Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Okresowy błąd p0170, p0171 .- mieszanka zbyt uboga.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zamykacz opon

  • Forumowicze
  • 6464 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano pią, 12 paź 2018 - 07:10

Witam

W sumie od momentu kupna golfa 4 z silnikiem 1.6 16V AZD , walczę z tymi błędem i okresowym falowaniem obrotow.. Zapala sie czek , silnik pracuje normalnie , czasami faluja obroty . Bylem na czyszczeniu przepustnicy , nic nie dalo. Elektryk wspominał , ze sonda lamda to jakiś zamiennik i może nie działać prawidlowo , zostanie w tygodniu zmieniona na nową Denso i wyczyszczony czujnik przeplywu powietrza w kolektorze dolotowym tzw MAS sensor. Ale jeśli dalej będzie to samo, to w czym szukac problemu ? Kończą mi się pomysły. Niby prosty silnik , ale potrafi dać zagadkę.
532c6ae396d5791dcd02c761c7208a4f.jpgafda9f9cb06907c9a8da49358b8de549.jpg

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Nitomen edytował ten post pią, 12 paź 2018 - 07:13

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#2 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9126 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano pią, 12 paź 2018 - 16:29

Na dzień dobry właśnie sonda lambada. Adaptacja przepustnicy zrobiona? Zasadniczo po każdym odłączeniu aku powinna być przeprowadzona.

Jeśli po tym nadal będzie falować to podczas pracy na wolnych odłącz przepływkę, powinno to poważnie zaburzyć pracę silnika. Jak nie zaburzy to czyszczenie niespecjalnie pomoże. 


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#3 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zamykacz opon

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 6464 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano sob, 13 paź 2018 - 06:38

Adaptacja byla robiona po czyszczeniu, maf sensor będzie ciężko odłączyć na pracującym silniku, jest schowany z tylu silnika ,ale jeśli to zrobię i duzo się nie zmieni , to maf sensor do wymiany. ? czy nieszczelnosci powietrza na dolocie ?
Czytałem że można próbować odłączyć egr, pytanie co wtedy sie dzieje.? Zostaje zamknięty i komp podstawia jakieś domyślne wartości.? Z tym ze walniety egr, pokazywal by sie w diagnostyce błędów.

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Nitomen edytował ten post sob, 13 paź 2018 - 06:41

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#4 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9126 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano sob, 13 paź 2018 - 07:37

Tak, EGR bym na razie pominął bo by się pojawił w dtc.
Lewe powietrze jak wiesz też spowoduje falowanie. Jak nie masz typowej przepływki na dolocie to nie odłączaj nic.
Zapomniałem, że podstawą to dokładnie sprawdzić wszystkie wężyki od podciśnień.


TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#5 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zamykacz opon

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 6464 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano sob, 13 paź 2018 - 09:13

Tam nie ma typowej przepływki, a nieduży czujnik powietrza w kolektorze ssacym.

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka
KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#6 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zamykacz opon

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 6464 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano nie, 04 lis 2018 - 15:42

Dalej walcze z tym błędem. Zrobiłem wykres pracy 1 sondy lambda i korekty paliwa

Sonda na wolnych obrotach wykres prawie plaski ok 1.1V , po podgazowaniu ok 0.7V i wraca na 1V

Korekty paliwa długotrwałej ok -60 po podgazowaniu ok -20

Jakieś pomysły ?



Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka
KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#7 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9126 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano nie, 04 lis 2018 - 15:46

Napięcie na sondzie powinno cały czas pływać miedzy minimum a maximum. Jak masz jednowoltową to np. 0.2-0.9 V


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#8 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zamykacz opon

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 6464 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano nie, 04 lis 2018 - 19:16

Tak , wiem ,. tak jak i korekty paliwa powinny byc ok 0 ..ogladalem filmik na YT , kanał garazowe hobby  , gosc mial  bardzo ładne wykresy z sondy i korekcje paliwa , po zdjeciu korka oleju , to samo co u mnie , leci wszystko, lambda na 1 V, korekcje na minus , do momentu zakręcenia korka wlewu oleju , mówił ze dostarczyl tym silnikowi duzo lewego powietrza. Ale za cholere ,tam nic nie widac aby gdzies zasysalo bokiem , no nic , zamowilem uzywana lambde i przeplywke maf sensor , zobaczymy czy cos sie zmieni. 


KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#9 kiler

    MGS Member

  • Forumowicze
  • 1463 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 22 kwiecień 2005
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:BMW S1000RR V-strom1000

Napisano nie, 04 lis 2018 - 22:53

 gosc mial  bardzo ładne wykresy z sondy i korekcje paliwa , po zdjeciu korka oleju , to samo co u mnie , leci wszystko, lambda na 1 V, korekcje na minus , do momentu zakręcenia korka wlewu oleju , mówił ze dostarczyl tym silnikowi duzo lewego powietrza.

kurcze ja tam nie wiem jak by to powietrze z wlewu oleju miało się dostawać do cylindrów ale ...... są na świecie rzeczy o których się nie śniło fizjologom

może w takim razie uszczelka pod korkiem wlewu oleju  ??



#10 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zamykacz opon

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 6464 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano czw, 08 lis 2018 - 09:03

Zastanawia mnie jeszcze fakt , ze czujnik MAFw kolektorze ssacym. , nic nie pokazuje (jeszcze go nie wymienialem). Ale komp błędu owego czujnika nie zgłasza.

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Nitomen edytował ten post czw, 08 lis 2018 - 09:04

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#11 spiwor

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 960 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 12 wrzesień 2006
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Szadołka

Napisano czw, 08 lis 2018 - 10:23

Na lewe powietrze wróciłbym do egr.
Może jest już zasyfiony i nie zamyka się do końca.

Notoryczny kłamca  :icon_twisted: 
 


#12 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zamykacz opon

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 6464 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano czw, 08 lis 2018 - 13:21

Egr sprawny i wyczyszczony

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka
KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#13 Kubuś50/125

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 93 postów
  • Na FM od: 09 sierpień 2018
  • Skąd:Mazowieckie
  • Motocykl:Yamaha Yzf R125

Napisano śro, 28 lis 2018 - 20:07

Egr sprawny i wyczyszczony

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka

I co wymieniłes ta sonde lambda? Problem znikł?



#14 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zamykacz opon

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 6464 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano sob, 01 gru 2018 - 14:23

A wiec. , maf I Lambda wymienione , bez zmian Ale od poczatku zle diagnozowalem, tu nie na problemu z powietrzem a z paliwem. Korekty paliwa sa mocno ujemne, bo lamda wykrywa zly skład spalin z powodu za duzej ilości paliwa i skraca czas wtrysku ( tzn mieszanka za uboga w powietrze ). Dzisiaj dla próby ściąglem wezyk podcisnienia regulatora ciśnienia paliwa, korekty z minus 50 poszly na plus 20 (powinno byc kolo 0).

Teraz co dalej ? Wymienić regulator cisnienia paliwa na listwie wtryskowej ? Roboty na 5 minut, uzywany kosztuje 30 zl ,. Ale czy możliwe , aby ciśnienie w kolektorze bylo za duze. ? dlatego zawor otwarty jest więcej niz powinien ?.tym zaworem steruje tylko podcisnienie z kolektora przez maly wezyk.

Wysłane z mojego SM-G870F przy użyciu Tapatalka

Użytkownik Nitomen edytował ten post sob, 01 gru 2018 - 14:25

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#15 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9126 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano nie, 02 gru 2018 - 07:02

Możliwe że zawór walnięty ale w takim wypadku najpierw zmierz czy ciśnienie paliwa na listwie prawidłowe bo może pompa paliwa się kończy albo przytkany system doprowadzenia paliwa. Masz filtr między zbiornikiem a listwą?


TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#16 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zamykacz opon

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 6464 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano nie, 02 gru 2018 - 08:39

Filtr prawqdopodobnie jest gdzies kolo baku , cisnienia poki co nie mierzyłem  , ale raczej dobre , bo korekty paliwa wskazuja na duza ilosc poidawanego  paliwa , dlatego komputer koryguje w miare mozliwosci mieszanke  , czasem otwarcia wtryskiwaczy, w trakcie jazdy korekty dlugoterminowe dojda do -10 %, krotkoterminoqwe do +25 % i wiecej , wystarczy chwile postac i leca wszystkie w dol na -50%.  Lambda mniej wiecej caly czas stale na 1.1 V


KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#17 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9126 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano nie, 02 gru 2018 - 16:43

Lambda na 1.1V to nie dziwne, że mieszanka do dupy. Może sterownik leży...może coś innego. 

Opis usterki: Sprawdź regulator ciśnienia paliwa, sprawdź ciśnienie zatrzymywania paliwa, sprawdź wtryskiwacze, sprawdź pompę paliwową, sprawdź układ dolotowy pod kątem wycieków. , Sprawdzić system powietrza wtórnego pod kątem nieszczelności, sprawdzić działanie układu powietrza wtórnego pod kątem działania, sprawdzić przewody podciśnienia pod kątem wycieków


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#18 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zamykacz opon

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 6464 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano pon, 03 gru 2018 - 11:55

powietrza szukalem , w sumie kleilem kolektor dolotowy , bo jest zgrzewany z  dwoch czesci plastiku ,wygladal na dziurawy na laczeniu zgrzewu ..ale teraz juz sam nie wiem, czy mi sie zdawalo ..ponoc one tak maja i to nie dziura , musze jeszcze raz kupic plaka i popsikac na odpalonym aucie w kolo kolektora.

https://drive.google...Gan2UWTh69-yxOF


Użytkownik Nitomen edytował ten post pon, 03 gru 2018 - 11:59

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |