Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Cagiva W16 nieregularna utrata mocy, strzelanie z tłumika

cagiva w16 brak mocy strzelanie z tłumika

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 RevDNS

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Forumowicze
  • 4 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 08 czerwiec 2018
  • Skąd:Gliwice
  • Motocykl:Cagiva W16 600

Napisano nie, 17 cze 2018 - 12:04

Witam wszystkich!

Od niedawna stałem się (nie)szczęśliwym posiadaczem Cagiva W16 z 1994 roku.

Motocykl jak na swój wiek wygląda całkiem okey, aczkolwiek męczy go jedna dolegliwość.

Czasami po rozgrzaniu, czasami i na zimnym silniku traci moc i strzela z tłumika.

 

(na filmie tylko w trakcie schodzenia z obrotów strzela, ale często to robi przy normalnej jeździe - zbyt często)

 

Po wyciągnięciu świecy zapłonowej, zastałem taki oto widok:

Załączony plik  CagivaW16_Swieca.jpg   75,99 KB   9 Ilość pobrań

 

Więc kupiłem nową świecę z NGK (odpowiednik z manual'a) i sprawdziłem iskrę przy kręceniu rozrusznikiem.

Iskra jest, mała ale jest.

 

Dokonałem zatem pomiarów statora i jego wyprowadzeń na moduł zapłonowy.

Załączony plik  CagivaW16_Stator.jpg   143,21 KB   8 Ilość pobrań

 

Rezystancja między czerwonym przewodem a czarnym - 268 Ohm

Napięcie między czerwonym przewodem a czarnym przy kręceniu rozrusznikiem - ~60V

Wszystkie pomiary, włącznie z trzema fazami wyszły prawidłowe, brak przebić do masy.

 

Pożyczyłem od znajomego cewkę WN i podłączyłem ją zastępczo zamiast mojej, iskra była taka sama.

 

Postanowiłem wyregulować zawory, według instrukcji - zawory ssące na 0.05mm oraz wydechowe na 0.1mm.

Faktycznie, ktoś dawno tego nie robił, motocykl od razu zmienił charakterystykę pracy oraz troszkę ucichł.

Pełen optymizmu wyjechałem w dalszy teren, 20minut później pchałem motocykl parę kilometrów :)

 

Silnik nie wbija się na wysokie obroty (albo robi to z trudem), strzela w tłumik czasami są to pojedyńcze strzały a nie raz potrafi strzelać w całej partii obrotów.

Wygląda to troszkę tak jakby brakowało paliwa.

Świeca za każdym razem jest okopcona.

 

Chcę zabrać się za regulację gaźnika, nigdy tego nie robiłem w tym motocyklu i zastanawiam się,

czy podana instrukcja w manual'u dotyczy tylko wolnych obrotów, czy regulacja mieszanki odbywa się w całym zakresie?

Załączony plik  Zrzut ekranu 2018-06-18 o 12.06.38.png   299,01 KB   6 Ilość pobrań

 

Może ktoś z forumowych kolegów ma jeszcze jakieś propozycje co mógłbym sam sprawdzić?

Dziękuję za pomoc!


Użytkownik RevDNS edytował ten post pon, 18 cze 2018 - 11:07


#2 szahrajj

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 33 postów
  • Na FM od: 20 marzec 2016
  • Skąd:Włodawa
  • Motocykl:Cagiva W8

Napisano wto, 19 cze 2018 - 09:52

Sprawdź dokładnie gaźnik i kranik, u mnie w xr650r takie same rzeczy (tj. strzały w wydech i utrata mocy) dzieją gdy braknie paliwa i trzeba przełączyć się na rezerwę. Może poprostu sitko kranika w zbiorniku jest zapchane i silnik nie dostaje odpowiedniej ilości paliwa.

#3 RevDNS

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 4 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 08 czerwiec 2018
  • Skąd:Gliwice
  • Motocykl:Cagiva W16 600

Napisano wto, 19 cze 2018 - 12:46

szahrajj, okey, dzisiaj w końcu znajdę chwilkę, żeby coś pogrzebać. Sprawdzę kranik i gaźnik, dam znać! Dzięki!

 

- - - dodano dnia 20.06.2018 - - -

Gaźnik wyregulowałem poprzez kręcenie dwoma śrubami od składu mieszanki i obrotów jałowych.

Chodzi lepiej, aczkolwiek podczas gazowania sytuacja się nie zmieniła.

Świeca nadal okopcona.

 

Zauważyłem, że po przytkaniu filtra powietrza motocykl się zadusza, więc lewego powietrza nie dostaje.

Po zdjęciu filtra i chwilowym odpaleniu bez, strzela w tłumik praktycznie cały czas - czyli dostaje takich objawów jak w poście #1.

I tak przydałoby się wyczyścić gaźnik i go porządnie wyregulować, więc oddaje motocykl do warsztatu.

Niestety wszyscy są tak zawaleni z terminami, że o rezultacie czyszczenia napiszę pewnie z tydzień\ dwa.

 

Ale zastanawiam się czy przepuszczające zawory również mogłyby skutkować takim zachowaniem?


Użytkownik RevDNS edytował ten post śro, 20 cze 2018 - 10:09


#4 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zamykacz opon

  • Forumowicze
  • 6464 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano pon, 25 cze 2018 - 08:51

Zdecydowanie za bogato ma , widac na filmie jak puscil czarnego bąka z komina . 


KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#5 RevDNS

    CZYTACZ - zupełny świeżak

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 4 postów
  • Wiek: 29
  • Na FM od: 08 czerwiec 2018
  • Skąd:Gliwice
  • Motocykl:Cagiva W16 600

Napisano nie, 01 lip 2018 - 10:12

Witam, dziękuję serdecznie za pomoc.

Faktycznie, regulacja gaźnika pomogła, charakterystyka pracy poza strzelaniem w tłumik znacząco się polepszyła.

Temat można zamknąć :)







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: cagiva, w16, brak mocy, strzelanie z tłumika

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |