Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Problem z odpaleniem xj550


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 dzodzol

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 8 postów
  • Na FM od: 13 maj 2018
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Motocykl:Xj550 1984 4v8

Napisano pią, 29 cze 2018 - 06:07

Cześć,
Od kilku dni męczę sie z odpaleniem mojej xj-otki. Po wciśnięciu przycisku startera rozrusznik na przemian kreci przez chwile i pojawia sie cykanie z przekaźnika rozrusznika i tak na przemian. Po wciśnięciu sprzęgła, cykania nie ma ale ciężko zapala. Jak zapali to zaraz gaśnie. Sprawdzałem już na innym akumulatorze i jest to samo. Na chwilę obecną nie mam już pomysłów i nawet nie wiem gdzie szukać. Spotkał sie ktoś z was z takim zjawiskiem?

Użytkownik dzodzol edytował ten post pią, 29 cze 2018 - 06:16


#2 HD1940

    MOTONITA - leżący na baku

  • Moderatorzy
  • 1366 postów
  • Wiek: 51
  • Na FM od: 13 październik 2007
  • Skąd:Białystok
  • Motocykl:BMW R80RT, HD WLD

Napisano sob, 30 cze 2018 - 04:40

Sprawdzić trzeba by było sam rozrusznik, który może mieć zużyte łożyskowanie wirnika przez co następować może blokowanie wirnika. Przyczyna może być tez w pozostałych mechanizmach przeniesienia obrotu z rozrusznika na silnik. Moim zdaniem to problem czysto mechaniczny lub elektryczny w rozruszniku. Ja bym tam sprawdził na początek.



#3 dzodzol

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 8 postów
  • Na FM od: 13 maj 2018
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Motocykl:Xj550 1984 4v8

Napisano sob, 30 cze 2018 - 05:47

Udalo mi sie sie chyba dzisiaj znalesc rozwiazanie. Problem raczej elektryczny. Przycisk startera wymaga pewnej precyzji i sily we wcisnieciu, do tego poprawilem wszystkie styki no i pekniety wezyk na drugim krućcu zasysał lewe powietrze. Problem chyba ustapil. Zobaczymy ;)

#4 dzodzol

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 8 postów
  • Na FM od: 13 maj 2018
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Motocykl:Xj550 1984 4v8

Napisano sob, 15 wrz 2018 - 16:12

Witam ponownie:)

Nie chce zakładac nowego tematu ale dalej mam problemy z moja xj-tka. Motocykl juz odpala nawet zbyt dobrze;) Na zimnym silniku bez ssania odpala od strzalu. Problem mam z wolnymi obrotami, od razu mam ok 2000 i z czasem jak sie rozgrzewa powoli rosna nawet do ponad 4000. Srubke od regulacji obrotów mam juz wykrecona na maxa. Linki wydaja sie byc ok. Jest luz na lince gazu a przepustnice chyba zamkniete. Ssanie odlaczylem dla swietego spokoju. 

Wykrecalem juz gazniki, czyscilem i w sumie nic tam nie bylo. Sprawdzalem tez pod katem lewego powietrza i tez mysle ze jest ok. Krucce sa nowe, membramy tez. Myslalem ze to zawory ale w sumie moto nie dymi wiec pewnie bedzie ok. Niestety nie mam czym sprawdzic kompresji... Nie wiem za bardzo juz gdzie szukac. Panowie jakies pomysly??:)



#5 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12386 postów
  • Wiek: 69
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano sob, 15 wrz 2018 - 21:53

A jak wyglada pudlo filtra powietrza, czy jest szczelne ?

Filtr oryginalny ?

Jezeli wszystko jest szczelne to gazniki sa zle wyregulowane, najprawdopodobniej na zimnym silniku.

Jak wygladaja swiece  od strony elektrod ?



#6 dzodzol

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 8 postów
  • Na FM od: 13 maj 2018
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Motocykl:Xj550 1984 4v8

Napisano nie, 16 wrz 2018 - 13:15

A jak wyglada pudlo filtra powietrza, czy jest szczelne ?
Filtr oryginalny ?
Jezeli wszystko jest szczelne to gazniki
sa zle wyregulowane, najprawdopodobniej na zimnym silniku.
Jak wygladaja swiece  od strony elektrod ?

Air box jest szczelny. Dokrecalem wszystkie sruby a filtr jest nowy i w sumie to wygladajak poprzedni ale nie wiem czy orginalny ( firmy emgo) nie mam stozkow jesli o to chodzi. Świece odkrecilem i w sumie sa takie:
https://www.fotosik....G8wekXxADhLQfwA
Czyli wychodzilo by że za duzo paliwa dostaje??

Użytkownik dzodzol edytował ten post nie, 16 wrz 2018 - 21:28


#7 dzodzol

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 8 postów
  • Na FM od: 13 maj 2018
  • Skąd:Bielsko-Biała
  • Motocykl:Xj550 1984 4v8

Napisano wto, 02 paź 2018 - 12:56

Dlaczego motocykl kreci ladnie odpala na centralnej stopce a po postawieniu go na kola jakby brak mu pradu, cos przerywa i cyka jakby brak pradu. Kable kolo silnika sprawdzalem i chyba nie sa nigdzie przetarte.

#8 Buber

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2753 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 17 sierpień 2006
  • Skąd:Karkonosze
  • Motocykl:CB 650Z & Kilofazer

Napisano wto, 02 paź 2018 - 15:42

Może jak siądzie na zawieszeniu, to jakiś kabelek gdzieś się masuje i spada napięcie? Tylko takie wytłumaczenie widzę. Jakkolwiek to może być bardzo trudne do zbadania. zacznij od badania masy na stopce i bez. Znaczy, badanie oporności masy, czyli omomierz, jedna elektroda do klemy minusowej na aku, a druga do różnych mas w instalacji, zacznij od masy na cewkach zapłonowych. I kto wie... ? 






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |