Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

Czas budować nowe monstrum na dwusuwie ;)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 AdamYZF

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Forumowicze
  • 106 postów
  • Na FM od: 25 marzec 2015
  • Skąd:Gdynia
  • Motocykl:Własny

Napisano pią, 01 cze 2018 - 21:42

Cześć,

 

wpadł mi w ręce....silnik Trabanta 601, czyli 2T 600ccm na dwóch garach :D

 

zabieram się do mozolnej budowy Choppera z dwusuwem ale takiego wyrywającego ramiona ze stawów jak wejdzie w rezo.

 

w tym poście będę starał się wrzucać co się tam obecnie dzieje

 

ale w związku z tym że jest tu wielu fanów 2T a ja szukam i szukam i nie mogę znaleźć

 

to mam pytanie czy ktoś może ma mapę kanałów cylindra? chciałbym zobaczyć jak to wygląda nim wezmę się za generalkę i porting



#2 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5131 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:trx450r,sfera50, atc250R

Napisano pią, 01 cze 2018 - 22:12

najpierw zacznij od najprostszych rzeczy -membrany na dolotach ,. l odleżyć zamach , gaźnik w jakiś od krosówy bym poszedł i osobno doloty ( ogarniasz tiga ? )  zapłon elektronik nawet z wykorzytaniem seryjnego przerywacza jako czujnika  to już dużo ugrasz :D

 

silnik trabanta ma zajebisty potencjał na dużą moc , ja kiedyś chciałem koniecznie buggy z tym piecem robić ale brak gratów mnie zniechęcił ....

 

wychodzisz ze skrzyni trampka z napędem na łańcuch z półosi czy na boss hosa i tylko sprzęgło :D


Użytkownik michoa edytował ten post pią, 01 cze 2018 - 22:13

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 


#3 AdamYZF

    NOWICJUSZ - podawacz śrubek

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 106 postów
  • Na FM od: 25 marzec 2015
  • Skąd:Gdynia
  • Motocykl:Własny

Napisano pią, 01 cze 2018 - 22:37

najpierw zacznij od najprostszych rzeczy -membrany na dolotach ,. l odleżyć zamach , gaźnik w jakiś od krosówy bym poszedł i osobno doloty ( ogarniasz tiga ? )  zapłon elektronik nawet z wykorzytaniem seryjnego przerywacza jako czujnika  to już dużo ugrasz :D

 

silnik trabanta ma zajebisty potencjał na dużą moc , ja kiedyś chciałem koniecznie buggy z tym piecem robić ale brak gratów mnie zniechęcił ....

 

wychodzisz ze skrzyni trampka z napędem na łańcuch z półosi czy na boss hosa i tylko sprzęgło :D

 

 

membrany chyba oleje bo tam są stawidła, myślę póki co w ten sposób, po generalce oczywiście, polerkach itd

 

wrzucić większy gaźnik, wywalić koło zamachowe i spawaka założyć, podnieść okno wydechowe co by go zakręcić na 7-8tys, tylko teraz mam gwoździa jak chodzi o układ wydechowy, czy robić jeden dyfuzor na dwa gary (pracują w różnych cyklach) czy osobno, poza tym gdzie ja to zmieszczę w ramie hardtailu?

 

co do biegów to urżnę blok tak żeby spasować z dołem od jakiegoś moto, skrzynia szóstka była by wypas z mocnym sprzęgłem, napęd z wału, zębatka - łańcuch na sprzęgło i jazda

 

jeszcze wracając do silnika to po takich skromnych modach już powinna być petarda ale z czasem pewnie coś dojdzie

 

zapłon? HGW xD no właśnie coś będę musiał skombinować, oryginalnego nie mam a i podejrzewam że jest do dupy, CDI z allegro ni uja bo indukcja za mała na dwie świece, pewnie z innego dwugarowego dopasuje ale większość japońców R2 to 4T, może dwa niezależne od kosy spalinowej? xD



#4 michoa

    MOTOCYKLISTA - znikający punkt

  • Forumowicze
  • 5131 postów
  • Wiek: 30
  • Na FM od: 08 luty 2008
  • Skąd:EZD
  • Motocykl:trx450r,sfera50, atc250R

Napisano sob, 02 cze 2018 - 09:04

 

zapłon? HGW xD no właśnie coś będę musiał skombinować, oryginalnego nie mam a i podejrzewam że jest do dupy, CDI z allegro ni uja bo indukcja za mała na dwie świece, pewnie z innego dwugarowego dopasuje ale większość japońców R2 to 4T, może dwa niezależne od kosy spalinowej? xD

 

normalny tranzystorowy albo tyrystorowy elektronik , projekt z czegoś do kaszla bo w kaszlu i tak iskra była non stop( co obrót wału jak w 2t )  i dynamiczna zmiana kąta wyprzedzenia była realizowana mechanicznie na przerywaczu i podłączyć takie moduł pod oryginalny przerywacz ( 2 sztuki każda na jeden cylinder ) 

odpadnie ci wtedy problem wypalania styków przerywacza przez duży prąd , ciągła regulacja przerwy i elektronik jest szybszy mniej bezwałdny i lepiej się na nim kręci ( lepsza reakcja na gaz i wyższe obroty maksymalne 

 

 

co do biegów to urżnę blok tak żeby spasować z dołem od jakiegoś moto, skrzynia szóstka była by wypas z mocnym sprzęgłem, napęd z wału, zębatka - łańcuch na sprzęgło i jazda

 

nom :D zajebiście byłoby znaleźć silnik motocyklowy co ma napęd sprzęgła łańcuchem ale chyba 90% współczesnych ma zębatką z wału więc będzie gruba rzeźba ( mnie jedyny sprzęt co ma sprzęgło napędzane łańcuchem jaki kojarzę to ogar 200 :D

 

chyba że kosz sprzęgłowy przerobić na zębatkę pod łańcuch zamiast zębatki odbierającej z wału ale coś mi się wydaje że obciązenia wywołane szarpaniem łańcucha ukręca wałek ze sprzęgłem 

 

 

ale większość japońców R2 to 4T

 

czujnik od japsa a moduł budować własny , dwusuw nie potrzebuje dynamicznego wyprzedzenia a to mają japsy 2 garowe w module tranzystorowym realizowane , można zobaczyć co będzie się działo z mapą od jakiegoś gs500 , ale ja myślę że będzie lipa :D 


"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku 

 

http://miszczua.cba.pl

 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |