhahahahhahah....

......tym bardziej, że sam powoli przymierzam sie do zakupu ( chociaż to daleka droga jeszcze) BMW serii R...ale nie tych nowszych tylko już chyba zabytka :-)

 

Jak się uda, będę miał motur z koszem hehehe   :-) ( no i tu też trzeba popracować nad wzmocnieniem ramy...ale to osobny temat..)

 

Pozdr. KS :-)


Użytkownik jannikiel edytował ten post sob, 09 lut 2019 - 15:56


#19 IZO

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 660 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 09 czerwiec 2008
  • Skąd:Wieliczka

Napisano czw, 14 lut 2019 - 10:28

Dzięki wszystkim za odpowiedzi :) Decyzja jest ze rama będzie naprawiana.
 

 

Czyli kolejny właściciel może się czuć bezpiecznie :D

Niestety zmartwię was, ale motocykl nie będzie na sprzedasz :D Kolega chce to odbudować i zostawić. W ogóle ten cały remont będzie bardzo kosztowny, i chyba nie ma uzasadnienia ekonomicznego :D



#20 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9837 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano czw, 14 lut 2019 - 10:52

Pożyjemy zobaczymy, każdy tak mówi na początku :D


Why... So... Serious
 




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |