Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Przebiegi na motocyklu a doświadczenie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
229 odpowiedzi w tym temacie

#221 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9684 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano wczoraj, 19:06

Kuswa,

 

zrozumcie, ze L-ka nie jest od odmachiwania ona jest do nauki a kursanci Maja po czesci zapowiedziane aby nie pozdrawiac zpowrotem. Kropka !

 

:crossy:



#222 Poczatkujaca

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 74 postów
  • Na FM od: 13 maj 2018
  • Skąd:Masurian

Napisano wczoraj, 19:12

Ks-rider ale nikt tu niczego od nikogo nie wymaga. Mnie to rybka czy ktoś mi odmachnął czy nie, czy jechałam elką czy nie i myślę, że każdy to rozumie. To jest zwykła luźna rozmowa, noł stress ;)

#223 hikor

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 940 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 29 wrzesień 2005
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:APRILIA RSV MILLE R '2003

Napisano wczoraj, 20:22

Początkująca...

Podstawową zasadą jazdy, związaną z oddziaływaniem  odruchów bezwarunkowych, które ZAWSZE są niekorzystne podczas jazdy motocyklem jest -> NIE BAĆ SIĘ. W ogóle wszelkie emocje podczas jazdy motocyklem są ZŁE. Powodują uruchamianie odruchów bezwarunkowych a nie tych wyuczonych.

Ale strach jest najgorszy. Wywołuje takie akcje, jak:

- usztywnianie rąk -> destabilizacja motocykla

- szukanie wzrokiem problemu -> pakowanie się wprost w wypatrzony problem

- odejmowanie gazu -> zwykle w zakręcie więc destabilizacja a w skrajnym przypadku highside

Twój instruktor powinien ustawić Ci w miarę dużą ósemkę, taką, gdzie można rozwijać prędkość ok 30 km/h i tam powinien wyćwiczyć u Ciebie odruchy prawidłowe do pokonywania zakrętów oraz hamowania w łuku.

Powinien trzymać Cię tam tak długo aż zaczniesz wykazywać odruchowe reakcje prawidłowe dla danej sytuacji.

h.

Aby nie było, że pieprzę bez związku...

Doświadczenie...

Jeśli używasz butów sznurowanych, to chowaj sznurówki, bo mogą się zaczepić o coś, przykładowo dźwignię hamulca lub biegałki i się wywalisz na zerowej prędkości podczas hamowania.

Sam tak kiedyś miałem :D więc wiem co piszę :)


Użytkownik hikor edytował ten post wczoraj, 20:24


#224 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9684 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano wczoraj, 20:35

Ja wogole nie kumam jak mozna na motocykl akladac buty sznurowane !

 

:crossy:



#225 Wertyder

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 388 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 22 czerwiec 2015
  • Skąd:Kraków

Napisano wczoraj, 22:33

Początkująca...
Podstawową zasadą jazdy, związaną z oddziaływaniem  odruchów bezwarunkowych, które ZAWSZE są niekorzystne podczas jazdy motocyklem jest -> NIE BAĆ SIĘ. W ogóle wszelkie emocje podczas jazdy motocyklem są ZŁE. Powodują uruchamianie odruchów bezwarunkowych a nie tych wyuczonych.
Ale strach jest najgorszy. Wywołuje takie akcje, jak:
- usztywnianie rąk -> destabilizacja motocykla
- szukanie wzrokiem problemu -> pakowanie się wprost w wypatrzony problem
- odejmowanie gazu -> zwykle w zakręcie więc destabilizacja a w skrajnym przypadku highside
Twój instruktor powinien ustawić Ci w miarę dużą ósemkę, taką, gdzie można rozwijać prędkość ok 30 km/h i tam powinien wyćwiczyć u Ciebie odruchy prawidłowe do pokonywania zakrętów oraz hamowania w łuku.
Powinien trzymać Cię tam tak długo aż zaczniesz wykazywać odruchowe reakcje prawidłowe dla danej sytuacji.
h.
Aby nie było, że pieprzę bez związku...
Doświadczenie...
Jeśli używasz butów sznurowanych, to chowaj sznurówki, bo mogą się zaczepić o coś, przykładowo dźwignię hamulca lub biegałki i się wywalisz na zerowej prędkości podczas hamowania.
Sam tak kiedyś miałem :D więc wiem co piszę :)

Co do dużej ósemki - to powinno być obowiązkowe tyle że nikt tego nie będzie robił bo tego nie ma na egzaminie.
W Polsce do niedawna był wymóg zakładania sznurowanych butów na egzamine - to tak w temacie sensu tego wszystkiego ;).

Użytkownik Wertyder edytował ten post wczoraj, 22:34


#226 Poczatkujaca

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 74 postów
  • Na FM od: 13 maj 2018
  • Skąd:Masurian

Napisano wczoraj, 22:36

Ja jezdzilam kilka sezonów w sznurowanych trekkingowych jako plecak, nic mnie bardziej nie wkurzało jak rozwiązujące się sznurówki tym bardziej, że wstyd się przyznać ale wiąże je w sposób w jaki uczy się małe dzieci, na dwie kokardki, co w rękawicach jest nie do wykonania.
Zawsze na moto zakładam buty motocyklowe nawet jak jeżdżę pod domem a to dlatego, że zwyczajnie nie siegam w zwykłych nogami do ziemii. No i może że względu na spore jeszcze prawdopodobienstwo, że "glebnę".

Muszę poczytać jak dokładnie powinnam zachowywać się w różnych sytuacjach, zakrętach i po zdaniu egzaminu poćwiczyć to na jakimś parkingu czy coś, bo zależy mi żeby to wszystko umieć.
Normalnie jak jadę w zakręt to zawsze dostosowuję prędkość przed zakrętem a jak czuję, że się nie mieszczę to mocniej pochylam i to by było na tyle. O ile czegoś nie przeoczyłam to ani razu nie zdarzyło mi się hamować, czy odejmować gaz w zakręcie ze strachu bo się nie zmieszczę, ewentualnie przed wjazdem w łuk. Nie wiem jak zachowałabym się w trudnej sytuacji ale póki co nie mam problemu z zakrętami. Pewnie w większości dlatego, że nie rozwijam strasznych prędkości i dostosowuję je właśnie do swoich możliwości.
Największym problemem dla mnie jest ruszenie z podporządkowanej w prawo pod górkę, zawsze wtedy dojeżdżam blisko lewej strony pasa i boję się, że pewnego dnia wyjadę na przeciwny pas ruchu.

#227 hikor

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 940 postów
  • Wiek: 45
  • Na FM od: 29 wrzesień 2005
  • Skąd:Szczecin
  • Motocykl:APRILIA RSV MILLE R '2003

Napisano dziś, 08:56

.Największym problemem dla mnie jest ruszenie z podporządkowanej w prawo pod górkę, zawsze wtedy dojeżdżam blisko lewej strony pasa i boję się, że pewnego dnia wyjadę na przeciwny pas ruchu.

Bo źle patrzysz.

ZAWSZE poprowadzisz motocykl tam, gdzie będziesz koncentrowała swoją uwagę.

Człowiek ma tak ukształtowane odruchy obronne, że jeśli zda sobie sprawę z niebezpieczeństwa, to CHCE je najpierw ujrzeć aby wiedzieć w którą stronę uciekać (w sensie - w przeciwną :D ). Dlatego patrzysz na przeciwległy pas ruch, bo stamtąd nadciąga niebezpieczeństwo w postaci innych pojazdów.

I tutaj właśnie zaczyna się rola instruktora aby wytłumaczył Ci mechanizmy wbudowane przez naturę, pokazał jak działają (na Tobie) na jakimś ćwiczeniu oraz -> wprowadził ćwiczenia pozwalające na wdrukowanie Ci nowych odruchów, całkowicie zresztą sprzecznych z naturalnymi, pozwalających radzić sobie w takich sytuacjach :)



#228 Poczatkujaca

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 74 postów
  • Na FM od: 13 maj 2018
  • Skąd:Masurian

Napisano dziś, 10:58

No to mnie zaskoczyłeś bo wydawało mi się że patrzę dobrze. Znaczy może inaczej... zauważyłam na dużym parkingu że przy zakrecie wyjeżdżam idealnie na studzienkę a chciałam ją omijać czyli robić łuk mniejszy lub większy. Popatrzyłam dużo "ciaśniej" i się zmieściłam na spory kawałek przed studzienką więc rozumiem ideę patrzenia ale jak ruszam pod górkę to patrzę tuż przed motocykl lub w lewo (sprawdzam czy wolne) i jeszcze na pas obok nie wjechałam ale już raz miałam sytuację, że byłam blisko linii. Na szczęście w porę poprawiłam tor jazdy. Na najbliższej jeździe poćwiczę to patrzenie, bo na rady instruktora nie liczę.

#229 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12301 postów
  • Wiek: 68
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano dziś, 15:04

Juz ci to raz pisalem, patrzysz jak najdalej w strone ktora skrecasz i wowczas zakret sam wychodzi.

Oczywiscie przedtem upewniasz sie czy nic nie jedzie ze strony przeciwnej, ale gdy juz decydujesz sie jechac to wzrok kierujesz do najdalszego punktu do ktorego chcesz sie dostac a nie przed czy obok motocykla.



#230 Poczatkujaca

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 74 postów
  • Na FM od: 13 maj 2018
  • Skąd:Masurian

Napisano dziś, 16:07

Kumam, zazwyczaj podczas jazdy tak patrzę ale akurat w tym przypadku nie potrafię dlatego też sprawia mi to największą trudność




Użytkownicy przeglądający ten temat: 13

0 Forumowiczów, 13 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |