Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

[ROZ] Wypalające się swiece. F4i


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 losiak59

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Forumowicze
  • 39 postów
  • Na FM od: 05 listopad 2011
  • Skąd:Wrocław

Napisano pon, 28 maj 2018 - 15:48

Hej!
Mam problem - motocykl (CBR 600 F4i sport)  Przestał palić na wszystkie cylindry.
Zaprowadziłem do mechanika - wymieniono komplet świec, fajko-cewkę.
Problem pojawił się ponownie po przejechaniu kilkuset kilometrów.
Pojechałem do mechanika - wypalone dwie świece. Wymiana.
Teraz zrobiłem 30 km i powtórka z rozrywki - zaprowadziłem od mechanika.

Czym może być spowodowane takie wypalanie się świec?

Zdarza się, że przy odpalaniu motocykl zakręci tylko przez 1 s rozrusznikiem i to wszystko (jakby się blokowało i później nie kręci).
dopiero po przekręceniu stacyjki drugi, czasami 3 raz kręci normalnie i odpala od strzała.
 


Użytkownik losiak59 edytował ten post pon, 28 maj 2018 - 15:50


#2 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9099 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano pon, 28 maj 2018 - 16:39

A jakiego koloru są porcelanki w tych "wypalonych" świecach? Kiedy były robione regulacje gaźników, zaworów?


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#3 losiak59

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 39 postów
  • Na FM od: 05 listopad 2011
  • Skąd:Wrocław

Napisano pon, 28 maj 2018 - 17:20

Dziękuję za zainteresowanie.

Trudno mi odpowiedzieć na te pytania.
Nie widziałem świec.
Jeżeli chodzi o luzy zaworowe - motocykl mam pierwszy sezon, nie ustawiałem ich.
Jest nawinięte około 40 tys. km. Mechanik stwierdził, że luzów nie trzeba ustawiać.  
Co do gaźnika to motocykl jest na wtrysku.



#4 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9099 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano pon, 28 maj 2018 - 18:30

Dziękuję za zainteresowanie.

Trudno mi odpowiedzieć na te pytania.
Nie widziałem świec.
Jeżeli chodzi o luzy zaworowe - motocykl mam pierwszy sezon, nie ustawiałem ich.
Jest nawinięte około 40 tys. km. Mechanik stwierdził, że luzów nie trzeba ustawiać.  
Co do gaźnika to motocykl jest na wtrysku.

Ale stwierdził to po pomiarach luzów zaworowych czy bo mu się wydaje?

 

Jak wtrysk to zrób samo diagnostykę czy nie siedzi jakiś błąd. 
Od dawna masz motór? Znasz kraj pochodzenia?


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#5 MłodyWilk22

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - wypruwacz wydechów

  • Forumowicze
  • 983 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 07 czerwiec 2005
  • Skąd:Polkowice
  • Motocykl:Hayabusa

Napisano pon, 28 maj 2018 - 23:48

Jeśli chodzi o wydech to pewnie pełen przelot?

#6 Adam M.

    Spec - Mechanik

  • Super-Moderatorzy
  • 12416 postów
  • Wiek: 69
  • Na FM od: 09 sierpień 2003
  • Skąd:Kanada
  • Motocykl:Triumph T150V.

Napisano wto, 29 maj 2018 - 17:32

Mialem tak padajace swiece przy przecieku plynu chlodzacego do cylindra.

Rowniez przy zbyt duzym zuzyciu oleju w jednym z cylindrow.

Czy to caly czas te same cylindry ?



#7 losiak59

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 39 postów
  • Na FM od: 05 listopad 2011
  • Skąd:Wrocław

Napisano śro, 30 maj 2018 - 17:15

Tłumik fabryczny.
Tak wciąż te same cylindry.

Motocykl u mechanika.



#8 Asmodan

    Spec - Mechanik

  • Forumowicze
  • 622 postów
  • Wiek: 33
  • Na FM od: 13 kwiecień 2005
  • Skąd:Londyn
  • Motocykl:XT660Z

Napisano śro, 30 maj 2018 - 21:28

W tym modelu koniecznie do sprawdzenia regulator ciśnienia paliwa na końcu listwy wtryskowej. Pęka w nich membrana i paliwo delikatnie sączy się wężykiem podciśnieniowym skutecznie ubijając świece. Jak pęknie całkowicie to zalewa cylindry.



#9 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9099 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano czw, 31 maj 2018 - 12:08

W tym modelu koniecznie do sprawdzenia regulator ciśnienia paliwa na końcu listwy wtryskowej. Pęka w nich membrana i paliwo delikatnie sączy się wężykiem podciśnieniowym skutecznie ubijając świece. Jak pęknie całkowicie to zalewa cylindry.

Podpisuje się pod tym, to czasem również powoduje duże spalanie i kopcenie na czarno.


lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#10 losiak59

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 39 postów
  • Na FM od: 05 listopad 2011
  • Skąd:Wrocław

Napisano czw, 07 cze 2018 - 22:46

 

 

_Monter_

Ogromne dzięki za zainteresowanie  :) 

Taak to by miało bardzo dużo sensu.
Spalanie nawet kiedy chodził w miarę normalnie oscylowało w okolicy 10-13l
I faktycznie kopci na czarno i czuć benzyne.

Btw diagnoza mechanika to - uszkodzone dwie fajkocewki.
Co o tym sądzicie?
Wymieniać?

Cena nowych w hondzie to 400zł za sztukę.

Znalazłem nowe zamienniki w USA za $30
Ewentualnie skłaniałbym się ku używanym krajowym tutaj pytanie
czy cewki mają swój porządek? czy mogę zwyczajnie kupić byle dwie sztuki.


Użytkownik losiak59 edytował ten post czw, 07 cze 2018 - 23:03


#11 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9099 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano pią, 08 cze 2018 - 05:44

A ten zawór sprawdź zanim kupisz CF. CF wszystkie są takie same jeśli w opisie nie ma nic napisane o ich pozycji i nie tyle chodziłoby o parametry a o sposób mocowania ewentualnie.



TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#12 Nitomen

    PROFESJONALISTA - zamykacz opon

  • Forumowicze
  • 6464 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 13 styczeń 2005
  • Skąd:ze kątowni
  • Motocykl:jest

Napisano pią, 08 cze 2018 - 15:03

no ale spalanie 10 - 13 to dwu krotnie za duzo  ! imho zmien mechnika, bo chyba sam nie wie co robi . 


KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

http://www.bikepics....mbers/rysiek24/

#13 losiak59

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 39 postów
  • Na FM od: 05 listopad 2011
  • Skąd:Wrocław

Napisano śro, 13 cze 2018 - 11:12

Zamówiłem fajki, regulator ciśnienia paliwa i świece.
Poszedłem do mechanika po odbiór motocykla. (chciałem sobie sam to założyć)
Niestety nie odpalił - akumulator był naładowany dosyć dobrze, wstawała pompa paliwa.
Było tylko takie cyk a rozrusznik nawet nie zakręcił.
Diagnoza - (zalany) czyli coś nie tak z wtryskami - motocykl został u mechanika.
Co o tym sądzicie?



#14 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9662 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano śro, 13 cze 2018 - 11:17

Jezusmaria zabierz go stamtąd! Takie cyk robi rozładowany aku. Nie wierzę że mechanik nie wie takich rzeczy, nawet jeśli to kowal. Chyba robi Cię w bambuko.


Why... So... Serious
 

#15 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 9099 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano śro, 13 cze 2018 - 11:48

Faktycznie to jakiś kowal...ciekawe czy cokolwiek Ci wymienił.


TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#16 losiak59

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 39 postów
  • Na FM od: 05 listopad 2011
  • Skąd:Wrocław

Napisano śro, 13 cze 2018 - 14:47

Tak się właśnie zastanawiam bo wydaje mi się, że nawet w zalanym motocyklu rozrusznik by kręcił.
Ale mogę się mylić. Nie wiem jak to jest z motocyklem na wtrysku.

Odbiorę motocykl .
pierwsze co zrobię to podładuje akumulator i zobaczymy.
 



#17 Bimbak

    MOTONITA - płonąca guma

  • Forumowicze
  • 1821 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 21 czerwiec 2008
  • Skąd:Śrem
  • Motocykl:Suzuki GSX-R 1000 K8

Napisano śro, 13 cze 2018 - 16:28

Odbierz go szybko i dawaj na forum to jakos ci pomożemy go samodzielnie zdiagnozować. Bo to jakas masakra jest.

#18 losiak59

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 39 postów
  • Na FM od: 05 listopad 2011
  • Skąd:Wrocław

Napisano śro, 13 cze 2018 - 20:22

Panowie dzięki wszystkim za wsparcie.
Właśnie ładuję akumulator :)



Przedmiot rozmowy


31225287_10216611466141456_2750639391574



Akumulator ładował się kilka godzin. (tryb SLOW Prostownik automatyczny dla aku zelowych)
Światła, klakson elegancko.
Niestety wciąż to samo - słychać pompę a później przy próbie odpalenia tylko takie -cyk i rozrusznik nie kreci.
Wiec może mechanik miał rację i motocykl jest zalany? ( winny regulator ciśnienia paliwa? wtryski?)
a może to np przez bezpiecznik?


 


Użytkownik losiak59 edytował ten post śro, 13 cze 2018 - 20:23


#19 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9662 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano śro, 13 cze 2018 - 21:27

Aku trzeba sprawdzić miernikiem bo może być już padnięty i tracić prąd pod obciążeniem. Masz miernik?


Why... So... Serious
 

#20 losiak59

    NOWICJUSZ - romeciarz

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 39 postów
  • Na FM od: 05 listopad 2011
  • Skąd:Wrocław

Napisano śro, 13 cze 2018 - 22:24

Limo - Dobry pomysł, zajmę się tym jutro.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 Forumowiczów, 1 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |