Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Koszt utrzymania konkretnego modelu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 wiciu_r

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 369 postów
  • Na FM od: 23 grudzień 2011
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:4TX, Pitek 250

Napisano śro, 07 lis 2018 - 20:20

Cześć! 

Co jakiś czas jakiś kumpel próbuje się mnie radzić co kupić, a ja laik do potęgi. 

Mam prośbę do tych, którzy sami nie serwisują swoich maszyn tylko korzystają z serwisu niezależnego 

o zrobienie listy maszyn i kosztu serwisowania na powiedzmy przebiegu 10 000km. 

To że producent zaleca np. co 6 000 nieważne, uznajmy, że te 6 to w naszych warunkach 10kkm i tyle. 

Nie chodzi o awarie, tylko regulacje i wymiany eksploatacyjne.

 

Proponuję, że wpisujemy wg tego schematu:

 

1. Suzuki Freewind 1996r. wiciu_r    -560zł   (kompletny serwis na sezon -10 000km)

a jak ktoś miał inaczej to pod tą listą dopisuje swoje koszty i wyjdzie z tego coś do wyliczenia średniej. 

Wiadomo, że taka 4-cylindrowa rzędówka to więcej pracy niż singiel. 

 

Proponuję, aby wątek nie był dyskusyjny, tylko suche dane.

 

To pozwolę sobie zacząć:

 

1. Suzuki Freewind 1996r.   wiciu_r  -560zł

 

2. Aprilia Scarabeo 250i.e.  wiciu_r  -500zł



#2 rozek

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2764 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 grudzień 2002
  • Skąd:Wysokie Mazowieckie
  • Motocykl:rd50 racer

Napisano czw, 08 lis 2018 - 14:42

To po kiego grzyba mu motocykl jak ma liczyć koszty  :laugh: Toć to zaprzeczenie wolności

 

No i co wliczyć w "typowy" serwis? Pomijam różnice w cenach różnych mechaników...


Użytkownik rozek edytował ten post czw, 08 lis 2018 - 14:45


#3 quasimodoo

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 742 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 29 marzec 2013
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:MW-750 i inne

Napisano czw, 08 lis 2018 - 23:44

Po za tym  jeżeli od razu się nastawia, że można olać bez stresu zalecane przebiegi, to całe wyliczenie będzie z dup..  z 4 liter i może go w ogóle nie być :)


"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.


#4 batko lenin

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 77 postów
  • Wiek: 48
  • Na FM od: 03 maj 2014
  • Skąd:Radom
  • Motocykl:Zuzia i Pańcia

Napisano czw, 08 lis 2018 - 23:53

Moim skromnym zdaniem temat z d..y wzięty i zaśmieca forum.Do kosza.



#5 kiler

    MGS Member

  • Forumowicze
  • 1402 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 22 kwiecień 2005
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:BMW S1000RR V-strom1000

Napisano pią, 09 lis 2018 - 00:20

a dlaczego zamiast 6 to w NASZYCH WARUNKACH tylko 10 tys ?? mamy inne kilometry ?? może np zrobić z tego 15 tys ??



#6 filipr

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2862 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 10 czerwiec 2008
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano sob, 10 lis 2018 - 07:44

Bo jak się szybko jedzie, to kilometry szybciej mijają i można wtedy zamiast co 6 tys. robić przeglądy co 10 tys. Hahaha :)

Pozdr.
F.

#7 wiciu_r

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 369 postów
  • Na FM od: 23 grudzień 2011
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:4TX, Pitek 250

Napisano sob, 10 lis 2018 - 17:57

A co trudnego tylko faktycznie przyznać ile płacicie za taki serwis? 

Koszty dla mnie są ważne. Zajeździłem Freda i teraz jak na fotce akurat w terenie bawię się 

takim chińczykiem (fota z dzisiaj) bo takie 6tys przebiegu zamyka się w kwocie 

2 łańcuchów po 60zł i 30zł za 2 zmiany oleju po 0.9L.  Nic się nie psuje bo nic w tym 

praktycznie nie ma. Moduł zapłonowy za 40zł i cewka za 20 leżą zapasowe na półce, 

A frajda taka sama jak 650ccm tylko łatwiej to z krzaków wytargać.

 

53d24b9a6eb761c6med.jpg

 



#8 Qadrat

    MOTONITA - głaszczący manetkę

  • Forumowicze
  • 1535 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano sob, 10 lis 2018 - 19:17

Nie da się określić kosztów serwisowania motocykla z dokładnością. W jednym sezonie zrobisz tylko serwis filtrowo olejowy a drugi sezon już wyjdzie z wymianą opon, napędu, posypią się lagi czy łożyska główki ramy, trzeba będzie do zaworów zajrzeć itp.

Dla przykładu w tym sezonie u mnie R1150GS wymagał tylko wymiany oleju z filtrem oraz filtra powietrza. Całość kosztowała 150 zł. Za to F650 dostał nowe dętki, opony, ochraniacze, uszczelkę głowicy, uszczelki wydechu, regulację zaworów, olej, filtr, do kiwaczki wleciały nowe łożyska i simeringi, olej w lagach wraz z uszczelniaczami, akumulator, całość wyszła około 2500 zł.

Za to w przyszłym sezonie R1150GS będzie miał nowe opony, do zaworów trzeba zajrzeć, nowy olej do skrzyni i kardana, w kardanie profilaktycznie łożysko z uszczelnieniem. I tu się pojawią koszty, za to F650 prócz oleju z filtrem (jakieś 80 zł) nie bedzie miał nic do zrobienia, chyba że pojawi się jakaś awaria.

Jak widać nie da się ustalić stałej cyklicznej kwoty na serwis danego motocykla.

#9 quasimodoo

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • Forumowicze
  • 742 postów
  • Wiek: 47
  • Na FM od: 29 marzec 2013
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:MW-750 i inne

Napisano sob, 10 lis 2018 - 19:52

Czyli sądząc z tego co Kolega napisał, to należy mu podać koszta druciarstwa...

Loooooozzzzz... 

W motocykl wsadzasz tyle ile się domaga i potrzebuje...

Drogo?

Przesiadasz się na rower, albo kupujesz chinola, w którym może rzeźbić ślepy, jednoręczny kowal, albo pan Heniek z klatki obok...

Ceny serwisów mniej/więcej podają w necie często różne firmy... 

 

Qrczaki... Jakbym miał takie dylematy...  Chciałbym... 


"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.


#10 wiciu_r

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 369 postów
  • Na FM od: 23 grudzień 2011
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:4TX, Pitek 250

Napisano sob, 10 lis 2018 - 20:12

No dobra, jeszcze nie byłem bo nie mam przebiegu wykulanego, ale Yamahę TDM 4TX 

wycenili mi regulację na 1030zł. Nie piszę o oponach, tylko przewidzianej regulacji i zmianach 

wg. serwisówki. Tak naprawdę chodzi mi wyłącznie o normalną obsługę silnika. 

Łańcuch jak oringowy i normalnie eksploatowany turystycznie, ze smarowaniem zębatek to te 40kkm wytrzyma więc pomijam. 

Opony można założyć rajdowe co te 2kkm wytrzymają lub "normalne" na 15kkm też pomijam. 

Ale zakładając normalną eksploatację na te 6000km lejemy ileś tam oleju po 15zł/L, synchronizujemy ileś tam gaźników, 

regulujemy luz zaworowy i serwisant za to wszystko bierze kasę. 

Tak jak napisałem we Fredzie singiel z 2 gaziorami i rozrządem na kontroli wygenerował 560zł. 

Nie poruszam kwestii awarii. 

Nie spinajmy się bo ktoś tam chce coś wiedzieć. 

TDM-kę kupiłem bo spojrzałem na ilość części na alledrogo, a początkowo miała być Multistrada... 



#11 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5196 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:trx450r,sfera50, atc250R

Napisano wto, 13 lis 2018 - 08:51

A co trudnego tylko faktycznie przyznać ile płacicie za taki serwis? 

Koszty dla mnie są ważne. Zajeździłem Freda i teraz jak na fotce akurat w terenie bawię się 

takim chińczykiem (fota z dzisiaj) bo takie 6tys przebiegu zamyka się w kwocie 

2 łańcuchów po 60zł i 30zł za 2 zmiany oleju po 0.9L.  Nic się nie psuje bo nic w tym 

praktycznie nie ma. Moduł zapłonowy za 40zł i cewka za 20 leżą zapasowe na półce, 

A frajda taka sama jak 650ccm tylko łatwiej to z krzaków wytargać.

 

ty z tą swoją miłością do chinola zaczynasz przypomniać romka 125 :D 

daj mi tego chińczyka ja się pobawie w terenie , przyjedziesz z szufelką i zmiotką go zbierać i zobaczymy czy jest tani i bezawaryjny :D 

 

chinole są tanie w eksploatacji jak jeździsz nimi na grzyby i do sklepu po piwo albo do pracy i delikatnie jak zaczynasz pałować to co z tego że graty kosztują 10 czy 20 zł jak wymieniasz je co chwilkę i nierzadko wracasz to pchając   no i ta jakość części to dramat -wiem bo od x lat to naprawiam 

 

kiedyś np chciałem w kiblu łańcuszek nierządu wymienić bo się skończył -nowy kosztował 9 zł orgazm bo tourmax czy did do japsa kosztuje 150 albo lepiej tylko że finalnie kupiłem 4 sztuki i żaden nie pasował -teoretycznie ta sama ilość ogniw a 3 były za długie , jeden za krótki i został stary :D 

 

ja w quada trx 450R którego mam chyba od marca włożyłem 

-piasta tył 850 zł ( zaniedbałem łożyska , nauczka boli :D

-komplet opon tył 460 zł

-1x opona przód ( pękła mi powinienm kupić komplet ale przyjanuszowałem ) 150 zł

-płytki zaworowe , uszczelki 150 zł

-spray do filtra powietrza olej motul filtry 200 zł

-moduł zapłonowy 400 zł 

-napęd chyba 400 

to daje narazie jakieś 2600 zł ? 

i w sumie stoi coś jeszcze mu dolega , pozatym parę wycieków oleju i luz na wahaczu przednim .....

 

tylko że to jest jak z babami -można nie mieć żadnej , dzierżyć konia w łapie , jest tanio i bezstresowo ( ręka nie zaciąży )  tylko czy napewno fajnie ? 

 

co ja kupię co tak upierdala jak ten trx 450r ?  mam być zajebisty jak ty i kupić chinola typu bashana i na torze mx po pół kółka wszyscy mi sadzą duble , górka 1m to wyzwanie dla szatańskich 14KM, do tego przy mojej wadze i ciężkiej ręce to będzie co chwila spawania wahacza , wymiana krzywej ośki , powroty na 3 kołach .........no fakt będzie tanio bo moduł chyba 50 zł , napęd chyba 200 , piasta tył 160 a nie 850 ale nikt nie wmówi mi że frajda ta sama :D 

 

jeździłem chińskim quadem i fakt palił tyle co nic , kosztował połowę mojej , miał homologacje drogową i graty były tanie ale wjechałem w piach do kolan i ledwo się turlał na 1 biegu , zapiąłem 2 to nie miał siły wejść na obroty ( to ma 12-14KM )  o jakichkolwiek podjazdach zapomnij , trzabyło do lasu na ściółkę wjechać żeby było przyczepniej to coś tam podjechałeś albo napędzać się z płyt betonowych gdzie było twardo........

 

nie ma sprzętu co konkretnie lata a jest tani w utrzymaniu , jak jest tani to h*jowo lata , jak jest drogi to zapie**ala 

i tak jest w każdej motoryzacyjnej zajawce i tego nie przeskoczysz 

 

mnie xr600 wydawała się zajebista aż wsiadłem na crf 450 , yz426f i fe570 i wtedy jak wróciłem na xr było -ku*wa jak takim mułowatym klocem bez zawiasu jeździć :D

 

można być szczęśliwym latając chinolem spokojnie ale nie dorabiajmy ideologi że chinol jest fajny i zapie**ala i frajda taka sama jak większym sprzętem :D 

 

i do przebiegów podawanych w serwisówkach lekki dystans można mieć ale bez przesady żeby wszystko skracać o połowę i mówić że jest tanio.......ja mam olej co 15h jazdy nie kombinuje rzadziej bo remont za drogi a wiem że może do zawodnika to mi brakuje ale rekreacyjnej jazdy to nie ma :D 


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 


#12 WLD_Wlodi

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1800 postów
  • Na FM od: 30 listopad 2006
  • Skąd:Pleszew
  • Motocykl:ZX6R 636 2016

Napisano wto, 13 lis 2018 - 15:53

Ceny serwisu różnią się w poszczególnych warsztatach, ja ze swojej strony dodam że koszt przeglądu(co 6 tys) nowego ZX6R waha się pomiędzy 350 a 800zł.

Opona tył co 5 tys km. 


www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

 


#13 Tommo

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1387 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer, VS1400

Napisano wto, 13 lis 2018 - 19:17

 

Opona tył co 5 tys km. 

 

Serio?

Moja ma 9 tyś i jeszcze sezon planuje na jej pogonić.

 

Monster 1200S przegląd gwarancyjny ok. 900 zł netto.


Audi Sport


#14 wiciu_r

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 369 postów
  • Na FM od: 23 grudzień 2011
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:4TX, Pitek 250

Napisano wto, 13 lis 2018 - 19:29

 

można być szczęśliwym latając chinolem spokojnie ale nie dorabiajmy ideologi że chinol jest fajny i zapie**ala i frajda taka sama jak większym sprzętem  :D 

 

 

I tu masz rację, ale dzięki, że podałeś przy okazji reprymendy parę konkretnych cen bo o to chodzi w tym poście. 

Ja patrzę na moto przez pryzmat ile kilometrów mogę realnie nim nakręcić przy moich 3 kawałkach miesięcznie. 

Kumple za parę miechów wybierają się do Mongolii, ale 2500 eurusiów na trasę nie mam. 

Daj mi zarobić 3k euro to łaskawym okiem spojrzę na przedostatnią wersję Afryki.

Pozdro


Użytkownik wiciu_r edytował ten post wto, 13 lis 2018 - 19:29


#15 WLD_Wlodi

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1800 postów
  • Na FM od: 30 listopad 2006
  • Skąd:Pleszew
  • Motocykl:ZX6R 636 2016

Napisano śro, 14 lis 2018 - 11:03

 

Serio?

Moja ma 9 tyś i jeszcze sezon planuje na jej pogonić.

 

Monster 1200S przegląd gwarancyjny ok. 900 zł netto.

Tak. 5 tys bez palenia gumy. Może masz twardszą mieszankę albo jeździsz turystycznie ;)


www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

 


#16 Tommo

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1387 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer, VS1400

Napisano śro, 14 lis 2018 - 12:26

A jakie masz oznaczenie gumy?

U mnie jest Hypersport S20R.


Audi Sport


#17 WLD_Wlodi

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1800 postów
  • Na FM od: 30 listopad 2006
  • Skąd:Pleszew
  • Motocykl:ZX6R 636 2016

Napisano czw, 15 lis 2018 - 18:26

Też mam battlaxa. 


www.odszkodowania-wlodarczyk.pl

 


#18 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5196 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:trx450r,sfera50, atc250R

Napisano sob, 17 lis 2018 - 10:30

I tu masz rację, ale dzięki, że podałeś przy okazji reprymendy parę konkretnych cen bo o to chodzi w tym poście. 

Ja patrzę na moto przez pryzmat ile kilometrów mogę realnie nim nakręcić przy moich 3 kawałkach miesięcznie. 

Kumple za parę miechów wybierają się do Mongolii, ale 2500 eurusiów na trasę nie mam. 

Daj mi zarobić 3k euro to łaskawym okiem spojrzę na przedostatnią wersję Afryki.

Pozdro

 

ja zarabiam 2800 jak mam nadgodziny , jestem grzeczny i się nie zakrztuszę jak żona szefa się nie spisała i muszę ja nadrobić czyli w sumie rzadko mam taką flotę  i powiem ci że najlepiej mieć 2 sprzęty 

jedno jakieś barachło co nie jedzie i nie kosztuje dla zabicia tęsknoty za dobrym upierdalaniem jak nie masz kasy 

ale jedno coś na konkretności i po prostu jeździć tym rzadziej bo flota nie pozwala na codzienne akcje ......

 

ja na wiosnę planuje chińskie enduro 50ccm właśnie po to żeby jak nie mam siły upierdalać pojeździć sobie po krzakach na czilu za darmo  ale co wyjdzie zobaczymy , ale zastąpić mi to dobrej chłosty nie zastąpi :D 

 

zresztą co ja ci będe trolował , jeździsz po tych lasach to weź sobie z kimś zagadaj niech da ci się karnąć np exc 520 po lesie to jak potem będziesz miał wsiąśc na chinola to spytasz za jakie grzechy :D 


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 


#19 Bimbak

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1813 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 21 czerwiec 2008
  • Skąd:Śrem
  • Motocykl:Suzuki GSX-R 1000 K8

Napisano sob, 17 lis 2018 - 10:33

Ostatnio więcej jak 6tys na jednym tyle zrobiłem jak miałem jeszcze 600

#20 wiciu_r

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 369 postów
  • Na FM od: 23 grudzień 2011
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:4TX, Pitek 250

Napisano sob, 17 lis 2018 - 17:04

 

jeździsz po tych lasach to weź sobie z kimś zagadaj niech da ci się karnąć np exc 520 po lesie to jak potem będziesz miał wsiąśc na chinola to spytasz za jakie grzechy 

 

Da się zrobić. KTM 620 kumpla będzie zimował u mnie w garażu. 

A co do Twojego wiosennego enduro 50 to właśnie kumplowi za 900 zyla opycham pita 125. 

Wpadnij kiedyś to oprowadzę Cię po terenie ..

 

P.S. Ja mam 3000 netto, ale zapierd.. jako pilarz. Praca ciężka bo drzewo krzaki, ale bez szefo stresu. 

Przyjeżdża raz na 3 dni i sprawdza. Sam z przyrodą. W perspektywie ciut więcej bo na próbnym.

A w CV jak byk technik RTV lub informatyk, rzuciłem to dla zdrowotności,

bankowych stresów miałem po dziurki w dooo....


Użytkownik wiciu_r edytował ten post sob, 17 lis 2018 - 20:02





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |