Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony potorowe dla amatora ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#1 Antek#96

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 14 postów
  • Na FM od: 22 listopad 2017
  • Skąd:ok.Warszawy
  • Motocykl:gsx-r

Napisano nie, 07 sty 2018 - 19:35

Cześć wszystkim !

Mam do Was pytania o oponach torowych.Jestem amatorem i w sezonie 2018 bede torował na swojej 600.Wiadomo ze najgorsze są koszta opon i stwierdziłem żeby nie dokładać dużo do "interesu" będę jeździł na oponach potorowych,używanych.Czy to dobry pomysł żeby kupować opony potorowe,np.supercorsy bądź inne na tym samym poziomie?Na ile starczają takie używane opony?Czy warto patrzeć na dane o oponie jakie podają sprzedawcy np. Z allegro ze opona ma na środku 4,3mm bieżnika.Czy to jedt dużo ?Ile musi mieć mm bieżnika na bokach opony żeby oba sprawowała się dobrze w warunkach torowych?prosze o odpowiedzi i z góry dziękuje :)pozdrawiam

#2 YUBY

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Super-Moderatorzy
  • 15542 postów
  • Wiek: 38
  • Na FM od: 28 maj 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:Komar

Napisano nie, 07 sty 2018 - 19:54

Po primo z allegro nie kupuje się opon, po drugie sprzedawane są opony raczej słabsze niż lepsze nawet te prosto z toru.

Lepiej kupować w DE.


W sercu mieć dobro, a w głowie trochę dzikiego porno.

 


#3 _Monter_

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - tańczący z winklami

  • Super-Moderatorzy
  • 8589 postów
  • Wiek: 42
  • Na FM od: 08 marzec 2005
  • Skąd:Giżycko/Steinfeld
  • Motocykl:Mean Streak

Napisano nie, 07 sty 2018 - 19:54

Potorowe na tor?  :blink:

Potorówki kupują Ci co latają po prostej bo właśnie zostaje dużo mięsa na środku opony ale niwiele na bokach..

Lepiej się toruj z dobrymi nowymi szosowymi.

Poczytaj temat opony po raz enty.


Piekło było pełne więc wróciłem.
lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...


#4 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Forumowicze
  • 8996 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:F3

Napisano nie, 07 sty 2018 - 20:10

Zgadzam się z Montim, dla początkującego jakieś sportmaxy czy pilot powery dadzą radę na torze.


Why... So... Serious
 

#5 Antek#96

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 14 postów
  • Na FM od: 22 listopad 2017
  • Skąd:ok.Warszawy
  • Motocykl:gsx-r

Napisano nie, 07 sty 2018 - 20:31

Po primo z allegro nie kupuje się opon, po drugie sprzedawane są opony raczej słabsze niż lepsze nawet te prosto z toru.
Lepiej kupować w DE.


Lepiej w DE ? Mógłbyś mi wyjaśnić co to jest ? czyli jednak na oponach nie da rady zaoszczędzić $$$...

Użytkownik Antek#96 edytował ten post nie, 07 sty 2018 - 20:34


#6 przemek96

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2563 postów
  • Na FM od: 30 maj 2008
  • Skąd:Wwa
  • Motocykl:Heretyk Buła i Gruz

Napisano nie, 07 sty 2018 - 20:43

DE to Niemcy. Można brać opony na torze np po wyścigach lub na samych Speed Day'ach, widzisz co bierzesz. Ja jeździłem na nowych, ale leżankach, na moje jazdy to było aż nadto, lepiej wydać kasę na jakieś szkolenie niż opony z najwyższej półki...


Użytkownik przemek96 edytował ten post nie, 07 sty 2018 - 20:44


#7 Antek#96

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 14 postów
  • Na FM od: 22 listopad 2017
  • Skąd:ok.Warszawy
  • Motocykl:gsx-r

Napisano nie, 07 sty 2018 - 20:54

Ok,ale mam rozumieć ze w Niemczech są tańsze ,nowe opony,czy nawet nowe ale leżakowane w dobrych warunkach.?Z jakiejś stron internetowych niemieckich można zamówić te opony ?

#8 przemek96

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2563 postów
  • Na FM od: 30 maj 2008
  • Skąd:Wwa
  • Motocykl:Heretyk Buła i Gruz

Napisano nie, 07 sty 2018 - 21:41

Nie wiem, to Yubego trzeba pytać? Tak z ciekawości nie jesteś z okolic Wieruszowa?



#9 Antek#96

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Topic Starter
  • Forumowicze
  • 14 postów
  • Na FM od: 22 listopad 2017
  • Skąd:ok.Warszawy
  • Motocykl:gsx-r

Napisano nie, 07 sty 2018 - 21:57

Nie jestem z okolic Wieruszowa,okolice Warszawy.A co do opon to jakie polecacie na takim poziomie mniej więcej jak supercorsa SP,ale żeby były tańsze.Ktos może coś polecić ?

#10 Limo

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - wymiatacz szos

  • Forumowicze
  • 8996 postów
  • Wiek: 35
  • Na FM od: 16 lipiec 2006
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:F3

Napisano nie, 07 sty 2018 - 22:57

http://allegro.pl/op...5843950533.html


Why... So... Serious
 

#11 MariuszJ

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szlifujący podnóżkami

  • Super-Moderatorzy
  • 2227 postów
  • Na FM od: 05 styczeń 2007
  • Skąd:Świecie
  • Motocykl:wysportowana laska

Napisano nie, 07 sty 2018 - 23:24

Shinko, to tak na jeden dzień śmigania ostro po torze, ale może być. 



#12 kakmar

    NOWICJUSZ - macant tematu

  • Forumowicze
  • 22 postów
  • Wiek: 44
  • Na FM od: 16 lipiec 2007
  • Skąd:Warszawa
  • Motocykl:stary brzydki nudny

Napisano nie, 07 sty 2018 - 23:56

Nie jestem z okolic Wieruszowa,okolice Warszawy.A co do opon to jakie polecacie na takim poziomie mniej więcej jak supercorsa SP,ale żeby były tańsze.Ktos może coś polecić ?

Jak już ci napisali, potorowe na tor się nie nadają, kupuj nowe i najwyżej sprzedawaj jako po torowe. Jak mieszkałem w PL to kupowałem w MyNetMoto bo było najtaniej, ale to dawno dość było.

Sent from my XT1580 using Tapatalk

#13 heniek128

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - szorujący kolanami

  • Forumowicze
  • 2871 postów
  • Wiek: 31
  • Na FM od: 27 marzec 2003
  • Skąd:Lubin / Poznań
  • Motocykl:Brzydki

Napisano pon, 08 sty 2018 - 11:03

Nadają się potorowe na tor ale muszą mieć dużo mięsa np. po kwalifikacjach. Ja kupiłem dwa lata temu pięć tyłów slicków po 100zł sztuka świeżych i gumy miały praktycznie tyle co nówki (nawet nie były pozamykane). Także czasem można trafić ale dawanie po kilkaset złotych za używki to nieporozumienie i wtedy zdecydowanie warto brać jednak nówki. Zespoły wyścigowe wyrzucają opony po kwali - jak ktoś ma dostęp to warto się tematem zainteresować.


Użytkownik heniek128 edytował ten post pon, 08 sty 2018 - 11:43


#14 kiler

    MGS Member

  • Forumowicze
  • 1263 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 22 kwiecień 2005
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:BMW S1000RR V-strom1000

Napisano pon, 08 sty 2018 - 11:08

Sam siebie opisujesz jako amatora a  chcesz latać na torówkach ??

Nie znam Ciebie , nie wiem jak jeździsz ale z tego co piszesz liczysz na to że torowa opona + sportowy motocykl zrobią z Ciebie Rossiego

Praktycznie każdy producent  ma w swojej ofercie opony które są przeznaczone do sportowej AMATORSKIEJ jazdy na torze

i takie opony idealnie się sprawdzają w zastosowaniach o których piszesz a nie jakieś używane potorówki (obojętnie czy z DE czy ZSRR )

torówki sa dla naprawdę profesjonalistów ,  a potorówki ...... profesjonalista już na nich nie chce jeździć a ty chcesz ??



#15 ks-rider

    MOTOCYKLISTA DOSKONAŁY - władca szlaków

  • Forumowicze
  • 9427 postów
  • Wiek: 96
  • Na FM od: 13 listopad 2006
  • Skąd:Niemcy
  • Motocykl:nie stac mnie

Napisano pon, 08 sty 2018 - 11:08

Powiem tak

 

Opony to czesc mtocykla ktora trzyma Cie na onranym torze jazdy Twoj kontakt opiera sie na kilku cm2. I na tym chcesz oszczedzac ? 

 

Przelicz sobie koszty leczenia do tego dodaj zgruzowany motocykl i zadaj sobie pytanie czy warto przyoszczedzic ?

 

Sprawdz sobie na eBay.de opony takie jak 

​Metzeler M1, Metzeler M3, VContineneeál Soport attack 1 i 2 sa stosunkowo tanie a dobrze sie trzymaja, przednia opone mozan zamknac, tyle, ze trzeba troche odwagi i ciut umiejetnosci

 

:crossy:


Użytkownik ks-rider edytował ten post pon, 08 sty 2018 - 11:11


#16 Wertyder

    ZARAŻONY MOTOCYKLAMI - naciągacz łańcuchów

  • Forumowicze
  • 237 postów
  • Wiek: 46
  • Na FM od: 22 czerwiec 2015
  • Skąd:Kraków

Napisano pon, 08 sty 2018 - 14:13

Praktycznie każdy producent  ma w swojej ofercie opony które są przeznaczone do sportowej AMATORSKIEJ jazdy na torze
i takie opony idealnie się sprawdzają w zastosowaniach o których piszesz ......

A czy na takich oponach da się jeździć bez problemu po ulicy? Na przykład w celu dojechania no tor kilkaset kilometrów?

#17 filipr

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2732 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 10 czerwiec 2008
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano pon, 08 sty 2018 - 15:41

  Jeśli chcesz coś na poziomie SP. to możesz szukać jeszcze Supercorsy BSB (to podobno to samo , tylko na rynek UK). Poza tym analogiczną oponą są cięte Metzelery Racetec K3 albo slicki Racetec Compk. Ogólnie jak chcesz większej żywotności a nie jeździsz po ulicy, to slick ma więcej "mięsa". Przynajmniej tak mówią, ale może to mit :)

   Co do uzywanych - przeważnie nie ma sensu taki zakup, ponieważ koszty przełożenia opony są dość wysokie w stosunku do jej ceny (używanej). Zdarza się jednak, że ludzie sprzedają prawie nowe opony. Tyle, że wtedy takiej opony nie kupisz za 100PLN i wychodzi na to samo. Niektórzy kupują opony używane  i odwracają je  (głównie slicki) i w ten sposób jeszcze je dojeżdżają. 

 

Pozdr.

F. 



#18 kiler

    MGS Member

  • Forumowicze
  • 1263 postów
  • Wiek: 43
  • Na FM od: 22 kwiecień 2005
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:BMW S1000RR V-strom1000

Napisano pon, 08 sty 2018 - 19:54

A czy na takich oponach da się jeździć bez problemu po ulicy? Na przykład w celu dojechania no tor kilkaset kilometrów?

tak . to są opony właśnie do tego zaprojektowane - jeżdżenie po ulicy i amatorskie ściganie się na torze

i w tym przypadku amatorskie  nie znaczy to że na takich oponach będziesz kręcił czasy o 20 sek gorsze niż ina torówce  (jak będziesz jeździł jak zawodnik to MOŻE da ci to stratę sekundy czy dwóch )

tylko że nie będziesz musiał jej grzać na torze  (generalnie torówki na ulicy masz marne szanse rozgrzać do właściwej temperatury w których będzie trzymała )

nie będą znikać w oczach tak jak torówki

nie doczepi się do niej żaden pan policjant w czasie kontroli  (jeśli to Cię nie przekonuje to może przekona Cię że w razie (odpukać w niemalowane) wypadku  również mają  homologacje drogową

i w razie opadu deszczu mają jakikolwiek bieżnik więc i da się na nich jechać po mokrej ulicy



możesz szukać jeszcze Supercorsy BSB (to podobno to samo , tylko na rynek UK). Poza tym analogiczną oponą są cięte Metzelery Racetec K3 albo slicki Racetec Compk

 

supercorsa bardzo fajna ale na Poznaniu znikała w oczach

racetec3 - na nich robiłem najlepsze czasy :biggrin:


Użytkownik kiler edytował ten post pon, 08 sty 2018 - 19:48


#19 konrad1f

    Spec - Szkoła Jazdy

  • Spec
  • 3846 postów
  • Wiek: 34
  • Na FM od: 05 lipiec 2002
  • Skąd:Kościan/Poznań
  • Motocykl:SC26side,RC46,JC20,M10

Napisano pon, 08 sty 2018 - 19:59

Niektórzy kupują opony używane  i odwracają je  (głównie slicki) i w ten sposób jeszcze je dojeżdżają. 

 

Pozdr.

F. 

 ale nie ma lewą stronę?  :biggrin:



#20 filipr

    ADEPT MOTOCYKLIZMU - pożeracz gumy

  • Forumowicze
  • 2732 postów
  • Wiek: 41
  • Na FM od: 10 czerwiec 2008
  • Skąd:Poznań
  • Motocykl:Yamaha R6

Napisano pon, 08 sty 2018 - 21:32

No jak nie jak tak. Dlatego slicki zazwyczaj, bo one łyse po obu stronach, od wewnątrz i z zewnątrz :)
Dobra, bo jeszcze ktoś pomyśli na serio. Tylko odwracają kierunek, tak żeby lewa strona była po prawej i odwrotnie.

Pozdr.
F.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 8

0 Forumowiczów, 8 gości, 0 ukrytych Forumowiczów


modyfikacje bixenon Full-led | sklep z oświetleniem samochodowym | żarniki xenon D2S D1S D3S D4S |