Skocz do zawartości


 

 

Zdjęcie

co kupić


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
62 odpowiedzi w tym temacie

#1 lian

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 27 postów
  • Na FM od: 08 marzec 2018
  • Skąd:Kujavy
  • Motocykl:nie mam

Napisano pią, 09 mar 2018 - 09:59

Dzień dobry, to mój pierwszy wpis. Wiem, wiem, pewnie takich pytań było miliony i to jest nudne.

 

Nie miałem w dorosłości motocyklu. Jestem po 40. Mam 190 wzrostu i 85kg. Jako nastolatek śmigałem Mińskiem i Junakiem. Nie boję się dużych maszyn.

Po co mi motor?

Powiem tak - gdyby to wiedział, to już dawno bym go posiadał. Nie mam czasu na jeżdżenie tak jak bym chciał - polskie szosy, wioski, wolna jazda spacerowa w stylu pyr pyr pyr, trochę po mieście. Uwielbiam maszyny, znam się trochę na nich. Nie chcę dużo naprawiać, ale czynności eksploatacyjno-rozwojowe z przyjemnością zrobię samemu.

Mój motor będzie dużo stał w garażu, czasem się nim przejadę. Nie interesują mnie wielkie zloty, sztuczne ideologie, szpan itd. Moja ideologia jest taka, że szukam urządzeń długowiecznych i z duszą. HD dla mnie taki jest. Wierzę, że silnik takiego motocykla ma duszę i w trakcie wolnej jazdy on żyje. Relacja między silnikiem i jeżdźcem to to samo co relacja między jeźdźcem i koniem. Przyjemność z obcowania z taką maszyną, która przeczy wszędobylskiej tymczasowości jest właśnie częścią pewnej kultury. Nie uważam tego za wymysł tylko za fakt. Bo moje pragnienie otaczania się takimi przedmiotami jest faktem a nie zasłyszaną mrzonką. Jeśli dodamy do tego pewien kontekst kulurowo-historyczny, to mogę powiedzieć tak: chcę mieć harleya.

 

Trudno mi wybrać. Nie chcę, żeby to był motor zbyt tłusty, katedralny, zbyt symboliczny. Musi być rzeczywisty i faktyczny. Na zdjęciach dawniej podobały mi się RK ale jak usiadłem - powiedziałem sobie że to nie to, jest w tym rodzaj archaizmu, który jest głównie archaicznością i dla mnie nie niesie czegoś więcej. Po za tym wydał mi się... mały. Pozycja lekko przykurczona. Obok stał fat boy i było lepiej. No i tak patrze na te fatboye i są łądne. Mają pewien wyważony eklektyzm - połączenie czegoś nowszego z klasyką. Ni są tak bardzo podróżne jak RK i tak bym chciał. To co mi się podoba z aukcji:

https://www.otomoto....html#10375eda58 lub https://www.otomoto....html#10375eda58
 

Potem jednak zobaczyłem to: https://www.otomoto....o-ID6zxiAY.html

może nie jest taki landrynkowy ale jednak prawdziwszy i może silnik EVO byłby dla mnie lepszy? Ale czy nie będzie z kolei zbyt mało turystyczny?

 

Nie  piszcie, że muszę się przejechać i wybrać sam. Wiadomo. Napiszcie o swoich subiektywnych jednostronnych odczuciach.

pzdr

 



#2 przemek96

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2689 postów
  • Na FM od: 30 maj 2008
  • Skąd:Wwa
  • Motocykl:Heretyk Buła i Gruz

Napisano pią, 09 mar 2018 - 10:09

Jak szukasz tego z duszą, to tylko ten ostatni. Jest dobrze doposażony, a ten silnik z tym przebiegiem(nie licz na to że oryginalny) długo pojeździ. Jest to Harley który ma good vibrations, bo te pozostałe dwa mają wałki wyrównoważające. Heritage jest na pewno bardziej turystyczny niż fat boy, aczkolwiek ten nie ma szyby, ma inne siedzenie, ale to też wersja Nostalgia więc one były inne niż Classic. 



#3 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9661 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano pią, 09 mar 2018 - 10:53

Ja bym brał Hondę - VTX 1800 naturalnie.


Why... So... Serious
 

#4 przemek96

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2689 postów
  • Na FM od: 30 maj 2008
  • Skąd:Wwa
  • Motocykl:Heretyk Buła i Gruz

Napisano pią, 09 mar 2018 - 10:58

Limo a idź w pi...  :biggrin:



#5 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9661 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano pią, 09 mar 2018 - 11:01

Ahaha wszyndzie te hądy. Ale jakie niezawodne :D


Why... So... Serious
 

#6 lian

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 27 postów
  • Na FM od: 08 marzec 2018
  • Skąd:Kujavy
  • Motocykl:nie mam

Napisano pią, 09 mar 2018 - 11:26

W tych hondach z  pewnością kusząca jest cena, ale dla mnie nie ma ona znaczenia. Znaczenie ma to, że dziwnie bym się na niej czuł, tak jakbym chciał kogoś udawać, na pokaz. Na zasadzie: nie jestem tym na co wyglądam, ale bardzo bym chciał tym być. Czyli chcę, ale nie mogę, mogę jedynie kopiować. To są moje subiektywne odczucia, nie chcę nikogo obrażać czy generalizować.



#7 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9661 postów
  • Wiek: 36
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:SC28

Napisano pią, 09 mar 2018 - 11:31

Znam to uczucie, ja bym chciał stukati ale mnie nie stać to mam hądę :D

 

Dobra, starczy tego trolowania, powodzenia w zakupach :)


Why... So... Serious
 

#8 lian

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 27 postów
  • Na FM od: 08 marzec 2018
  • Skąd:Kujavy
  • Motocykl:nie mam

Napisano pią, 09 mar 2018 - 13:50

Panowie, załóżmy że jadę po ten motorek (nostalgię). Kurde, o co mam pytać, dyletant i dziecko we mgle jestem. Jakieś linki na szybko?

 

Przede wszystkim mam wątpliwość, czy po zakupie odrazu podróż 400km do domu nie będzie moją ostatnią podróżą :)


Użytkownik lian edytował ten post pią, 09 mar 2018 - 13:55


#9 przemek96

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2689 postów
  • Na FM od: 30 maj 2008
  • Skąd:Wwa
  • Motocykl:Heretyk Buła i Gruz

Napisano pią, 09 mar 2018 - 14:03

Na pewno bierz busa! Poczekaj może bardziej biegli w sprawie H-D się odezwą. 



#10 lian

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 27 postów
  • Na FM od: 08 marzec 2018
  • Skąd:Kujavy
  • Motocykl:nie mam

Napisano pią, 09 mar 2018 - 15:06

Nie, no nie będę nim wracać, bo nawet nie jest zarejestrowany, więc już tu załatwiłem transport specjalistyczny motocyklów i nie będę się bawić w kombinacje alpejskie. Gorzej że pojęcia o motorach nie mam. Będę chodzić dookoła maszyny i znafffce strugać aż dojdzie do momentu, że nie wiem czy jedynka jest na dole czy u góry :) hahaha



#11 przemek96

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2689 postów
  • Na FM od: 30 maj 2008
  • Skąd:Wwa
  • Motocykl:Heretyk Buła i Gruz

Napisano pią, 09 mar 2018 - 18:50

To weź kogoś ze sobą, Wallygator jest chyba z kujaw 



#12 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9843 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano pią, 09 mar 2018 - 23:17

Gdybys kupowal cos od roku 2012 to jeszcze mogl bym zrozumiec  bo z tego co pamietam od tamtego roku wprowadzono w nich ABS.

 

Czyli planujesz kupic motura ktory nie skreca i nie hamuje, no coz, bedziesz musial z tym zyc ! :icon_mrgreen:

 

:crossy:



#13 cxpeky63

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • H-D
  • 478 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 31 październik 2010
  • Skąd:Jerseyowo / Kraków
  • Motocykl:FLHRSI

Napisano pią, 09 mar 2018 - 23:47

Panowie. Pomóżcie koledze!
Po pierwsze wnioskujac po twoim opisie to ten ostatni jest właśnie dla ciebie.
Na co zwrócić uwagę.
Numer VIN - na początek wpisz go w wyszukiwarke google i zobacz co ci wyskoczy, jezeli nic satysfakcjonujacego to poszukaj strony ktora odpłatnie ok 150 zł przysle ci na maila raport ja bardzo byl rozbity zanim przyplynal do polszy.
Tylne kierunki byly inne wiec stawiam ze byl bity przynajmniej z tylu.
Obydwa koła zmienione co daje kolejny powód do podejrzeń. Przednie halogeny i lagi tez. Te koła tak wogule bardzo rdzewieja chyba ze trzymasz moto w suchym garazu a po deszczu nie jezdzisz. Wiem bo mam takie w moim moto.
Sprawdz czy gdzies sie poci czy cieknie olej czy wszystko ładnie nierówno chodzi jak na evo przystało. Najlepiej wez kogos ze sobą co zna temat.
Nie zrozum mnie źle bo moto jest piękne i niekoniecznie musialo byc zmielone, ktos mogl miec wizję i takim go uczynil ale praktyka pokazuje ze wtedy takie moto kosztuje trochę wiecej a jyz szczególnie z takim przebiegiem.
Dawaj znac jak ci poszlo.

A co do tyrystyki. Dokupisz szybe na szybkozlaczkach i siedzenie, i juz bedzie turystyczny.

There Are No Rules
XLH883 - XL883R - XL1200R - FXDL - KTM RC8 - XL1200X - FLHRSI&FXDBI


#14 lian

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 27 postów
  • Na FM od: 08 marzec 2018
  • Skąd:Kujavy
  • Motocykl:nie mam

Napisano sob, 10 mar 2018 - 00:07

Jadę jutro (dzis?) objechać tę nostalgię, może kupię. Musi mnie to porwać. Zrobię odwrotnie: kupię emocjami. Jeśli styl i to coś wystąpi, to kupię. Najwyżej potem będę naprawiać. Bujne go do większej prędkości, jeśli nie będzie ściągać, bić coś strasznie (zwichrowanie po wypadku) to uznam że wszelkie inne usterki są do wyprostowania.

Garaż mam, ale nie ogrzewany.

 

ks-rider, jeśli brak ABS oznacza słabe hamulce, to pozwolę się nie zgodzić. Raczej gdy są słabe hamulce, to faktycznie ABS się przydaje. Mówię o samochodach, a co do nich mam bardziej praktyczne wymagania.

 

Wiecie co jest przegięciem? Nigdy nie jechałem harleyem :)



#15 lian

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 27 postów
  • Na FM od: 08 marzec 2018
  • Skąd:Kujavy
  • Motocykl:nie mam

Napisano nie, 11 mar 2018 - 00:09

Ogólnie to forum chyba dość mało aktywne. Nie chodzi o mój post. Ale widzę sporo różnych wątków z ilością zero odpowiedzi. Czy w Polsce jest jakieś ważniejsze forum hd, gdzie wszyscy się ulokowali?

 

Dziś przejechałem się zobaczyć hd, trochę ciężki dzień bo 800km w dwie strony.

 

Pierwsze wrażenie nadspodziewanie dobre, dobrze się siedzi, pierwszy raz jechałem więc ciężko, ryk wspaniały.

No to kupiłem. Laweta. I już mam go przed domem. Jutro szmateczka i jechane.

Dziękuję za wpisy i pomoc.



#16 Robert J.

    MOTONITA - rozmawiający z silnikiem

  • H-D
  • 1191 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 06 maj 2012
  • Skąd:Los Angeles-Siennica
  • Motocykl:HONDA GOLDWING 1800 DCT

Napisano nie, 11 mar 2018 - 00:40

Spoko cieszymy sie Twoim nieszczesciem, twu szczesciem chcialem powiedziec. Nie wiem czy ci koledzy powiedzieli ale pewnie nie, moze dlatego ze wiekszosc naciela sie na powypadkowe stad ta zazdrosc i brak doradztwa. No wiec Harley od wielu wielu lat stosuje rame w swoich maszynach ktora wyglada jak jednolity odlew, jesli znajdziesz gdzies na swojej ramie spaw znaczy po dzwonie i spawany byl. Ale nie przejmuj sie tym zbytnio, jak dobrze pospawali to bedzie jezdzil dalej.


-PAXP-deijE.gif


#17 marek hd

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • H-D
  • 235 postów
  • Wiek: 62
  • Na FM od: 29 wrzesień 2013
  • Skąd:lubelskie
  • Motocykl:FAT BOB FXDF

Napisano nie, 11 mar 2018 - 08:28

forum malo aktywne? no tak bo posiadacze hd siedza w garazu. pzdr



#18 lian

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 27 postów
  • Na FM od: 08 marzec 2018
  • Skąd:Kujavy
  • Motocykl:nie mam

Napisano nie, 11 mar 2018 - 09:39

widze ze dzieciaki tu same.

Admin: proszę o usunięcie konta i wątku.



#19 cxpeky63

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - pyrkający w orzeszku

  • H-D
  • 478 postów
  • Wiek: 32
  • Na FM od: 31 październik 2010
  • Skąd:Jerseyowo / Kraków
  • Motocykl:FLHRSI

Napisano nie, 11 mar 2018 - 14:55

lian, ty buraku niewdzięczny...

There Are No Rules
XLH883 - XL883R - XL1200R - FXDL - KTM RC8 - XL1200X - FLHRSI&FXDBI


#20 chorcio

    KANDYDAT NA MOTONITĘ - klepiący zaworami

  • H-D
  • 718 postów
  • Na FM od: 04 marzec 2005
  • Skąd:Głogówek/opolskie
  • Motocykl:Heritage Softail, Electra

Napisano nie, 11 mar 2018 - 19:25

He , he kupił H-D i już kozaczy , ale spokojnie nawróci się - kupił stare EVO i zaraz zaczną się pytania , że się poci , że puka i stuka i prośby o pomoc . Ale żeby nie było szerokości życzę .

<p>była mz - była xj600s - była vn800 - była vl 800 - był Road King 1550 - był Fat Boy TC 96 - była Electra TC - był Night Rod - był Heritage Softail TC jest  Electra i Softail Springer - malina. :wub:





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 Forumowiczów, 0 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |