Skocz do zawarto軼i


 

 

Zdj璚ie

Zbyt wysokie ci郾ienie p造nu ch這dz帷ego

civic 1.8

  • Zaloguj si, aby doda odpowied
105 odpowiedzi w tym temacie

#1 ZIGGI

    MOTONITA - rozmawiaj帷y z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1281 post闚
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 18 wrzesie 2006
  • Sk康:Warszawa/Pie鎥闚
  • Motocykl:-

Napisano czw, 08 lut 2018 - 18:30

Pacjent: Honda CIVIC VIII 1.8 Benzyna. Taka była dobra, amerykańska aż się zjebała....

 

- W układzie chłodzenia jest zbyt wysokie ciśnienie powodujące wycieki płynu na łączeniach.

- Termostat się otwiera.

- W oleju nie ma śladów płynu chłodzącego. (co oczywiście o niczym nie świadczy)

 

Czy ktoś ma jakieś pomysły, co może być przyczyną poza uszczelką głowicy?

 

Żeby wykluczyć lub potwierdzić uszczelkę będę badał zawartość dwutlenku w płynie, ale dopiero za kilka dni będę miał przyrząd.

 

Jakieś inne pomysły?


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

 


#2 Tommo

    MOTONITA - rozmawiaj帷y z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1297 post闚
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Sk康:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer

Napisano czw, 08 lut 2018 - 18:34

Sprawdzić pompę.

Audi Sport


#3 ZIGGI

    MOTONITA - rozmawiaj帷y z silnikiem

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 1281 post闚
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 18 wrzesie 2006
  • Sk康:Warszawa/Pie鎥闚
  • Motocykl:-

Napisano czw, 08 lut 2018 - 18:56

A pompa może się zepsuć tak że za mocno pompuje???


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

 


#4 簑簑77

    ZARA烙NY MOTOCYKLAMI - cezeciarz agroturysta

  • Forumowicze
  • 400 post闚
  • Na FM od: 19 kwiecie 2017
  • Sk康:Cieszyn
  • Motocykl:R 1200 RT

Napisano czw, 08 lut 2018 - 19:01

Zapowietrzony układ chłodzenia. Brak drożności chłodnicy, ewentualnie w jakimś innym miejscu.
Uszczelka pod głowicą.
Pęknięta głowica.
Jak mokre tuleje to pęknięcie tulei również może podnosić ciśnienie.
Za dużo płynu.
Niesprawny korek chłodnicy/zbiornika wyrównawczego.

Dużo przyczyn różnych.

Żużu77, R12RT '05, Cieszyn

#5 Tommo

    MOTONITA - rozmawiaj帷y z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1297 post闚
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Sk康:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer

Napisano czw, 08 lut 2018 - 19:44

W pompie urywa się wirnik. W następstwie rośnie temperatura a z nią ciśnienie w układzie.

Zamulona chłodnica w starszych samochodach raczej.

Układ sam się nie zapowietrzy.

Korek wypuszcza nadmiar płynu do zbiorniczka uzupełniającego. Bardzo rzadko ulega uszkodzeniu.


Audi Sport


#6 ZIGGI

    MOTONITA - rozmawiaj帷y z silnikiem

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 1281 post闚
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 18 wrzesie 2006
  • Sk康:Warszawa/Pie鎥闚
  • Motocykl:-

Napisano czw, 08 lut 2018 - 21:46

Zapowietrzony układ chłodzenia. 

Odpada. W CIVICU układ sam się odpowietrza przy rozgrzanym silniku i uniesionym przodzie pojazdu. Biorąc pod uwagę parkowanie na trzeciej kondygnacji parkingu wielopoziomowego, odpowietrzam go przynajmniej raz dziennie  :) 

 

Brak drożności chłodnicy, 

Silnik "dziewica" z przebiegiem 90 000 km? Raczej też odpada. Poza tym przy niedrożnej chłodnicy powinien się przegrzewać, a temperaturę trzyma idealnie. Dolny przewód płynu z chłodnicy po otwarciu termostatu zagrzewa się w kilka sekund. 

 

Za dużo płynu.

Prędzej za mało. Cały czas kontroluję i dolewam do właściwego stanu.

 

Niesprawny korek chłodnicy/zbiornika wyrównawczego.

Nie. Przy odkręconym korku zbiorniczka przewody płynu nabzdyczają się dokładnie tak samo. Normalnie powinny dać się ścisnąć dwoma palcami, a u mnie są nadęte jak opony w rowerze. 

 

W pompie urywa się wirnik. W następstwie rośnie temperatura a z nią ciśnienie w układzie.

 

Temperatura jest idealnie wzorcowa. 


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

 


#7 Tommo

    MOTONITA - rozmawiaj帷y z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1297 post闚
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Sk康:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer

Napisano czw, 08 lut 2018 - 21:47

Temperatura jest idealnie wzorcowa. 

 

Jak to sprawdziłeś?


Audi Sport


#8 Robert J.

    MOTONITA - rozmawiaj帷y z silnikiem

  • H-D
  • 1162 post闚
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 06 maj 2012
  • Sk康:Los Angeles-Siennica
  • Motocykl:MOTO GUZZI CA, FLSTS

Napisano czw, 08 lut 2018 - 21:55

Pacjent: Honda CIVIC VIII 1.8 Benzyna. Taka była dobra, amerykańska aż się zjebała....
 
- W układzie chłodzenia jest zbyt wysokie ciśnienie powodujące wycieki płynu na łączeniach.
- Termostat się otwiera.
- W oleju nie ma śladów płynu chłodzącego. (co oczywiście o niczym nie świadczy)
 
Czy ktoś ma jakieś pomysły, co może być przyczyną poza uszczelką głowicy?
 
Żeby wykluczyć lub potwierdzić uszczelkę będę badał zawartość dwutlenku w płynie, ale dopiero za kilka dni będę miał przyrząd.
 
Jakieś inne pomysły?


Uruchom silnik odkrec korek zbiorniczka wyruwnawczego zagrzej go troche, przyswiec se czyms I zaobserwuj czy nie ida bombelki powietrza do niego, Jak Ida zwalaj glowice, glowice wies do sprawdzenia I planowania. Gosc CI powie ile ja zebral I can musisz dac nadwymiar uszczelki, Jak duzo zbierze z niej to sami ja zrobia Jak dobry zakla, czyli opuszcza gniazda zaworowe
-PAXP-deijE.gif

#9 ZIGGI

    MOTONITA - rozmawiaj帷y z silnikiem

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 1281 post闚
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 18 wrzesie 2006
  • Sk康:Warszawa/Pie鎥闚
  • Motocykl:-

Napisano czw, 08 lut 2018 - 22:24

 

Jak to sprawdziłeś?

W zasadzie to po wskazaniach termometru na szafie. Od nowości jest tak samo bez żadnych zaburzeń. Upał/mróz też bez zakłóceń.

 

Uruchom silnik odkrec korek zbiorniczka wyruwnawczego zagrzej go troche, przyswiec se czyms I zaobserwuj czy nie ida bombelki powietrza do niego, 

To zadziała przy odkręconym korku chłodnicy, ale trzeba zapalić na zimno z odkręconym korkiem i nagrzać do otwarcia termostatu. Zanim to zrobię to będę miał sondę do zbadania zawartości Co2 w płynie chłodniczym. Dzięki za radę  :wink: 


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

 


#10 kiler

    MGS Member

  • Forumowicze
  • 1341 post闚
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 22 kwiecie 2005
  • Sk康:Pozna
  • Motocykl:BMW S1000RR V-strom1000

Napisano czw, 08 lut 2018 - 22:26

W zasadzie to po wskazaniach termometru na szafie. Od nowości jest tak samo bez żadnych zaburzeń. Upał/mróz też bez zakłóceń.

 

obstawiam że chodziło o to że zakładając ukręcony wirnik , wskaźnik nie zawsze będzie miarodajny , w końcu w takim wypadku płyn nie ma obiegu


U篡tkownik kiler edytowa ten post czw, 08 lut 2018 - 22:26


#11 ZIGGI

    MOTONITA - rozmawiaj帷y z silnikiem

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 1281 post闚
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 18 wrzesie 2006
  • Sk康:Warszawa/Pie鎥闚
  • Motocykl:-

Napisano czw, 08 lut 2018 - 22:36

obstawiam że chodziło o to że zakładając ukręcony wirnik , wskaźnik nie zawsze będzie miarodajny , w końcu w takim wypadku płyn nie ma obiegu

Brak obiegu płynu ma sporo objawów, które u mnie nie występują. Najważniejsze jest jednak to, że przewody płynu pęcznieją zanim się rozgrzeją. 


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

 


#12 emil1005

    MOTONITA - le膨cy na baku

  • Forumowicze
  • 1400 post闚
  • Wiek: 26
  • Na FM od: 05 luty 2006
  • Sk康:Wsch鏚

Napisano czw, 08 lut 2018 - 22:43

235804_andrzej-no-niestety.jpg



#13 kiler

    MGS Member

  • Forumowicze
  • 1341 post闚
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 22 kwiecie 2005
  • Sk康:Pozna
  • Motocykl:BMW S1000RR V-strom1000

Napisano czw, 08 lut 2018 - 22:44

czyli ja obstawiam ciśnienie uciekające do układu chłodzenia . po zdjęciu głowicy będzie więcej widać czy to tylko uszczelka czy grubsza awaria



#14 Tommo

    MOTONITA - rozmawiaj帷y z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1297 post闚
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Sk康:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer

Napisano czw, 08 lut 2018 - 23:10

W zasadzie to po wskazaniach termometru na szafie. Od nowości jest tak samo bez żadnych zaburzeń. Upał/mróz też bez zakłóceń.
 

Wskaźniki na desce są mało wiarygodne. Sprawdź jakimś diagnoskopem w opcji live data.

Audi Sport


#15 IZO

    KANDYDAT NA MOTONIT - czy軼iciel nagaru

  • Forumowicze
  • 641 post闚
  • Wiek: 27
  • Na FM od: 09 czerwiec 2008
  • Sk康:Wieliczka

Napisano pi, 09 lut 2018 - 07:55

Odpada. W CIVICU układ sam się odpowietrza przy rozgrzanym silniku i uniesionym przodzie pojazdu. Biorąc pod uwagę parkowanie na trzeciej kondygnacji parkingu wielopoziomowego, odpowietrzam go przynajmniej raz dziennie  :)

 

Silnik "dziewica" z przebiegiem 90 000 km? Raczej też odpada. Poza tym przy niedrożnej chłodnicy powinien się przegrzewać, a temperaturę trzyma idealnie. Dolny przewód płynu z chłodnicy po otwarciu termostatu zagrzewa się w kilka sekund. 

 

Prędzej za mało. Cały czas kontroluję i dolewam do właściwego stanu.

 

Nie. Przy odkręconym korku zbiorniczka przewody płynu nabzdyczają się dokładnie tak samo. Normalnie powinny dać się ścisnąć dwoma palcami, a u mnie są nadęte jak opony w rowerze. 

 

 

Temperatura jest idealnie wzorcowa. 

Jeśli jest jak piszesz, to już ci tylko została uszczelka pod głowicą.



#16 ZIGGI

    MOTONITA - rozmawiaj帷y z silnikiem

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 1281 post闚
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 18 wrzesie 2006
  • Sk康:Warszawa/Pie鎥闚
  • Motocykl:-

Napisano pon, 12 lut 2018 - 00:06

Wskaźniki na desce są mało wiarygodne. Sprawdź jakimś diagnoskopem w opcji live data.

Dla mnie największym bezsensem jest pomiar temperatury silnika na podstawie temperatury płynu w chłodnicy, a uruchomianie wiatraka chłodnicy poprzez pomiar zbyt wysokiej temperatury oleju w silniku. Dalej tak się robi?

Zastanawiam się też od czego mogła pójść uszczelka głowicy w samochodzie z tak małym przebiegiem? Wszystkie dotychczasowe awarie były spowodowane długimi przestojami. Jak samochód stał nieraz po 8 miesięcy bez jazdy, to nie dziwi mnie to że tarcze hamulcowe zardzewiały i powstały głębokie wżery... Czy to mogło też wpłynąć na uszczelkę czapki?


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

 


#17 Robert J.

    MOTONITA - rozmawiaj帷y z silnikiem

  • H-D
  • 1162 post闚
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 06 maj 2012
  • Sk康:Los Angeles-Siennica
  • Motocykl:MOTO GUZZI CA, FLSTS

Napisano pon, 12 lut 2018 - 02:53

Dla mnie największym bezsensem jest pomiar temperatury silnika na podstawie temperatury płynu w chłodnicy, a uruchomianie wiatraka chłodnicy poprzez pomiar zbyt wysokiej temperatury oleju w silniku. Dalej tak się robi?

Zastanawiam się też od czego mogła pójść uszczelka głowicy w samochodzie z tak małym przebiegiem? Wszystkie dotychczasowe awarie były spowodowane długimi przestojami. Jak samochód stał nieraz po 8 miesięcy bez jazdy, to nie dziwi mnie to że tarcze hamulcowe zardzewiały i powstały głębokie wżery... Czy to mogło też wpłynąć na uszczelkę czapki?

Gdzies wspominales za masz LPG w tej Hondzie, temp spalania gazu jest wieksza niz gasoliny i stad masz wypalanie sie zaworow wydechowych, czestsza ich reg itd i masz tez odpowiedz dlaczego ci siadla. Nie pytam o tak banalne sprawy jak sprawdzenie rownomiernego nagrzewania sie chlodnicy itd bo napewno to wszystko sprawdziles. 8 msc przestoje bez jazdy nie mialy tu zadnego wplywu na twoje uszkodzenie. Pamietaj ze po zdjeciu glowicy i objawach jakichkolwiek zwiazanych z nia, zawsze nalezy ja zawiesc do sprawdzenia, wiem ze to upierdliwe bo trzeba ja totalnie rozbroic ale potem przy skladaniu masz pewnosc, to raz dwa tak jak pisalem nawet gdy ewidentnie widac ze to uszczelka, zawsze nalezy liznac glowice chocby pare setek. Odebrana od sprawdzenia i po planowaniu nie nalezy jej klasc ze tak powiem krzywo np. na noc a na drugi czy 3 dzien brac sie do roboty, czyli opierajac dajmy na to jej jakasc czesc styku o cos a reszta w powietrzu, ma lezec plasko na rownym. Przy skladaniu dobrze wydmuchaj wszystko z kanalow szpilek w bloku.  



O tak banalnych sprawach jak Top w uszczelce nie bede ci pisal bo napewno o tym wiesz lub slyszales.



Uszczelniacze trzonkow zaworowych kup oryginalne w Hondzie, kazde inne odpusc sobie. Zreszta to samo ci doradze z uszczelka pod glowice, nie ma jak oryginal, zamiennikow jest duzo i nie bedziesz wiedzial ktory jest naprawde dobry. 

Progow przy takim przebiegu nie powinno byc zadnych, wiec w zasadze przy bloku nie masz nic do zrobienia oprocz oczyszczenia go z resztek starej glowicy. 



Robota prosta jak jebanie :)  powodzenia



Przy okazji wymien pompe wody, paski itd. Szpilki glowicy czyste kapke oleju na gwint przed dokrecaniem, dokrecanie na krzyz zaczynajac od srodka, masz tam dwie sily dokrecenia znajdziesz jakie w serwisowce klucz dyn itd


-PAXP-deijE.gif

#18 ZIGGI

    MOTONITA - rozmawiaj帷y z silnikiem

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 1281 post闚
  • Wiek: 40
  • Na FM od: 18 wrzesie 2006
  • Sk康:Warszawa/Pie鎥闚
  • Motocykl:-

Napisano pon, 12 lut 2018 - 10:37

Robert, taka robota to nie mój level. Mam od tego dobrego mechanika. Jak bym się uparł to bym oczywiście zrobił, ale to by mi ze dwa miechy zajęło i na pewno coś bym spierdolił :)

Co do LPG to przejechałem dopiero 20Kkm na gazie.


Destruction of the empty spaces is my one and only crime

 


#19 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAΧ - wymiatacz szos

  • Super-Moderatorzy
  • 8889 post闚
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Sk康:Gi篡cko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano pon, 12 lut 2018 - 12:55

Gdzies wspominales za masz LPG w tej Hondzie, temp spalania gazu jest wieksza niz gasoliny i stad masz wypalanie sie zaworow wydechowych, czestsza ich reg itd i masz tez odpowiedz dlaczego ci siadla. Nie pytam o tak banalne sprawy jak sprawdzenie rownomiernego nagrzewania sie chlodnicy itd bo napewno to wszystko sprawdziles. 8 msc przestoje bez jazdy nie mialy tu zadnego wplywu na twoje uszkodzenie. Pamietaj ze po zdjeciu glowicy i objawach jakichkolwiek zwiazanych z nia, zawsze nalezy ja zawiesc do sprawdzenia, wiem ze to upierdliwe bo trzeba ja totalnie rozbroic ale potem przy skladaniu masz pewnosc, to raz dwa tak jak pisalem nawet gdy ewidentnie widac ze to uszczelka, zawsze nalezy liznac glowice chocby pare setek. Odebrana od sprawdzenia i po planowaniu nie nalezy jej klasc ze tak powiem krzywo np. na noc a na drugi czy 3 dzien brac sie do roboty, czyli opierajac dajmy na to jej jakasc czesc styku o cos a reszta w powietrzu, ma lezec plasko na rownym. Przy skladaniu dobrze wydmuchaj wszystko z kanalow szpilek w bloku.  



O tak banalnych sprawach jak Top w uszczelce nie bede ci pisal bo napewno o tym wiesz lub slyszales.



Uszczelniacze trzonkow zaworowych kup oryginalne w Hondzie, kazde inne odpusc sobie. Zreszta to samo ci doradze z uszczelka pod glowice, nie ma jak oryginal, zamiennikow jest duzo i nie bedziesz wiedzial ktory jest naprawde dobry. 

Progow przy takim przebiegu nie powinno byc zadnych, wiec w zasadze przy bloku nie masz nic do zrobienia oprocz oczyszczenia go z resztek starej glowicy. 



Robota prosta jak jebanie :)  powodzenia



Przy okazji wymien pompe wody, paski itd. Szpilki glowicy czyste kapke oleju na gwint przed dokrecaniem, dokrecanie na krzyz zaczynajac od srodka, masz tam dwie sily dokrecenia znajdziesz jakie w serwisowce klucz dyn itd

Zapomniałeś dodać o wydmuchaniu otworów na szpilki i ewentualnie jak są hydro popychacze to opróżnieniu ich z oleju.


Piekło było pełne więc wróciłem.
lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#20 Tommo

    MOTONITA - rozmawiaj帷y z silnikiem

  • Forumowicze
  • 1297 post闚
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 05 luty 2009
  • Sk康:Nowe Miasto n/P
  • Motocykl:Z1000SX Tourer

Napisano pon, 12 lut 2018 - 13:26

 opróżnieniu ich z oleju.

 

:ohmy: w jakim celu?


Audi Sport





U篡tkownicy przegl康aj帷y ten temat: 0

0 Forumowicz闚, 0 go軼i, 0 ukrytych Forumowicz闚


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |