Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

urwana śruba - prośba o pomoc na ter. Warszawy

śruba warszawa

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 molza

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 38 postów
  • Na FM od: 21 kwiecień 2011
  • Skąd:mazowsze
  • Motocykl:WR250R

Napisano nie, 10 cze 2018 - 17:51

hejka.

mam pewien problemik natury majsterkowo-metalowej…
fotki w zalaczeniu. 

 

Otóż urwala mi sie sruba przy pokrywie filtra oleju w motocyklu.
Próbowałem ją wyciągnąć wykrętakiem, ale oczywiscie sie zlamal - bo ani drgnela…ehhh.
z tego co wyszukałem  to sa jeszcze 2 ostatnie szanse (bez rozwiercania pokrywy silnika).
 
1. nacięcie tego co wystaje pod srubokret płaski i może wyjdzie…ale jakis malytki diax czy cos. (niestety nie mam takiego toola)
2. dospawanie nakrętki. tyle że śruba która utknela to 5-tka lub 6-tka…(nie wiem czy ta metoda sie  uda.

 

Nie mam już innych narzędzi a fajnie by było jakby ktoś z Warszawy bylby w stanie mi pomoc...

także raczej nie szukam tu pomysłów ale kogoś kto za kasę mógł by mi pomóc bez rozwiercania pokrywy silnika. :banghead: 
 
 

 

 

 

 

Załączone pliki



#2 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9346 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano nie, 10 cze 2018 - 22:02

 

1. nacięcie tego co wystaje pod srubokret płaski i może wyjdzie…ale jakis malytki diax czy cos. (niestety nie mam takiego toola)
 

 

To jest dobry pomysł ale lepszym jest zrobienie dwóch prostopadłych nacięć pod krzyżak i użycie śrubokręta udarowego. Nacięcia najlepiej robić dremelkiem.


Why... So... Serious
 

#3 tadeo

    MOTONITA - leżący na baku

  • Forumowicze
  • 1321 postów
  • Wiek: 37
  • Na FM od: 28 sierpień 2006
  • Skąd:Gościszów (Lwówek Sl.)
  • Motocykl:bandit 1200N

Napisano pon, 11 cze 2018 - 05:07

Z kawałkiem wykrętaka w śrubie to już nie wiele zrobisz. Wydaje mi się że zostanie Ci elektrodrążarka.



#4 ZIGGI

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1265 postów
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 18 wrzesień 2006
  • Skąd:Warszawa/Pieńków
  • Motocykl:-

Napisano wto, 12 cze 2018 - 01:10

hejka.

mam pewien problemik natury majsterkowo-metalowej…
fotki w zalaczeniu. 

 

Otóż urwala mi sie sruba przy pokrywie filtra oleju w motocyklu.
Próbowałem ją wyciągnąć wykrętakiem, ale oczywiscie sie zlamal - bo ani drgnela…ehhh.
z tego co wyszukałem  to sa jeszcze 2 ostatnie szanse (bez rozwiercania pokrywy silnika).
 
1. nacięcie tego co wystaje pod srubokret płaski i może wyjdzie…ale jakis malytki diax czy cos. (niestety nie mam takiego toola)
2. dospawanie nakrętki. tyle że śruba która utknela to 5-tka lub 6-tka…(nie wiem czy ta metoda sie  uda.

 

Nie mam już innych narzędzi a fajnie by było jakby ktoś z Warszawy bylby w stanie mi pomoc...

także raczej nie szukam tu pomysłów ale kogoś kto za kasę mógł by mi pomóc bez rozwiercania pokrywy silnika. :banghead:

Moim zdaniem taniej zrobisz to jednak samemu.

1. Ostrym punktakiem wybij dołek na środku ułamanego wykrętaka.

2. Kup wiertła kobaltowe o średnicach 2 i 4mm, oraz palnik gazowy.

3. Rozwierć ułamany wykrętak korzystając z dołka, który pomoże Ci uniknąć ucieczki wiertła z osi planowanego otworu. Najpierw cieńszym, a potem grubszym. Pamiętaj: w twardej stali, albo w miękkiej typu kwasówka wiercisz na małych obrotach i z dużą siłą nacisku. Dobrze mieć wiertarkę o mocy powyżej 500W i regulacji obrotów ustawianej inaczej niż przez wciśnięcie "spustu". Nie jest to jednak konieczne tylko będzie trochę trudniej. Dobrze jest też naostrzyć wiertło w trakcie wiercenia. Jeśli nie potrafisz albo nie masz narzędzi do ostrzenia, to kup więcej wierteł - dwa cienkie i trzy grubsze. To będzie w sumie najcięższa robota, bo trzeba dociskać mocno i utrzymać wiertarkę we właściwym kierunku.

4. Wkręć nowy wykrętak w wywiercony otwór i nawet nie próbuj używać siły przed podgrzaniem bloku palnikiem. Jedziesz ogniem po ściance zewnętrznej na około śruby, a potem śruba powinna wyjść bez oporu ruszona wykrętakiem.

 

Na wiertła, palnik, punktak i nowy wykrętak nie wydasz nawet 100 PLN.

 

P.S. Człowiek który wymyślił wkręcanie stalowych śrub w bloki/korpusy aluminiowe już dawno smaży się w piekle :)


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

 


#5 Croowab

    NOWICJUSZ - niuchacz wydechowy

  • Forumowicze
  • 87 postów
  • Na FM od: 03 maj 2015
  • Skąd:Nl
  • Motocykl:mam

Napisano śro, 13 cze 2018 - 19:15

Jakiś rok temu miałęm ten sam problem.

Tutaj podejście masz bardzo dobre więc nie powinno być problemu.

Palnik dobra sprawa ja to zrobiłem na zimno.

Punktak , wiertło 4,2, poprawione 5 i resztki śruby wylazły bezproblemowo.

Później poprawiony gwint M6 i działa jak ta lala.

Ale trzeba mieć trochę wyczucia..



#6 Piotrx95

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 96 postów
  • Wiek: 23
  • Na FM od: 05 luty 2015
  • Skąd:Świętokrzyskie
  • Motocykl:CZ 175/487

Napisano nie, 17 cze 2018 - 08:24

A dospawanie nakrętki lub śruby i wykręcenie? :)

Tylko:

1. Potrzebny migomat, zabezpiecz wszystko przed podpaleniem. Olej, benzyna od silnika.... Nie raz tak robiłem i się udawało, tylko, ze w samochodach. :) A uwierz nie takie śruby już odkręcałem.

2. Tylko spawasz dużym prądem, aby połączyć przetop nakrętki z tą urwaną śrubą. Ja bym tam jeszcze dał podkładkę, aby osłonić aluminium. Cykną punktowo i dał jakąś nakrętkę 10. Wyspawasz, to i temperatura Ci pomoże.







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: śruba, warszawa

Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 Forumowiczów, 3 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |