Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Honda rebel 125 1998r. Zablokowana pomoy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#21 Wertyder

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 389 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 22 czerwiec 2015
  • Skąd:Kraków

Napisano pią, 29 cze 2018 - 15:58

 czysta kpina ze strony hondy.

 

A tego to nie rozumiem.

Producent robi na dany rynek to na co mu pozwalają przepisy, co mu się opłaca itd. Skoro w Niemczech są takie wymogi to mogą (teoretycznie) nawet wkładać tam silniki o innej konstrukcji - jeśli tylko spełnia wszystkie normy i dane są zgodne z deklarowanymi. To jest wyłącznie sprawa kupującego później taki motocykl, że decyduje się na taki a nie inny. Pretensje o to do producenta to jest dopiero kpina ;)....

To tak samo jakby kupić samochód osobowy i mieć pretensje do producenta, że nie da się go "odblokować" tak żeby był ciężarówką :D.



#22 Aneta1978

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 17 postów
  • Na FM od: 22 czerwiec 2018
  • Skąd:Piekary Śląskie
  • Motocykl:Rebel 125

Napisano pią, 29 cze 2018 - 16:33

Powiem tak jesli motocykl rozwienie 90km/h to uznam to za super wyjscie z sytuacji..taka prędkość będzie odpowiednia jak na moje potrzeby czyli reasumując muszę wykombinować 10km/h ..te gaźniki to troche wyjście awaryjne i ze względu na cene i sposob montażu.

#23 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12305 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano sob, 30 cze 2018 - 14:42

Do Magnum - jestes motocyklistka wieloletnia i na pewno z jakims bagazem doswiadczen jak pamietam z bloga, wiec zachecam do zagladania na forum.

 

Do Anety - wbrew pozorom ta przerobka nie jest zadnym problemem i spokojnie mozna ja w zimie wykonac, korzystajac z uslug warsztatu mechanicznego  ( nie koniecznie motocyklowego ), oczywiscie jesli chcesz trzymac te Honde dluzej niz sezon.

Najtrudniejsze jest zdjecie glowicy, tak zeby nie przestawic faz rozrzadu i pozniejsze jej zalozenie, ale mozemy cie na forum spokojnie przeprowadzic przez caly proces. Twoje koszty to zakup dwoch uzywanych gaznikow z rolgazem na 2 linki i linkami, nowych gum mocujacych je do glowicy, nowej uszczelki pod glowice i ew uszczelki pod pokrywe zaworow, choc one zwykle sa wielokrotnego uzytku.

W zdjetej glowicy warsztat, lub ktos dysponujacy szybkoobrotowa wiertarka reczna musi powiekszyc kanaly ssace ( 2 otwory ) na te 26 mm.

Mozna sprobowac zrobic to bez zdejmowania glowicy na zamknietych zaworach ssacych i potem starac sie dokladnie usunac wiory i pyl metalowy z kanalow ssacych, ale ryzyko  na dostanie sie wiora miedzy zawor a gniazdo  jest wieksze.

Potem trzeba zalozyc glowice z nowa uszelka na cylinder, zalozyc lancuch rozrzadu sprawdzic luzy zaworowe i silnik gotowy

Wywalasz oryginalny kolektor ssacy, zakladasz gazniki na glowice, regulujesz i sprawa zalatwiona.



#24 Aneta1978

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 17 postów
  • Na FM od: 22 czerwiec 2018
  • Skąd:Piekary Śląskie
  • Motocykl:Rebel 125

Napisano nie, 01 lip 2018 - 18:06

Tak całkiem poważnie gdyż nie zamierzam oryginalnego stanu modyfikowac i poprawiać w znacznym stopniu fabrykę ale czy rozwiercenie wydechow coś pomoże ? Czy zmiana dysz cos pomoże ? Nawet o 5 lub 10km/ h to juz bedzie wystarczająco

#25 quasimodoo

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 698 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 29 marzec 2013
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:MW-750 i inne

Napisano nie, 01 lip 2018 - 18:33

Ja osobiście wolałbym poszukać GV.... A tego czegoś bym się pozbył. 

 

Nie rozumiem osobiście ludzi kupujących kupę i usiłujących ukręcić z niej bat... Jaki sens? 


"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.


#26 Aneta1978

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 17 postów
  • Na FM od: 22 czerwiec 2018
  • Skąd:Piekary Śląskie
  • Motocykl:Rebel 125

Napisano pon, 02 lip 2018 - 10:02

Jeśli udało by mi się zwiększyć prędkość o 10km/h było by juz dobrze .. czy wymiana dysz oraz rozwiercebie tłumików pomoże w osiągnięciu tego celu?

Po pierwsze to jesli rebel dla Ciebie to kupa to zniknij z tego forum...po drugie wcale mnie nie dziwi że nie rozumiesz..po trzecie szukam pomocy nie krytyki...ten motocykl który proponujesz jest na poziomie dzisiejszych rometow sam go sobie kup.

#27 Qadrat

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1484 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano pon, 02 lip 2018 - 10:37

10 km/h to osiągniesz samą zębatką, mniejszy tył lub większy przód ale to by trzeba policzyć. Kiedyś gdzieś w internecie korzystałem z kalkulatora online, tam się wybierało motocykl, chyba moc podawało i wpisywało wielkość zębatek. Kalkulator ładnie wyliczał o ile wzrośnie prędkość, o ile spadnie przyspieszenie i to dość dobrze się pokrywało z rzeczywistością. Na telefonie jestem i trochę niewygodnie mi się szuka, wieczorem usiądę do komputera to znajdę adres tego kalkulatora.

#28 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12305 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano pon, 02 lip 2018 - 18:02

Rozumiem ze zakup tego konkretnego motocykla byl pomylka i zloscisz sie glownie na siebie - na przyszlosc warto zapytac na forum co kupic, przed kupowaniem ale to tez pewnie teraz juz wiesz. 

Jakie masz wrazenie przyspieszajac i jadac tym motocyklem z maksymalna szybkoscia, czy takie ze silnik " ma ochote wyskoczyc z ramy", czy nie ?



#29 Aneta1978

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 17 postów
  • Na FM od: 22 czerwiec 2018
  • Skąd:Piekary Śląskie
  • Motocykl:Rebel 125

Napisano pon, 02 lip 2018 - 20:34

Rebelka to nie pomyłka gdybym miała kupić raz jeszcze to bym kupiła i wcale a wcale sie nie zloszcze..mam za sobą Chinskie 125 i virago i eliminatora i schadow jak rowniez jeździłam na drag starze ...najlepiej mi pasuje rebel..bezkonkurencyjna jak dla mnie..przynajmniej nie udaje czegoś czym nie jest jak to bywa w przypadku dwóch ostatnich.Jesli kolega by znalazł ten kalkulator było by super.90km/h mi wystarczy nie jetem doswiadczona i raczej nigdy nie będę i bardzo ale to bardzo dziekuje za wszytkie normalne odpowiedzi jestescie wielcy.Wydech na 100procent będę rozwiercala gdyż to moja ulubiona czynność zawsze to robie hihi czy on mi w czyms pomoże czy tylko pogorszy sprawę...mona rebelka ma stan salonowy i poważne zmiany nie wchodzą w grę mam na czym jeździć.

Foto gdyby było do czegoś potrzebne

Użytkownik Aneta1978 edytował ten post pon, 02 lip 2018 - 20:36


#30 Qadrat

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1484 postów
  • Na FM od: 02 sierpień 2013
  • Skąd:Ozorków
  • Motocykl:BMW F650, BMW R1150GS

Napisano wto, 03 lip 2018 - 02:53

http://sprocketcalculator.com/

Jak wpiszesz w google "motorcycle sprocket calculator" to znajdziesz różne kalkulatory, niektóre dość szczegółowe i zaawansowane. Tego co kiedyś liczyłem nie mogę znaleźć ale ten z wyżej podanego linku powinien się sprawdzić.

#31 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12305 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano wto, 03 lip 2018 - 13:49

Niszczenie wydechu jest bzdura, ktora nic nie daje oprocz glosniejszego, choc nie zawsze lepszego dzwieku.

Jego najczestszym efektem jest utrata momentu i mocy w przejsciu z wolnych na wyzsze obroty, oraz lekkie zwiekszenie mocy max. ( co nie znaczy szybkosci ).

Juz lepszym wyjsciem bylaby zamiana tlumika na jakis przelotowy, to by chociaz czesc utraty mocy podczas przyspieszania byla uratowana.

Dalej nie odpowiedzialas na moje pytanie.



#32 Aneta1978

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 17 postów
  • Na FM od: 22 czerwiec 2018
  • Skąd:Piekary Śląskie
  • Motocykl:Rebel 125

Napisano wto, 03 lip 2018 - 20:44

Wiec tak..jedynka dwójka i trójka zgodnie z oznaczeniem na liczniku czwprka i piatka już nie....silnik przyspiesza prawidłowo na kazdym biegu ale na 4 mam około 70 km/h a na 5 mam 80km/h nic nie odcina zapłonu nic nie trzeszczy silnik nie wyskakuje z ramy obroty nie są jak w załączonej szlifierce po prostu 80km/h i nic wiecej ..silnik pracuje poprawnie i sprawia wrazenie jak by to był jego v max...ta sama kultura co pod czas np.110km/h absolutnie cic podejrzanego ..Motocykl z Niemie od pierwszej właścicielki..przebieg prawie na pewno nie kombinowany 18tys.

#33 Aneta1978

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 17 postów
  • Na FM od: 22 czerwiec 2018
  • Skąd:Piekary Śląskie
  • Motocykl:Rebel 125

Napisano wto, 03 lip 2018 - 20:47

Wiec tak..jedynka dwójka i trójka zgodnie z oznaczeniem na liczniku czwprka i piatka już nie....silnik przyspiesza prawidłowo na kazdym biegu ale na 4 mam około 70 km/h a na 5 mam 80km/h nic nie odcina zapłonu nic nie trzeszczy silnik nie wyskakuje z ramy obroty nie są jak w załączonej szlifierce po prostu 80km/h i nic wiecej ..silnik pracuje poprawnie i sprawia wrazenie jak by to był jego v max...ta sama kultura co pod czas np.110km/h absolutnie cic podejrzanego ..Motocykl z Niemie od pierwszej właścicielki..przebieg prawie na pewno nie kombinowany 18tys.

Wiec tak..jedynka dwójka i trójka zgodnie z oznaczeniem na liczniku czwprka i piatka już nie....silnik przyspiesza prawidłowo na kazdym biegu ale na 4 mam około 70 km/h a na 5 mam 80km/h nic nie odcina zapłonu nic nie trzeszczy silnik nie wyskakuje z ramy obroty nie są jak w załączonej szlifierce po prostu 80km/h i nic wiecej ..silnik pracuje poprawnie i sprawia wrazenie jak by to był jego v max...ta sama kultura co pod czas np.110km/h absolutnie cic podejrzanego ..Motocykl z Niemie od pierwszej właścicielki..przebieg prawie na pewno nie kombinowany 18tys.

Wydech planuję rozwiercić tylko dla lepszego brzmienia .. nie chce ciąć oryginału by zamontować przelot

#34 Aneta1978

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 17 postów
  • Na FM od: 22 czerwiec 2018
  • Skąd:Piekary Śląskie
  • Motocykl:Rebel 125

Napisano sob, 07 lip 2018 - 23:06

Adam M. Odpowiedziałam

#35 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12305 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano nie, 08 lip 2018 - 16:01

W rzeczy samej.

Z tej odpowiedzi wynika ze moj pomysl ze zmiana zebatki zdawczej o jeden zab w gore moze sie nie udac, bo silnik poprostu jest zdlawiony do tego stopnia ze moze nie pociagnac takiej zmiany i wieksza od obecnej szybkosc bedziesz mogla osiagnac tylko z gory lub z silnym wiatrem w plecy.

No ale ja bym sprobowal, zawsze mozna wlozyc oryginalna zebatke z powrotem.



#36 Aneta1978

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 17 postów
  • Na FM od: 22 czerwiec 2018
  • Skąd:Piekary Śląskie
  • Motocykl:Rebel 125

Napisano śro, 11 lip 2018 - 18:16

Smuteczek

#37 Aneta1978

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 17 postów
  • Na FM od: 22 czerwiec 2018
  • Skąd:Piekary Śląskie
  • Motocykl:Rebel 125

Napisano czw, 12 lip 2018 - 22:20

Czy mogła bym jeszcze prosić o info na temat rozwiercenia wydechu? Chce nadać jej lekki basowy pomruk nic wiecej ..nie chcę nic wiecej tym osiągnąć..tylko lepszy dźwięk..czy wystarczy kilka odwiertów czy wybebeszyc je całkiem jeśli całkiem to czy macie jakiś gotowy film jak wyjąć ten środek? Szukałam ale nie wiele znalazłam co mogło by mi pomóc

#38 J.Pastor

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 684 postów
  • Na FM od: 13 styczeń 2006
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Suka Drań H-D

Napisano pią, 13 lip 2018 - 00:38

W kwestii tej prędkości proponowałbym serwis maszyny włącznie z pomiarem kompresji w cylindrach, luzów zaworowych, wymiany oleju i czyszczenie filtra, ciśnienia w oponach, stan łożysk w kołach, hamulce oraz przegląd gaźnika i rozmiarów dysz. Jaki masz łańcuch? W 125-tkach najlepiej używać niskooporowe łańcuchy, fajnie jakby też był nowy, niezardzewiały. Bo możesz stracić konika z tych aż 11KM. Kolejnego konika albo dwa możesz stracić po amatorskiej przeróbce wydechu. Zawory trzeba pomierzyć b.dokładnie, w takim małym sprzęcie nie slychać ich zbyt dobrze na ucho. 

Co do prędkości trzeba rozróżnić prędkość maksymalną dla tego modelu ~110 km/h przy sprzyjających warunkach i prędkość przelotową ~85 km/h. Na pewno po przeglądzie motocykl zareaguje lepszą pracą :)

Na lepszy vigor pomogłaby zmiana góry od CM 200 ale może być ciężko znaleźć w PL.

Znasz tą stronkę?  http://tngab.solar-car.club  na pewno warto sobie pooglądać  :crossy:

Przyda się serwisówka do tego modelu, najlepiej jakiś Service Manual. 

 

pzdr, J.

 

Aha i podaj konkretnie jakie są tam zębatki przód/tył bo temat kwitnie a nie widzę ile zębów jest. Albo zmęczony już jestem/ Z tyłu ile 42?


Użytkownik J.Pastor edytował ten post pią, 13 lip 2018 - 01:21

PASTOR GARAGE

#39 Aneta1978

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 17 postów
  • Na FM od: 22 czerwiec 2018
  • Skąd:Piekary Śląskie
  • Motocykl:Rebel 125

Napisano nie, 15 lip 2018 - 00:07

Już pisałam przód 13 tył 39 czyli fabryka...gaznik perfekt motocykl chodzi jak nowy dobrze zapala plynnie sie wkreca na obroty ladnie z nich schodzi..cisnienie jest poprawne opony troszke leciwe ale jest ok.chamulce sprawdzone nic nie trzyma ..licznik mierzy poprawnie ..to zadbany model nic mu nie dolega..nie jest ubrana wiec nie jest obciążona..udalo mi się ja rozpędzić wvzoraj max do 90km/h ale pół Śląska z tym zjechalam..dysze mam jeszcze bue sprawdzone..słyszałam od osoby która sprzedaje kilkanaście sztuk rocznie tego wlasnie modelu że one były blokowane tylko na gazniku i na wysechu bardzo rzadko na module ..ale w papiwrach powinna byc o tym ingormacja a u mnie jej nie ma czyli nie powinna być zablokowana.

Łańcuch jak nowy nasmarowany nie daje żadnego oporu..musze dodać tylko ze nie należę do osób szczupłych i wiadomka że z kimś kto ma 60kg poleci więcej

#40 J.Pastor

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - czyściciel nagaru

  • Forumowicze
  • 684 postów
  • Na FM od: 13 styczeń 2006
  • Skąd:Wrocław
  • Motocykl:Suka Drań H-D

Napisano pon, 16 lip 2018 - 13:11

Zmiana na 14 trochę poprawi. Warto sprawdzić kolor świec i ew. podnieść iglicę. Pozostałe czyli kompresja, luzy zaworowe, opona tylna czy jest w rozmiarze fabrycznym czy ciut mniejsza do sprawdzenia. Bo tego nie podałaś jeszcze. Ogólnie tragedii nie ma,ciesz się jazdą  :crossy:


PASTOR GARAGE




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |