Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

HONDA CBR125R 2006 dławi się powyżej 6000 obrotów

honda cbr cbr125

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Johniak

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Na FM od: 17 lipiec 2018
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Yamaha R6/ Honda CBR125r

Napisano wto, 17 lip 2018 - 16:32

Cześć, 

posiadam Hondę cbr125r na gaźniku. W pewnym momencie zaczęła szarpać dławić się przy około 6000 obrotów. Pomyślałem więc że pewnie problem jest z gaźnikiem. Po rozebraniu okazało się, że krócieć ssący był pęknięty i oklejony taśmą. Wymieniłem go na nowy. Niestety objawy nie ustąpiły rozebrałem gaźnik i wyczyściłem wszystko dokładnie, zaworek iglicowy wyglądał dobrze. wszystko poskładałem. Problem nie ustąpił. Wyregulowałem luzy zaworowe. Problem nie ustąpił. Świeca jest okopcona. co świadczy o zbyt bogatej mieszance. Wymieniłem też świecę i cewkę wraz z przewodem i fajką. Przesyłam zdjęcie z poziomem paliwa z gaźniku.

 

https://imgur.com/a/iF77xZg

 

 



#2 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12416 postów
  • Wiek: 69
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano wto, 17 lip 2018 - 16:54

Nie wiem jaki poziom powinien byc, wiec duzo mi to nie powie ale wydaje sie ze jest prawidlowy.

Czy nie robiles zadnych zmian np w ukladzie wydechowym lub filtrze powietrza przed wystapieniem dlawienia sie ?

Czy probowales jechac z otwartym zbiornikiem ?



#3 Johniak

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Na FM od: 17 lipiec 2018
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Yamaha R6/ Honda CBR125r

Napisano wto, 17 lip 2018 - 17:07

Nie wiem jaki poziom powinien byc, wiec duzo mi to nie powie ale wydaje sie ze jest prawidlowy.
Czy nie robiles zadnych zmian np w ukladzie wydechowym lub filtrze powietrza przed wystapieniem dlawienia sie ?
Czy probowales jechac z otwartym zbiornikiem ?

Próbawałem jeździc z otwartym zbiornikiem, probowalem tez butelka paliwo podawac. Nie robiłem żadnych zmian. Żona jechała i jak wyjezdzała było ok ale jak wracała już nie.

Użytkownik Johniak edytował ten post wto, 17 lip 2018 - 17:08


#4 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12416 postów
  • Wiek: 69
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano wto, 17 lip 2018 - 18:29

To zrob jeszcze jedna probe - w czasie jazdy na obrotach powyzej 6 tys sprobuj wlaczyc ssanie i sprawdz co sie bedzie dzialo, czy motocykl przestanie przerywac, czy odwrotnie zacznie zdychac zupelnie.



#5 Johniak

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Na FM od: 17 lipiec 2018
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Yamaha R6/ Honda CBR125r

Napisano wto, 17 lip 2018 - 18:38

To zrob jeszcze jedna probe - w czasie jazdy na obrotach powyzej 6 tys sprobuj wlaczyc ssanie i sprawdz co sie bedzie dzialo, czy motocykl przestanie przerywac, czy odwrotnie zacznie zdychac zupelnie.


Już próbowałem. Dławi sie jeszcze gozej...

#6 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12416 postów
  • Wiek: 69
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano wto, 17 lip 2018 - 21:26

A co sie dzieje w momencie odjecia gazu ?



#7 bruns

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - dwusuwowy rider

  • Forumowicze
  • 302 postów
  • Na FM od: 07 marzec 2013
  • Skąd:Whitestock

Napisano wto, 17 lip 2018 - 21:59

Zaworek iglicowy wygląda dobrze , a sprawdziłeś jego szczelność?Podłącz metr rurki ,napełnij paliwem i zobacz czy poziom nie opada.

wyreguluj poziom paliwa w komorze na "U rurkę"



#8 Johniak

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Na FM od: 17 lipiec 2018
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Yamaha R6/ Honda CBR125r

Napisano wto, 17 lip 2018 - 22:14

Zaworek iglicowy wygląda dobrze , a sprawdziłeś jego szczelność?Podłącz metr rurki ,napełnij paliwem i zobacz czy poziom nie opada.
wyreguluj poziom paliwa w komorze na "U rurkę"


Wrzuciłem zdjecie poziomu paliwa. Nie widze zadnej opcji regulacji poziomu paliwa.

A co sie dzieje w momencie odjecia gazu ?


Obroty spadają powoli

#9 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12416 postów
  • Wiek: 69
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano śro, 18 lip 2018 - 01:43

OK, ale jesli trzymasz obroty tuz ponizej 6 tys czy silnik pracuje bez przerywania ?

Ogolnie wyglada to nieprawdopodobnie, jako ze przy podciekaniu zaworka paliwa zla praca silnika bylaby w dole a nie w gorze obrotow.

Czy sprawdzales opornosci pick up coils ukladu zaplonowego ?



#10 Johniak

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Na FM od: 17 lipiec 2018
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Yamaha R6/ Honda CBR125r

Napisano śro, 18 lip 2018 - 10:51

OK, ale jesli trzymasz obroty tuz ponizej 6 tys czy silnik pracuje bez przerywania ?

Ogolnie wyglada to nieprawdopodobnie, jako ze przy podciekaniu zaworka paliwa zla praca silnika bylaby w dole a nie w gorze obrotow.

Czy sprawdzales opornosci pick up coils ukladu zaplonowego ?

Cewke wymieniłem na wszelki wypadek.

Tak to wygląda:



#11 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12416 postów
  • Wiek: 69
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano śro, 18 lip 2018 - 17:18

Pick up coil to mala cewka zbierajaca impulsy dawane przez palec w aparacie zaplonowym, a nie cewka glowna ktora wymieniles.

Nie wyglada mi to na zalewanie gaznika na wysokich obrotach, raczej na jakis problem z ukladem zaplonowym.

Czy masz kogos z kim moglbys przelozyc modul z takiego samego motocykla ?

Czy masz serwisowke do tego motocykla ?



#12 Bimbak

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1821 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 21 czerwiec 2008
  • Skąd:Śrem
  • Motocykl:Suzuki GSX-R 1000 K8

Napisano śro, 18 lip 2018 - 17:21

Hmm a jak wygląda odma? Wszystko ok?

#13 Johniak

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Na FM od: 17 lipiec 2018
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Yamaha R6/ Honda CBR125r

Napisano śro, 18 lip 2018 - 17:29

Pick up coil to mala cewka zbierajaca impulsy dawane przez palec w aparacie zaplonowym, a nie cewka glowna ktora wymieniles.
Nie wyglada mi to na zalewanie gaznika na wysokich obrotach, raczej na jakis problem z ukladem zaplonowym.
Czy masz kogos z kim moglbys przelozyc modul z takiego samego motocykla ?
Czy masz serwisowke do tego motocykla ?


Niestety nie mam zadnego znajomego, ktory ma taka cbr.

Serwisowki tez nie mam, szukałem ale wszystkie byly do wersji na wtrysku.

Hmm a jak wygląda odma? Wszystko ok?


Generalnie nie mam pojęcia jak to sprawdzić. Nigdy nic takiego nie robiłem.

#14 Bimbak

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1821 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 21 czerwiec 2008
  • Skąd:Śrem
  • Motocykl:Suzuki GSX-R 1000 K8

Napisano śro, 18 lip 2018 - 17:49

Ja podejrzewam ze masz problem raczej z podciśnieniami. Tzn że albo węże do odmy sa zle podpięte albo nieszczelnie, lub coś w tej okolicy. Nie znam niestety tego motocykla. Potrzebujesz service manual.

#15 Johniak

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 7 postów
  • Na FM od: 17 lipiec 2018
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Yamaha R6/ Honda CBR125r

Napisano śro, 18 lip 2018 - 18:24

Ja podejrzewam ze masz problem raczej z podciśnieniami. Tzn że albo węże do odmy sa zle podpięte albo nieszczelnie, lub coś w tej okolicy. Nie znam niestety tego motocykla. Potrzebujesz service manual.

 

Przeglądam te czeskie serwisówki. Problem jest taki że chyba nie dokońca rozumiem jak to powinno działać







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: honda, cbr, cbr125

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |