Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Hamowanie awaryjne bez ABS'u


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
59 odpowiedzi w tym temacie

#41 KLAUDIUSZ

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Super-Moderatorzy
  • 5383 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 18 wrzesień 2005
  • Skąd:Wawa/Siemiatycze
  • Motocykl:Honda CB900 Cafe

Napisano pią, 13 lip 2018 - 19:54

Niezły kabaret :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#42 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9689 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano nie, 15 lip 2018 - 12:50

Zalezy czy to hamowanie z  200 przed wyjeżdżającym z pola C-330 z fura siana , czy hamowanie bo właśnie zapala sie pomarańczowe i czy pada deszcz, czy świeci słońce i wreszcie czy robi to misiek, czy jakaś pi*da   :flesje:

 

Skilos

 

Hamowanie awaryjne, to hamowanie awaryjne, nie gra roli jaka pogoda i jaka predkosc.

 

Ale przyznaje sie szczerze, bardziej chodzilo mi o ta " ksiazkowa " metode / przebieg na dobrej nawierzchni w piekna pogode.

 

 

1. kilos, raczej zależy CZYM jedziesz. Czy koń jest długi czy krótki, czy przód lekki czy ciężki i w cholerę różnych parametrów...

 

2. Oraz... przede wszystkim... ćwiczyłeś czy jesteś przeciętną pizdą :D

 

3. Faktycznie, ABS robi robotę, w sensie wydłuża drogę hamowania dla wyćwiczonych i skraca dla pizd. Jednak anti stoppie montowany już właściwie taśmowo we wszystkim, co ABS ma, wydłuży drogę hamowania...

 

4. Gdyby było jak mówisz, to wszyscy sportowcy by z tego magicznego ABS-u korzystali, A korzystają?

 

 

5. Pierdolenie taniej psychologii o odruchach bezwarunkowych cechuje kolesi, co jedynie czytali a nie ćwiczyli...

 

Hikor

 

1. Pomine, bo mimo tego technika jest taka sama, tyle, ze generalnie armatury hamuja lepiej tylnym niz przednim hamulcem. ( miedzy innymi ze wzgledu na waska przednia opone ).

 

2. Tu zgadzam sie z Toba calkowcie !

 

3. ABS nie zostal wynaleziony aby skracac droge hamowania ! Szkoda, ze tego nie znalazlem w Twojej odpowiedzi ! ABS zostal wynaleziony abys podczas hamowania mial mozliwosc ominiecia przeszkody ! ! ! Tylko tyle i az tyle. Ominiecie przeszkody jest po prostu wazniejsze niz skrocenie drogi hamowania, w czasem i postepem technicznym,

 

gdy Pompa ma wydajnosc < 25 zacisniec / sek ( lub wiecej ) droga hamowania skraca sie automatycznie !

 

O jakiej generacji ABS'u mowimy ? ? ? Tej z przed 30 lat czy o tej obecnej ( mam na mysli tej ktora pokazala sie w Honda Fireblade ( o wadze 2,5 kg a w nastepnym roku w CBR 600 RR )

 

Obecne systemy ABS'u SKRACAJA droge hamowania, przykro mi, ze do Ciebie to jeszcze nie dotarlo !

 

4. Sportowcy korzystaja z ABS'u w SBK od roku w ktorym zostal wprowadzony i wlasnie w tymze roku zwyciaztwo odniosla Honda w ten ABS wyposazona ! Teraz jezeli masz ochote, mozesz sprobowac mi ten fenomen wytlumaczyc, he, he

 

 

5. Ktotko i na temat, odemnie za ta wypowiedz masz NOBEL'a

 

 

A i tak hamowanie awaryjne dla wieluuuu motocyklistów jest trudne do ogarniecia.

 

A ja uważam, że zamiast hamować w wiekszosći przypakdów należy przeszkodę ominąć.

 

 

Croowab

 

 

 

Na ten temat nie zamierzam wogole dyskutowac, bo niema sensu.

 

Zasada jest prosta w pierwszym rzedzie sie hamuje, podczas hamowania decydujesz, czy hamowac do zera czy odpuscic i ominac.

 

 

 

 

 

Jak nauczyć kompletnego nuworysza właściwych odruchów w 20 godzin?

 

Próbowałeś kiedyś szkolić?

 

Masz 20 godzin i w tej puli musisz nauczyć ruszać, robić ósemki, slalomy, omijania przeszkody, ruszania pod górkę, jazdy miejskiej...I weź jeszcze naucz odruchów innych niż wdrukowane przez naturę, czyli powoli przód i w razie potrzeby tył...

 

 

Hikor

 

 

 

Na mojego pierwszego kursanta ktorego szkolilem w 2008 roku potrzebowalem 36 godzin. Systematycznie okres sie skracal.

 

Zupelnie inna bajka szkolic kogos, kto juz ma kat. B a zupelnie inna, gdy kat. A jest jego pierwszym PJ.

 

U siebie jestem w stanie wyszkolic kursanta w ciagu 20 ha aby jedynie zdal egzamin, mimo, ze manewrow w DE jest wiecej niz w PL ( jezdzic raczej umial nie bedzie ). To jest fakt. Tyle, ze u mniue dochodza do szkolenia „ Jazdy Specjalne “ ktorych jest 12. Z regoly mieszcze sie ca. 26 – 28 h. Chyba, ze mam kursanta ktory jest odporny na wiedze.

 

 

Moim zdaniem ze wzgledu na polska mentalnosc kursantow masz / macie trudniejsze zadanie, bo cieeeeeeeeezko szkoli sie kogos kto wie lepiej....

 

 

To omijanie przeszkody to jest dopiero wyższa szkoła jazdy. Początkujący raczej położy motocykl.

...w ułamku sekundy, bez czasu na chwilę zawahania błyskawicznie ocenić sytuację, wybrać najlepszy tor ominięcia przeszkody i zrobić go jednocześnie jeszcze odwinąć gaz by moto było stabilniejsze....

 

Spiwor

 

Szczerze mowiac, to nie slyszalem aby ktokolwiek polozyl motocykl podczas robieia slalomu ( chyba, ze nacisnal hamulec ( a tacy tez byli, jeden zrobil nawet na DR 125 salto w przod )

 

Powyzej predkosci stabilnej polozenie motocykla nei jest mozliwe, ta moze wystepowac juz przy 25 km/h z regly to 30 – 35 km/h wiec gazu dodawac nie trzeba, ale tak jak wspomniales kwestia predkosci.

 

Wertyder

 

nie mam zamiar ustosunkowywac sie do jakiegos troll'a ktory w doopie byl i goowno widzial a pojecia o tym co mowi ma mniej niz Zero !

 

I nie chodzi mi w tym przypadku o Ciebie !

 

 

 

:crossy:


Użytkownik ks-rider edytował ten post nie, 15 lip 2018 - 13:58


#43 Damian85

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 70 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 15 maj 2018
  • Skąd:Dolnośląskie

Napisano nie, 15 lip 2018 - 23:50

5. Pierdolenie taniej psychologii o odruchach bezwarunkowych cechuje kolesi, co jedynie czytali a nie ćwiczyli...

 

Hikor

 

 

5. Ktotko i na temat, odemnie za ta wypowiedz masz NOBEL'a

 

 

Panowie, ale czy same ćwiczenia wystarczą? Nie trzeba  czasem przeżyć kilku krytycznych sytuacji na drodze, aby to lepiej zrozumieć? ; )

Jeśli coś ćwiczysz, to wtedy utrwalisz sobie odpowiednie odruchy, które pomogą Ci przetrwać.

 

Czym częściej ćwiczymy, tym bardziej rosną szanse na wyjście z podobnej sytuacji. Nie ma jednak 100% pewności.

 

Ja miałem kilka ciężkich sytuacji na drodze, które mnie kompletnie zaskoczyły (poślizgi, nagłe omijanie przeszkód), jednak oprócz wywołania chwilowego napięcia mięśni i zastrzyku adrenaliny nic poważniejszego się nie stało - doświadczenie i poprawne odruchy pomogły uratować dupę.

 

Jednak raz miałem sytuację, która pozwoliła mi zrozumieć, że są sytuacje, kiedy organizm reaguje strasznie intensywnie.

 

Jechałem drogą podporządkowaną, dojeżdżałem do głównej, ruchliwej drogi w małym miasteczku, nacisnąłem na hamulec i... wpadł w podłogę, a auto powoli zwalniało (hamowanie silnikiem). Oczy jak pięć złotych, cisnąłem na hamulec jak głupi, mimo że nie działał - po 3 sekundach byłem już na skrzyżowaniu i cudem uniknąłem wypadku (i ciągle naciskałem na hamulec jak głupi). Poturlałem się dalej, auto się zatrzymało, a ja cały drżałem - nogi, ręce. Ciężki oddech. Dopiero wtedy puściłem hamulec - a wiedziałem, że nie działa. Po co go trzymałem?

NIGDY, PRZENIGDY w życiu się tak nie bałem.

 

Wtedy zrozumiałem, że w naprawdę krytycznych sytuacjach, gdzie występuje realne i prawie nieuniknione zagrożenie, logika znika, a pozostaje ogromny strach, chaos i odruchy (prawidłowe, nieprawidłowe - organizm tego nie odróżnia).



#44 KLAUDIUSZ

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Super-Moderatorzy
  • 5383 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 18 wrzesień 2005
  • Skąd:Wawa/Siemiatycze
  • Motocykl:Honda CB900 Cafe

Napisano pon, 16 lip 2018 - 04:19

A reczny nie działał?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#45 Tommo

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1292 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer

Napisano pon, 16 lip 2018 - 05:25

A reczny nie działał?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Ano właśnie. Ja obserwuję od lat że masa ludzi w ogóle nie używa hamulca ręcznego. Jak mówię że działa bardzo słabo albo na jedno koło, to najczęściej jest odpowiedź, panie ja tego nie używam, wrzucam jedynkę i tyle. W automacie to już w ogóle ludzie myślą że to zbędny gadżet.
Jak takiego delikwenta co latami ręcznego nie używa zaskoczysz głośną komendą "zaciągnij ręczny"! to zgłupieje na kilka sekund. Co dopiero jak się zdarzy sytuacja opisana wyżej? Szybciej prawą nogą zrobi dziurę w podłodze niż chwyci za ręczy(pomocniczy) hamulec żeby się ratować.

Sam autor opisanego zdarzenia zresztą tego nie ukrywał :)


Audi Sport


#46 Damian85

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 70 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 15 maj 2018
  • Skąd:Dolnośląskie

Napisano pon, 16 lip 2018 - 07:06

A reczny nie działał?

 

Działał, tylko nie było takiego odruchu, tj. aby hamować ręcznym, gdy brakuje hamulców.

 

Kiedyś oglądałem z kuzynami stare filmy, w jednym z nich "zły człowiek" przeciął bohaterowi przewody hamulcowe, później bohater jechał jak głupi z górki, omijając przeszkody itd. Śmialiśmy się, że przecież mógł ręczny zaciągnąć. Teorię znałem - brak hamulca? Zaciągnij ręczny. Ale sama teoria Ci nie pomoże.

 

Jeśli hamulec wysiadłby mi dużo wcześniej, np. jadąc drogą i widząc z daleka skrzyżowanie, to bym się tak bardzo nie zestresował i mógłbym sobie przypomnieć (bo zagrożenie byłoby dalej), że przecież można zahamować ręcznym, albo zacząłbym zbijać prędkość biegami.

 

Ale gdy jesteś 2-3 sekundy od skrzyżowania i Ci nagle hamulec "opada" na spód, a pojazd przestaje hamować, to wtedy zaczyna się inna "liga" wrażeń. ; )


Użytkownik Damian85 edytował ten post pon, 16 lip 2018 - 07:13


#47 KLAUDIUSZ

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Super-Moderatorzy
  • 5383 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 18 wrzesień 2005
  • Skąd:Wawa/Siemiatycze
  • Motocykl:Honda CB900 Cafe

Napisano pon, 16 lip 2018 - 07:56

Mało doświadczenia ...... pamiętaj że w moto masz pod nogą jeszcze hamulec :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#48 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9689 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano pon, 16 lip 2018 - 09:39

Z tego co mi wiadomo, to w KAZDYM katamaranie jest " reduktor " ktory w zaleznosci od pojazdu, modelu i innych vektorow wyrownuje / redukuje / zmeinia sile nacisku na tylna os i jej opony.

 

Jezeli wiec wingerujemy z System hamulcem recznym, to ja osobiscie niemam wiecej pytan ! :icon_mrgreen:

 

Moze zapytajmy Tommo, jak wyglada to w realu, jakim stanie ludzie w swoich katamaranach maja ustawione te reczne ? Ja wole przygrzmocic z niewielka predkoscia czolowo niz pojsc niekontrolowanie na ktoras ze stron i sawinac sie w okol czegostam.

 

Reczny ma 5 x mniejsza wartosc hamowania niz hamulec przedniej osi, dwukrotnie mniejsza niz hamulce tylnej osi.

 

W polaczeniu tylnej osi nie wnosza absolutnie nic, no moze poza ewentualnym zablokowaniem tylnych a co wazniejsze jednego tylnego kola ( i nie musze chyba nikomu tlumaczyc, z czym to jest zwiazane ),

 

Teraz wisienka na torcie

 

Chcialbym widzeic osobe ktora podczas hamowania awaryjnego bedzie jeszcze na tyle przytomna aby ten reczny nie zaciagnac a nim dozowac !

 

Wszystko inne to pier dolenie o szopenie !

 

:crossy:



#49 KLAUDIUSZ

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Super-Moderatorzy
  • 5383 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 18 wrzesień 2005
  • Skąd:Wawa/Siemiatycze
  • Motocykl:Honda CB900 Cafe

Napisano pon, 16 lip 2018 - 10:23

Ty juz lepiej nic nie pisz bo auta kursanckie wymieniasz czy klepiesz co kilka miesiecy ..... tak uczysz ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#50 Damian85

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 70 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 15 maj 2018
  • Skąd:Dolnośląskie

Napisano pon, 16 lip 2018 - 12:01

pamiętaj że w moto masz pod nogą jeszcze hamulec :)

 

Karrrramba, a mnie uczono, że to dźwigienka do zapalania światełka stopu. : D

 

A tak serio - tak, wiem, korzystam. : )



#51 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9689 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano pon, 16 lip 2018 - 16:41

Ty juz lepiej nic nie pisz bo auta kursanckie wymieniasz czy klepiesz co kilka miesiecy ..... tak uczysz

 

Klod

 

wypowiesz sie co moge zrobic za to, ze

 

1. Kolo wyjezdza z posesji ( z prawej strony ), Kursant odbija w lewo, mimo tego zostajemy trafieni

 

2. Stoimy grzecznie na skrzyzowaniu, swiatlo czerwone, trafia nas w doope panienka

 

3. Stoimy grzecznie wyjezdzajac z posesji, pol auta na jezdni, pol auta na wyjezdzie, Auto przed nami wrzuca wsteczny bieg i jedzie do tylu.

 

I teraz wez mi odpowiedz co jako szkolacy bys zrobil, Ty moj maly Superman'ie ? Jezeli nie masz nic sensownego do powiedzenia to zazyj lek

 

 

:crossy:



#52 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3935 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano pon, 16 lip 2018 - 19:39

Z tego co mi wiadomo, to w KAZDYM katamaranie jest " reduktor " ktory w zaleznosci od pojazdu, modelu i innych vektorow wyrownuje / redukuje / zmeinia sile nacisku na tylna os i jej opony.

 

:crossy:

 ???

mam rozumieć, że jakiś balast przemieszcza się pod autem? :D


Użytkownik konrad1f edytował ten post pon, 16 lip 2018 - 19:40


#53 hikor

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 943 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 29 wrzesień 2005
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:APRILIA RSV MILLE R '2003

Napisano pon, 16 lip 2018 - 20:01

Odchodzicie od tematu, Panowie :D



#54 Tommo

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1292 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer

Napisano pon, 16 lip 2018 - 20:17

Z tego co mi wiadomo, to w KAZDYM katamaranie jest " reduktor " ktory w zaleznosci od pojazdu, modelu i innych vektorow wyrownuje / redukuje / zmeinia sile nacisku na tylna os i jej opony.

 

Jezeli wiec wingerujemy z System hamulcem recznym, to ja osobiscie niemam wiecej pytan ! :icon_mrgreen:

 

Moze zapytajmy Tommo, jak wyglada to w realu, jakim stanie ludzie w swoich katamaranach maja ustawione te reczne ? Ja wole przygrzmocic z niewielka predkoscia czolowo niz pojsc niekontrolowanie na ktoras ze stron i sawinac sie w okol czegostam.

 

Reczny ma 5 x mniejsza wartosc hamowania niz hamulec przedniej osi, dwukrotnie mniejsza niz hamulce tylnej osi.

 

W polaczeniu tylnej osi nie wnosza absolutnie nic, no moze poza ewentualnym zablokowaniem tylnych a co wazniejsze jednego tylnego kola ( i nie musze chyba nikomu tlumaczyc, z czym to jest zwiazane ),

 

Teraz wisienka na torcie

 

Chcialbym widzeic osobe ktora podczas hamowania awaryjnego bedzie jeszcze na tyle przytomna aby ten reczny nie zaciagnac a nim dozowac !

 

Wszystko inne to pier dolenie o szopenie !

 

:crossy:

 

Nie mam siły i ochoty odpowiadać na ten stek bzdur.


Audi Sport


#55 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9689 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano pon, 16 lip 2018 - 20:41

Tommo,

 

Najlatwiej jest napisac . stek bzdur, to moze popraw !

 

Jaka sile pokazuja ci manometry przy uzyciu hamulcow przedniej osi, jaka tylnej  a jaka recznym ?

 

:crossy:


Użytkownik ks-rider edytował ten post pon, 16 lip 2018 - 20:42


#56 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9386 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano pon, 16 lip 2018 - 20:53

 

Nie mam siły i ochoty odpowiadać na ten stek bzdur.

 

A jednak odpisałeś. Karmicie trolli to się nie dziwcie że się produkują :D


Why... So... Serious
 

#57 Tommo

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1292 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Skąd:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer

Napisano pon, 16 lip 2018 - 21:02

Tommo,

 

Najlatwiej jest napisac . stek bzdur, to moze popraw !

 

Jaka sile pokazuja ci manometry przy uzyciu hamulcow przedniej osi, jaka tylnej  a jaka recznym ?

 

:crossy:

Manometry nie służą do określania siły hamowania na kołach.

 

Najpierw odpowiedz dlaczego hamulec ręczny nazywany jest pomocniczym?

 

Prawidłowo działający hamulec ręczny wytwarza większą siłę hamującą niż zasadniczy tylny (bez wyjątków).


Audi Sport


#58 KLAUDIUSZ

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Super-Moderatorzy
  • 5383 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 18 wrzesień 2005
  • Skąd:Wawa/Siemiatycze
  • Motocykl:Honda CB900 Cafe

Napisano wczoraj, 01:57

Andrzej, spokojnie Ja tylko sobie jaja robie :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#59 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 9689 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano wczoraj, 07:49

Klod,

 

jaja sobie mona robic do pewnego momentu

 

pozdro

 

:crossy:



#60 spiwor

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 950 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 12 wrzesień 2006
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Szadołka

Napisano wczoraj, 08:28

To w końcu dowiemy się jak to się hamuje awaryjnie motocyklem?
Czy to dalej tajemnica i trzeba iść na kurs?

Notoryczny kłamca  :icon_twisted: 
 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |