Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

cbr 600 f2 umar

cbr600 f2 zgasl nieodpala

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 goall89

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 15 październik 2018
  • Skąd:Chester
  • Motocykl:Honda CBR 600 F2 1994

Napisano pon, 12 lis 2018 - 14:25

Czesc, 
w skrocie CBR 600 F2 1994 kupiony jako winter project ale na chodzie. 
Aku padl pare razy, podladowalem aku z samochodu, odpalil, polatal,(w miedzyczasie polatane wkolo komina, do sklepu itd)
zgasl w drodze , odplalil na pych potem zdech i juz nie chce odpalic. 
Aku doladowalem, zalapal ale nie chcial wejsc na obroty- brzmialo to jakby lecial na 2 albo 3 cylindrach, po zgasnieciu nie lapie ani z rozrusznika, ani na pych. 
Na szelkach z samochodu kreci az milo, cos tam probuje lapac ale niechetnie. Sprobuje wrzucic wideo bo nagralem proby ze ssaniem i bez. 
 
Moje typy to 1 regulator napiecia, 2 swiece 3 aku.
Czy to dobry trop?
 
Planowalem to wymienic tak czy inaczej. 
W jaki sposob moge wykluczyc regulator napięcia?

Wideo

https://youtu.be/cuFgZKYxDMA

Użytkownik goall89 edytował ten post pon, 12 lis 2018 - 14:30


#2 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9661 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano pon, 12 lis 2018 - 15:19

Mój trop to pełny serwis czyli gaźniki do czyszczenia, nowe świece, nowy aku jeśli jest padnięty (naładuj i podczas kręcenia patrz na mierniku czy siada napięcie). Jak już odpalisz to mierzysz ładowanie (nie powinno rosnąć powyżej 14.5V na obrotach). To tak w skrócie.


Why... So... Serious
 

#3 goall89

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 15 październik 2018
  • Skąd:Chester
  • Motocykl:Honda CBR 600 F2 1994

Napisano pon, 12 lis 2018 - 15:32

Mój trop to pełny serwis czyli gaźniki do czyszczenia, nowe świece, nowy aku jeśli jest padnięty (naładuj i podczas kręcenia patrz na mierniku czy siada napięcie). Jak już odpalisz to mierzysz ładowanie (nie powinno rosnąć powyżej 14.5V na obrotach). To tak w skrócie.

Czyli tymczasowo olac regulator napiecia do czasu zmierzenia pradu.

Dobra, tak zrobie.

Dzieki!



#4 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9661 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano pon, 12 lis 2018 - 16:32

Chyba tak bo trzeba odpalić żeby zrobić pomiary czy choćby sprawdzić czy się nagrzewa.


Why... So... Serious
 

#5 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9098 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano pon, 12 lis 2018 - 16:43

Padnięty aku, dużo kręcenia, zalane świece. Wymiana świec, nowy aku. Potem to jak zechcesz:

http://forum.motocyk...-krok-po-kroku/


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#6 goall89

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 15 październik 2018
  • Skąd:Chester
  • Motocykl:Honda CBR 600 F2 1994

Napisano wto, 13 lis 2018 - 01:38

Padnięty aku, dużo kręcenia, zalane świece. Wymiana świec, nowy aku. Potem to jak zechcesz:
http://forum.motocyk...-krok-po-kroku/


Dzieki Monter, mam dużo czasu i chce żeby było zrobione dobrze wiec świece aku i czyszczenie gaźników i tak pójdzie. Jeśli regulator nie jest padnięty to tym lepiej.


Sent from my iPhone using Tapatalk

#7 nabokow

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 306 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 27 czerwiec 2006
  • Skąd:Dolny Śląsk
  • Motocykl:Hornet 900

Napisano wto, 13 lis 2018 - 12:32

Niestety oryginalne reglery w tych Hondach są wadliwe i siadają w najgorszy możliwy sposób, tzn gotują aku co może skutkować nawet spaleniem ECM, więc lepiej i tak od razu wymienić regler.

Spoiler

#8 Bimbak

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1821 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 21 czerwiec 2008
  • Skąd:Śrem
  • Motocykl:Suzuki GSX-R 1000 K8

Napisano wto, 13 lis 2018 - 16:25

Ale wymieniać w ciemno też bez sensu. Do ogarnięcia pracy silnika to bym po prostu zrezygnował z ładowania odpinając regler od motocykla i zajął się ładowaniem jak już silnik będzie chodził jak pszczółka.

#9 goall89

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 15 październik 2018
  • Skąd:Chester
  • Motocykl:Honda CBR 600 F2 1994

Napisano wto, 13 lis 2018 - 16:51

Ale wymieniać w ciemno też bez sensu. Do ogarnięcia pracy silnika to bym po prostu zrezygnował z ładowania odpinając regler od motocykla i zajął się ładowaniem jak już silnik będzie chodził jak pszczółka.

Wlasnie nie bylem pewien czy moge zrobic taki patent zeby odpiac regler i ogarniac silnik. Rozumiem, ze wtedy prad leci normalnie z baterii tylko nie ma ladowania? Czy moge zaryzykowac podlaczenie szelek z odlaczanym regulatorem?

 

Zastanawiam sie tez, bo znalazlem na ebayu regler za £20 z roczna gwarancja, pytanie tylko czy aku tez mi wymienia w ramach tej gwarancji jesli regiel zdecyduje sie go zagotowac. 

W cbr f2 jest ECM, przeciez tam gaziory?

 

Pzdr 

Gie



#10 Bimbak

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1821 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 21 czerwiec 2008
  • Skąd:Śrem
  • Motocykl:Suzuki GSX-R 1000 K8

Napisano wto, 13 lis 2018 - 16:59

Ecm steruje zaplonem w motach z gaziorami.
Co masz na myśli pisząc szelki?
Jesli chodzi o ładowanie akumulatora z prostownika w trakcie pracy motocykla, to nie widzę przeszkód jak długo napięcie ładowania nie przekracza 15V. Jesli masz prostownik starej daty to prawdopodobnie jest on w stanie podać dużo więcej, więc w taki przypadku bym nie ryzykował. Poza tym nowoczesne, procesorowe ładowarki do akumulatorów są dużo bardziej bezpieczniejsze dla delikatnych akumulatorów motocyklowych i mass pewność ze nie poda za wysokiego napięcia.

#11 goall89

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 15 październik 2018
  • Skąd:Chester
  • Motocykl:Honda CBR 600 F2 1994

Napisano wto, 13 lis 2018 - 17:56

Ecm steruje zaplonem w motach z gaziorami.
Co masz na myśli pisząc szelki?
Jesli chodzi o ładowanie akumulatora z prostownika w trakcie pracy motocykla, to nie widzę przeszkód jak długo napięcie ładowania nie przekracza 15V. Jesli masz prostownik starej daty to prawdopodobnie jest on w stanie podać dużo więcej, więc w taki przypadku bym nie ryzykował. Poza tym nowoczesne, procesorowe ładowarki do akumulatorów są dużo bardziej bezpieczniejsze dla delikatnych akumulatorów motocyklowych i mass pewność ze nie poda za wysokiego napięcia.

 

Piszac szelki mialem na mysli podlaczenie kablami rozruchowymi do samochodu do obecnego akumulatora, chociaz napisalem to troche z glupia frant, bo nie wydaje sie to byc rozsadnym pomyslem. Zdecydowanie musze zaopatrzyc sie w prostownik...



#12 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12416 postów
  • Wiek: 69
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano wto, 13 lis 2018 - 17:58

Chinski regler do tego cuda kupisz na Ebay za $20 z dostawa do domu - taki dziala juz 3 lata w moim Triumph.

Ale jak koledzy pisza mozesz go regulowac ( gazniki po oczyszczeniu i sprawdzeniu ) biorac prad z akumulatora.

Oczywiscie z nowym reglerem sprawdz ladowanie na klemach aku z wlaczonym swiatlem - aku musi byc obciazony.



#13 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9661 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano wto, 13 lis 2018 - 18:15

Wlasnie nie bylem pewien czy moge zrobic taki patent zeby odpiac regler i ogarniac silnik. Rozumiem, ze wtedy prad leci normalnie z baterii tylko nie ma ladowania? Czy moge zaryzykowac podlaczenie szelek z odlaczanym regulatorem?

 

 

Nie, będzie ładował cały czas o ile altek nie jest spalony. Tylko powiedz mi dlaczego uważasz że winnym nieodpalania jest regulator?


Użytkownik Limo edytował ten post wto, 13 lis 2018 - 18:15

Why... So... Serious
 

#14 nabokow

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 306 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 27 czerwiec 2006
  • Skąd:Dolny Śląsk
  • Motocykl:Hornet 900

Napisano wto, 13 lis 2018 - 19:14

Jakim cudem będzie ładowanie przy odłączonym reglerze?
Nie będzie ładowania, ale jeśli aku jest zdrowy, to nic mu się nie stanie.

Spoiler

#15 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9661 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano wto, 13 lis 2018 - 19:20

Racja, mój błąd.


Why... So... Serious
 

#16 goall89

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 15 październik 2018
  • Skąd:Chester
  • Motocykl:Honda CBR 600 F2 1994

Napisano śro, 14 lis 2018 - 11:56

 

Nie, będzie ładował cały czas o ile altek nie jest spalony. Tylko powiedz mi dlaczego uważasz że winnym nieodpalania jest regulator?

Dobre pytanie. Chyba po prostu majac swiadomosc, ze jest to jedna z najczestszych usterek w tym modelu o jakich czytalem na forum, od razu zalozylem, ze moze miec jesli nie bezposredni, to posredni wplyw na biezacy stan motocykla. 

Tak czy inaczej, zaraz weekend wiec bede sie mogl za to zabrac. 

 

Rozumiem ze czyszczenie gaznika i synchro to nierozlaczna para i nie ma sensu czyscic bez synchronizowania?



#17 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9661 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano śro, 14 lis 2018 - 12:03

Ma tylko taki wpływ że jak nie ma ładowania to aku siada od kręcenia rozrusznikiem. Jak naładujesz aku i dalej nie będzie odpalał to jest inna przyczyna.



Co do gaźników to najpierw czyszczenie a potem synchro :)


Why... So... Serious
 

#18 goall89

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 15 październik 2018
  • Skąd:Chester
  • Motocykl:Honda CBR 600 F2 1994

Napisano śro, 14 lis 2018 - 13:11

Ma tylko taki wpływ że jak nie ma ładowania to aku siada od kręcenia rozrusznikiem. Jak naładujesz aku i dalej nie będzie odpalał to jest inna przyczyna.



Co do gaźników to najpierw czyszczenie a potem synchro :)

No oczywiscie ze najpierw czyszczenie a potem synchro:)

Przeszlo mi przez mysl zeby wyczyscic i wszystko powkrecac tak jak bylo bo nie mam skad wziac wakuometru a nie jestem pewien czy oplaca mi sie go kupowac. 

 

Wymienie swieczki w weekend i zobaczymy czy odpali. 

Do tego czasu nie zawracam juz glowy, bez odbioru ;)



#19 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9661 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano śro, 14 lis 2018 - 13:29

Możesz tak zrobić tylko śruby składu mieszanki najpierw wkręć do końca i policz ile obrotów było, żebyś wiedział jak później ustawić.

 

Co do synchro, można je też zrobić z gaźnikami na stole, za pomocą 4 stalowych kulek, które umieszczasz we wlotach i uchylając przepustnice patrzysz czy wszystkie w tym samym momencie spadają w dół. Oczywiście kolejność jest taka sama jak przy tradycyjnym synchro czyli najpierw cylindry 1 i 2, potem 3 i 4 a na koncu 2 i 3.


Why... So... Serious
 

#20 goall89

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 16 postów
  • Wiek: 28
  • Na FM od: 15 październik 2018
  • Skąd:Chester
  • Motocykl:Honda CBR 600 F2 1994

Napisano śro, 14 lis 2018 - 15:50

Co do synchro, można je też zrobić z gaźnikami na stole, za pomocą 4 stalowych kulek, które umieszczasz we wlotach i uchylając przepustnice patrzysz czy wszystkie w tym samym momencie spadają w dół. Oczywiście kolejność jest taka sama jak przy tradycyjnym synchro czyli najpierw cylindry 1 i 2, potem 3 i 4 a na koncu 2 i 3.

 

Swietny patent, na pewno z niego skorzystam. 

Tak naprawde to chyba stworze temat i bede tam wrzucal postepy z prac nad moja efka wlaczajac w to fotorelacje, bo dlaczego by nie;)

 

Mam nadzieje, ze cos z tej calej zabawy wyjdzie, bo moje ostatnie mechaniczne przygody z motocyklem mialy miejsce jak jeszcze latalem RD80 12 lat temu.

Z drugiej strony kto nie probuje ten nie jezdzi. Trzymajcie kciuki. 







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: cbr600, f2, zgasl, nieodpala

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |