Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Brązowe ślady na rurze nośnej zawieszenia CBR 600RR PC40


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 samolot

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Forumowicze
  • 867 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 19 listopad 2005
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:Honda CBR 600 RR PC40

Napisano wto, 13 lis 2018 - 13:33

Jakiś czas temu, przy myciu motocykla zauważyłem brązowe ślady wzdłużne na jednej z rur nośnych przedniego zawieszenia. Nie są to raczej rysy, bo nie są one wyczuwalne pod paznokciem i nie ma wycieku oleju spod uszczelniacza. Wydaje mi się że tych śladów wciąż przybywa. 6 tys.km temu byłem na wymianie uszczelniaczy i oleju w przednim zawieszeniu u mechanika. Czy mógł on coś przy tym sknocić skoro teraz na ladze pojawiają się brązowe przebarwienia, których nie sposób wyczuć pod paznokciem? Co może powodować owe przebarwienia? Czy można z tym spokojnie jeździć dalej?

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40


#2 Bimbak

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1820 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 21 czerwiec 2008
  • Skąd:Śrem
  • Motocykl:Suzuki GSX-R 1000 K8

Napisano wto, 13 lis 2018 - 13:49

Brązowe jak mosiądz czy ciemniejsze?
Ślady schodzą pod palcem/paznokciem?

Użytkownik Bimbak edytował ten post wto, 13 lis 2018 - 13:50


#3 samolot

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 867 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 19 listopad 2005
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:Honda CBR 600 RR PC40

Napisano wto, 13 lis 2018 - 14:27

Dokładnie jak mosiądz czyli uszkodzona tulejka? Ale tulejka chyba umiejscowiona jest nieco wyżej, może to uszczelniacz pozostawia ślad?Ślady nie schodzą pod paznokciem. 


Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40


#4 Bimbak

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1820 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 21 czerwiec 2008
  • Skąd:Śrem
  • Motocykl:Suzuki GSX-R 1000 K8

Napisano wto, 13 lis 2018 - 16:08

Zgaduję że laga jest jednak porysowana ale na wysokości której nie widzisz. To uszkadza panewkę i jak styka się z obszarem który juz później twoim oczom sie ukazuje to zostawia te widoczne ślady. Ewentualnie kiepskiej jakości panewki.

Moim zdaniem masz dwie opcje. Rozebrać i robić od nowa, albo poczekać jak się sytuacja rozwinie sprawdzając regularnie luzy i ewentualne wycieki. Takie trochę liczenie na to że się dotrze i będzie ok ale ... no nie jest to wysoce prawdopodbne - jednak chwilowo bezkosztowe.

Uszczelniacze masz czarne czy brązowe? Guma czy tam NBR zszedł by jednak pod paznokciem. Takie odbarwienia to raczej od panewek.

#5 samolot

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - tańczący na ladze

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 867 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 19 listopad 2005
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:Honda CBR 600 RR PC40

Napisano wto, 13 lis 2018 - 21:01

Uszczelniacze czarne. Jak tak dalej jeździć będę to laga będzie tylko smietnik się nadawała nie mówiąc o panewce? Lagi się wymienia parami czy wystarczy jedną? Jak się kupuje lagi to lepiej używane czy zamienniki?
Zajechałem do warsztatu motocyklowego na wymianę oleju i uszczelniaczy. Czuję, że przez czyjąś niekompetencję czekają mnie duże wydatki...

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40


#6 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9659 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano wto, 13 lis 2018 - 21:12

Dlatego jak najwięcej trzeba robić samemu.


Why... So... Serious
 

#7 Arti...

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 13 postów
  • Na FM od: 12 styczeń 2018
  • Skąd:WA
  • Motocykl:KAWA

Napisano wto, 13 lis 2018 - 22:04

Jeżeli chodzi o lagi to polecam zamienniki Tecrol. Przystępne cenowo i o wiele pewniejsze od kupowania używanej.



#8 Bimbak

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1820 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 21 czerwiec 2008
  • Skąd:Śrem
  • Motocykl:Suzuki GSX-R 1000 K8

Napisano śro, 14 lis 2018 - 08:32

Ja bym to mimo wszystko przez chwilę jeszcze poobserwował.
Jest nikła szansa, że ktoś to po prostu na sucho poskładał, olej nie dotarł tam gdzie powinien i panewki zostawiły po sobie ten ślad.
Obserwuj czy nie pojawiają sie nowe ślady. Poza panewkami i uiszczeniaczami nic się bardziej nie zepsuje a panewki i tak już nie rokują. Jeśli się nie poprawi to ja bym najpierw rozebrał i ocenił stan zanim cokolwiek kupisz.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |